Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sarcoider... pist vaek
Forfatter: 
Dato:  03-09-2011 20:59

jeg vil bare goerre opmaerksom paa at der efterhaanden er mange herovre der har stor sucess med at fjerne sarcoider ved hjaelp af tandpaste med HOEJT flour indhold.... den hoejeste man kan koebe i supermarkederne herovre er colgate whitening paa 1500pmm... paa ebay kan man finde colgate duraphat 2800ppm og nogle gange colgate duraphat 5000ppm.


denne traad er en pige der viser billeder under behandlingen samt andre der ogsaa siger det virker paa deres... faktisk inden for GANSKE kort tid begynder effekten at vaere synelig.

www.horseforum.com/horse-health/ sarcoids-toothpaste-experiment- 93048/


her er flere der fortaeller det virker

www.arabianlines.com/forum1/ topic_new.asp?TOPIC_ID=47549



syntes lige jeg ville dele da der jo nok er mange i DK der ogsaa er fortvirvlede ang sarcoider, og her er efter sigende en BILLIG behandling der VIRKER.


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 09:40

ej hvor godt, det vil jeg da straks prøve, har to med sarcoider. og man kan jo desværre ikke længere få crem af dyrlægen til behandling da det er blevet forbut...


hilsen kristina


Ledige bokse 4295 stenlille

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 DET må
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 20:49

prøves.


Jeg har forgæves forsøgt med "Vartner" vortepen, det virker SLET ikke på heste :(



Angels live forever in the hearts of those who loved them on earth


Stella og Tøsen - forevigt savnet aldrig glemt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sarcoider
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 22:35

Jeg følger spændt med. Der er jo ikke helt gået lang tid nok til at se om det virkelig virker, men det er spændende og klart værd at følge.


Selvom vi har vundet vores kamp mod sarcoiderne for nu, hvis de en dag skulle vende tilbage og vores måde ikke virker, er det jo vigigt at vide alt nyt...både hvad der virker og hvad der ikke gør.


Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges.


Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 laser dur til disse banditter
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 08:22

Hej


Laser dur til disse sager!



Med venlig hilsen

Lone Antoft-Vejle-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Laserbehandling
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 08:53

Jeg har aldrig hørt om laserbehandling på sarcoider der virker.


Over 50% kommer tilbage ved operation.


Har du noget dokumentation eller andet man kan læse sig til, så vidt jeg kan finde på nettet er der ingen der laserbehandler mod sarcoider i DK. Men de gør jo meget i fx england, så jeg vil meget gerne vide mere om din udtalelse.


Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges.


Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 11:16

ashan,

Er det Xxxterra cremen, der er blevet forbudt?



Cremen har jeg haft gode erfaringer med, da den udtørrede og fjernede min hests sarcoider.


KH Esma


Healing

hest og rytter


Psykoterapi



Afbalancering og harmoni til din hest og dig



Jeg er i gang med 2. del af en 4 1/2-årig

anerkendt uddannelse til psykoterapeut på www.ifga.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 sarcoider
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 15:00

De "kære" sarcoider!

Jeg har forsøgt tandpasta, operation og nu en alternativ blanding. Det skal nævnes at mit eksempel af en sarcoide patient har 3 forsk. af typerne, men det er kun den ulcerende jeg "behandler" på. Den sidste måned er den faktisk HALVERET, og her snakker vi en str 7x5x3 cm blødende sarcoide. De ændringer jeg har gjort er Sarcoid cleansing salve og døgngræs. Hvad der virker er usikkert, men hvor ville jeg gerne at den bare ikke blødte mere og blev dækket af hud. Han har kæmpe sarcoider placeret ovenover denne sarcoide, heldigvis med huddække for ellers var han her nok ikke mere.

Angående tandpastaen turde jeg ikke bruge den længere pga blødningstendensen. Store delen af tumoren faldt af, men til gengæld blødte den i samme periode monstrøst!


Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sarcioder
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 15:51

Jeg har skrevet lidt med en fodringsekspert i England, og hun skriver at de har gode erfaringer med dette produkt:

www.simplesystemhorsefeeds.co.uk/ products/ viewhorsefeed.asp?id=1...20Recovery


Simpelthen til at booste hesten immunforsvar, således at den selv afstøder problemet.


Min egen er sarciod hest, og skal prøve overstående produkt om ca en månedes tid.


Jeg ville bare dele denne viden med jer, da sarcioder bare er nogle djævlske små sataner. (Ja, undskyld jeg bander)


MVH Mandrup


Den lykkelige ejer af Ellegaards Trym (2009) efter Glibings Ajs (årets fjordhingst 2010)


Stor bruger og tilhænger af Simple Balance's foderprodukter:

simplebalance.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 16:30

dem jeg kender der behandler med tandpasta har ikke problemer med det bloeder.


nu bor jeg i England, og stort set alle produkterne fra simplesystems STINKER FORFAERDELIGT... ingen af mine vil aede dem jeg har proevet... min venindes varmblod har dog gerne ville have det.


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 21:33

Netop boost af imunforsvar mener jeg er vejen frem. Dvs. at vi skal give hesten de bedste forhold for at den kan helbrede sig selv.


Fjern sukker og stivelse

Minimer stress

Fodre optimalt


Derudover holde åbne sarcoider lukkede og tør dem ud i en fart, så smitterisikoen ikke øges. Så hvis tandpasta åbner dem op, ville jeg ikke bruge det, ihvertfald ikke på lukkede sarcoider som hende med billeder gør.


Vi er flere ovenstående fremgang har virket for at flere er igang...følg os på min hjemmeside, når flere kommer til vil de komme på.


Denne metode er ihvertfald hverken stressende eller smertefuld for hesten, så man risikerer ikke noget ved at forsøge. Jo det kan til tider være et offer for os at give vores heste et liv med minimalt stress, men det mener jeg nu er nødvendigt med en sarcoide hest.


Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges.


Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 sarcoider
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 22:31

..og nu vi snakker tandpasta teknikken, så havde jeg opfattelsen af at det var smertefuldt. Det var nærmest som om det ætsede.

Set er forhold til de fotos, så er de sarcoider jeg døjer med i en HELT anden kaliber! Den største med huddække er vel 20 cm lang, 15 cm bred og 5 cm høj, heldigvis med hud og ikke i nærheden af sadeltøj!


Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 12:30

pixies


som sagt har jeg et par veninder der behandler med tanpasta og har set det in action saa at sige... hestene viser ingen former for ubehag, og har endnu ikke set en sarcoide bloede ved tandpastabehandling.


det er vel ikke mere smertefuldt end hvis du selv smorer tandpasta paa en bums natten over, det virker tandpasta nemlig ogsaa fabelagtigt godt paa :)


alt respekt for dig og dine valg, men hvis en af mine nogensinde fik en sarcoide paa den soerrelse du beskriver blev den slagtet.


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 Blødning
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 12:36

Da jeg behandlede min hest med Xxxterra salven, blødte det også inden udtørringen fandt sted.


KH Esma


Healing

hest og rytter


Psykoterapi



Afbalancering og harmoni til din hest og dig



Jeg er i gang med 2. del af en 4 1/2-årig

anerkendt uddannelse til psykoterapeut på www.ifga.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 13:26

Little Arabians: Jeg syntes det er en hård udtale at du ville slagte den.


Hvis hesten kan hjælpes uden at lide hvorfor skulle den så det. Når man behandler indefra er størrelsen på sarcoiden jo lidt ligegyldig, da der ikke kommer åbne sår osv og ingen smerter


Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges.


Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 16:20

som jeg skriver saa er det ikke for at stoede dig eller dine valg... men mint valg ved en saadan hest ville vaere slagt... jeg har ALDRIG i mit liv set saa stor en sarcoide blive vaek... held til dig hvis du kan faa den vaek, men personligt ville jeg ikke engang begynde at lege med det.... og avle paa dyret (som de fleste af mine hestes job jo er) ville jeg heller ikke, derfor ville en saadan hest hos mig ryge til slagt.


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 Avle...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 17:00

Jeg ville slet ikke avle på en sarcoide hest ligegyldig hvilken størrelse sarcoiden har. En sarcoide hest er en sarcoide hest.


Vi leger ikke, vi booster bare hesten immunforsvar og generel sundhed, så den selv kan overvinde dem.


Jeg kan jo ikke sige om det virker hele hestens liv, da jeg "kun" har holdt dem væk i et par år. Men jeg vil med glæde være med til at dokumentere dette de næste 70 år og jeg er åben for al nyt, med mindre det tilføjer hesten lidelser.


Grunden til jeg reagerer på udtalen med at aflive er at det ofte er det folk får at vide og jeg kan ikke se det. Sarcoider gør ikke på nogen måde ondt på hesten.


Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges.


Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 tisk tisk
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 18:01

Nu er sarcoider jo ikke arveligt! ..og vallak, naaahhh ;-) Men hvorfor aflive/slagte? Jeg er ikke ude efter en økonomisk kompensation når hesten fungerer. Han er ikke smertepåvirket eller generet af sarcoiden alene, den store tumor har jeg ikke i sinde at behandle med noget sålænge der er huddække.


Awina du har ret, mange dyrlæger med måske manglende erfaring (kirurgisk?) er tilbøjelig til at give op, selvom placeringen ikke er til gene, hverken for hesten eller dens anvendelse


Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"

0
0
Svar på denne tråd
 
 arveligt..
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 23:12

Nu VED vi jo ikke om det er arveligt, lige som alt andet med sarcoider er der mere vi ikke ved end vi ved.


Nogle mener at det kan gives videre i modermælken, men det er faktisk ikke derfor jeg udtaler at jeg ikke ville avle på en sarcoide hest (som selvfølgelig er en hoppe) men fordi jeg tror på at stress og immunforsvar har en stor faktor og risikoen for at immunforsvaret dykker og stress stiger når hoppen er i fol og når den foler og efterfølgende 6 mdr er for stor en chance at tage.



Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges.


Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tidligere indlæg på Heste-Nettet
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 11:13

Crocoil.. Fantastisk... Forfatter: rotxas ?rotxas? (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 21-07-11 10:19

Jeg havde læst om krokodilleolie, og nu var det min tur til at få afprøvet om det er så godt som der siges. Og det er FANTASTISK.


Fakta om sarcoider:

www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/ id=895/sprog=1/grp=7/menu=12/


Min hoppe havde fået en sarcoide på siden af næseryggen, et rigtig dumt sted, da det er der hvor næsebåndet og grimen ligger. Den kan opereres væk, men kommer igen i 50% af tilfældende. Jeg havde ikke lyst til at bruge Xxterra, da det ætser og gør ondt. Så jeg besluttede mig for at prøve Crocoil.


Jeg startede med crocoil d 20 januar, og smurte hende 2 x dlg. Ved start af behandlingen er sarcoiden ca 2 cm i diameter, og ca 1 cm høj.



Dette billede er taget 20 januar 2011.


Jeg havde en forestilling om, at den ville skrumpe ind, når den blev smurt. Men i stedet for blev den skudt ud, og efter 2 uger var den 2,5-3 gange større.

Jeg satte derefter en elastik om sarcoiden, for at stoppe for blodtilførelsen. Efter få dage blev den sort, og 2 uger efter faldt den af.


Billede taget start feb hvor jeg lige har sat elastik på sarcoiden.


Billede fra medio feb, dagen før sarcoiden falder af.



Her er sarcoiden lige faldet af.




På dette billede er der gået 3-4 uger, ca start marts, hvor såret langsomt skrumper ind.




Dette billede er fra medio/sidst marts. Hårerne er så småt vokset ud igen.



Dette billede er taget medio juli, der er et lille "ar" tilbage, men det skal nok forsvinde..


Her er det tæt på.


Crocoil er nu en fast del af apoteket, både i stalden og til os selv.


Jeg kan klart anbefale crocoil, har bla brugt det på en anden hest som fik en stor flænge på hoften. Såret var meget åbent, og det var oplagt at der nok kom infektion i det, på trods af det bliver renset hver dag. Det blev også smurt med crocoil, og hun fik et insektdækken på når hun var ude, så fluerne ikke gik i såret.

Undgik infektionen, og det er helet fint.


Har brugt det til mig selv ved forkølelsessår, det brød ikke rigtig ud, og det var helt væk efter 6-7 dage.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilslutter mig laser
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 23:38

og det er i øvrigt anbefalet af min dyrlæge som har set forskellen på en af hendes andre patienter.


Jeg er også sikker på at det og booste hestens imunforsvar har rigtig meget og sige, og min teori er også mere end fodret som sådan.


Et rigtig godt sammensat foder, som i mine øjne ER med lavt stivelsesindhold, giver en god forudsætning for en sund hest.


Nu har vi arvet problemet, da den havde det da vi købte den, på det tidspunkt kunne den heller ikke få selv de mindste rifter uden vi skulle igennem en større penicilin behandling.


De første 2 år, var der egentlig ikke grænser for hvad det kræ ikke fejlede, men de sidste 2 år er hun faktisk den som har kostet mindst i dyrlæge.


At give laser booster også imunforsvaret indfra og derfor virker det, men det er en langsommelig afære og dyr hvis man ikke har en laser selv.


Omvendt så har vi set så meget godt med den laser den afgjort er pengene værd i hold af heste/ponyer i sporten.


Jeg er nok mere til crocoil end tandpasta, jeg har også hørt meget godt om produktet, er dog ikke faldet over det nogen steder endnu, men det kan vel som så meget andet googles.


Det ene behøver ikke og udelukke det andet i min verden, og alt hvad der gør hesten sundere er fint i min verden.



Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Laser dur til disse banditter
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 09:12

Hej


Nu er det jo altså ikke " bare let " at kunne gå rundt og gi laser hist og pist på sin egen hest.....

For alm mennesker må ikke behandle andre heste ...


Man skal ha en bred viden og kendskab til mange ting inden man gir laserbehandlinger




Med venlig hilsen

Lone Antoft-Vejle-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Æblecidereddike??
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 13:13

Hej :)


Kan huske for et par år tilbage, var der en del der anbefalede æbleeddike som et led i forebyggelse/behandling af sarcoider.


Er man gået helt fra det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Æble.....
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 13:23

Næ jeg kender en del der stadig gør det med dette eddike..... men deres heste får på trods af brugen en hest med sarcoider nu og da...


Så pas


Med venlig hilsen

Lone Antoft-Vejle-

0
0
Svar på denne tråd
 
 l-antoft jo det er
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 15:41

faktisk ganske let og give sin egen hest laser hist og pist, for den kan ikke gøre skade, den kan allerhøjst gøre ingen ting.


Men selvfølgelig er det smartest og få lidt hjælp i starten.


Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Laser or not
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 21:27
Du mener at alle kan gå rundt og lege Dr Dyr med deres laser ???? Det kan da blive et skrå- plan at opfodre folk til at gå og små- behandle selv. En mand på Fyn har givet laser direkte i et sår . tror du selv at det var smart ???? Nej vel . Well. ....

Med venlig hilsen

Lone Antoft-Vejle-

0
0
Svar på denne tråd
 
 mht laser
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 22:12

Men selvfølgelig er det smartest og få lidt hjælp i starten.


Man kan faktisk ikke gøre skade, og man kan faktisk også fint bruge laser på åbne sår, men selvfølgelig skal man vide hvordan ud fra hvilken model.


Jeg har ikke været på kursus i noget som helst, men har lejet en laser magen til den vores massør bruger, en af de kraftigste på markedet, dvs lasertiden ligger omkring 30 sek.


Den kan ikke gøre skade, men selvfølgelig har vi fået starthjælp. f.eks skal vores bruges på åbne sår uden glasset og 5 til 10 cm fra såret. Vores ponys ene sarcroid er åben og der bruger vi den.


At bruge den på et åbent sår fremmer altså også opheling, jeg antager blodet ikke sprøjter ud sår vi taler om. Så ville jeg vente til det var holdt op.


Så lad os så sige at har du almindelig sund fornuft, så er den altså ikke svær og bruge og man kan ikke gøre skade.


Det kræver heller ikke den store videnskab og bruge den til muskler, men vil du bruge som et læge hjælpemiddel, så jo så er kurser om anatomi en selvfølge, men jeg påstår heller ikke jeg kan behandle barnløshed med den eller ligende lægevidenskabelige ting, som den eller også kan buges til.


Det laseren gør, er og øge blodcirkulationen i det pågældende område du bruger den på, det er den øgede blodgennemstrømning som er den helbredende kraft. Du kan ikke ødelægge noget ved at øge blodcirkulationen, det ville jo svare til vi heller ikke måtte bruge BOT som gør det samme, blot i mindre grad end laser.




Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak.....
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 23:22

...for tippet.


Jeg har selv haft god erfaring med Aloe Vera Gel som stille og roligt fik sarcoiden til at falde af uden voldsomme blødninger, irriterede hudområder m.v.


Men ja tandpastaen tror jeg at jeg vil give et forsøg hvis der dukker nye op.


Pia


www.dyretaxi.dk

...................

TOYOTA HILUX MED REG.NR. XJ 97386 EFTERLYSES
(den er stjålet natten til den 23/9)
Se mere på min præsentation under billeder


0
0
Svar på denne tråd
 
 Inden for
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 08:38

fysioterapien bruges laser nu ellers som sårbehandling


Men faktisk er cancer en kontraindikation for både ultralyd og laser så jeg ville være varsom på sarcoider.... Desuden kan man jo altså overbehandle og det kræver trods alt blot en smule viden omkring hvor og hvordan man behandler med laser.


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 har fået at vide
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 19:21

at de kære vorter ER arvelige. De kommer fra en virus som hoppen bære, og hun giver dem videre til sine afkom. De bryder dog ikke ud på alle som bære virusset. Mener og have hørt at man kan teste sine hopper for om de er bære af sygdommen. Har selv en oldenborger vallak på 7, som har haft 1 vorte siden han var 4, prøvede og operere den af, men den kom igen DOBBELT så stor, 7x10 cm. Har prøvet og fodre den væk, men det hjalp ikke, var ved og overveje den tunge tanke og sende ham til slagteren, den sad nemlig i gjordlejret, så han ikke kunne rides med sadel, men så fik jeg Xxtera, og en til videre, ser det ud til og virke, og ja det blødte, hævede op og så meget grimt ud, men bare det hjælper.....


en amatør rytter...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 19:46

Tusind tak for et super godt råd, det vil jeg helt klart prøve at bruge havde hørt om det, men ikke det med Ebay SMART!!!


10% Rabat til heste venner på Flyttefirma Sjælland eller Lager eller Flytning hvis du står over for flytning eller opbevaring, det er gratis og uforpligtende af hente pris.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sarcoider
Forfatter: 
Dato:  08-03-2017 01:47

Hej
Er der nogen af jer der kan opdatere om jeres sarcoide behandling fra tråden her virkede (nu er der jo gået en del år siden) - eller hvad I gør ved sarcoider nu?
Har hørt at zink salve skulle være godt.
På forhånd tak,
-Nanna

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider