Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodring af 13-årig Hoppe
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 07:50

Hej alle..

Jeg har lige et par spørgsmål angående fodring som håber at kunne få lidt bud fra jer :)

Jeg har en Dv hoppe på 14 år, hun er meget varm i hovedet , så kan ikke rigtig bruge havre eller byg til hende.. det fungere ligesom bare slet ikke. Vil gerne finde et godt pris billigt foder .

Før fik jeg foder med i prisen i opstaldning men nu skal jeg selv til og købe det og aner ikke hvad jeg skal købe uden det bliver aaaalt for dyrt .. det er rigtig svært..

Lige nu får hun :

1,6 kg Icelandic power fra brogaarden

3 dl Hartog lucerne

Hvidløg og salt

8 kg wrap men skal over på hø

Men hvis jeg selv skal købe det løber det op i 800 pr måned det må da kunne gøres billigere uden hun skal have aalt for mange kg foder om dagen..

Hvad vil i anbefale af foder til min hoppe ? Hun bliver normalt redet en time hver dag ca 1 time men står halt

(foderet skal være til og komme til og købe i nordjylland )

Er åben for bud :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 08:13

Hvordan er hun at fodre på? Og hvad laver hun?

Mine to hopper på hhv. 17 og 4 år får følgende:

Vitaminer/mineraler

Roepiller

Lucerne

Vitaminerne koster 400 kr. i indkøb, men holder i laaaang tid, da mine heste kun skal have 60 gram hver om dagen.

Så det giver en pris på ca. 29 kr. pr. mdr. pr. hest

Roepiller er for at give lidt mæthed til hopperne, og så er det rigtig godt for maven/tarmerne. De får 100 gram hver. Det giver en pris på 8,4 kr. pr. mdr. pr. hest.

Lucerne får de som morgenmad. De får en håndfuld, ca. 50 gram. Det koster ca. 11 kr. pr. mdr. pr. hest

Så ialt 48,4 kr. om måneden pr. hest.

Man kan så tilføje olie eller Linamix, hvis hesten mangler energi, huld eller andet. Desuden justeres mængderne af de øvrige ting også efter, hvad hesten laver osv.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 09:10

Okay lyder da meget rimeligt ;)

Jamen som sagt lige nu står hun halt men eller rider jeg både dressur (lc og lb øvelser ) og spring (begynder niveau endnu)

og træner til vi skal til jagt også..

hvad vitaminer bruger du ?:)

0
0
Svar på denne tråd

Foder er en smagssag
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 10:52

Personligt ville jeg give brogaardens Leisure Mix. Det koster for 600 kg hest, 9 kr om dagen. Det er meget lavt på energi og højt på vitamin og mineral.

Desuden anbefaler de mindst 500 g. lucerne om dagen.

Personligt bryder jeg mig ikke om at fodre med roepiller, da det ikke giver noget specielt tyggetid, og ikke får hesten til at producere spyt, til at neutralisere mavesyren.

Men jeg tænkte, at hvis den er så varm i hovedet som du skriver, så er det nok ikke kun foderet der kan gøre en forskel..

Hvis du har mulighed for det, kan du prøve at sætte hende i løsdrift. Det får mange heste til at falde helt ned på jorden, og være dejligt afballancerede.

(jeg ved godt at nogle heste bare ikke fungere i en løsdrift, Men man ved det ikke før man har prøvet)

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Søger part i Storkøbenhavn og omegn, på stor hest

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 22:58

Synes bare brogaaarden efter hånden er blevet noget dyrt i drift .. har desværre ikke mulighed for at min kan kommme i løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider