Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Dangro / videbæk hestefoder?
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 19:06

Er der nogle som har erfaringer med dette foder?


Tænker på blandt andet disse:


Videbæk fiberblanding

Videbæk Naturchamp

Videbæk Omega-3 Balance 25 kg.

Videbæk Omega-3 Junior

Videbæk horsespeed

Videbæk Lucerne-Topmix

Videbæk Strukturfoder


Er der evt. nogle som vil prøve at ligge dette i et foderprogram, til en Oldenborger/fuldblod, 4 år 164 i stg. ca. 500 kg. Let-moderat arbejde.

Tænker dette:


2 kg. Fiberblanding

250 gram Horsespeed eller Strukturfoder

Fri god tør wrap på folden (foldtid fra ca. 6.30 - ca. 17)

Halm i boksen + 2 flader økologisk hø fra gammeldags balle (dem der er ca. 10-15 kg. i).


Overvejer nemlig kraftigt at flytte Avalon over på dette, da det både lyder til at være et godt foder, plus det er økonomisk



MVH Pernille


Vinterdækken sælges str. 155 se annonce


R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!


Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 LinkLinkLink
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 19:14

Hvis det er muligt, kunne en foderplan så også se sådan ud?:


2 kg. Natur Fiberchamp

250 gram Horsespeed eller Strukturfoder

Fri god tør wrap på folden (foldtid fra ca. 6.30 - ca. 17)

Halm i boksen + 2 flader økologisk hø fra gammeldags balle (dem der er ca. 10-15 kg. i).


Link til hjemmesiden:


www.dangro.dk/ start.asp?side=1&mt=1&m=1


Link til ca. priser:


lf-foder.dk/shop/ index.php?manufacturer...=1&sort=3a


Link til indholdsfortegnelse på Fiberblanding:


www.dangro.com/indlaegssedler/ FIBERBLANDING.pdf


Link til indholdsfortegnelse på Natur Fiberchamp:


www.dangro.dk/indlaegssedler/ NATUR_FIBERCHAMP.pdf


Link til indholdsfortegnelse på Horsespeed:


www.dangro.dk/indlaegssedler/ HORSESPEED.pdf


Link til indholdsfortegnelse på Strukturfoder:


www.dangro.dk/indlaegssedler/ HORSESPEED.pdf



MVH Pernille


Vinterdækken sælges str. 155 se annonce


R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!


Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har prøvet både
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 20:01

Omega junior og balance til henholdsvis plag og en unghest.


De var super glade for det.


Men plagen voksede ikke sønderligt at det foder og unghesten skulle have rigtig meget af det før at det gav noget.


Så jeg er stoppet med det.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lucerne topmix
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 20:19

Jeg havde prøvekøbt et par sække lucerne topmix og fandt egentlig det var et godt produkt til prisen + det var lækkert fugtigt og blødt. Købte så en palle, og fik, ud over 12 sække med råd og svamp i, et produkt som er tørt, stift og stikkende. Ikke et produkt jeg køber mere eller vil anbefale til andre...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 20:21

Tak for svar begge to


Andre med erfaringer?


MVH Pernille


Vinterdækken sælges str. 155 se annonce


R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!


Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 har brugt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 06:50

videbæk Hestekraft ekstra kombineret med hel havre i snart 5 år til min vallak, og han er vokset sig flot og fin på det. Ingen fodersygdomme eller andre skavanker.


Jeg har prøvet horsespeed, men han blev lidt halvtosset af al den olie


0
0
Svar på denne tråd
 
 dadadada...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 08:24

Dangro produkterne er endelig gode og økonomiske produkter, de støver/smuldre lide, men det er vel en smagssag!


Pt bruger jeg strukturfoderen som suppelement til det andet foder, her i de kolder måneder... jeg syntes det er et super opfednings produkt, dog er der bare ikke mange der har det hjemme, så det skal ofte bestilles!


Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...


Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.


Se præs. for mere info...




Er livet ikke skønt, at leve for at være til ;-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 09:06

videbæks musli fiberpower og horsespeed. Jeg er super glad for det (det er hesten også)

Hesten får et tilskud af fiberpiller for at holde hild. For første gang i 2 år har han kunne holde huld her til vinter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 videbæk foder.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 10:09

Vi er vældig godt tilfreds med deres produkter. Vi fodrer med videbæk fiberchamp, hestene elsker det og det ser pæne ud i pels og huld.

Vi har en 3 års som er vokset op på dette foder og hun har den flotteste blanke pels og har hele tiden vokset stille og roligt og har været i perfekt huld alle år.

Så jeg har kun godt at sige om deres foder


Stine


Oldenborg Hoppeføl sælges

Afstamning: Union's Big ben/Mozart

Født 22/3-09

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lucerne Topmix
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 10:32

Jeg bruger Videbæk's Lucerne Topmix til min, er er super glad for det! Har aldrig oplevet at det har været en dårlig pose, jeg har fået fat i..


Herfra..

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 11:37

jeg tror efterhånden jeg har prøvet halvdelen af deres produkter, og det har været godt til MIN hoppe, men det er jo forskelligt.


Er glad for indholdet i junior, men det er lidt for tørt til mit føl, som ikke er dygtig til at spise. tørheden gør, det kan holde sig længere, men mit er selvfølgelig ligeglad, hvad der er i af gode sager, når hun bedst kan spise det, hvis der er roer i (så bliver det til en fugtig grød). Så jeg overvejer pt. at gå over til spillers, som er mere fugtigt.


Men havde jeg ikke haft så besværligt et føl, havde jeg stadig været super glad for det.


Strukturfoder er super til kræsne heste, men jeg brugte kun en del, fordi min hoppe gik fra foder og wrap, ellers havde jeg ikke givet hende "slik".


Også prøvet topmix, bliver hurtigt dårligt om sommeren, ligesom fugtigt musli, ellers super. Pony-guffen er også lækker.


Jeg synes, mine heste er lidt som små børn, der vil have slik, ellers vægrer de sig. Værst var det dog, i min salvimin-tid, har accepteret at for at de får deres næring, bliver jeg nødt til at pakke det ind i lidt guf.


Lone



If he loved you
Like I love you
I would walk away in shame
I'd move town
I'd change my name - Sting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Omega-3 Balance
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 12:47

Mime 4 hypper har fået det i ca 5 mdr. De er alle super glade for det. Jeg giver dem alle Omega 3 balance + lucerne og rigeligt godt tør wrap. Giver dem dog alle mineraler ved siden af, for at sikre mig de er dækket ind. Min plag fik junior udgaven i starten men er nu også kørt over på den anden.

De er alle super blanke i pelsen, og jeg har ingen problemer med at de ikke vil æde det. Så det kan klart anbefales af mig.


Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 15:21

Dejligt med flere kommentare til produktet! Lyder til at det er et produkt jeg godt kan give mig i forsøg med


Men er der nogen af jer der har tjekket det i et foderprogram, her tænker jeg i forhold til, om den angivne mængder på sækken er korrekt, eller om de skal tildeles ekstra vitaminer/mineraler?

F.eks. kan jeg læse mig frem til at Avalon ca. skal have 2 kg. af fuldfoderet for at være dækket ind. Og det vil jeg selvfølgelig gerne være sikker på at han er.


Gitte *kenzo*: Har du tjekket det i et foderprogram siden du bruger ekstra mineraler?


Kom gerne med flere erfaringer med dette foder


MVH Pernille


Vinterdækken sælges str. 155 se annonce


R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!


Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 den er der næsten
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 18:38

Det er lidt svært, at ligge ind. Når du ikke ved hvor meget wrap, han spiser på folden. Jeg har dog gjort et forsøg. Han er dækket ind på 2kg fiberblanding, lige på nær med selen. Hvis du kommer under 2kg så begynder det at halte for kobberet også. Men en helt præcis foderplan er svær at ligge, når jeg ikke ved hvor mange foderenheder han når at spise på folden. For hvis han er som min oldenborg/fuldblod, så skal han næsten ingen krybbefodder have, fordi han spiser oseaner af wrap på folden, og derfor bliver for tyk.


Cherie

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 18:47

Cherie: Tusind tak! Tror du det er bedst at give ham et tilskud af selen?

Og vil du mene at det er nok med kun fiberblanding?


Kunne jeg få dig til evt. at tjekke en foderplan med Natur Fiberchamp? Så er du bare en skat!


MVH Pernille


Vinterdækken sælges str. 155 se annonce


R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!


Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det kan du tro
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 19:34

Der mangler også lidt selen ved den, men der er mere E-vitamin i så det går lige op. Den giver ikke så mange foderenheder, så med den frie wrap taget i betragtning, ser den mere fornuftig ud. fik lige kigget en ekstra gang på fiberblandingen, og der er også en del evitamin i, så tror ikke det skulle være et problem med selenen. Han for lidt for meget råprotein, men det er pga wrappen, og skulle heller ikke være et problem.

Jeg har sat det ind så ledes:

Hø 2kg

Wrap 7kg

halm 3kg

fiberblanding el. natur 2kg

så ser det rigtig godt ud. Jeg tror dog at han spiser en del mere wrap. Og så får du et problem med foderenheder.

Så hvis vi siger han spiser 10000kg wrap, kommer der ubalance i kobber/zink forholdet.Jeg ville nok give ham et tilskud af kobber 5-10ml pr. dag. Jeg bruger selv den fra Blue Horse, den er nemlig tilsat selen.


Jeg har aldrig brugt videbæks foder, så jeg kender det ikke, fra andet end de tal der kommer i foderprogrammet. Jeg har dog kun hørt godt om det. Ifølge programmet er det ikke nødvendigt med Horsespeed, da han så får yderlige foderenheder, hvilket ikke skulle være nødvendigt.


Cherie

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 19:57

Tusind tak Cherie! Dejligt du gad at tjekke det for mig! Vil klart gøre et forsøg med dette foder og så håber jeg det er et godt foder



MVH Pernille


Vinterdækken sælges str. 155 se annonce


R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!


Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 23:00

Rideskolen hvor min hest står opstaldet fodrer med:

Videbæks Fiberpower fra Dangro

Videbæks Horsespeed fra Dangro


Har desværre ikke erfaring med det andet du nævner.

Prøv at tjekke Dangro´s hjemmeside, som andre også nævner.


Min hest på 146 stg, 9 år og blanding Fjordhest/oldenborger/knabstrubber, får følgende:

Morgen: 400gr Fiberpower og 1 håndfuld Horsespeed.

Middag: 400gr Fiberpower og 1 håndfuld Horsespeed.

Aften: 400gr Fiberpower og 1 håndfuld Horsespeed.


- Oven i det får han 3-4kg hø pr. dag + 3-4 håndfulde wraphø pr. dag, også har han fri adgang til Himylayasliksten.


Hilsen Helene

- Med Hesten Sonny :-)

SONNY ER TIL SALG! - MERE INFO PÅ PRÆS.


Elev på Gartner-linien på "Sandagergård"



0
0
Svar på denne tråd
 
 foder omega 3
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 16:23

Min varmblodshoppe er MEGET kræsen, og prøvede at fodre med omega 3 fra videbæk. Det var hun ikke meget for at spise. Nu får hun i stedet kraft groov 90 fra dangrønt( hun har svært ved at holde huld). Det er hun helt vild med


kamille

0
0
Svar på denne tråd
 
 videbæk
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 21:49

Fodrer med Videbæk pony/islænder til min fjord. Han skal have ca. et kilo for at være dækket ind.

Da han får lidt mindre end det, supplerer jeg med lidt grøn salvimin og så får han brogården Bio-mos som er et gærprodukt, og massere af wrap.


Jeg er meget glad for videbæk, det er lækkert på trods af prisen og jeg synes ikke det støver, men det svinger lidt i hvor smuldret lucernen er fra sæk til sæk.


Sagde Ditte

Nu med alletiders Guldpony!

Fjordhesten kan og vil

0
0
Svar på denne tråd
 
 Videbæk hestefoder
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 10:46

Hej


Jeg foder min 17 år gamle hoppe med Videbæk Hestekraft Ekstra. Min hest er meget glad for dette foder, hun kan ligefrem stå og pille det fra det øvrige foder og derudover er det uden byg og havre hvilket jeg synes er et plus.


Jeg synes Dangros foder er rigtig lækret og dufter godt, jeg har aldrig i de 6 år jeg har fodret med deres foder fået en dårlig sæk.


Mette


carpe diem - grib nuet


Sov sødt Kingo

1991 - 2008


Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Vi savner jer!!


HF Student anno 2009


Barfodstrimmer bør forbydes!!!




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider