Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 slowfeeder til nøjsomme ponyer/heste
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 14:40

ville høre om der er andrer der bruger slowfeeder til deres hypper???


vi har fået lavet 2 stk til vores shettere og det whap de før fik til morgen holder nu hele døgnet... og de står virkeligt og hygger sig med at pille i det...


da jeg ikke ved hvordan jeg skal sætte billeder ind her har jeg valgt at linke til hestegalleriet hvor der er billeder af dem når de spiser


www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=105884&ipc=329997


Mor til Ehlana 23-03-07 det smukkeste barn i verden


www.bl-art.dk borderier på næsten alt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Genialt ...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 14:44

Jeg kender det ikke og bruger det derfor heller ikke, men det ser da ret genialt ud ;) Jeg spekulerer bare på, hvordan de får fat i det i bunden af kassen?


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 15:08

gitteret ligger løst nede i kassen så jo mindere grovfodder jo lavere gitter... det er simpelthen GINIALT... regner med at lave en lignene til den koldblodstraver jeg får hjem hvis han bliver for fed på whap a lipitum...


det eneste minus jeg har hørt om er at min venindes islænder der gik med forsko havde været oppe og hoppe i deres kasse (5 x 5 gitter) og der havde hun rævet sine 2 forsko af... så det skal man nok lige havde i tankerne når man tilvænder dem til denne nye foder form...


mine shettere syntes jeg var så OND da de blev startet op med slowfeederen... men jeg kan se de står og hygger sig meget med det nu... og den størelse kasse vi har giver rig mulighed for at de alle 4 kan stå og spise på en gang...


gitteret er siden fra et gammel hundebur 3x10 cm gitter... mange bruger gitter til sikring af vinduer men vi ville gerne lige se om det overhovedet kunne lade sig gøre... og DET KAN DET


Mor til Ehlana 23-03-07 det smukkeste barn i verden


www.bl-art.dk borderier på næsten alt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ahh ...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 15:18

Ah ... så forstår jeg ;) Smart :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 20:48

Billede


så fik jeg lært at indsætte billeder... her er et billede hvor man kan se slowfederen i funktion...


Mor til Ehlana 23-03-07 det smukkeste barn i verden


www.bl-art.dk borderier på næsten alt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 21:12

Det ser smart ud.

Hvordan putter du wrappen i? Og hvilke mål har den?





Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriix OX




Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


www.sh-foto.dk






0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 21:13

Glemte lige..

Går rammen udover gitteret? Eller er det bare lige til at pille op?





Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriix OX




Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


www.sh-foto.dk






0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 09:56

slowfeederen fungere ligesom en alm kasse...blot med den forskæl at "låget" er lavet af en ramme med huld i... bunden er masivt træ med 5 cm huller i for at evt vand kan løbe ud.


jerngitteret er i vores taget fra et gammelt transportbur til en størere hund... jeg har set flere slowfeedere som er lavet med gamle gittere til tyverisikring af vinduer. jeg læste på en islænderside at der var blevet eksperminteret lidt med forskællige gitter og til en islænder var den optimela størelse 5x5 cm, det gitter jeg bruger til mine shetter er 3x10 cm... og det fungere super... selve størelsen på kassen er lavet efter de gittere man har fundet... har indsat et billede på noget jeg lige fandt




gitteret ligger løst nede i kassen sådan så det følger med whap/hø'et ned... låget skal kunne fastgøres så det ikke følger med når hesten står og hiver grovfoderet op...



min mand kan lave dem for et rimeligt beløb hvis der er interasse for dette... det vil koste omkring 750 kr + matrialer...





Mor til Ehlana 23-03-07 det smukkeste barn i verden


www.bl-art.dk borderier på næsten alt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 store stærke heste
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 12:15

Er der nogen der har erfaring med dem til lidt større og stærkere heste? Jeg har en ide om at mine vil trække så hårdt i hø-totterne at de får kassen ødelagt, men måske giver høet sig før kassen gør?


Part tilbydes til voksen (stor pony).


Udstyr sælges: Ridestøvler, gjord, sadelunderlag m hestemotiv.


- Se præs/annoncer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anden type foringskasse
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 13:27

Jeg har brukt foringskasser i et par år nu. De er lavet på fundament af almindelige europaller og med armeringsnet på begge sider. Jeg har to kasser og 5 heste og kasserne holder stadig. Jeg har også prøvet med nettet øverst, men synes det fungerer bedre med nettet på siderne. På den måde bliver høet heller ikke vådt når det regner, sner osv.



0
0
Svar på denne tråd
 
 ester... Dine
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 14:53

er dælme smarte!!! Dem må jeg kopiere!! Skal lige ha vist dem til kærligheden.. er sikker på at han kan lave sådan en.. Den er dælme smart...


Pura Raza Española

http://www.staldrohan.dk



PRE hingsteføl. Efter EBANO LXXI sælges NU

.

Transporter/lille kørekort + sadler sælges, boks udljes

Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 17:20

esther... skifter dine heste side når de spiser???



vi havde også tænkt på den mulighed esther viser... men jeg frygter lidt at hesten får en "ynglingsside" og derved bygger forkerte nakkemuskler op... jeg har set dette fænomen ved fording i "høhæk" hvor hesten trækker ned i høet og derved opbygger underhals.. jeg har også set skævhed i halsen med fording i hønet,men her hænger det så oftest et fast sted i boksen, og derfor har hesten sjældent mulighed for at skifte side...


jeg ved ikke om dette kan blive et problem ved slowfeederen når de spiser fra siden da de jo har mulighed for at skifte side... men jeg VED ihvertfald at den måde vores slowfeeder er lavet, ligner den måde hesten er designet til at spise...


MEN når det så er sagt så har en hest langt bedrere af at spise langsomt så hvis man kun har mulighed for at fodrere med sidelængs slowfeeder så må man tage den MULIGE bivirkning af de MÅSKE bygger lidt skævhals... og dette er som sagt et stort MÅSKE!!!!!!!!!!!!!!


Mor til Ehlana 23-03-07 det smukkeste barn i verden


www.bl-art.dk borderier på næsten alt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar til boblexxxx
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 11:18

Nei, hestene bytter side hele tiden, de spiser faktisk fra alle retninger og de bytter kasse mange gange i løbet af et måltid.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider