Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kræsenpinde :o(
Forfatter: 
Dato:  17-12-2009 18:55

Ak, ja - jeg har jo med stort held fået fat i en super "hø-mand" som både laver alm. hø og wrap af helt eminent super kvalitet!


Eftersom det begyndte at knibe med at høet kunne holde sig (opbevares i løsdriften) valgte jeg denne gang at få wrap. Fine 200 kg. baller i såååå fin kvalitet.


Den 1. dag røg det fint ned - men nu vil madammerne fanme ikke æde det !!!


Jeg synes jo ellers vejret indbyder til at putte "godt i maven" for at holde varmen, men nej! Det de fik i går aftes var der også stort set her til morgen , de fik ca. 10 kg. da de stadig er på "overførsel", så det har ikke været fordi det har virket helt uoverskueligt for dem.


Nogen forslag, eller må jeg bare finde mig i at de er møgkræsne og gå tilbage til høet?


Hø er stadig en mulighed, men jeg kan kun opbevare det i en god uge før det har taget for meget fugt, og så tit orker jeg simpelthen ikke at skulle hente hø!


De 2 kræsne apparater - billedet er taget sidste år (hvor wrap i øvrigt fint gled ned)



Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min erfaring
Forfatter: 
Dato:  17-12-2009 19:34

er at hestene går hårdere til wrappen end høet.


Det er svært at vejlede når man ikke selv har set og lugtet til wrappen, men hvis du mener den er fin så kan det vel også bare være fordi hestene er mætte.





MVH Janni


Nu med hest både her og der

og allevegne :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 allooouu..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2009 19:56

Alløjsa Trine ;-) loong time, no see!


Arh ha ha ha ha..... Vi to er bare benådet med "hoppe" dyr af værste skuffe.


Se det i øjnene Trine, dine bæster er bare så møgforkælede, at de ved de kan få dig til hvadsomhelst.


Jo, kulde indbyder absolut til fyldte tanke, men har du vejet wrappen? Jeg har også wrap af prima kvalitet. Det er faktisk overraskende tungt. Måske du har probbet dem ;-)


Jeg gætter på de spiser, hvis de blir sultne nok.



"Det tar lang tid, at få en gammel ven"


Trakehner FAN :)


Nu også med titlen Mor!




列弗

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kræsendullerne...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2009 20:09

...ER møgforkælede, det har Asferg som jo kender dem HEEEELT ret i! Men jeg NÆGTER at imødekomme dem på dette punkt!


ÆD ELLER BLIV TYND!!!


Jeg er såååå hysterisk med kvaliteten af både hø og wrap, at det næsten grænser til det usunde , og det eneste der kan siges er, at årets wrap er en anelse mere tørt end det de gnaskede med velbehag sidste år, høet var fra samme marker og der var ingen problemer.


Rent faktisk så vejede jeg wrappen - for at være sikker på at "mors øje" ikke tog overhånd her i skiftefasen, og der var lige rundt 10 kg. - det er jo dælme kun det halve af hvad de åd HVER sidste år


Hmmm, det gode er at det er billigere for mig


Asferg - vi må da snart mødes igen og se duller!


Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-12-2009 20:52

Hvis wrappen er fin, skal de nok spise den når de bliver tilpas sultne og indser der ikke kommer andet på bordet. Hvis der går flere dage uden de rører det ville jeg nok være bekymret - enten for om kvaliteten af wrappen faktisk var iorden eller for hestenes helbred - men jeg gætter på de nok skal spise det


DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjek HELE ballen
Forfatter: 
Dato:  18-12-2009 08:09

Min erfaring er at mht wrap skal man ikke undervurderer hestenes evne til at sortere skidt fra kanel...


Der kunne ligge et dødt dyr et sted i ballen eller noget lignende!


Når det så er sagt så var jeg ved at kassere alle mine store wrapballer for et par uger siden.. fordi mulerne var begyndt at levne.. indtil jeg lavede en kontrolvejning, ups de fik meget.. Men nu har du jo vejet det, så vil jeg vende min mistanke til førstnævnte årsag!



Kristina




0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdate...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 20:29

...en lille opdate herfra


Kræsendullerne er for længst gået ombord på normal grådig vis i wrappen, de er nu efter 10 dage oppe på "normal" dosis nemlig 15-20 kg. hver pr. døgn.


Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider