Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Forvridning - hvad nu
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 19:55

Den ene af mine har i dag forvredet koden, den er jo selvsagt kølet med det samme da de går i sne.

Men hvad nu...


Sidst jeg havde en der var uheldig skulle den bare blive på folden og trisse rundt, da de gik på døgnfold.

Men det er jo ikke muligt nu, og lade den stå inde så risikere jeg at hesten gør skade på både sig selv og boksen.


Hælder mest til at smøre den med varmecream og lukke den ud med de andre, da de pga vejret normalt går stille ned på folden, og så tage dem tidligt ind.


Tror I det vil skade for meget, kontra at den stresser i boksen (har kun prøvet at lade den blive inde én gang pga vacc, men der stod den inde i max 15 min, så ved ikk eom den falder ned på sigt (det er en unghest, så den er jo ikke erfaren på nogen punkter)...


Beklager taste og stavefejl


Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

www.stenhedegard.dk

Sælges:

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidej......
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 20:07

Kunne du ikke lade ham stå inde med en af de andre heste ?


Normalt ville jeg bare lade hesten komme på fold - evt en lille sygefold med en doven kammerat, bare for at de ikke koger rundt. Men pga frosten og alle isknoldene, så ville jeg nok overveje i så fald at stille ham alene på en sygefold, eller som sagt at lade ham stå inde med selskab.


MVh charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Pest eller kolera
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 22:02

Dyrlægerne plejer vist altid at anbefale boksro i forbindelse med en kodeledsforvridning. Hvis du lukker den ud nu, hvor jorden er hård og knoldet, så tror jeg aldrig den bliver god igen.


Jeg vil nok, ligesom Charlotte, anbefale boksro med selskab af andre heste (hvis muligt). Du kan evt. give den lidt ekstra stråfoder, og selvfølgelig skære ned på kraftfoderet.


Da min havde kodeledsforvridning skulle jeg trække med den i ca. 20 min. om dagen den første uge og derefter trappe op til 30-40 minutter.


Efter ca. to uger måtte jeg skridte på den. Men jeg havde li'som ikke rigtig lyst til at sætte mig op på en "tikkende bombe", så jeg fortsatte med trækketurene, indtil jeg kunne begynde at longere den.


I øvrigt vil jeg anbefale dig at lægge Back on Track Staldgamascher på den eller evt. magnetgamascher. Sidstnævnte kan du købe her:


www.premierequine.co.uk/acatalog/ Magnetx_Therapy.html


God bedring med hesten!


Mange hilsner fra


Lise Andersen


Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 13:12

med tanke på reaktionen den anden dag valgte jeg at lukke dem alle ud på en 'lille' fold der egentligt var tiltænkt at gemmes til de første hopper foler i marts. Men her i denne frost ødelægger de jo ikke marken.

Så nu er jeg spændt på at se benet når de kommer ind. Da de blev lukket ud var koden hævet, men hesten ikke synligt øm/halt.


Beklager taste og stavefejl


Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

www.stenhedegard.dk

Sælges:

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd
 
 kodeledsforvridning
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 00:04

Min Jackpot er lige blevet checket hos dyrlægen (røngten) da han var uren og hævet, og jeg ville have vished om hvad det var. Hævelsen var dog faldet og han nåede da også at blive rengående til dyrlægebesøget. Men det var en kodeledsforvridning, som var helet nu, han havde boksro 1½ uge ca. inden dyrlægebesøget og selvom han ikke synes der var mere at se, andet end en lille reaktion på bøjeprøven, fik han alligevel Finadyne til 5 dage og skal skridtes i de næste 3 uger, også stille og roligt starte op med alm. ridning igen. Jackpot er kommet på fold igen og leger temmelig meget, han har jo noget han skulle indhente, så håber bare at det går, selvom han er så aktiv på folden...


Held og lykke med din hest! :-)


Jackpot starter livet som western hest :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider