Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

pureline skin healer
Forfatter: 
Dato:  10-05-2009 16:58

er der nogen der har erfaringer med det produkt?

Sagen er den, at jeg har en lidt klumret 2 årig plag som er kommet til skade på det ene bagben.

Såret sidder nede ved kronranden og der har været en eller anden genstand op, så dyrlægen har måtte skære skindet af, så såret kan få luft.

Lige nu går han med en sygebandage over såret som bliver skiftet hver dag, men den har det med at ryge op, så såret af og til er beskidt eller bandagen gnaver i såret.

Såret tager på den måde lang tid om at hele, og vi er ved at overveje om der er andre måder til at få det til at hele hurtigere?

Jeg har fået anbefalet dette produkt, men kender det ikke?

0
0
Svar på denne tråd

Pureline...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 07:32

Du kan læse om den her: www.staldballe.dk/shop/ pureline.html

Jeg har brugt den én gang for mange år siden. Da var det mod Dermatofilose, og det kunne den ikke gøre noget ved (men det var der så heller ikke ret meget andet, der kunne).

Jeg ser af og til, at folk anbefaler det, så det er sikkert godt nok - men dog meget dyrt, når man skal vaske hele hesten i det.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

jeg brugte det
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 08:05

i sin tid da den røde havde en overordentlig flænge op under kødet fra lige over hoven, og op under kodeleddet.

det var super at bruge og gjorde virkelig at der ikke kom betændelse - HUSK det SKAL blandes op som forholdene på flasken siger!! (kan ikke længere huske det da det er længe siden jeg ahr haft brug for det) - mener det er opblandet og så skal der bruges 2 ltr (opblandet) PR sår pr gang.

Jo det er dyrt- men det er hammer effektivt hvis man bruger dte som man skal.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 11:16

Jeg er virkelig blevet imponeret over det's virkning. Unik havde mug på den ene bagpibe, og efter to dage, hvor jeg vaskede benet i sæben, var muggen væk.

Jeg er faktisk så glad for det, at jeg regner med at ville vaske Unik's kastrationssår i det, i eftermiddag.

Så jeg har kun for dette produkt!

stolt ejer af..
UNIK FRØLUNDE

det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Ingen virkning her....
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 11:56

Jeg var så tilgengæld ikke så imponeret. Her havde det ingen positiv virkning på muk. Og den lille skramme mit skravl af en hest fik i bagkoden, som jeg vaskede med det, gik der også muk i. Og selvom det næsten var halv pris jeg købte det til, syntes jeg stadig det var dyrt.

Jeg har desværre ikke fundet et vidundermiddel (mange er afprøvet). Min er som sagt også en klovn og har en del ar på benene, og sår heler meget langsomt.

I vinters fik hun et lille sår foran på forkoden, lige hvor den bøjer. Da smurte jeg Stalosansalve på, og det var meget effektivt til at holde jord mm ude, også selvom såret væskede lidt, pga placeringen. Ulempen er jo så, at det lukker så godt, at man ikke rigtig kan se, hvad der gemmer sig inde bag "skorpen".

0
0
Svar på denne tråd

så er det købt ind
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 17:51

så nu må jeg se, om det har en virkning på såret.

Anton er dog meget vandskræk, så i dag fik vi ikke lov til at bruge alt vandet, som der står på flasken at man skal.(½liter)

Tvivler på at vi får lov til det på noget tidspunkt, men såret blir vasket i det, så jeg håber bare at hinden kommer alligevel.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 21:02

Har brugt det til muk, men uden virkning. tror jeg vaskede hver dag i 3 uger - men ingen virkning her, så jeg står stadig med en muk-ramt hest :( øv

SigneKryger

Sebastian & Claus

J

0
0
Svar på denne tråd

PureLine Skinhealer
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 12:21

Her er produktet brugt med stor succes - og anbefalet af dyrlægen.

Det har været brugt til muk - inden det blev for slemt.

Det har været brugt ifm nældefeber.

Sår, rifter m.v. er det også blevet brugt til.

Det kan bruges fortyndet, når der skal renses/vaskes for urenheder.

Det kan herefter smøres ufortyndet på sår/rifter.

Så herfra - kun gode erfaringer med PureLine Skinhealer.

Hvis der skal "skrappere" midler til, så har dyrlægen hér anbefalet en sårsalve/-creme (i daglig tale kaldt sårsalve) indeholdende:

Sulfamethizol

Cetylan

Clucerolmonosterat 40-55

Jordnødolie, renset

Metylparaoxybenzoat,diluendun

Vand, reset

(sidst jeg købte en tube kostede den under 50 kr - excl receptgeyr; fås kun hos dyrlægen)

Ovennævnte salve/creme bruges til næsten alle former for sår/rifter - med/uden betændelse.

Inden det bruges - renser jeg sår/difter med klorhixidin.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

kan det
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 20:44

virkelig smøres direkte på såret?

0
0
Svar på denne tråd

NEJ NEJ
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 08:10

det kan og må IKKE smøres direkte på sår UDEN at være fortyndet!!! Så ætser det. Det står bag på flasken for pokker...

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

okay mange
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 10:43

tak for svar, så er det godt jeg ikke har gjort det. Kunne nu heller ikke lige forstå at man bare kunne det.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider