Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodring drægtig pony
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 17:48

Jeg købte for 2½ måned siden en drægtig ponyhoppe på ca. 115 cm.

Sælger kunne ikke give mig nøjagtig terminsdato, men sagde sidste i maj.

Hos sælger fik ponyen fertolac, gulerødder, vitamin/mineral tilskud og hø. Efter at have fået hende hjem kørte jeg hende over på wrap ad libitum, græs, roepiller, fertolac, vitamin/mineral tilskud og olie, da hun var lidt tynd.

Dyrlægen var for ca. 5 uger siden, og som han sagde, er det svært at vurdere huld, når ingen af os kender hoppen, fra når hun ikke er drægtig. Men han gav mig ret i, at hun var lidt for mager.

Nu, 5 uger senere, har jeg så trappet hende ud af olie og næsten alle roepiller, da hun er blevet godt i stand. På halsen sidder der nu pølser, og rygsøjlen stikker ikke længere op! Dyrlægen var i sidste uge, og gav mig ret i, at hun var kommet sig godt.

Hoppen kan på nuværende tidspunkt kun have meget meget små portioner.

Nu er det så jeg tænker på, om jeg kan nøjedes med at give hende wrap og græs (alt hvad hun kan spise) og så tilføje et passende vitamin/mineral tilskud? Eller bør jeg fortsætte med fertolac? Og hvad når følle kommer? Jeg er lidt på bar bund, da det er første gang jeg selv skal tage i mod føl! (Som i øvrigt ikke viser det mindste tegn på ankomst endnu )

Nina

0
0
Svar på denne tråd

saktens
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 10:51

Hej

Du kan saktens give hende det du skriver. Så længe hun holder huld og får sine vitaminer/mineraler er hun jo dækket ind. Når føllet kommer kan du nemt fortsætte, bare hold øje med hendes huld som du jo gør! Syntes det er tydlig at se, både i huld og pels om de får hvad de skal have... I nogle tilfælde kan føllet tage hårdt på dem og så er det vigtigt at være lidt omkring dem, for taber de sig først der er min erfaring, at de er lidt svære at få op igen idet føllet tager hvad det skal have!!

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider