Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Mangler regn - har I græs?
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 09:11

Jeg er nysgerrig på at vide om I andre herinde på nuværende har så meget græs at I har lukket hestene ud på sommerfolde. Jeg var lige ude og checke i går og det står lidt søreligt til med vores. Vi mangler desparat regn og græsset vokser ikke rigtigt, og gødningen har nu ligget i snart 1 måned uden at blive opløst. Så vores heste går fortsat på vinterfoldene endnu - og det kommer de vist til et stykke tid endnu desværre - selv følhopperne. Vi er snart løbet tør for vinterens hø og halm så vi er nok nød til at skulle ud og købe i år. Hvordan står det til hos jer andre?

Mvh.

Tine

Avler af kvalitetsheste - trakehnere og varmblod

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 09:20

ikke bekymret for græsset i foldene, der er nok

Græsset til wrappen bekymre mig mere

Om 1 1/2 måned skulle wrappen gerne være pakket, græsset gror men langsomt

0
0
Svar på denne tråd

græs....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 09:23

Mine heste er opstaldet ude, men der er vi netop gået igang med græsfoldene lidt tid om dagen som langsomt trappes op.

Vi har ca. 5 ha sommerfold til pt. 7 heste. Deraf er lavet en sommerfold til 5 shettere også. Jorden er delt op i 2 store folde til de store heste så går ud fra der er nok græs, på trods af det er en kornmark med græsudlæg der ikke rigtig har fået helt fat endnu.

Men er sikker på det hele godt kunne tåle lidt regn, selvom vi i sidste uge fik 3-4 timers regn i tykkke stråler.

Med Venlig Hilsen

Maria Nielsen

KLIK HER for at se hjemmeside

- opdræt af marsvin

0
0
Svar på denne tråd

vi mangler
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 09:23

også regn. Græsset er holdt op med at gro synes jeg. Vi bruger stadig vinterfoldene. Planen gik på at de skulle ud på sommerfoldene den 01.05, men det holder vist ikke alligevel, rigtig surt.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 09:40

Jeg har bestemt heller ikke problemer, har masser af godt græs, så meget at jeg i år har valgt for første gang at leje ud til andre..;o)

(NB. hvis bare man har store nok arialer så behøver man ikke gøde mv. ;o)

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

sommerfold
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:00

Hestene er kommet ud på deres sommerfold, hvor de skal gå til september og jeg er overrasket over hvor godt græsset groer her og er saftigt på trods af få mm regn de sidste par uger.

Jeg tror måske det er pga vi har fed muldjord med en del ler i som holder lidt på vandet/fugten. Jeg har dog gødet et lille stykke igår, så der må godt komme lidt regn (som DMI ellers havde lovet igår), så græsset kan blive ligeså tæt der som på resten af folden.

**** OPSTALDNING & LEJLIGHED TILBYDES I ODENSE SV ****

se mere på markedspladsen eller på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

++++++++++++++++++
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:05

Vi har masser af græs , hestene kan slet ikke følge med og er lukket på jord fold om dagen, fordi de allerede er for fede..

Men lidt regnvejr er da velkommen .

Diana Tornbjerg Hansen

Sommergræs tilbydes i Jerlev(7100 vejle)

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Knastørt i Taastrup.
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:13

Vores ridebane truer med at flyve væk og vores sommerfolde er der heller ikke meget græs på, så de står stadig på vinterfold, hvor der serveres grovfoder ude også.

Wrappen kan vi nok også se længe efter i år

Vi fik dog en ordentlig skylle i nat, men det er næppe nok.

Ny facebookgruppe for større sikkerhed til hest i trafikken!

www.facebook.com/group.php

Vestegnensrideklub holder brugt rideudstyrsmarked Søndag d. 3 maj. Se www.vestegnensrideklub.dk

Ledige stande!

0
0
Svar på denne tråd

Vi har psykopat
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:16

meget græs :-@

Mine ponyduller får ikke glæden af at komme på sommergræs i år. Jeg er træt af fede og forfangne heste. Men de har nu også masser af græs på deres "vinter"-fold...nok til at Mette har fået sin mundkurv på :)

Tine & Tulle
Det klinger :D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:28

Her har vi rigeligt med græs. Det vokser fint og er dejlig grønt. Mine to hopper er allerede kommet ind på en mindre fold, hvor der ikke er så meget græs, da de ellers bliver for fede. Så her er ikke mangel på græs, selvom vejret har været tørt de sidste mange uger. Vi er også så heldig, at der løber en underjordisk kilde gennem foldene.

Sascha, Sani Cheval og IA Halimah Bint Ibriiz ox

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

http://sh-foto.dk/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:52

Vi har godt med græs, flot og grønt, men endnu ikke helt højt nok til at slå på det..

Men hvis det udelukkende var til græsning ville der være rigeligt..

Men det varer ikke længe før de ryger på sommergræs, glæder mig!

Mvh.

Nadja Carlsen

Med vidunderdyret Wanadoo!!

-hesten der gør det sjovt at ride dressur!

"Det du mærker i hånden, er det hesten mangler bagfra"
- Bent Branderup

0
0
Svar på denne tråd

græs.......
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 11:28

vi har meget græs :) Vi nåede så også at gøde dagen før, der kom regn sidst. Så det var jo meget heldigt :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 11:35

Vores græs er ikke rigtig i god vækst endnu, de går på det 6-8 timer om dagen, og jordfold med stråfoder for resten.

Der går nok lige en måneds tid endnu før det siger boom!!!! og VÆLTER op overalt - og bliver alt for højt... - sådan plejer det at være - så jeg lader dem trygt gå der... lige pludselig - så kommer det :-)

0
0
Svar på denne tråd

Græs....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 12:26

Sommerfolden, dér er det sparsomt med væksten af græsset.

Til gengæld gror græsset i engen - men det græs skal slås af til hø til vinterens brug.

Men joh tak - regn hver nat i en periode ville gøre underværker.

Og hvis dagtemperaturen så ikke blev alt for høj og blæsten lagde sig - så ville alt være optimalt.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Græs til hestene
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 16:04

Hej

Hos os har vi rigeligt græs til 9 ponyer. De går på special hestegræs uden sukker, så ingen af dem er fede eller har behov for mundkurv.

Græsset til wrappen er blevet vandet, det samme gælder bygen til halm og foder.

Mette

carpe diem - grib nuet

0
0
Svar på denne tråd

våd eng
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 21:39

vores går i år i engene - hvor der stadig er vådt længst nede - og der er græs nok.

Sommerfolden er lagt om i år og det har spiret fint - men lidt regn ville da være dejligt... - men sådan som det ser ud generelt er alt under 15 mm for lidt...

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

Vildt meget
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 22:39

græs allerede, gødningen blev spredt for 3-4 uger siden og er helt væk nu. Og der er lige så sindssygt meget græs som der plejer.

Sagde Janne - der starter nyt arbejde 14 April

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

mangler ikke vand
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 01:35

det har nemlig regnet de sidste 3 dage nu.

og før det har jeg en landmand der er så venlig at vande de nederste 4 af mine folde, til gengæld for at måtte ligge rørene til vandings kanonen i min løbegang ( og det er til vores halm der vandes , på jord han lejer af os, så det er en god deal at have)

men græsset er gammelt og skal lægges om til september, så det skyder ikke med den allerstørste hast.

vores heste får også wrap på folden nu- men det fik de også hele sidste sommer.

-billedskøn børnepony sælges billigt-

-kondenstørretumbler,1.5 år, sælges-

0
0
Svar på denne tråd

i den nye
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 09:12

stald er der alt for meget græs, i den gamle stald, 400 meter væk, er der stadig ikke ret meget. Underligt. Ved ikke om det er gødningen der er til forskel e.l.

Lone

Healing, Århus

0
0
Svar på denne tråd

Vi har vist..
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 10:48

rigeligt eller i hvert fald lige tilpas..

Der er så både gødet og der bliver vandet næsten dagligt..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

ikke ret meget græs
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 01:03

Vi har ikke ret meget græs hos os - havde vi heller ikke sidste år, men der kunne vi få hestene på sommerfold - det kan vi ikke i år

Regn, regn, regn, kom nuuuuuuu!!!

Hilsen Mette

med fjordhypperne

Behandl din hest, som du selv gerne vil behandles

- med respekt!

* * *

Fjordhest sælges: vallak, 150 cm, 15 år, selskabs-/skovturshest

(se min præsentation)

0
0
Svar på denne tråd

græs-folde
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 01:37

Sådan så foldene ud i går, fint fint...

Men det må da gerne regne om natten...

Vh. Jill

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

0
0
Svar på denne tråd

sommergræs
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 02:18

Ja jeg har lejet en kæmpe eng til mine heste(mine egne tre og så et "plejebarn")

De kom på døgnfold der den 24. april og der er masser af græs så tvivler på de kommer til at ku følge med de næste par måneder.

Engen lægger normalt under vand/sne hele vinteren så den har så meget fugt fra den store å der løber igennem engen at græsset bare skyder op med lynest hast. Kan se hvordan det gror fra uge til uge.

Så jeg har været rigtig heldig at finde det perfekte sted til hestenes sommerferie :o)

Venlig hilsen

Maria

Mor til Oliver 16/12-2005

0
0
Svar på denne tråd

Mangler regn.
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 07:16

Ja regn må vi meget gerne få. Vi har dog rimeligt med græs, men det er ikke ligefrem højt. Men vi må krydse finger for at vi får det regn som de siger der kommer søndag, mandag og tirsdag.

Mange vrinsk fra Evidence, Spotlight og Lene

Løvehovede Kaninunger sælges. Meget smukke og søde. Billeder på min præsentation.

Evidence ifoles med Chicago i april 2009.

0
0
Svar på denne tråd

har ikke græs nok
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 07:34

på vores to hk til 2 heste pga regnmangel nej- DESVÆRRE og vi mangler det altså! Vores er vant til nok græs fra marts/april til og med oktober/november normalt.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

græs....
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 09:01

Vi mangler absolut heller ikke græs endnu. Vi har delt vores folde op, og har kun 2 heste og 2 shettere til omkring 3-4 tdr land.

Vores ene fold er nabo til en bæk, så der mangler aldrig græs.

Men der skulle jo gerne være masser af græs i 5 mdr endnu. Mon ikke regnen kommer snart? Det håber jeg! Vi har jo lige lagt en af vores folde om med en hesteblanding (Horsemax 50s). Det er begyndt at komme op, men kunne godt bruge noget regn til at gro sådan rigtigt

Vi var heldige at nå at gøde foldene inden det sidste regnvejr vi fik.

0
0
Svar på denne tråd

Græs..
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 09:22

De går der pt kun om aftenen pga to tidligere forfangne heste, så der er græs nok. Men det vil da absolut ikke ta skade af noget vand.... Kan ikke huske hvornår det sidst regnede her hos mig, men længe siden er det ihvertfald....

R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008

Det forkerte knæk i halsen, undgår aldrig den virkelige rytters øje og synes ham hæsligt

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider