Jeg har tidligere oprettet en tråd der hed "3 x tarmslyng" her på HG. Dette er fortsættelsen på denne tråd.
Et kort resume for dem der ikke gider læse den gamle tråd:
Vi har 6 heste i vores stald der alle er vores egne, en af dem er en travhest, resten er tinkere. Min kone ejer travhesten og en tinker, og resten er min.
I december 2007 mister vi vores første tinker pga. tarmslyng, en rigtig lækker dreng på 1 1/2 år.
I februar 2008 får min kones tinker tarmslyng, bliver opereret og har det fint i dag.
I maj 2008 får min tinkerhoppe med et 4 måneder gammelt føl ved siden tarmslyng, bliver opereret, og lever i 8 uger. Derefter får hun et nyt tilfælde og må aflives.
I oktober 2008 får den 4. tinker så tarmslyng, bliver opereret og har det fint i dag.
Vores stald og øvrige forhold er gennemgået af Faxe Dyrehospital og Nanna Luthersson fra Hestedoktoren. Konklussionen på disse besøg er at der ikke er forhold hos os der skulle give dette unormalt høje antal tarmslyng. Det er altså ikke foderrelateret, og ormekure er der styr på. Vores folder er også kontrolleret og heller ikke her er der noget galt.
For alle tilfælde gælder: Der har IKKE været kolik eller forstoppelse, men en direkte tarmslyng. Hesten står og spiser og vælter så pludselig rundt. Vi har videoovervågning med harddiskoptager.
Surt show: 2 heste, og ca. 250.000 kr. på operationer fattigere på bare et år. Og dette er virkelig sandt.
Og så til fortsættelsen:
Efter sidste tur til Højgård Hesthospital på Fyn, finder vi ud af at der er en fællesnævner for alle tilfældende, nemlig at det er samme boks der er problemet.
Dyrlægerne har ikke flere ideer, så vi bliver enige om at hyre en clairvoyant, der også kan måle jordstråler. Hun "finder" 2 ånder på vores ejendom, en der er ond og en der er uskadelig (læn dig gerne tilbage og smil lidt her). Disse 2 ånder bliver drevet over til "den anden side" hvor de hører hjemme. Hun finder også et jordstrålekryds i den boks der er problemboksen. Hun har selvfølgelig IKKE fået noget af vide om hvad og hvor.
Mistroisk, som jeg er, hyrer jeg yderligere en der kan måle jordstråler, og han finder det samme kryds i den samme boks inden for 10-20 cm. Her accepterer jeg at der findes jordstråler. Stalden er trods alt 200 m2. Vi køber en lille dims der kan "knække" jordstråler, får checket stalden igen, og den er ren for jordstråler. Derudover river jeg selvfølgelig boksen ned, og der kommer ALDRIG til at gå heste der igen.
Der har ikke være nogle problemer siden.
Man kan tro hvad man vil, men historien her er 100% sandhed.