Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Billigt alternativ til hø og wraphø
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 14:14

Jeg står i den ærgerlige situation at jeg mangler hø til de sidste par mdr inden græsset kommer ordentlig igennem. Men hvad er det billigste alternativ. Har to andre heste som fint fungerer på helsædswrap og lidt hø men hoppen her får tynd mave af det og får kun hø. Havde oprindelige en aftale hos en bekendt om at vi kunne afhente 40-50 småballer men desværre viste det sig at der var gået fugt og mug i skidtet pga. et åbent vindue.

Så mit spørgsmål går på hvad man kan give som alternativ til hø eller wraphø og som ikke koster en mindre formue. Har tænkt på grønhø hest fra dangrønt men hvad er prisen og er det et fornuftigt alternativ. Hoppen er iøvrigt drægtig hvilket bestemt ikke gør det bedre.

På forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

greenpower
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 14:32

Greenpower Grass koster vist 91 kr for 15 kg. Det er en erstatning for hø. Fik min traver på et tidspunkt. Hun skulle have 4 kg om dagen.

0
0
Svar på denne tråd

frøgræs
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 14:41

Vi bruger tit grøgræs, det er lidt billigere end hø, men indeholder ikke så meget foderværdi. Det er fint for min hest, da han så kan få mere at tygge på uden at blive tyk. Det vi får nu er økologisk frøgræs som næsten er hø. Det er noget grønnere end det hø vores landmand har og hestene vil meget gerne have det.

0
0
Svar på denne tråd

Her er
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 16:00

Her er priserne fra Dangrønt:

www.dangroent.dk/ index.php?cPath=53_61

Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd

grønthø
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 17:42

Man kan altså købe det grønthø i store baller..så er det noget billigere end i de små poser ligeledes kan man også få det i lucerne,,jeg menr sidst vi købte for nogle uger siden kostede det c 2,8 pr kg....og det er super lækkert,,har faktisk læst at det er så godt at man skal være opmærksom på mht kraftfoder at de ikke få for mange vitaminer...

0
0
Svar på denne tråd

ikke billigere
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 19:13

tjekkede sidste år priserne på dangrønt´s kunsttørrede hø og det er desværre ikke billigere end wrap(foruden det er noget værre smulder i min verden dvs korte strå), så mit råd er køb nogle wrapballer til de næste par mdr´s brug. Vi skal jo hen i slut maj før græsset på foldene har fat mht vækst, så det er præcist 2 mdr behov du mangler.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

mht. wrap
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 20:55

er meget meget tørt wrap også slemt til hesten? min hest's mave reagerer også på vådt wrap især lige i starten men på tørt er der ingenting.. dog vil han selvfølgelig helst have det våde :/

0
0
Svar på denne tråd

Grønhø fra Dangrønt.
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 21:02

En balle koster 1100kr. så jeg på deres hjemmeside og vejer 400kg. menere jeg.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

Elegant Spotlight. Fuldblods hoppeføl født 8/3 2008

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

Kvalitets sadel sælges.

Stald med folde søges til leje.

0
0
Svar på denne tråd

tjek....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 07:27

Hvis jeg var dig ville jeg da lige tjekke de lokale bønder, mange af dem ligger inde med rigtig godt halm og hø :)

0
0
Svar på denne tråd

Hø eller wrap
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 14:13

Undskyld - men jeg kan ikke se der skal gåes på kompromis, fordi du er rendt tør og skal købe nyt.

Hvorfor køber du ikke bare noget hø eller wrap?

Er der ikke nogen i nærheden af dig der har noget til salg?

UNG DRESSURHOPPE KØBES

max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament/eksteriør/bevægelse - hun skal være redet og ikke drægtig!

SE MIN SKØNNE STALD

0
0
Svar på denne tråd

Steph88:
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 17:13

Steph88: Det tørre er KLART bedre end det våde. Jo tørre, jo bedre!

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 17:38

Tak for svarene. Min far er landmand og har derfor en del kontakter at rykke på men mange af dem har ikke hø eller ikke noget de kan undvære. Har skrevet til en del gamle rideveninder og avlerkollegaer i håb om at de selv eller kender nogen der ligger inde med hø men indtil nu har ingen noget liggende de kan undvære. Har stadig til 14 dage mere men ville godt hører hvilke alternativer der evt. var, hvis ikke jeg får fat i noget i løbet af den tid.

men tak for svarene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider