Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilket ledtilskud......en jungle
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 12:26

Hvilket ledtilskud vil i anbefale til en ældre hest med stive/ømme forben? Den har netop fået lavet bøjeprøve idag, og der var reaktion på begge forkoder, mest den venstre. Præcist hvad det er vides ikke, men grundet alderen må man jo regne med noget slid, og dyrlægen anbefalede 14 dages skridt og så et tilskud til leddene og evt ringsko. Men der er jo 117 forskellige slags at vælge imellem. Jeg tror ejeren foretrækker et "færdigt" produkt fremfor at skulle indkøbe MSM, glucosamin osv over nettet og blande selv. Dyrlægerne forhandler Stride og Artroflex, tror jeg det var. Men der er jo mange andre at vælge imellem også.

0
0
Svar på denne tråd

gammel hest..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 22:53

Jeg har også en 17 årig hest. Hun er dog i skrap træning hele tiden, så alderen har ikke som sådan sat sine præg. Men hun har lidt spat i det ene bagben, og jeg kan holde det nede ved at give glucosamin. Så det vil jeg da klart anbefale. Atroflex, som dyrlægen har, er en hel del dyrere, og knap så effektivt. Jeg har prøvet begge dele, men med ren glucosamin som absolut bedste resultat.

Jeg køber mit i England via nettet, til en meget fornutfig pris...

ASN
0
0
Svar på denne tråd

Equimobility Plus
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 08:00

Jeg bruger Equimobility Plus til min hest med slidgigt og spat.. Hun fungerer rigtig godt på det.. Faktisk så godt at jeg kører på halv dosis, også her i vintermånederne hvor det er koldt...

Jeg har også brugt Artroflex, det virkede også, men hun var ikke glad for smagen af det... Det er jo også noget dyrere end Equimobility Plus...

Glucosamin og MSM havde ikke den store virkning på min hest..

Christina

0
0
Svar på denne tråd

nem udfodring....
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 09:24

Ja det skal nok helst også være noget, der er nemt at give hende. Ikke at hun er kræsen, men tværtimod meget madglad og kaster derfor en del af foderet på gulvet. Så derfor er det nok mest smart med noget vi selv kan give hende evt sammen med en lille håndfuld foder fremfor, at dem, der fodrer, skal blande det i foderet med risiko for, at hun smider det dyre tilskud på gulvet.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville.............
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 10:03

Jeg ville bruge Movikur fra Hippolyt, det har jeg hørt om så mange positive erfaringer med.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 11:39

givet en kur Stride HA Solution.

Næste uge køres hun over på Equimobility plus, og derefter bare Equimobility fra Equidan.

Tine

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har brugt...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 11:50

-både Artroflex og Stride med godt resultat.

Når du ikke ved præcis hvad der er galt med hesten skulle du måske prøve dig lidt frem for at se hvad der har en effekt på netop den hest?

Mvh Tine

Lager: Haferfrei, Cornmüsli, Champion, Vito, majsflager, Betfor, mineralkiks, elektrolytter, fodertønder.

1 spand mineral kiks: 150,- - rabat ved flere sække Haferfrei.

www.tinegade.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja.....
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 12:07

Jeg har aftalt med hestens ejer, at vi kører ud og kigger på udvalget her om et par timer. Hun er ikke selv mobil pt pga en brækket fod, og hun er helt "grøn" mht alle disse tilskud. Så må vi se, om vi kan hitte ud af det. Men ja det bliver nok noget med at prøve sig lidt frem og se, hvad der virker på den gamle.

0
0
Svar på denne tråd

msm ....
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 17:30

det er ""billigt"" og er tip top. Bruger det selv med super resultat! Og har brugt til til hyp med fint og synligt resultat :)

Kan ikke se/mærke forskel på at spæde op med gluc.

Lone

Massage, healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)

0
0
Svar på denne tråd

Solanum flex
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 18:57

har virket fint her till min og er til at komme til for en overkommelig pris.

Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider