Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

HC islændermusli - erfaring
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 12:40

Er der nogle af jer som har erfaring med dette foder??

Charmeur får det nu og umiddelbart trives han, men jeg er bange for at han ikke er dækket nok ind med vitaminer og mineraler.

Han laver ikke ret meget i øjeblikket og får der for følgende foder:

750 g. islændermusli fra HC

1 kg hartog lucerne

?? g salvimin

2-3 kg wrap

5 kg hø

biotin

4 "pump" olie

dette er fordelt på to måltider og er med i staldlejen

Han har tabt sig lidt siden de kom fra sommergræs men det gør bestemt ikke noget.

Jeg overvejer om jeg skal begynde på RC, lucerne, 750 g musli og så samme mængde hø/wrap.

Jeg har før brugt RC (en sæk) og synes han så fin ud. Vil det kunne bruges sammen med lidt musli, så han føler han får noget i krybben???

Jeg har desværre ikke mulighed for at give ham roepiller tilhverdag, men han får Irish mash 2 - 3 gange om ugen som hyggefoder.

Nogle der har nogle forslag??

Lene

Livet er en læreproces - og jeg er bare en lærling!

Albion Style MW - 17,5" sælges. Pris 9500,- eller bud. Skriv gerne en besked

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lene
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 19:14

Jeg ville kontakte en uafhængig foderkonsulent, som kan skræddersy et foderprogram til "Smøren"

Jeg bruger selv Tanja fra www.foderplan.dk, og er meget meget tilfreds. Hun har redigeret hans foder op og ned, som det nu passede med hvor meget han arbejder, samt hans huld.

Jeg mailede til hende, og fortalte hvilke foderprodukter jeg var interesseret i at bruge og så e-mailede jeg et vellignende billede af ham.

Hun skrev tilbage, og har jeg haft brug for at sætte ham op eller ned i foderet, fordi han var for sløv at ride på, var på sommergræs el. stod med skade, så har hun ændret i det efter henvendelse

Go' fornøjelse

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider