Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaring med skumsadler (Bates Cair)
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 11:58

Jeg søger erfaringer med "skumsadler" - nærmere betegnet Bates Cair.

Jeg er ret skeptisk da de ikke kan tilpasses på samme måde som en uldsadel, men har ikke selv erfaringer med Cair systemet.

- Yuki

Med salathesten - nu som ridehest efter 1 år og 7,5 måneder

NU MED VINGER

Med billeder på www.rigola.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 14:40

Jeg har en Bates til min hest og jeg er godt tilfreds.

Den passede ikke 100% da vi prøvede den på første gang, men de kan altså godt tilpasses, så sadelmageren tog den med igen og den blev stoppet op.

Selve luftpuderne er jo ikke særlig tykke og under dem ligger der jo en stopning som i andre sadler.

0
0
Svar på denne tråd

Skumsadler
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 10:20

Gry:

jeg troede slet ikke at de kunne stoppes/tilpasses udover kopjernet.

Men nogle siger også at hele stopningen kan skiftes med uld.

Andre med erfaringer ?

- Yuki

NU MED VINGER

0
0
Svar på denne tråd

Yuki...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 11:25

Jo de kan sagtens tilpasses.

Jeg mener, at luftpuderne er ca 1½ cm tyk og resten af stopningen er uld.

Men jeg vil anbefale dig at besøge en forhandler for mange af dem har en model af luftpuderne hængende som man kan få lov at se og mærke på osv.

0
0
Svar på denne tråd

caprilli
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 13:20

Jeg har Caprillien fra Bates, og den er skam blevet stoppet om.

som Gry beskriver, så kan stopningen oppe over luften ændres, så sadlen passer hesten optimalt.

Jeg ved dog ikke om alle sadelmagere om- og opstopper luftsadler, men Avderød ridesport gør ihvertfald.

Jeg synes, at det er en dejligt sadel, og de rygproblemer hesten havde er forsvundet pga. luften.

Louise

- med George Kanin og Lukas Hest

Halvpart søges til vallak. Opstaldet i Kvistgård med alle faciliteter og dejlig natur. Skriv en Pb, hvis du vil høre nærmere.

0
0
Svar på denne tråd

Skumsadel
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 13:27

Bates/Wintec er IKKE skumsadler, skumsadler er fx. Revolution, Lemetex og vist Trainers.

Som de andre siger, så er sadler med Cair også stoppet med uld.

0
0
Svar på denne tråd

Skum...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 15:11

Bates Caprilli Grand Prix er faktisk skumstoppet - hvis det er de ældre modeller uden Cair og hvad der ellers findes.

Jeg havde en Grand Prix - sadelmageren ville ikke stoppe den om, men kunne godt ændre på bommen/forsvidslen.

Ejer af Interview Firfod.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

forskelligt
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 15:58

Cairsadlerne fra Bates kan uden problemer stoppes. Der følger ovenikøbet en brochure med hvor den skal stoppes henne.

Min gamle isabell blev stoppet bagtil selvom den havde cair.

De gamle bates sadler er skumstoppet. MEN en del af dem kan alligevel godt stoppes da der er skum forneden og så uld /eller andet foroven.

Man må klemme de gamle bates sadler under armen og tage dem med til sadelmageren for at få at vide hvad for en skumstopning der er i dem.

Oplysningen om det stammer fra Brodie.

Hilsen LeneJ

Volden starter, hvor viden stopper

0
0
Svar på denne tråd

Cairsadler
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 16:23

Ok, så tror jeg at jeg må have misforstået han der rådgav os.

Men positivt at høre at de tydeligvis kan tilpasses.

Hvad er forskellen på Flair og Cair så ?

Flair er den hvor der er mest luft, hvor man kan "tilpasse" ved at ændre på luftmængden (det har jeg ikke meget til overs for) ?

Og ved Cair er der der en lukket lufpude (som ikke kan ændres) over (eller under?) stopningen som er af skum/uld og som godt kan tilpasses ?

Det er en af de nye sadler jeg har kig på.

- Yuki

Har du erfaringer med "skumsadler" (Bates ) ???

NU MED VINGER

0
0
Svar på denne tråd

Flair og Cair
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 18:10

Som du selv skriver så er Flair dem hvor der kun er luft i puderne. Hvis de så skal tilpasses sker det ved at der kommes mere luft i/lukkes luft ud.

Problemet ved Flair er (hvis jeg har forstået det rigtigt), at der er så meget luft i (i forhold til Cair) at det betyder noget når luften udviddes pga. varmen.

Cair er en lukket luftpude hvor der også er uld/?? stopning. Der er ikke så meget luft, så man får ikke problemet med udviddelse pga. varme.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har efter
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 22:44

dyrlægens anvisning lige investeret i en stübben Scandica til Carl, hvor vi har fået fjernet alt uld og lagt Flair i.

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Meget bred
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 21:22

Jeg kiggede på en Bates Cair og på en Wintec Cair, da jeg i efteråret indledte den store sadeljagt. Jeg ville gerne have haft en, da jeg forventede at min unghest ville lægge flere muskler på. Det var jo smart, at man kunne ændre på den uden en sadelmagers involvering.

Sadlen var dog alt for bred i sædet til min smag. Jeg kunne slet ikke komme ned om hesten, så derfor blev den valgt fra.

Med venlig hilsen
Mette Cassøe Christiansen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider