Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hoste når trensen kommer på?
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 22:46
Det er vildt sært. Min hest har den sidste uges tid hostet nr han blev sadlet op og er på ved over til ridehuset. Han hoster en-to gange meds jeg skritter varm og kommer så igen med et par host i traven... derefter er det slut. Han er ikke forkølet og hoster heller ikke i stalden/på folden. Hvad mener i? VH Christine.

Nye dækner i mange forskellige farver og størrelser. Lige fra 450 grams vind og vandtætte vinterdækner til stald eller fleece dækner. Priser fra 225 kr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 23:43

Nu kan jeg nærmest blive hysterisk når jeg hører en hest hoste. Har nemlig mistet en pga hoste og min "gamle" hoppe havde også allergi (som den første) og derfor kunne hun hoste nogle få gange når hun blev skridtet igang og igen i traven.

Jeg ville nok få dyrlægen til at lytte på ham for det kan jo godt være at der sidder lidt på lungerne. Også har jeg lært at man ikke rider en hest der hoster. Hellere få dyrlægen ud en gang for meget end en gang for lidt.


Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis bare den kun "rømmer" sig
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 13:22

Så længe det ikke er mere end det, kan det være helt normalt.


Giver du hesten godbidder inden du sadler op, fx. en gulerod når du strigler eller har den fået mad kort id inden ?


Nogle heste gemmer foderrester i ganen som løsner sig når du lægger bidet i mundet eller den skal til at bevæge sig. Så et par host når du går i gang er umiddelbart ikke noget faresignal.


Så bare det bliver ved det og den ikke står fx. og hoster i stalden.


Mange ridehuse og stalde er støvede på den her tid af året, der bliver ikke luftet så meget ud og hestene står længere på stald, det kan også give "kriller" i halsen.


mvh. katrunte



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider