Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaringer - strøelse
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 12:20

er der nogen der har gjot sig erfaringer med snittet rapshalm kontra spåner... sugeevne, håndtering, pris osv. osv.

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 01:12

Jeg har ikke megen erfaring med snittet halm - ik anden end når der engang imellem kommer en balle ind til brug på rideskolen.

Jeg vil dog til en hver tid vælge spåner frem for så meget andet. Spåner suger godt, det støver ik og det er nemt at få til at se pænt ud.

Mvh Connie - formand for "Kloge Åge'ernes klub"

www.aesel.dk

www.wmgalleri.webbyen.dk

HVIS DU HAR EN SADEL, SOM IKKE KAN BRUGES TIL HEST MERE - SÅ SKRIV OVER BESKEDCENTER.

0
0
Svar på denne tråd

spåner...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 17:02
Jeg kan selv rigtig godt li spåner da det suger rigtig godt, men synes ikk man bør bruge det hvis ens hest/pony ikke er overvægtig, derimod til overvægtige heste er det mega godt, så kan man bedre komtrollere hvor meget mad den får, men heste der står på spåner kan godt begynde at væve fordi de keder sig, det er så os kun hvis de ikke har halm og gumle på hele tiden ! Men ellers kan man jo lægge spåner nederst og halm øverst, det synes jeg er rigtig godt :D
0
0
Svar på denne tråd

den eneste
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 18:17

grund til at det ikk længere er til at bruge halm, er at disp. til åben møddingsplads er bortfaldet jeg vil selv til hver en tid foretrække halm

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd

rapshalm
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 19:29

Jeg har en vinter brugt rapshalm, og var meget glad for det. Jeg gav også min hest lidt halm så den havde lidt at lave , når høet var spist.

Rapshalm, købt ved Kjærgården støver meget lidt, og mindre end spåner, synes jeg. Det et meget let at bruge, og økonomisk.

Det skifter lidt farve under brug. Man skal først fjerne det, når det er vådt, og ikke bare fordi det har skiftet farve. Ellers bliver det for uøkonomisk, men madrassen virker heller ikke så godt. Kjærgården har en hjemmeside med beskrivelse.

Jeg har andrig haft så tør en madras, som den vinter.

Jeg har kun brugt spåner pletvis, men synes ikke det suger så godt, og støver mere.

Hilsen Mette
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider