Jeg vil bestemt ikke mene, han skal have 150g Salvimin Grøn pr måltid. Det er nok nærmere godt 100g pr dag, men det skal du have en med et foderplansprogram til at regne på.
Og nej 500g om dagen er næppe for meget. Det svarer cirka til 500g havre.
Og ja på denne årstid kan det sagtens stå 20 timer eller mere (hvis altså der ikke blandes andet foder i, jeg har dog fået at vide, at jeg for smagens skyld godt kan opbløde roepillerne sammen med Regulator Complete, da det er uden korn, så der sker nok heller ikke noget ved at putte Salvimin Grøn i, hvis altså Milan kan lide det, da roemosen jo så nok tager smag efter det.)
Blandingsforhold ja det kommer lidt an på, om det er Betfor eller roepiller og kan også variere lidt, da roepillerne ikke altid er ens. Men ja 1:3 for Betfor og 1:5 for roepiller (efter vægt, og ikke liter så vidt jeg husker, tror nok det blev suppe første gang jeg blandede
). Men prøv dig lidt frem mht blandingsforhold og opblødningstid. Nogle heste/ejere foretrækker det "tørt" andre "grødet". Bare pillerne er faldet fra hinanden er det ok. Og Betfor behøver ikke stå så længe, da det jo allerede er i små stykker, og der derfor ikke er samme risiko for at det svulmer op i halsen og giver spiserørsforstoppelse. Jeg bruger bare et halvlitersmål til pillerne og hælder så vand i på slump med vandslange uden at måle.
Men held og lykke med at få ham til at spise det. Og udfra billederne i den tidligere tråd vil jeg stadig mene, at han ikke behøver tabe sig. Det ligner vom og ikke fedt.