Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ny sadel/spat? Råd søges...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 22:31

Hejsa.

Jeg har købt ny sadel og det fungerede fint et stykke tid med sadlen (en bomløs). Dog er min hest (islænder) blevet rigtig dum til at trave igen (ruller mod galop) og er ikke meget for at gå højre galop, som ellers er den bedste nu er venstre bedst. Dog kan han galoppere højre om, hvis han bliver tvunget ind på en stor blød volte. Faktisk mærker det som om, at han taber bagparten for mig selv om jeg driver godt på.

Jeg har besluttet mig for, at den nye sadle ikke kommer på ham mere, og vil give ham lidt fri den næste tid med noget longering/med løs indspænding og lidt let ridning uden sadel med blødgørende øvelser.

En har påpeget, at den kan være spat, som han har fået. Jeg synes bare det er under ligt at sammenfaldet kommer med den nye sadle.

Skal jeg give ham lidt tid eller tilkalde doktordyr med det samme?

Hilsen Eva L

med Lullari fra Lille Skivehus

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville tage fat i dyrlægen..
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 09:16

... med det samme - du kan lige så godt finde ud af, hvad problemet er. Hvis din dyrlæge har forstand på heste, kan han/hun også sige dig, om sadlen trykker på noget, den ikke burde.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 12:22

jeg ville også kontakte dyrlægen...

og hvor kommer spat ind i billedet henne?

Hvis du er i tvivl om hesten har ondt fra sadlen eller om hesten har spat... så tror jeg du skal kontakte dyrlægen, for der er jo himmel og hav til forskel...

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Har forsøgt...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 09:43

mig med longering i skridt og trav med en elastikjambon og en lille tur uden sadel, og der er absolut intet ud over det normale, så farvel til den nye sadle og velkommen sadeljagt.

Så jeg er et glad menneske igen

Hilsen Eva L

0
0
Svar på denne tråd

Spat ...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 19:29

Min - nu afdøde dv-vallak - som led af spat, "rullede" også mod galop, når han skulle traves - specielt i starten af traven. Det er et typisk symptom på spat, så jeg kan godt forstå, hvis nogen har påpeget det for dig.

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forskel på DV og islænder
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 19:12
ved rulninger i traven pga alle de forskellige gangarter. Der er mange islændere, der har eller har haft dissse tendenser i perioder, så det er jeg ikke bange for.

Hilsen Eva L

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider