Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvor meget foder for jeres shetter ?
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 22:15

Nu skal min shetter til og have muesli samt lucerne ligesom min islænder,han bliver ikke redet ret meget engang om ugen allerhøjest og han er i fin foderstand nu så er ved at måle/veje for og finde ud af hvor meget hant entlig har behov for.

Hvor meget og hvilken foder for jeres shetter ?

mvh katrine

© Yrja og Prins ©

0
0
Svar på denne tråd

Vi har ikke en shetter
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 22:59

men en lille fyr på 110 cm ca. Han bliver ikke brugt ret meget på denne årstid må jeg blankt indrømme, så han får sin motion på folden.

Frits ( Pomme Frits ) får foder 2 gange om dagen og der ud over får han en hel del hø.

Hans foder består af en håndfuld lucerne ( den fra Hartog) og dertil lidt travo-E per gang.

Frits ser faktisk helt fornuftig ud, ikke for tyk og ikke for slank.

Med venlig hilsen Gitte

Så starter nedtællingen !

01.12.06. overtager vi vores drømmegård

og

25.01.07 er jeg sat til at skulle føde mit 3. barn

0
0
Svar på denne tråd

skal de have mad
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 23:41

de er de færreste shettere jeg kender der skal have mere en en håndfuld foder + vitaminer for overhovedet at kunne tåle at spise hø/wrap uden at blive til små kugler der ikke er til at slanke igen.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Han for så
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 23:45

ikke hø pga af min ismule ikke kan tåle det og de går sammen men istedet noget godt halm med græsudlæg i.

mvh katrine

© Yrja og Prins ©

0
0
Svar på denne tråd

Shetlænder
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 00:09

Karoline, som godt nok ikke er en ægte shetlænder, måler 96-98 cm/stg.

Hun bruges ikke så meget på denne årstid; longeres lidt ind i mellem; ellers går vi en tur på ca 3 km.

Hun får om morgenen under 100 gr Vollwertspellets fra Hippolyt, vitaminer/mineraler, lidt lucerne, nogle få gulerødder samt hø.

Når de store skal ind til frokost, kommer ponyerne også ind.

Her får Karoline et par gulerødder samt hø.

Til aften får hun lidt lucerne, lidt gulerødder samt hø.

Hun er mere end erotisk buttet... men kan ikke tage mere hø fra hende.

Den smule krybbefoder hun får, burde ikke være en medvirkende årsag til, at hun stadig er buttet...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Maddy får
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 00:48

Maddy, shetlænderhoppe på 13 år, 90 cm, bliver ikke brugt til andet end krammedyr får:

Fordelt på 3 måltider:

600 gram Leisuremix,

3-4 kg wrap,

Greenpower grass (når jeg har noget hjemme)

Byghalm.

Hilsen Christina

Smil, det varmer...

Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.

0
0
Svar på denne tråd

Shetterfoder
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 03:08

Min shetterlignende buttede pony på 105 cm får en skive hø morgen og aften, frøgræs på folden og når den store fodres kommer der gerne en lille håndfuld lucerne eller gulerødder/æbler (alt efter hvad jeg har) sammen med vitaminerne.

Hun er stadig temlig buttet, men ikke som da jeg fik hende for et års tid siden.

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes i Brædstrup.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg holder på at
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 07:42

Også nøjsomme og små racer skal have lov til at blive mætte flere gange om dagen..

Derfor får Mini Mule 110 g roepiller i tør tilstand , altså bliver det efter tilført vand ca. 500-550 g foder af mættene og fiberrig art.

Det fordeles på 3 gange fodring om dagen.

Salvimin grøn

Plus wrap efter ædelyst og der over æder hun faktisk ikke.

Hun er på fold i de lyse timer.

Og hendes eneste funktion er at holde Smukke Ganger med selskab hun bruges aldrig til andet.

Og nej hun er IKKE fed eller buttet, hun er en smuk lille dulle på 80 cm i stang

Illum, Djævlens Advokat.
.
Alle farver hjemme igen, ja næsten :-)
0
0
Svar på denne tråd

mine små
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 07:49
hyppere får 135gr. Regulator complete, 2 dl. havre om dagen udover det får de hø wrap morgen og aften. Der er frøgræs på folden.

Lev livet mens du kan!!

WWW.Billigste-pris.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:23

Vores pony på 110 cm får 100 g regulator complete, og ca 100 g (uopløst) roe-/grønpiller fordelt på to fodringer.

Og selvfølgelig wrap, ved ikke hvor meget, de har wrap på folden ca til kl 12 hver dag. Efter det går de og nipper græs, men jeg tvivler på der er særlig meget næring i det på denne årstid.

Og til natten får han ca et kg wrap mere + halm, men det spiser han ikke meget af.

Og han er en trivelig lille pony!

Han bliver ikke brugt til andet end en træktur med min datter ind imellem.

Mvh. Maibrit.

Opstaldning tilbydes på privat gård ved Trige. Fodring, ind- og udlukning og gode folde til både sommer og vinter. Lille stald med plads til 5 heste.

0
0
Svar på denne tråd

Mine shetter
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 14:35

får ½ pavo vitamin/mineral kiks dgl. + wrap og halm. Dertil et par æbler eller gulerødder. De er begge gamle, men i meget fin foderstand.

Mvh Tine

0
0
Svar på denne tråd

Min miniature får...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 15:01

-1 dl heste müsli team, samt en stor håndfuld lucerne Alfalfa fra Dangrønt * 2 dgl.

Hun har ihvertfald ik brug for mere.

Jeg er af den opfattelse at selvom de er små, så skal de også ha foder ud over hø...

Så får hun hø tildelt 2-3 gange i døgnet samt halm.

Hun står i løsdrift sammen med min store hest.

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

Min shetter
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 17:46

laver absolut ikke dagens gode gerning, jo holder græsset nede, og holder de andre med selskab, samt han er vagthund når tøserne tager en "morfar"

Han får 200 g roepiller, 100 g RC og ca 2-4 kg dangrønt hø. Når vi år på wrap får han ca. 5 kg.

Tine

En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Min shetter...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 20:07

Får kun Salvimingrøn,hø,halm,og går på vinter græs.

Hun har før fået roepiller-musli kraft og hvad ved jeg men hver gang ender det galt(hun kan næsten ikke gå, da hun bare bliver over fyldt).

(Pas på)

(De skal ikke have ret meget)

Venlig hilsen Andrina og Guld hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Min lille røde...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 20:26

... hingst får mineralkiks i øjeblikket. De er lavet til heste, som går på sommergræs, og jeg har lige fået dem af en veninde, for hendes hest ville ikke æde dem. Dvs. at han pt. ikke får krybbefoder. Derudover får han hø og gulerødder - også på folden.

Min hoppe, som egentlig minder mere om en miniature, har føl ved siden og får ca. 200 g. roepiller tilsat 500 g. müsli fra Havens. Derudover får hun alt det hø, hun vil æde, lidt wrap og gulerødder. Følle (fra 27. september - UPS) er begyndt at æde lidt med, så han skal snart have sit eget foder - nogle forslag?

Når de er færdige med hhv. kiks og müsli skifter jeg dem over på salvimin grøn - det skal de store nemlig til at have, og det er nemt at dosere selv til en lille hest. Begge ponyer er i øvrigt hverken for tykke eller for tynde (det sidste er vist også svært )

Mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

Kunne aldrig finde
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 20:27

På at give en så lille hest der ikke laver noget arbejde, musli kraft og hvad ved jeg.

Næ nej Mini Mule har skam fået en foderplan lagt, for jeg mener jo at selv små heste fortjener at blive mætte, uden at blive fede, flere gange om dagen.

Illum, Djævlens Advokat.
0
0
Svar på denne tråd

foder.
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 21:15

Min shetter på ca 100 cm og i fin stand får 200 g hippolyt naturmüsli og 300 g valset havre om dagen samt hø. Der har været tråde om emnet før og konklusionen var at det er meget forskellig hvad en shetter har behov for.

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Ja rigtigt
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 08:37
Men faktisk har ingen heste som intet laver og som går på god fold hele dagen og får hø/wrap mineral/vita og roepiller for god mave funktion og mæthed, IKKE brug for nogen form for korn.

Illum, Djævlens Advokat.
0
0
Svar på denne tråd

vedr roepiller
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 10:00

har jeg altså lært allevegne, at de SKAL udblødes før udfodring når det er til heste og det gældr også Betfor... udfodring tørt kan vær direkte farligt.. Efter kvalitet så ca 5-600 ml vand pr 50 gr og så stå et par timer..Det er et smaddergodt tilskud for cellevægfunktion samt te heste der ik drikker så meget..og især te heste med kololiktendens..

Fru N

Fru N
0
0
Svar på denne tråd

Hvor læser du i dette her
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 10:47

Indlæg at de bliver udfodret tørre ???

Illum, Djævlens Advokat.
0
0
Svar på denne tråd

Det står der...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 12:23
i Maibrits indlæg, ikke for at blande mig, men følger tråden på sidelinjen.

Med venlig hilsen

Merete

Stutteri Winther - shetlænderavl

0
0
Svar på denne tråd

Mine 200 g
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 13:13

roepiller til min shetter, er da også uopløst, altså vægten er i tør tilstand, men det er vel en selvfølge, at man opbløder det før udfodring.

Man skal altid opgive i tør tilstand!

Tine

En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Mine to shetlændere
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 17:22

får 1/4 liter havre og 1/4 liter pony/islænderguf altså 1/2 liter pr måltid og det gør de to gange om dagen!

Plus de får halm hverdag og en stor grebfuld hø morgen og aften hver!

De ser meget tykke ud, men når jeg sætter en hånd på hver side af deres maver og trykker er meget af det vinterpels!

Hilsen Stine

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:18
Min bette fyr er meget fed.Han får en lille håndfuld Fiberlux morgen og aften,går på vintergræs og får en smule hø til natten men han VIL bare ikke tabe sig

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 20:09

nu ikke at maibritts pony får det tørt! Men man opgiver altid vægten i tør tilstand.

Hilsen Christina

Smil, det varmer...

Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.

0
0
Svar på denne tråd

Vores får
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 19:00

Hø alibitum, en spandfuld gulerødder samt har adgang til selv at tage de vitaminer / mineraler de skal bruge. Og de mangler absolut intet..

Stutteri Bredgaard tilbyder:

Bedækning ved Skäpperöds Poseidon
Lækker kåret miniature shetlænderhingst
Masser af hår og udstråling, kraftige ben
og god bevægelse...

Nu med hjemmeside...

0
0
Svar på denne tråd

Min får
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 11:34

200g roepiller(tørvægt)

25g salvimin grøn

3kg hø

Frieser hoppe på 13år sælges!

Alt i str. shetland købes!

0
0
Svar på denne tråd

titi10
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 12:49

Prøv eventuelt at læse om roepillerne eller Betfor som er langsnittede roefibre...

Mvh May.

Vores sorte perler

Frieseren Thundra & Shetlandsponyen Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Shetter
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 16:35

Mine minimuler får suregrow alle sammen+ hartog lucerne, roepiller og hø. De har alle hver deres foderplan, som dækker dem 100% ind med vitaminer, mineraler og proteiner.

Desuden er jeg glad for, at de får noget mad i krybben, som er tilgavn for dem og samtidig giver dem følelsen, af at de får noget at spise- og bliver mætte.

Mange tror fejlagtigt, at de kan leve af hø og en slat tilskud- det kan de nok også, men ikke i længden.

Flere af de ovennævnte mini muler er i underskud med vitaminer og mineraler, men er over forsynet med foder.

Nu vil jeg ikke nævne navne, men specielt en af dem er i stort underskud på Kobber, selen, zink, E-vitamin og B1 vitamin.

**Stutteri Birkedal**

Hest, du er i sandheden et væsen uden lige.

For du flyver uden vinger,

og erobrer uden at bruge sværd.

Foderplan laves se hjemmeside for info

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider