Mit føl har nu haft tyndmave over en længere periode. De har lige fået flyttet fold, så de kom på et stykke hvor der var noget mere græs end på den de gik før, men dette var altså i starten af oktober (og græsset skulle ikke være så stærkt/kraftigt så sent) - men hun var altså vand til at græsse før også. HUn har bare nu haft tynd mave i to uger ca. og ved ikk rigtig hvad jeg kan gøre ved det - hvis altså jeg kan gøre noget for at hjælpe hendes mave på vej?!..
~ Til salg - Avls/hygge DV hoppe ~ ~ Til salg - Super dressur DV hoppe (ifolet) ~ ~ Til salg - Charmerende plettet hoppe føl (Chipmærket) ~ KIg min præs. for mere info!
Du skal i hvert fald gøre noget ved det med det samme. Føllet får jo ikke sine mineraler og vitaminer, når det hele løber lige igennem. Jeg ville starte med at give Zolac. Det kan købes i håndkøb på apoteket (men skal bestilles hjem - så du skal lige ringe først). Derudover ville jeg give den halm, nedsætte kraftfodermængden og mængden af hø - så den spiser noget halm i stedet. Halmen suger meget af fugten fra maven og kan derfor hjælpe en normal afførring på vej. Mængden af Zolac må du nok hellere kontakte dyrlægen om. Jeg ved i hvert fald ikke hvor meget man giver til et føl.
græsset har haft en utrolig lang vækstperiode i år, så jeg mener sagtens det kan være græsset som har været lidt kraftig for den lille følmave/tarm. Equilibra Foal er udviklet til at skabe en stabil følmave, så den ikke forstyrres i vækstperioden. Foderet indeholder alle vitaminer og mineraler og dækker således føllets daglige behov. Fåes i 5 kg spande og du bruger 50-100 gram afhængig af føllets alder.