Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ligger sig fast..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 10:23

Min venindes hest er begyndt at ligge sig fast i boksen. To gange inden for den sidste uge har de været ude og hjælpe den op.

Det er en tinker på 1.5 år og ellers sund og rask ifølge dyrlægen. Den står i en fin stor boks som er over halvanden gang hestens længde i bredden og over 2.5 gang hestens længde i længden. Så det burde ikke være her problemet er.

Er der andre der har samme problem eller ved hvad man kan gøre???

Det værste er hvis den gør det om natten og der så ikke er nogen der hører den larme for så kan det jo gå grueligt galt... ;-(

0
0
Svar på denne tråd

en i stalden
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 19:44

I den stald mine hyppere staar opstaldet, er der ogs en hest der har gjort det mange gange(laes 5-10 gange). Dens ejer har koebt en gjord hvor det naermest er en boejet stang paa ryggen, saa kan hesten sakkens ligge ned, selv paa siden, men den kan ikke rulle sig(hvor det netop er at de kommer til at sidde fast).

Ved ikke hvor man kan koebe saadan en, men det har hvertfald virket for denne her hest.

:-P Knuzzer Cathrine & de to krikker :-P

Life is what you make it!!
-Direkte fra Holland-

0
0
Svar på denne tråd

Ikke sikker
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 20:37

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at ved at lægge strøelsen mere opad boksvæggene, kan hesten ikke ligeså let lægge sig fast. Du ved sådan så man lægger det op ad væggen.

jeg er ikke 100% på at det er det man gør for at stoppe problemet, men det kunne jo tænkes..

Kh fra mig, held og lykke med at finde en løsning på problemet!!

0
0
Svar på denne tråd

desværre er
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 18:53

det jo sådan, at så snart der er fire vægge, kan heste, selv i den største boks, ligge fast. De kommer for tæt op ad væggen, og kan ikke få plads til benene. Det er ikke altid fordi de ruller sig. Med venlig hilsen Lene

www.123hjemmeside.dk/hestebamserne

0
0
Svar på denne tråd

Min gjorde...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 18:59

... det en overgang. Og han gjorde det meget. Næsten dagligt. Men det holdt op lige så pludseligt som det var begyndt, og han har ikke gjort det siden.

Af hvilken grund ved jeg ikke. Jeg gjorde ikke noget anderledes i hans boks, men han holdt da heldigvis op igen ;)

Mvh

Trine og Mr. Milan

En pony er et barns drøm.

En hest er den voksnes eventyr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider