Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

MUK hjælp
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 11:05

2 af mine heste er i behandlling for muk, men det hjælper bare ikke en dyt.

Er der nogen der kender til et supermiddel mod muk?

0
0
Svar på denne tråd

mukmiddel
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 11:14

jeg har noget blåt salve fra blue horse der hedder sår og muk salve , det virker fint på tjalfe...

har du prøvet med atamon???

Boks udlejes se præsentation........

Parter til 2 dejlige fjordboller søges...

0
0
Svar på denne tråd

efter temperament
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 11:39

Altså . Jeg tror at der er rigtig mange forskellige måder at afhjælpe det på ,alt efter temperament.

Men det første man skal gøre er helt klart at fjerne årsagerne til muk.Altså fjerne fugt og et evt sår.

Mange mener,at Blå biotex er rigtig godt at vaske i.

Og det tror jeg på,da det vaskemiddel indeholder nogle specielle enzymer,der hjælper på de bakterier og svampe,der er i såret.

Derefter skal du have en salve fra dyrlægen ,som indeholder både noget pennicillin og noget binyrebarkhormon !

Men det det hele handler om er at fjerne årsagerne og så behandle såret.

Mvh Graven

Søger du en Welsh cob sec D,så kan jeg måske hjælpe !

Gode forbindelser til Wales haves.

Netop nu rigtigt gode hingste og hoppeføl/plage.

Super Papirer og smukke dyr og ikke mindst Fair priser !

0
0
Svar på denne tråd

honning
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 13:02
honning er godt ..smør honning på og lad det sidde til næste dag, tør det af med en klud og du vil da se der kommer små muk skorper med af smør på igen og efter 3 til 4 dage har det været væk og er ikke kommet igen, det har virket på mine heste så jeg håber også det virker ved dig. held og lykke

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

0
0
Svar på denne tråd

muk muk muk
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 16:51
Min vallak er meget plaget af muk. jeg bløder skorperne op med varmt vand hvorefter jeg piller dem af. er de hårde, så det bløder når de pilles af, er det en god ide at lægge et varmt omslag med blå biotex i en halvtimes tid hvorefter skorperne let kan kradses af. husk plastic mellem vat og bandage så varmen bliver hvor den skal. når skorperne er væk vasker jeg det i jodopløsning som fjerner bakterier og herefter tørrer jeg benet til det er helt tørt. derefter smøre jeg vaseline eller kopattesalve på for at blødgøre huden i fx. koder. det er vigtigt ved mukbehandling altid at holde benene tørre og rene! med venlig hilsen Maiken
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 17:36

Du skal have noget Fucidin af din dyrlæge, det hjælper med garanti.

Alternativ måde at anskaffe sig en hest

Så har jeg fået en hjemmeside: www.highlandpony.dk

Halvsiameserkillinger tilsalg født den 13/5-06

0
0
Svar på denne tråd

MRS salve
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 09:14

Vi bruger MRS salve fra www.optihorse.dk det virker kanont.

Vi har brugt utallige produkter & gamle husråd igennem tiden men har aldrig set noget så effektivt som dette. Kan absolut anbefales.

Vi børstede dem blot rene og smurte cremen på den tørre kode, efter enkelte eller ganske få behandlinger var det enten væk eller i synlig bedring.

Meget let - og virksomt!

0
0
Svar på denne tråd

Virkon S.
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 15:50

Hejsa.

Vi har med succes brugt en vandopløsning med Virkon S. (bruger vi normalt til desinficering af stalde). Derpå tørres godt med håndklæde og f.eks. pattesalve eller noget andet smørres på. Hvis mukken er meget fremskreden, ville jeg også bruge en salve fra dyrlægen. Til husbehov i tidligt stadie bruger jeg bare kopattesalve og f.eks. alm. sæbevand til at vaske i. Det afhænger lidt af, hvor fremskreden mukken er.

For at undgå muk (og det er meget rarere at forebygge) smører jeg jævnligt hestenes koder ind i kopattesalve. Derved holdes kodehuden elastisk, og den udtørrer ikke så let. Hvis der kommer små revner/sår i huden, kan bakterier og svamp komme til, og så kommer der muk. Så hvis jeg ser det mindste sår i hestenes koder eller på ballerne, så får de noget flydende plaster sprayet på med eller uden tjære - det har jeg altid i skabet.

For nylig er jeg begyndt at spraye hestenes hove indvendigt med æbleeddike nogle gange i ugen. Så får koderne også nogle strint. Æbleeddike siges at forebygge svamp mm. (sure stråler oa.)

Jeg har faktisk ikke haft muk i flere år.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Mug-Off
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 19:41

Jeg Kan KLART anbefale Mug-off fra wendys horse herbs.. Det har hjulpet mine heste... Det er SUPER effektivt.. det plejer at hjælpe hvor de andre midler svigter og så er det 100 % naturligt..

Det kan købes her www.wendyshorseherbs.dk

0
0
Svar på denne tråd

Honning ikke så smart i sommervarmen
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 20:08

Honning og svinefedt har jeg også hørt kan bruges, men det er måske ikke så smart her i sommervarmen - så tiltrækker man vist unødige insekter...

Held og lykke med dit muk-problem.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider