Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Brug af donkey boy på araber eller welsh
Forfatter: 
Dato:  28-03-2020 07:14
Hejsa?Jeg kunne godt tænke mig og høre jeres mening, om man kan bruge donkey boy, enten på en fuldblods araber? (sportsaraber) eller på en welsh seb b? (welsh partbred) jeg tænker mere på om araberen er for ædel,?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Formålet?
Forfatter: 
Dato:  30-03-2020 08:03

Jeg tænker mere på hvad dit formål med at avle sådan et afkom er?

 

Det er jo totalt håbløst at gætte på hvad du vil få ud af det, og i hvilken størrelse. Et afkom vil jo også være svært at avle videre på, for man aner jo ikke hvilke gener det vil give videre.

 

Til ridebrug kan du jo være heldig at få et stort ponyafkom ihvertfald på Welsh'en, men intet er sikkert. Du kan lige så godt ende med en lille hest.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 muligheder
Forfatter: 
Dato:  31-03-2020 07:58

hvis du har en araber, der har en hvis størrelse og du ønsker en større ædel hest i sportsaraber, så kan det godt være et bud at bruge Donkey Boy, og lave en sportsaraber, hvis han altså har de styrker som hoppen evt mangler.

 

da han kan avle stort, så kan det være en risiko at tage og bruge ham på en welsh, men som charlotte siger, så skal man overveje hvad afkommet skal bruges til.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
1
Svar på denne tråd
 
 Krydsninger
Forfatter: 
Dato:  02-04-2020 10:02

jeg tænker du sagtens kan bruge ham på begge, alt efter hvad du ønsker af afkommet

 

jeg har selv lavet flere kryds med dv på welsh a, og også avlede videre med disse kryds. Men som Charlotte er inde på, så gambler man lidt med sluthøjden :)


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingst tilbydes

 

Welsh hingsteføl sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Videre avl
Forfatter: 
Dato:  05-04-2020 09:41

Ja, hvis man avler videre, så er det virkelig at spille lotto.

Jeg kan huske for en del år siden, der kom nogen med en hoppe til kåring i DSP, 148 i stang mor Welsh Mountain far Hannoveraner og så med føl ved siden efter en DSP-hingst på 148. Føllet var ikke ret stort, og året efter spurgte ejer herinde om den mon ville holde ponymålet, jeg mener den var under 120 som 1 års. Så mit bud var 130 +/-, det svar passede hende ikke helt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider