Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Nyeste billede af Black Beauty 6 oktober
Forfatter: 
Dato:  16-11-2018 09:05

Billede

 

Billede

 

Hej der har været en del omkring min hoppe og evt ifoling fra da jeg købte hende oktober 2017 og hun er ifølge dyrlægen højdrægtig dvs indenfor de sidste 3 mdr. Af drægtighed her er det nyeste billede af hende taget i oktober 2018 nu venter vi bare spændt på hvornår den kommer tænker december/ januar men det ville også være en dejlig julegave?

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-11-2018 14:09

Men så må den jo være blevet bedækket hos dig?

2
1
Svar på denne tråd
 
 Verdens længste
Forfatter: 
Dato:  16-11-2018 17:21

Det er godtnok verdens længste drægtighed, medmindre det er en elefant i forklædning. . Little Late Litchi og Limer kan slet ikke være med her .


3
0
Svar på denne tråd
 
 Bedækket efter nytår
Forfatter: 
Dato:  16-11-2018 19:50

Så skal den jo være bedækket efter nytår, ellers skulle den have folet for længe siden?

 

Er den blevet håndprøvet? For hvis den er bedækket for længere tid siden, så jeg tænker at den enten bærer på et dødt foster eller simpelthen ernærer fosteret så ringe at den er drægtig i rigtig lang tid?


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2018 19:17

 

Jeg vil efterhånden sige, at du skal udskifte din dyrlæge...

 

Du laver den første tråd angående drægtighed i januar...Der tror du, det er tæt på...Hvis hoppen på intet tidspunkt, siden du købte den i oktober 2017, har været i nærheden af en hingst, så kan vi roligt konkludere, at den aldrig har været drægtig.

 

Hvis hoppen var blevet bedækket dagen inden, du hentede den i 2017, så havde hun folet nu...Og for resten været MEGET større, end hun er nu. Jeg bliver altid lidt overrasket over, hvor store hopperne er lige inden foling.

 

Nyd din hest - og vil du så gerne have et føl, så brug vinteren til at sætte dig grundigt ind i alle aspekter omkring ifoling og drægtighed...Find en god dyrlæge, som ved noget om reproduktion...Og ifol din hoppe til foråret ;-)


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

7
0
Svar på denne tråd
 
 Drægtighed
Forfatter: 
Dato:  21-11-2018 10:25

Den skal såmænd nok få et føl, hvis du vil det - men den skal nu nok til hingst først ;)

 

Prøv lige at tælle på fingrene. Det er såmænd ikke helt ualmindeligt, at en hoppe kan gå 12 måneder - men en 13-14 stykker? Arh, det lyder altså mærkeligt.

 

Mon ikke du skal få en anden dyrlæge til at kigge på den? Eller ganske enkelt lade den bestille noget, så den kommer af med græsvommen?

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2018 18:28

Altså tænk dig nu lige lidt om!

Du køber en hoppe i oktober 2017. Måske ifol. Fint nok!

Nu skriver vi 23. november 2018, dvs. lidt over 1 år siden, du har fået hoppen hjem.

En normal drægtighed for en hoppe (hest) varer i gennemsnit 333 dage - tag nu lige og find din kalender frem, også få den dyrlæge udskiftet. med en der kender lidt til heste.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

1
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-01-2019 13:03

Nå men, har du så fået føl?

3
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-03-2019 15:54

Noget nyt på føl-fronten?

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider