Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 DNA test
Forfatter: 
Dato:  07-06-2018 14:03

Puhar vi købte en fjordhest uden papirer i sidste uge

Ejercertifikat indsendt i dag

 

Moderen til vores fjordhest blev i tidernes morgen solgt med føl i maven til en familie der bor tæt på os. De har så nu solgt "føllet" videre til os - som altså er 7 år nu

 

Jeg kan slet ikke finde ud af det der DNA sjov . Havde læst mig frem til at det blev 2-3000 kr men jeg kan da se vi ryger op på +5000 kr. Kan det virkelig være rigtigt. Og måske er det penge ud af vinduet

 

Nogen der vil hjælpe mig videre. Har fået at vide jeg skal få fat i avler. Og have en sælgererklæring fra ham. Ved ikke engang om han lever længere. men nu bliver jeg lidt bekymret. Hvis han ikke vil give os dette - kan vi så miste vores dejlige fjordhest ;O( selv om vi står på ejercertifikatet. Han kan vel bare nægte at have solgt hende. Og hvis han vil hvem skal så stå som køber ?? hun blev jo solgt til anden familie som føl i maven.

 

Lige nu tænker jeg vi ikke gør det selv om sandsynligheden for at vi kan få ret pas er ret høje.

 

Nielsen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uden papirer?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2018 19:26

Altså hvis den er uden papirer så har du umiddelbart ikke noget at bruge DNA til? Det er den familie som han er født hos der vil står som opdrætter/ejer og derfor dem I skal have underskrift fra. Hvis I har det på ejercertifikatet så er alt godt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider