Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Antobello - vis jeres føl
Forfatter: 
Dato:  16-02-2018 19:46

Jeg har en dejlig avlshoppe og vil måske ifole hende igen her til sommer.

Har kig på Antobello og vil gerne så føl/plage efter ham, sort jeres beskrivelser - på godt og skidt:-)


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 min nu snart 3 år..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2018 14:07

min pige som føl..

Billede

her som 2,5 års i efteråret.

Billede

I forhold til moderen er hun mere fin og ædel (trods moderens trakehenerandel), pt er hun ca. 165-166 cm, mod moderens 170 cm i stang.

ryggen er kortet en del, alt er bare mindre. Hun er meget feminin. Gangarter har hun fået mere haseaktion fra Antobello.

Skal jeg sætte finger på noget, der genere mit øje er lidt overgangen fra manke til hals, men tænker mere det kommer fra moderen end faderen..

Læser jeg følbeskrivelsen, så synes jeg min passer rimelig godt til den beskrivelse..

hun var til dyrskue i efteråret.. det tog hende 2,5 time fra vi kom til hun faldt til ro.. fra at være helt oppe på dupperne og slet ikke kunne koncentrere sig, til at blive så "tam" at min datter på 10 år gennemførte en mønstring og aguility.. ved jeg ikke kommer fra moderen eller faderen, da moderen også er udstyret med et super temperament.

Hun er med på fis og ballede ude på marken, og det foregår i bukkespring, mod lillesøster der bare vil løbe og lege.

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lene..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2018 20:06

Lene, tak for dit indlæg..

Er det en hingst du vil anbefale eller tænker du at han ikke gav det du søgte?

Jeg bider lidt mærke i tempramentet. Det er alfa og omega for mit valg af hingst.

Hvis føllet bliver for livlig, så er det ikke en kommende ridehest for mig nemlig. Hoppen er selv godt gående, men selvfølgelig må hingsten gerne tilføre mere/ bibeholde hendes kvaliteter:-)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 temperament
Forfatter: 
Dato:  20-02-2018 13:13

Jeg synes hun er udstyret med et super godt temperament.. som føl var der en der fløj en drone over marken og alle heste tonsede rund.. Amira var den første der stoppede op for at studere det der fløj og ellers tager hun rigtig meget imod indstrykkene.. nu er Kimbreskuet nok noget af en prøvelse for en unghest, der ikke har prøvet at være i byen, det er indendørs, tæt og så ud iblandt en masse virvar.. hun var meget vågen der, men blev hos mig uden at være dum... indendørs turde jeg først ikke binde hende, fordi hun skulle holde øje med alt der gik bag om hende..

men efter 2,5 times så var hun total cool og da hun skulle ind til præsentation, hvor bund har en underlig lyd, loftet virker lavt og alt virker tæt, blev hun hos mig og skridtede blot frisk frem..

 

jeg er så småt igang med tilridningen.. min datter (der vejer ca. det halve af mig, har hængt på hende et par gange, sadel sagde hun ikke noget til.. hun vil dog hellere snakke og nusses med end jeg stiller mig ned og prøver at lade som om jeg hænger på hende..

Så nej temperamentet sætter jeg ikke en finger på, men hun er lidt i lyset af lillesøster efter Zonyx, der er udstyret med et helt andet temperament som forbavser mig gang på gang.. der er virkelig tænd knap på hende, men også en meget stor slukknap når jeg beder hende om det.

Hendes mor er så en dame der er super sød, ridelig, men kan have lidt koncentrationsbesvær..

Jeg kan godt forstå du kigger på hingstens temperament.. af alle de føl jeg har fået er alle søde og rare efter deres mor, men ALLE har unden undtagelse haft et pift af faderens temperament..

 

Men Antobello vil jeg mene er bedst til en storrammet hoppe, der skal forfines lidt.. og evt. gøres mindre.. han laver meget ensartede føl der faktisk alle har yndige hoveder..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoppen er dejlig
Forfatter: 
Dato:  20-02-2018 15:31

Altså, hvis jeg kunne få en kopi af hoppen ( uden hendes ride forhistorie) så ville jeg være glad.

Selvfølgelig har hun da svage punkter, men til en kommende ridehest til mig ville en kopi være perfekt:-)

Dejligt det du skriver. Han er virkelig en hingst jeg overvejer meget kraftig så:-)


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis han..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 13:02

hvis din hoppe er en storrammet dame, så vil det være fint... alternativt vil afkommet jo bare få middelrammer..

 

Jeg synes ikke han har gjort noget ringere på min ud fra moderen.. hun er bare en fin lille pigehest at se til.. og når man er vant til at ride et stort skrummel på 176 cm, der er stort på alting også ryglængde, så synes hun selvfølgelig lille ved siden af ham..

 

jeg synes rigtig mange hingste efterhånden er 170+ og så kan jeg ikke bruge dem...

 

bemærk at der faktisk er udtaget en hingst til Herning efter Antobello i år.. og han har faktisk haft flere føl i finalen.. så helt ringe er han jo ikke..

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil kigge på
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 12:53
Jeg ville kigge nærmere på Antobello's staldkammerat Placido Domingo, han er en rigtig rar hingst og har selv fået høje karakter i ridelighed, hans afkom ser også meget rare ud, kender en der har en hoppe efter ham som hele vejen fra tilridning til ridehest har været så sød.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Placido Domingo
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 19:37

Placido Domingo har ikke interesse. Jeg har haft to stk. trakhener og denne gang vil jeg gerne langt væk fra det blod ( og lign. )


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåe ok
Forfatter: 
Dato:  02-03-2018 17:07


Det var bare fordi du snakkede om du gerne ville have en med et godt sind.
Jeg har set Antobello og placido live og de er begge lækre, men de er så også meget forskellige i opførsel, Placido er cool mens Antobello er for den professionelle, sådan lidt for levende efter min mening, og
Kunne være bange for om han giver det videre til sine afkom, han laver flotte afkom men jeg ville ikke turde købe en til mig som ridehest ☺

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trakehner sind
Forfatter: 
Dato:  02-03-2018 21:44

Tak for dit input.

Men jeg har haft en del erfaring med trakehner, og selvom de er cool så er det ikke et sind jeg ønsker i min kommende ridehest. Trakehner er tit specielle at ride ( ihvertilfælde den erfaring jeg har ) og det er ikke det jeg søger..


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hollændere
Forfatter: 
Dato:  06-03-2018 18:29

Hvis du ikke ønsker et vågent temperament, så skal du først og fremmest holde dig væk fra alt hollandsk blod.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider