Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Høj kvalitet. Hingstevalg til pony?
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 20:52

 

HVOR kan man få hjælp til hingstevalg til pony hoppe?

 

Den har flere afkom der klarer sig super godt i sporten, især dressur, men også spring.

 

Den er kåret i DH; Men jeg kan læse mig til at hun skal have sit R (måske også E).

 

Overvejende Elite kårede hingste og hopper i stamtavlen.

Internationalt anerkendt præstations afstamning.

Crembærer foretrækkes. Helst cremello.

 

Er bare RET meget på bar bund.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min favorit
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 21:24

Jeg er ret begejstret for ham her

www.deutsche-reitpony-hengste.de/ hengst/419/golden-west

 

Han er kun på frost, men desværre er det vist ikke en EU-station han står på.

 

Men hvad er afstamningen på hoppen?


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 21:26

Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 lkjhffz
Forfatter: 
Dato:  11-03-2018 07:53

Rohmann er EU anderkendt, men ikke EU godkendt. De sender derfor ikke til DK. Det var den besked jeg fik fra dem for 2 år siden ?

 

hvilken afstamning har din hoppe Anette?

DSP har avlsrådgivning, hvis du vil bruge danske hingste.

 

 

Ellers kan du jo kigge mod Tyskland, hvor FS hingstene og AT shurf nok er de mest brugte i DK.


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar.
Forfatter: 
Dato:  11-03-2018 11:51

 

Charlotte/ Tak for svar. Den er meget lækker. Lidt 'tung' at se på, men absolut en mulighed. (Hvorfor har du fået dislike? Dét lærer jeg nemlig intet af! )

 

Afstamning:

Hun er efter Manolito, som er efter Matcho AA, der bla også er far til DV-elitehingsten De Noir (Matcho aa, som bl.a. er morfar til De Nior og Weltunge.)

Mor er elitehoppe efter elitehingsten Anjershof Rocky og elitehoppen Orchard Miss Martine, som hat Cocky Dundas BB som far.

Hun er buckskins farvet 141 cm i stg. så jeg tænker, at det er muligt at bruge en pony der er max ponymål.

 

To afkom klarer sig rigtig godt i sporten og et afkom klarer sig godt, men er ung så ikke så mange resultater. Seneste afkom er 1 år, så den kan intet interessant.

 

 

Kit/ Jeg er ikke medlem af DSP. Pony er købt til min datter men er ikke egnet som pony til hende. Derfor er det ikke planen at beholde hende. Hun er ifolet nu og vi vil gerne være på forkant med hingstevalg, hvis det bliver et valg vi skal træffe. Det skal bare være en hingst som vil være tilstrækkelig interessant for en anden avler. :) Har set på flere hingste som ser fine og skønne ud, men så er især mor-linien ofte lidt mindre interessant. ..

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 &&kr)../:(kr&@@(
Forfatter: 
Dato:  11-03-2018 12:57

Selvom hun kun er 141 i stg ligger der jo en del hest bagved hende.

Så personligt ville jeg kigge efter en gennemavlet pony hingst, hvor der er mange ponyer der holder mål i tavlen (både hingste og hopper). Altså en pony hingst uden hest i tavlen ;)

 

Det er svært at spå om hvad en evt. Køber vil synes er interessant at hun er ifolet med, da der er mange holdninger og så er det jo også en smags sag.

 


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Langbenede ponyryttere
Forfatter: 
Dato:  11-03-2018 19:47

Jeg synes der skal være lidt krop på ponyerne, da ponyryttere har alt for lange ben til at ride ædle/smalle ponyer.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ponyavl
Forfatter: 
Dato:  15-03-2018 18:31

 

Ja, de skal helst ikke ride på et plankeværk. Pony er ikke specielt klein, hun er ædel (Trods alt kåret i DH) og kan godt bære lidt mere højde og drøjde.

 

Charlotte/ Kender du afstamningen til ham du linker til? hvordan kan man bruge en hingst der ikke står på en EU station?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charming boy
Forfatter: 
Dato:  15-03-2018 21:17

Billede

 

Vi har en 4 års DSP hoppe efter Charming boy.

Hun er så smuk og mega samarbejdsvillig.

Hun ligner en lille hest og har gangarterne med sig også.

Vi er godt tilfreds med hvad hingsten fik lov at tilføre:-)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Køretur
Forfatter: 
Dato:  16-03-2018 03:11

Hvis man vil have sæd fra en ikke-EU-station, så mener jeg at folk bestiller det leveret i Flensburg, så kan man selv hente det der. Men det er da en pæn køretur hvis man ender med at skal have sæd mere end én gang.

 

Nu er jeg ny som pony-avler, så der er meget jeg skal sætte mig ind i. Men så vidt jeg kan se har han en rigtig fin afstamning. Mor er dobbelt hingstemor, også til Diamond Touch, som har klaret sig rigtigt fint til Bundeschamoinatet og avlet nogle rigtigt gode føl. Mormor er dobbelt hingstemor, bla. mor til en rigtig god hingst der hedder A Gorgeous, som er far til en af de mest hypede unghingste for et par år siden A New Star I.

 

Vi så Golden West til Bundeschampionatet sidste år og var meget begejstrede for ham. Vi har ligeledes set Diamond Touch flere gange, han er palomino og står på en EU-station. http://reitpony.com/


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider