Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Brug af OX til DV
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 23:11

Hej HN

Jeg ville lige høre jer DV avlere om i ville bruge en OX araber hingst, IKKE ZONYX, i jeres avl ?

 

Vi snakker nemlig om at stille vores hingst til kåring, enten bliver det efter kåring til April på vilhelmsborg, eller i herning næste år.

 

Grunden til at vi ville spørger her inde er fordi at vi ikke vil udsætte ham på unødig stress, da han også er show hest og skal ud og starte stævner til efteråret.

 

MVH Jacqueline - HV Arabiens


OX hingst tilbyder bedækning

AWA Waseem

Ajman Moniscione X Wanaya / Masran El Shaklan

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingste valget
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 23:44

Når jeg en dag skal trække det ene føl på min hoppe, som skal afløse sin mor, vil jeg vælge en hingst som er godt kåret og har vist evner for dressur. Det kunne udemærket være en araber, hvis jeg ellers synes han passer til hoppen og mit fremtidige brug.

 

Jeg har absolut intet kendskab til hvad det indbærer at bruge hesten til show, så alene på uvidenhed ville jeg nok fravælge ham.


Suldudu

1
1
Svar på denne tråd
 
 Araber i dv
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 11:38

Jeg er en af dem der har brugt zonyx allerede første år.

og jeg er ikke bleg for at bruge en araber igen hvis jeg har en hoppe der matcher.

i skrivende stund har jeg dog kun en DV hoppe og hun skal nok tilføres en stor betydelig hingst når hun engang skal have føl igen.

men kig da på hvor mange hopper zonyx har haft i DV regi og gør op med jer selv om det er bøvlet værd.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh hingsteføl sælges, se præs

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 araber..
Forfatter: 
Dato:  01-03-2018 13:03

Zonyx har jo ikke haft vanvittig mange bedækninger, men trods det har han jo været brugt rigtigt ser det ud til.. det har jo givet en medaljehoppe og nogle finaleføl, hvilket må siges at være godt i betragtning af antallet af føl i forhold til andre hingste..

 

Jeg har selv brugt Zonyx på min DV hoppe, og bliver der kåret en OX araber, der har den rette kvalitet og passer min hoppe, så vil jeg ikke være bleg for at bruge araber igen..

Jeg vil dog kigge tavlen igennem og sikre mig, der er tale om en OX hingst, der ikke blot selv et et forvokset eksempel men er ud af en stamme med en vis størrelse, således det sikres at afkommet når over de 160 cm i stang..

men nøj jeg knuselsker min halvarabers temperament.. :-)


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 forresten
Forfatter: 
Dato:  01-03-2018 13:05

husk DV har jo et krav om at hingsten skal være mindst 162 cm i stang. Zonyx har fået dispensation.. og bare finde en OX araber der når op i den størrelse kan jo være svært nok i sig selv.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beklager mit sene svar.
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 18:44
Mange tak.
Vores hingst er i vores præstation.

Tænker vi stiller ham op, men lige nu ligger jeg med en korsbånd skade og venter på svar angående operation.

OX hingst tilbyder bedækning

AWA Waseem

Ajman Moniscione X Wanaya / Masran El Shaklan

0
0
Svar på denne tråd
 
 fin hest
Forfatter: 
Dato:  05-03-2018 11:40

Han ser fin ud jeres hingst, men der står han er 159-160 cm i stang.. tror det bliver svært at få ham igennem.. Zonyx fik jo dispensation for 1 cm..

Alternativt så kan en OX jo stilles i trakhenerforbundet.. der er da blevet kåret et par OX hingste..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zonyx...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2018 12:26
Mange tak 😊
Har nu rettet hans præstation, han måler 160 lige nu, men er tager lige en vokse tur mere 😅

Vi venter til næste år, har haft taf med i overvejelserne, og har da også et par hopper der vil kunne bruge ham.

Vi venter et år mere og ser om han evt skulle stilles i Herning.

Angående zonyx, blev han målt til kåring til 161, men alle andre steder 160 😊 vi har selv haft brugt ham.

OX hingst tilbyder bedækning

AWA Waseem

Ajman Moniscione X Wanaya / Masran El Shaklan

0
0
Svar på denne tråd
 
 zonyx..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2018 09:27

Zonyx står registreret til at være målt til 161 cm i stang hos DV men 160 cm i stang hos TAF..

 

Jeg kan ihvertilfalde se at Zonyx gør det rigtig godt på store skrumler af nogle DV hopper og laver lette smarte afkom, med lette bevægelser (der har dog været enkle der ikke er blevet særlig høje, men den risiko er der jo når moderen til Zonyx kun er 155 cm i stang)... så han har ihvertilfald bevist sin kvalitet til sine afkom.. og at han jo så også er S hest i dressur er jo en præsentation i sig selv..

 

Er din hingst i sådan en kvalitet, så vil det være super at få endnu en forædlerhingst ind i DV.. men du skal som Metjen skriver gøre op med om du vil hele den økonomiske badulje igennem for at få måske 10 bedækninger om året..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider