Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Når I bruger udenlandske hingste?
Forfatter: 
Dato:  13-12-2013 08:08

Jeg kan se herinde at der er mange der bruger udenlandske hingste, hvor mange af jer har set den hingst I bruger IRL inden I får insemineret jeres hopper?

Selv har jeg kun brugt hingste jeg har set live, og har valgt at køre til Tyskland for at se den hingst jeg har kigget ud, og har også prøvet at blive skuffet og fravælge hingsten.

Men selv om man ikke bliver skuffet, så kan hingsten jo vise sig at have en fejl, som man ikke kan se på diverse videoer, og som lige er det man skal undgå til ens hoppe.

Mvh. Charlotte

Dressurtalenter Sælges:

2
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-12-2013 08:15

Godmorgen

De 4 stk hingste jeg har brugt fra udlandet har jeg alle set IRL,

MVH Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Indrømmet
Forfatter: 
Dato:  13-12-2013 08:41

Jeg har brugt nogle udelukkende ud fra afstamning, ved man tager et sats, især med lemmerne, men 7-9-13 er det gået godt de gange jeg har taget et sats :)

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges

Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-12-2013 09:47

Jeg bruger helst hingste jeg personligt har set i levende live, men nogle gange har jeg også måttet få andre jeg stoler på til at tjekke dem ud for mig. Det er selvfølgelig folk med årelang avlererfaring jeg sparrer med, og derudover bruger jeg sjældent de helt unge og uafprøvede hingste. Skulle det være optimalt skal man da se de hingste man bruger, men det er ikke altid praktisk muligt. Jeg har de sidste mange år haft tre små børn, så det har været svært at stikke afsted til tyskland og holland, men nu er de efterhånden så store at det bliver nemmere - og det glæder jeg mig til. Men jeg har da også været lidt afsted, åbent hus hos Sosath, diverse stævner i Sverige, Danmark og så OL i London. Jeg har ikke gjort op på det, men jeg tror jeg selv har set ca. 80 % af de hingste jeg har brugt i levende live, og har aldrig brugt en hingst som jeg ikke har fået andre til at bedømme i levende live. Og allerhelst vil jeg se nogle afkom inden jeg bruger hingsten.

Sælges: Drægtig hoppe, 8 år gammel, sort, kåret i DV, avler rigtig godt, afkom kan ses. Hoppen er efter De Noir/National Zenith xx, og ifolet med Tailormade Attention

www.stutterikrone.dk

1
0
Svar på denne tråd

At se dem live
Forfatter: 
Dato:  19-12-2013 13:49

Jeg har 2 ud af 4 gange brugt en udenlandsk hingst, og begge gange har jeg set dem i live inden brug.

Den ene gang var eksteriøret noget af en overraskelse, da jeg kun havde kunne finde billeder af den springende, men jeg stolede på min intuition og det har jeg ikke fortrudt.

Anden gang så jeg først hingsten ved selvsyn da jeg hentede sæden, men Bellissimo M behøver vist heller ikke vise så meget for sådan en som mig :-) jeg var solgt både før og absolut også fuldt ud tilfreds med afkommet.

Næste år kommer jeg muligvis til at bruge en udl. hingst uen at have set den live. Hingstestationen har åbent hus i slut januar, men jeg ska opereres i ankelen 2/1 og kan nok ikke køre bil i en md, så nu må vi se....men jeg vil bruge ham uanset.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider