|
|
| Limbus eller Waterdance |
|
|
Jeg har en Cassini II/Feenspross xx/Ahorn-hoppe, som jeg skal have ifolet til foråret. Nu søger jeg erfaringer med hingstene Limbus og Waterdance - hvad ville I forvente, at de tilførte? Og har I nogen forbehold overfor nogen af dem? mvh Sisse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen bud? |
|
|
Er der slet ingen, der har erfaringer, forventninger eller bare har gjort sig nogle tanker om de to hingste? Mvh Sisse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Limbus |
|
|
Jeg brugte Ladas, som jo er efter Limbus, det eneste jeg ved er at han kan lave dem lidt kompakte og lavstammede. mvh Hanne
Frostsæd sælges: Ulrich Z. 2 strå www. holstebrohundepension.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Limbus |
|
|
Hej Hanne, jeg har kigget langt efter dit Ladas-afkom, hun er meget fin  Ved du om de korte ben kommer fra Limbus eller længere bagud (Cascavelle)? Hvis de korte ben og størrelsen er Limbus' største fejl, er jeg ikke så bekymret  Mvh Sisse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ville skrive til Annette Taldorf, hun er ofte her på siden, primært på avlssiden. Hun har godt styr på springhingste, navnligt dem ud af holsteiner blod.
Sælges: DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| waterdance |
|
|
Hej Kender desværre ikke så meget til avl, men kender lidt til Waterdance... Jeg har en næsten helbror (et led mere på farsiden) til Waterdance, som jeg er utrolig glad for Springer fint, er meget forsigtig og glad for det! Også fin og nem i dressuren. Kender desuden rytteren, der havde Waterdance i hans militarykarriere - han var også utrolig glad for den  Ved ikke om det kan bidrage med så meget, men ville da lige nævne det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Limbus |
|
|
Hej Sisse. Det er svært at sige hvem der har givet de lidt korte ben, måske de 2 x Lady Killer xx så tæt på i stammen også kan have haft en indflydelse, han var vist ikke just forædlende. Hilsen Hanne
Frostsæd sælges: Ulrich Z. 2 strå www. holstebrohundepension.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg kom til at tænke på at du kunne også prøve at skrive til Jessie Ditlevsen, mener hendes Senta XX kunne minde om Waterdance i afstamningen. Mener også hun har brugt en del holsteiner.
Sælges: DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar... |
|
|
@Lene: Det vil jeg gøre - eller i hvert fald håbe, at hun blander sig i tråden  @Idahoe: Det lyder spændende - er det den du har billeder af på din profil? Rider du selv military på ham? @Hanne: Hm. Det må jeg lige have i baghovedet, det med Ladykiller og ikke ædel. Jeg er noget ny i det her avlscirkus, og det er jo bare vanvittigt spændende, men hvor er der meget at lære! Mvh Sisse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| waterdance's bror |
|
|
Hej Sisse Nej det er ham her, og jeps han bruges ligesom sin bror til military Dog på lidt lavere niveau, men han er også kun 6 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indlæg |
|
|
Lige et dumt spørgsmål  Hvordan kan man være næsten helbror, bare med et led mere på farsiden ?? Enten er det helsøskende med lige mange led, eller også er man vel ikke ?? Ellers fatter jeg det ikke lige  Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trekvartsøskende |
|
|
Så vidt jeg kan se er de det jeg kalder trekvartsøskende, de har samme mor og mens Saddler's Wells er far til Waterdance så er han farfar til Ida's hest Woronin.
Mvh. Charlotte Dressurtalenter Sælges:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næsten helbrødre... |
|
|
Rigtigt Charlotte  Hesten er faktisk ikke min, jeg har den på lån pt, men den bliver det forhåbentlig i det nye år Pt er den ejet af Waterdance's tidligere militaryrytter. Kan godt være man ikke kan kalde det næsten helbrødre, men i hvert fald mere end halvbrødre  De har samme mor, men min har Doyen som far, også Waterdance's far Saddler's Wells som farfar!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|