Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 hvilken hingst skal jeg vælge
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 18:08

jeg overvejer meget kræftigt at sætte min hoppe i fol til næste år


men syntes der er flere hingste som kunne være spænden at bruge


og det er her i gerne må komme med + og -'er og andre godt råd til hvem af dem det skal være


min hoppe er en RDH efter F Diadem MF Churchill huner ca 175 i stang ikke en lille spinkel hoppe har et godt hovede men kan godt tænde op hvis hun syntes hun få øje på en tiger i græsset he he

hun har en god spring teknik men er måske lidt "tung" i det hendes gang arter er galoppen den bedste så der er plads til forbedringer i trav og skridt


dem jeg har kik på er:


Tailormade Stardust


Concept


Tailormade Count On Me


Godsend du Reverdy,


Equest Carnute


Ludwig's concept


Cavall Ask


Farvorit Ask


kom med et bud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Volstrup Casillas
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 18:46

Hvad med sådan en som Volstrups Casillas?

Han er kåret i 7 avlsforbund, vandt materialprøven i tyskland i springning (blev nr. 3 i gangarter), og er på vej til at gå sin første S-klasse, selvom han kun er 7 år.


Han avler ikke alt for stort, hvilket jeg helt klart vil synes er et plus til din hoppe. Men han skal nok bruges til en hoppe med store rammer, da han selv er lidt knap i rammer.


Jeg har selv en 2 års Casillas som springer virkelig virkelig godt. Hun fik 2 x 8,5 til 2 års løsspringning i søndags i Viborg.


Jeg ville aldrig bruge Favorit Ask pga. størrelsen (Han er mindst 176). Jeg mener målet er at lave en springhest på 168-170.


Godsend kunne godt være et bud hvis du godt kan lide det franske blod. Spændende hingst som jeg synes har gjort det rigtig godt i avlen allerede.


Cavall synes jeg også er rigtig lækker. Spændende at se hvordan han avler.


Ellers tænker jeg lidt i forædlerhingst.

Måske Escapology T kunne være et bud. Han får mere og mere mine øjne op for, at han har alt det vi gerne vil se i en forædlerhingst. Hurtighed, hjerte og kapacitet.

Kunne sagtens selv finde på at bruge ham til min Bronzemedaljehoppe.


MVH Nanna

Stald Teglvang


Medlem af Erfagruppen DALLAS: www.springhesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 nannaj *Teglvang*
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 19:03

tak for svaret


det vil blive noteret ned på min + og - liste :-)


og jeg have faktisk helt glemt Escapology T han kunne også være et godt bud


og Volstrups Casillas kender jeg ikke lige noget til men helt sikkert at jeg vil kikke nærmmer på ham



håber at der også er andre der vil komme med lidt input :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm er der ikke
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 13:20

andre som har nogle gode råd ???

0
0
Svar på denne tråd
 
 fdsgfdshgd
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 14:52

Nu kender jeg ikke så meget til avl....


Men Balou Agg synes jeg er en lækker smart hingst...


Kan så ikke lige finde hans karakter nogle steder.



Tanja


"Shut Your mouth - open your mind."


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 13:00

Jeg holder også på Casillas :) Vi forsøgte sidste år at få vores hoppe i fol med ham, men uden held. Desværre! Han har lige gået sin første S i Tyskland med et enkelt nedslag :) Men ellers har Henning & Pia, Stutteri Volstrup også andre gode emner :) De har en SUPER FIN 3 års efter Casillas med Churchill til morfar, han er så god i hovedet, og springer med super overblik, desuden er han en MEGET fornuftig hest, både at håndtere og ride. Han er så flink! Rider ham til daglig, og det er virkelig en fornøjelse :) Det er jo bare med at få prøvet nogle af de nye unge hingste som har en fremtid for sig som stjerne heste :D Jeg har ihvertfald bestemt at min ene avlshoppe skal i fol med Volstrups Cash, som så er den 3 års og den anden skal i fol ved Casillas :) Men schockemöhle har også MANGE nice hingste, det er også bare lidt andre priser ;)


*****Tager alle slags heste/ponyer i ridning *****


DSP Hingsten RM Caiser - ÅRETS SPRINGHINGST 2011

står til rådighed for damerne.


Læs mere på http://www.dphorses.com
http://www.horsyline.dk




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider