Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kåring = ingen man
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 22:00

Jeg overvejer at tage min 1 års hingste plag med til kåring her sidst i august.

Dog har jeg været nødsaget til at klippe hele hans man af da han var fuld af lus, så nu er vi kommet ordentligt i bund med de lus ;-)

Men hvordan vil en dommer se på at hesten ingen man har? pt stritter den kun lige ca 2 cm op i luften.

yderligere har han været uheldig at rive sig i gjordlejet bag forbenet, så det skulle syes ca 10 cm det ser rigtigt pænt ud nu og vokser pånt sammen, der er vel et sår på ca en 2 krone tilbage af det. han har på ingen måder været generet af det.

ville i tage afsted selv om hesten havde disse "fejl" om man må sige eller er der nogen der ved hvordan en dommer vil kigge på det?

Dressur/spring hest søges til part omkring egtved.
Aloe vera produkter sælges

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..

0
0
Svar på denne tråd

Man.....
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 00:37

En hest bliver ikke bedømt på manen, faktisk klippes den af hos nogle racer helt indtil 3-års alderen, for at få mere hårpragt. Så den ville jeg ikke være så bekymret for .

Spørg din dyrlæge om han ikke vil skrive en attest på det sår din hest har fået syet. Så giv attesten til dommeren når du kommer ind med ham. Er han ellers rengående, rask og fik for fight, så burde det heller ikke have nogen betydning.

Pøj pøj med det hele.

Mvh

Anette

Nu med tøserne

Estacia OX og Extassie Vildal

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 06:01

Først vil jeg da spørge om hvor du vil stille ham henne ?

For mig bekendt må en Welsh sec F og også en Dsp gerne stille med en flettet man . De er jo sportsmodeller .

Men dernæst så er det da et plagskue , du mener ikke ?

Så vidt jeg ved kan man ikke stille en 1-årig til kåring .

I Dsp skal hingstene jo gå materialprøve for at bestå en kåring og det kan man jo ikke med en 1-årig , som ikke kan rides på endnu pga alder.

Mvh Karina

Stutteri Graven

Bedækning med :

Pre-hingsten Bandolero CXLII 170 cm mørkskimmel .

Basis og Morfologisk kåret .

Welsh sec A : Clausholm Dutch Design kåret .

0
0
Svar på denne tråd

Det er nu ....
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 11:05

... ikke helt rigtigt, hvad Anette/Alina skriver - for nogle racers vedkommende bliver de faktisk også bedømt på hårpragten ;)

- men uanset hvad, så er det nok ikke en kåring, du kan tage en åring med til, det er nærmere et plageskue, og det gør vel knap så meget.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

kåring eller ej.......
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 12:44

En 1 års stiller ikke til kåring, men derimod til plagskue i forbindelse med en kåring.

Det er 2 vidt forskellige ting faktisk, dog kan man muligvis bruge en bedømmelse fra plagskuet til at indikere, om man har et hingsteemne eller ej, men det er også svært med en 1 års plag, der gerne skulle vokse en hel del mere.

Jeg ville slet ikke overveje at stille en plag, der ikke fremstår som veltrimmet, de er i forvejen tit vokset fra hinanden, når de er 1 år, og dommerne kan virke hårde, når man kommer med en 1 års, synes jeg ofte. Men man skal jo starte et sted.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Qwggjjk
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 13:49
Jeg mener jo selvfølge plagskue, fik at vide da han var føl at jeg kunne komme med ham som 1 års og der kunne de sige om han var et muligt hingste emne eller ej. Han er palmino og skal stilles ved ECHA ( ingen kommentar der til, et forbund jeg har valgt) Han har på intet tidspunkt været halt eller utrivlig pga hans sår/sygning. Han skal også kun med hvis han ser godt ud som han gør nu, dog lidt vommet.

Dressur/spring hest søges til part omkring egtved.
Aloe vera produkter sælges

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..

0
0
Svar på denne tråd

hårpragt....
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 15:00

Ja i guder, tænk at give bedømmelse på hårpragten - den er da ikke nem at ride på alene....

Anyway, så mener jeg sagtens du kan tage ham med til plagskue hvis han ellers er klar til det. Du kan evt. bukke de to cm sammen en enkelt gang og så et elastik omkring, så det kommer til at ligne små rosenknopper?

Mvh

Anette

Nu med tøserne

Estacia OX og Extassie Vildal

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider