Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hjælp! vi er i fol!!!
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 12:34

Det her forum er nok det eneste på HN, jeg aldrig troede, jeg skulle skrive på.


I dag fik jeg dyrlægen til at kigge på min hoppe, fordi jeg troede, hendes voksende vom kunne skyldes bændelorm.


Tidligere ejer havde nemlig så sent som i februar forsvoret, at hun umuligt kunne være kommet i fol, før jeg købte hende i september....


Men det er hun altså, og 'vi' skal have føl til juli. Jeg ved ikke, om jeg skal grine eller græde. Hoppen har blåt pas som DSP, men er vokset over ponymål. Hingsten ved jeg jo ikke, hvem er, men jeg gætter på, at det er tidligere ejers varmblods-"vallak". Det er absolut ikke fikst, og jeg har absolut ingen interesse i at avle...


Men under alle omstændigheder får jeg nu et lile føl at tage mig af og en foling at skulle igennem.


Så er der nogen gode tips til førstegangsfoleren? Skal hoppen et andet sted hen at stå? (hun går pt i løsdrift med mine to vallaker) - det er vel bedst at føllet kommer i børnehave fra første færd?


Sorry, det blev lidt rodet, men jeg er i chock




Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wauw..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 13:50

Ja hold da op. Selvom det ikke er ønsket er der jo ikke andet end at tage godt ansvar for hoppe og kommende føl.


- En anden ting er at er hoppen i god fysisk form, så vil jeg mene at du godt kan ride ud på tur (selvfølgelig uden føl) når føllet er 1 mdr gammel. Bare man tager opstarten stille og roligt. :)


Så kan du jo vælge at forsøge at sælge føllet. Tiderne er bare ikke de bedste lige nu. Uheldigt nok.


Men hold godt øje med hende. Yver og så videre. De fleste hopper foler om natten, så natteroderi kommer du nok til. Det er jo vigigt du er obs på hende hvis nu det ikke forløber som det skal.


Held og lykke og selvom det ikke lige var meningen er jeg sikker på at du vil finde den lille ny ret morsom.


Mvh Charlotte


Besøg os på..

www.staldl.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Føller
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 21:10

Tak for din kommentar. Der skal nok blive passet godt på dem begge.


Hoppen er kun 4, og jeg har ladet hende få pause vinteren over. Tanken var, at hun skulle i gang igen nu, men det må jo så vente.


Men hvem, der præcist er faderen, er et stort mysterium!!!


Dyrlægen mente efter håndprøvning, at hun skal fole i juli, men i følge tidligere ejer har hun ikke været i nærheden af en hingst siden maj 2010, hvor der var en hingst opstaldet samme sted - uden at de gik sammen.


Så enten tager dyrlægen fejl mht folingstidspunkt, eller også er der en fertil vallak på fri fod et sted.


Hvad mon er mest sandsynligt?








Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjae...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 08:09

Det kan være virkelig svært at håndprøve sig til en terminsdato, og ydermere synes jeg det lyder usandsynligt med en vallak der ikke er renskåret som kan bedække. Hvis der findes sådan en vallak på gården ville man højest sandsynligt vide det pga hans adfærd, så jeg hælder mest til termin her sidst i april.


Hold godt øje med yveret, og spørg ellers løs herinde.


Hvis du har brug for yderligere råd så må du da gerne slå på tråden hertil, så hjælper jeg gerne. Min mobil er 21 22 22 99.


Held og lykke med hende ;-)


Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Til salg: Gennemavlede dressurheste, vallak 1 år, hingst 1 år, drægtig hoppe 4 år, drægtig hoppe 14 år og 5-års hoppe klar til LA

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 08:29

med familie forøgelsen om man så må sige, tja sådan en tidligere ejer der ikke har styr på en disse er jo rigtig træls.

Hvis dine valakker er søde og rolige kan du sagtens lade hende gå med dem, ellers skil dem ad når hun begynder at lægge yver til og hun bliver blød bagi, hvis hun er rolig nok kan hun gå selv med føllet til det er en månedstid så kan hun komme ind til vallakkerne igen, ellers se om du kan låne en rolig lille hoppe der kan være selskab mens baby er lille, følle behøver ikke jævnaldrene at lege med mens den har sin mor, den plager bare hende og de andre heste lidt ekstra, når den så skal vænnes fra er en plaggruppe god, hvis der er et par gamle hopper eller vallakker med i gruppen til at holde styr på tropperne, ellers kan den også godt nøjes med gamle foldkammerater.

hvis de går med unge tumler de meget og laver deres eget hieraki og her vil den stærke aldrig prøve at være underdog, hvis de går med ældre plager de bare de ældre heste lidt ekstra men vil ikke komme til magten før de er klar til opgaven, så begge løsninger har fordele og ulemper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak atter
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 20:07

Tak for tilbudet, Reni*Stutteri Krone* Det er fantastisk pænt af dig, og jeg skal nok holde det i mente.


Og tak til jer begge for tips og råd. Jeg er begyndt at glæde mig så småt, selvom der er meget at få orden på.


Der er nok størst sandsynlighed for, at dyrlægen tager et par måneder fejl, så jeg planlægger efter et føl sidst i april - just in case. Et lille plaster på såret er så, at den formodede følfader er en særdeles elegant DV'er efter BH Don Romantic. Det kunne være værre, selvom det selvfølgelig alligevel bliver en papirløs hul-i-hegnet hest.


Såvidt jeg har kunnet læse mig til, skal man flytte hoppen til folingsstedet min. 4-6 uger før foling, og så er det jo for sent nu + jeg synes ikke, hun har brug for stressen ved en flytning / nye kammerater oven i folingen. Hun er i forvejen tæt knyttet til drengene, så det er nok mest beroligende for hende, at alt forbliver normalt.


Vallakkerne må så sove ude omkring folingstidspunktet og den første månedstid (der er læ), og så kan jeg dele folden op, så der er en halvdel til hvert 'par', og hoppen & føllet har adgang til løsdriften.


Er der særlige forholdsregler, jeg skal tage omkring hegn? (har to tråde polytråd med 85kg brudstyrke)


Og er der noget (stivelsesfattigt) foder, jeg bør give hoppen her i den sidste måned af drægtighedsperioden? (hun har fået næsten udelukkende lucerne, hø og vitaminer vinteren over. Dyrlægen mente, det var fint med græs og lidt vitaminer, men det var jo baseret på foling i juli, og jeg er kun netop nu gået i gang med indgræsningen).


Uh, det er alligevel lidt spændende











Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super Manual til 1.gangs folinger
Forfatter: 
Dato:  13-04-2011 08:28

Hej Kirstine


Prøv at læse denne "manual" af Gunnar Yde, den brugte jeg selv første gang vi skulle have føl.

www.netdyredoktor.dk/sw14317.asp (hvis ikke linket virker, så kopier teksten og sæt ind det i browseren)


Jeg havde lavet en udskrift og lamineret af afsnittet "Uddrivningsfasen/ folingen" med den i hånden kunne vi hele tiden følge med om det hele forløb korrekt...


Desuden havde jeg samlet huskelisten og ring til dyrlægen-punkterne på et A4 ark, printet og lamineret.


Jeg syntes det hjalp på de dårlige nerver, fordi jeg var mere sikker på at opdage hvis noget gik galt. Problemet er jo at hvis noget er galt skal det opdages straks... Heldigvis er det sjældent hoppen har brug for hjælp!


De 2 laminerede ark er gemt i medicinskabet, og kan bruges igen og igen... :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak igen
Forfatter: 
Dato:  13-04-2011 20:05

Hej Thorup,

Tak for linket og de gode tips


Jeg ender nok med at kunne teksten i hovedet, for selv om jeg synes, det er lidt nuttet med en føllebølle, ønsker jeg ikke, at der skal være en næste gang... tror jeg nok, måske








Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Drop lamineringen...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 06:38

Så kan du jo roligt undlade lamineringen :-)


Held og lykke med det!


Vi har en hoppe der har termin om 10 dage Det bliver dejligt når det er overstået....

Jeg har aldrig helt forstået konceptet "den søde ventetid" jeg syntes det er alt for nervepirrende!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 10:23

Bare vent - man bliver afhængig


Held og lykke med det hele og glæd dig - føl er fantastiske


Charlotte


Venter spændt på Balou du Rouet-Baby (Termin 12. maj).


Safemate folealarm m. telefonmodul udlejes - Se præs.

Opstaldning/Løsdrift tilbydes i 3500 Værløse - Se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen tillykke
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 07:17

med dit lille uventede afkom....det BLIVER da spændende.


Min ene hoppe gik - da hun vare "oppe over" sammen med min datters ultrasøde vallak.


Hun foler på folden om natten, - og HELDIGVIS hørte vi hende og var tilstede....og kunne ekspedere vallakken LAAAANGT væk. Pludselig var han ikke spor sød mere - havde vi ikke været der tror jeg faktisk han havde slået det lille føl ihjel.


SÅ - mit råd - adskil hende fra drengene indtil føllet er i hus og bevægeligt - og mor er i stand til at passe på det.


KH:)Annette der venter spændt på at se billeder af dit føl....




rigtige piger rider hver dag
1
0
Svar på denne tråd
 
 Folingskit
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 09:25

@Jette: Nu reklamerer du så stærkt i alle trådene her på Avl, at man næsten skulle tror du fik procenter af hvert solgt kit.


Men hvad vil du gøre hvis ikke hoppen har mælkeløb inden folingen?


Det er meget langt fra alle hopper der har det. Vi har endda hopper der ikke har vokspropper. Så jeg synes sådan et kit giver en falsk tryghed.


Det eneste der virker er observation, observation og observation. Den dag man ser noget forandret ved hoppen der foler den oftest.


Som Adian ganske rigtigt skriver, så er vallakker på fold med hopper der skal fole no-go, der er næsten hvert år føl der bliver slået ihjel af vallakker.


Mvh. Charlotte


Züchten heißt, in Generationen denken


4-års hoppe med stort dressurtalent

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føller2
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 20:29

Puha, Adian, det var en barsk historie! Godt I kunne gribe ind, inden det var for sent. Jeg skal nok spamme HN med følbilleder, når den tid kommer.


Men ja, selvom det ikke kommer så langt som til drab, så kan vil jeg helst undgå, at hoppen skal stresses ved alt for mange nysgerrige og potentielt farlige muler.


Jeg bygger en skillevæg i løsdriften (godt man har påskeferie), så hver hest kan få egen boks. Og om dagen kan de så få separat fold.


Indtil nu har jeg ikke set tegn på, at hun er lige oppe over - men jeg kunne jo heller ikke se, at hun var i fol - der er ingen forskel i hendes opførsel, og selvom der har dannet sig en god 'pude' foran yveret, er der intet at se på selve yveret.


Tak igen for alle bidrag




Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 10:37

Er der kommet noget føl?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ponyføl
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 23:03

Nej, vi venter stadig....

Faktisk var jeg begyndt at tro, at dyrlægen havde taget helt og aldeles fejl, men pludselig i mandags begyndt yveret at vokse og det har det gjort lige siden.

Så jeg må jo erkende, at det nu ser det ud til, at dyrlægen alligevel havde ret - også mht tidspunktet for folingen; undskyld dyrlæge!

Tak for forespørgslen - jeg skal nok sige til, når det sker





Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Update
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 12:39

Vi venter staaaaaaadig!!


Men i forgårs fik jeg foretaget et scan, fordi der intet skete, og jeg igen begyndte at tvivle på, om hun nu var i fol.


Nu er det i hvert tilfælde sikkert og 100% vist, at der er ER et føl derinde /


Og det er stort og meget aktivt og kommer lige om lidt. Dyrlægen skød på, at det ville være indenfor de næste par uger, men at der godt kan gå lidt længere, dog maks to måneder.


Spændende...



Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 15:32

Uhh hvor spændende hvad der kommer ud


pøj pøj med den kommende foling..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Equider
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 19:20

Tak, men nævn venligst ikke ordet foling - jeg er ved at besvime af skræk ved tanken









Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stadig ingen følle??
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 12:54

Er spændt på at høre om den lille har set dagens lys?


Og nu er du vel på bar bund med hvem der kan være faderen igen ik?


www.shadyacres.dk


Avl af mini shetlændere i spændende farver

0
0
Svar på denne tråd
 
 Faderløs
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 19:38

Nope, stadig ikke skyggen af føl, og heller ingen indlysende tegn på, at det er lige oppe over.


Dyrlægen der scannede sagde, at livmodermunden/-halsen var ca. 1 cm udvidet (beklager hvis der er noget, jeg ikke lige har fanget, eller har opfattet forkert), og derfor (vistnok) mente hun, det var om snart.


Og ja, faderens identitet er nu et komplet mysterium!!!


Begge dyrlæger udelukker, at befrugtningen kan være sket efter primo november, hvor hun kom herhjem og stå med mine to vallakker.


Tidligere ejer har talt med dyrlægen, som kastrerede deres vallak, da den var 6mdr gammel, og vedkommende er 100% sikker på, at der blev fjernet 2 sten.


Det mest sandsynlige - men alligevel meget Usandsynlige - er så, at der skulle være kommet en hingst på besøg, og at ejeren til denne måske har været hurtig og hente den, inden nogen opdagede det.


Måske bliver det tydeligt, når føllet kommer, men muligvis finder jeg aldrig ud af, hvem faderen er - der går noget tid, før jeg ved, om føllet bliver 120 eller 170 i stang, og teoretisk set kan det være et muldyr


Det er simpelthen så bizart








Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vil lige sige
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 20:10

at en 6 måneders godt kan være kønsmoden og der faktisk kan gå flere uger før at han er "sikker" så hvis ejeren bare har fået taget løgposen og bagefter sat ham sammen med din hoppe, ja så kender du faderen......

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følløse
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 20:32

Jo tak, men den blev kastreret ca. 18mdr før befrugtningstidspunktet, altså ca. i 2008, så med mindre den har / havde 3 sten, eller dyrlægen ikke kunne tælle til 2, så kan det altså ikke være den







Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ok jeg giver mig
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 09:54

din historie er til dags dato noget af det sjoveste, jeg håber virkelig ikke for dig, at der plumber en grå en med lange ører ud af din hoppe


jeg hælder nok mere til, som du selv har været inde på, at der har været en løs hingst på spil, så jeg ville nok regne tilbage og så tage en tur i lokalområdet og se om der er nogle kandidater, som kunne havde været over hegnet. Der er også muligheden for, at din hoppe har været på måneskinstur.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 ihh....
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 10:39

Hvor er det altså spændende :)


Sikke en sjov historie, jeg håber da at der kommer et fint føl ud af det :) og at alt ting går rigtig godt både med f..... (host host, ordet, som ikke må nævnes) og fremover.


Det er jo godt nok noget af et mysterie med hingsten... meeen der var også engang en der hed Maria, som blev gravid med helligånden Ggg



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja for søren...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 10:58

...følle kan da kun komme til at hedde Jesus



Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford


Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 11:51

Har nu hørt om en hvis tykke hoppe (havde haft hende længe) blev sat vældig på skrump for hun blev bare ved med at vokse, det hjalp bare ikke rigtig og lige pludselig stod der et lille føl Der gik et godt stykke tid uden de kunne finde ud af hvem den stolte fader var indtil en dag hvor den lille lystigt stod og skrålede IHAR IHAR har I hørt hvad jeg kan . Det var en tilsyneladende en æselhingst ca 2 km væk der havde været på besøg uden hverken hoppe eller hingsteejer kendte noget til det Tror I lige begge parter fik hævet deres hegn i en rygene fart


mvh

Lene


Opstaldning tilbydes i Bjerringbro med adgang til ridehus.


Painthingste 1 og 2 år til salg.

Quarterhingst 2 år til salg.

Quarterhoppe 1 år til salg.

2 quarterføl en hingst og en hoppe til salg ved fravænn ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du er for morsom
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 13:56

Hej


som en anden skriver længere oppe - så er det da den morsomste historie længe Ved da godt at det ikke er den fedeste situation at lande i


...men for egentlig at komme til min pointe..


Jeg synes du tackler det HELT fantastisk og har en formidabel sans for humor omkring det.


Jeg ønsker dig alt mulig tillykke og held og lykke - sådan en følbasse kunne vist ikke havne et bedre sted end hos dig.


GLÆDER mig til at se billeder af den...og den må da SNART komme!


Hilsen

Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op... : -)
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 18:12

Håber det bedste for både hoppe og føl - og glæder mig til at se billeder af føllebølle,når den er født

Pøj pøj med det hele

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muldføl
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 20:21

Tak for støtten, de gode historier, navneforslaget og de pæne ord

Jamen, man kan da kun le, Stine R - jeg har da bandet, men det kan jo ikke betale sig at blive sur, for jeg ved ikke, hvem jeg skulle blive sur på


Det havde nok været anderledes, hvis min hoppe havde kostet 1Mio, eller jeg ikke havde mulighed for at have hende hjemme. Men selvom det har skubbet gevaldigt til mine planer, så kan jeg da ikke andet end at tage mig pænt af den lille ny.


I øvrigt har jeg pudsigt nok længe ønsket mig et ridemuldyr, men det var jo for SJOV!!







Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hahahahaha
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 11:47

...ja man skal passe på hvad man ønsker sig!


Men stadig...skøn form for tilgang til situationen du har.


Hilsen

Stine

...som snart er lige så utålmodig på godt og ondt som du må være!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 01:07

Jeg er aldrig inde på Avl - dette er faktisk mit første besøg, og sikke en oplevelse! Din tråd var den første jeg læste her.


Har nu læst den til vejs ende og har grinet og tænkt "åh nej!" og været spændt og jeg ved ikke hvad :D sikke dog en historie!

Det var dog fantastisk alligevel, uønsket eller ej! Og hele mysteriet omkring hvem faderen er gør det endnu mere spændende :P


Jeg sidder da spændt og vil kigge i denne tråd engang imellem, vil meget gerne se hvilket føl (hest eller muldyr!) der kommer fra din hoppe :)


Igen - utrolig historie, det er da næsten ikke til at forstå! :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føllepølle
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 12:51

Hvad venter du, Stine?


Tak for deltagelsen, Sophie - det har jo teknisk set heller ikke noget med avl og gøre. Det er mere formering


Men nu har jeg efterhånden hørt en del historier med hopper, der pludselig foler eller viser sig at være i fol, så det sker altså fra tid til anden. Hvis bare man kunne få sin hoppe steriliseret...


Jeg skal nok opdatere, men lige pt synes jeg igen ikke, at det ser ud til, at det sker en dyt. Forhåbentligt bliver det et sundt og stærkt føl med en rimelig chance i livet.







Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 18:01

...Jeg venter da på at du melder ud at NU har du fået føl - naturligvis suppleret med en fantastik billedserie


Go' søndag aften

Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 føl eller ej
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 21:54

det bliver spændende hvornår der kommer føl :-)


men jeg prøvede noget lignene sidste år.

jeg lånte min hoppe ud til min søster forrige sommer. sidste forår har hun en dyrlæge ude, og denne konstaterer at hoppen er ifol! jeg er et stort spørgsmåltegn, da det mig bekendt, kræver en hingst... og det har hun ikke gået med.

hoppen bliver håndprøvet og får taget en urinprøve (som ifølge dyrlæge skulle være 99% sikker). det hele er positiv. dyrlæge mener at der er ca 1 måned til termin.


jeg får så hoppen hjem igen, for at hun kan fole. og så går vi ellers og venter spændt på hvad der er for et føl som kommer, så vi kan få opklaret hvem der er far...


der kom bare aldrig noget føl.


så selvom dyrlægen konstatere i fol, kan man ikke være sikker. det ville også have undret mig meget hvis der virkelig var en hingst på besøg uden nogen opdagede noget.


mvh

Anne :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvornår
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 21:19

Nu må der da snart ske et eller andet ;)


-Så vi kan se om det bliver et muldyr eller en zebra Ggg :D



Til As: Jeg red en pony engang, som havde mælkeløb og hun blev ligsom også tykkere, men dyrlægen kunne ikke mærke noget føl, og der kom heller aldrig noget, i de 2 år jeg red hende, Men hun havde stadig mælkeløb, nogen gange... og hun gik endda aldrig sammen med hverken føl eller hingste, i starten da hun kom til den gård hvor hun skulle bo, stod hun sammen med hønsene i hønsegården, men hun kom fra en hastehendler så man kunne jo ikke vide det.


De havde heller ikke fået lavet fold til hende (jeg ved ikke hvad de tænkte på Ggg -Ej de havde vist vundet hende i et væddemål, eller fået hende i gave eller noget lign.) så hun blev bare bundet til en stor tung gocard ude på en græsmark, i en lang snor, men den kunne hun jo så flytte frem og tilbage, som det lystede damen og måske var det derfor hun blev så tyk Ggg


-Mærkeligt med alle de tests på din hoppe, som var positive uden at der kom et føl, blev hun ikke scannet??



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følleri
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 21:31

Guuud, As, det er da for vild en historie - så er der jo håb endnu


Men hvordan kan dyrlægen tage så meget fejl?!


Er I sikre på, at hoppen ikke aborterede? var der nogen tegn på drægtighed? hvad sagde dyrlægen? hvordan forklarede han/hun de positive resultater???


Jeg troede jo selv, min første dyrlæge tog fejl, derfor scanningen (af en anden dyrlæge), men det kan vel næppe ske, at hele to dyrlæger ser noget, som ikke er der...


Bare det ikke udvikler sig til en Alien VII - the Equid














Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hopper
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 21:38

Jow, Jeannett, nu MÅ der snart ske noget.


Men det er åbenbart ikke så nemt at vurdere folingsdatoen uden at kende bedækningstidspunktet.


Det var da en lidt trist historie med den pony. Lyder som noget hormonel forvirring - måske pg.a. ensomhed, hvis hun kun boede sammen med en flok høns









Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 scanningsbilleder
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 21:57

..du må få foretaget en scanning igen og få taget nogle still-billeder som du dels kan poste her på HN - og som også kan hænge på køleskabet...eller hvor man nu hænger sådan nogle scanningsbilleder af elsklingerne


Hvor længe har du haft hende???...mere at der må være en MAX grænse for HVOR længe vi skal vente !


De aller bedste tanke og sympati hjælp-vi-er-i-fol-bekymringer...


Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Miss Indi
Forfatter: 
Dato:  12-08-2011 10:58

-Som ponyen hed, fik ikke så lang tid efter en shetter vallak at stå sammen med, så det var ikke helt ensomt :)

Og så fik de sat hegn op og så var det slut med hønsene :)

Men hun havde stadig mælk i yveret... Måske det var noget hormonelt, ja det kan jo ikke ha været andet, men den fungerede fint i ridning og den var totalt kold overfor alt også til springundervisning. og den teede sig aldrig sammen med andre heste og man kunne ikke mærke når den var brunst.




Ja vi skal da lige have et max for hvornår din hoppe kan nedkomme Kirstine



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 føl eller ej
Forfatter: 
Dato:  12-08-2011 14:11

Hoppen blev ikke scannet. jeg har ingen anelse om hvordan de fik de positive resultater.

hoppen blev nøje overvåget, og da hun ifølge dyrlæge var så langt henne, har jeg svært ved at se hvordan hun skulle kunne føde uden at nogen opdagede noget.

hun havde desuden nogle små vokspropper et par dage, men de gik i sig selv igen.


jeg tror hun måske kunne have været falsk drægtig.


nr 2 dyrlæge havde ikke rigtig nogle bud på hvori fejlen bestod.


mvh

Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 noget i sol & måne ???
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 08:55

......eller stadig ingen tegn på noget som helst??


Venter i SPÆNDING!


Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl???
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 09:54

Hej Kirstine


Hvis du har købt din hoppe i September 2010 så kan du vel godt forstå den voksende utålmodighed herfra "tilskuer rækkerne"


Kan du ikke vise et billede af et føl, hvad så med et af hoppen



~ Anette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Efterår
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 11:11

Ja, jeg forstår så udmærket jeres utålmodighed og jeg kan kun sige, at jeg er mindst dobbelt så utålmodig - og selvfølgelig meget ked af at måtte lade jer vente


Nu er det mere end tre uger over den tid, hvor den første dyrlæge efter håndprøvning sagde, at føllet skulle komme. Og det er en uge over den tid, hvor den anden dyrlæge efter en scanning mente, det skulle vise sig.


Der har været lidt mere fylde i yveret et par morgener + i går eftermiddags, men hver gang går det i sig selv igen. Maven er blevet lidt mere fyldig forneden og bagud, og hoppen er glad og frejdig, men virker tynget.


Jeg tjekker hver morgen og aften for vokspropper, men indtil de viser sig, er der jo ikke andet for end at bare vente


Jeg skal nok prøve at tage et par billeder i aften, men der er altså ikke meget at se


Nu er det jo efterhånden så langt henne, at det må være sket efter jeg købte hende. Men om det er sket her hos mig eller der, hvor jeg havde hende opstaldet i sept. og okt., kan jeg jo ikke sige endnu.


Begge dyrlæger har på det bestemteste udelukket, at det skulle være sket senere end da, men nu begynder jeg jo igen at tvivle på deres estimater - især fordi jeg faktisk har en præcis dato for den næste mulige kandidat: d. 16. november stod vi nemlig op til, at der rendte en tilløbende ponyhingst rundt uden for folden, men jeg er sikker på, at den ikke nåede at få kontakt med min hoppe.


Nu må vi jo se, hvad der sker, og hvor meget dyrlægerne har skudt forkert, men lige pt ser det jo ud til, at det kan blive en meget, meget lang ventetid. Suk! - men i det mindste bliver det så ikke et muldyr


Sådan noget rod!
















Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan Ske
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 11:38

Uh ha da det har jeg prøvet at havde en hingst på strejf, og vi var så godt som sikre på at der intet var sket. Men men 11 måneder sener fik vores ene hoppe et føl den 3. oktober, og det var bare ikke sagen på den tid af året . Men det var en skønt føl og hun er idag en glad ridehest på 7 år.


Hvis det er sket i nov. så må du regne med føl ca. 16/10, og så er der jo masser af tid endnu .


Karina


Engang Fjordhest altid Fjordhest


www.stutteri-moldrup.dk




Feminin 1 års hoppe sælges F: Trollfin FJH-S 740


Hingsteføl fra 2011 sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 mdr...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 18:40

du siger ikke at vi måske skal vente 2 måneder + det løse endnu.


AK AK AK....det ender med at blive Juleaften....


Men på den anden side så vil det passe super sammen med navnet JESUS!!! som tidligere nævn...eller måske JULIUS/JULIANE


Men bliver det 16 oktober så må han/hun hedde GALLUS...det hedder dagen (har jeg lige googlet mig frem til )

Opkaldt efter den fromme irske munk Gallus. Han døde år 640, og der er sket mange undere ved hans grav.


og det her er vist i sandhed et under!!!


Hvad var det for en pony-hingst????


Tak for opdateringen. Tag endelig billeder og vis morhesten frem!


Hilsen og god aften

Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ponyfar..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 19:26

Mit gæt vil også være ponyhingsten. Den slags kan sagtens ordnes over et hegn, inden nogen når at opdage noget. Som en af mine bekendte engang måtte sande..


Så er vi ude i et oktoberføl. Ikke det mest praktiske, men nu har du lidt tid at forberede dig i.


Har du noget info på ponyfar?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha, ha - det her er da en
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 20:59

grinagtig historie, men der kan ske ting og sager på et splitsekund.


Min gamle pony fik sit eneste føl som 23 årig, på samme måde...vhja en vildfaren plag- hun klarede det fint.


Her for nogle år siden var det vores ene hoppe som spadserede ind til hingsteplagen, gennem to hegn såmænd med fuldt smæk i og væk fra sit føl. Det blev opdaget MED det samme, men der skulle lige hentes et par træktov to min væk, for at adskille de lystige....og jo- hun var drægtig og blev sprøjtet af- de passede ikke LIGE sammen.


Hvis det er et oktoberføl...så passer det fint med at hun fylder lidt mere nu og lægger yver til så småt...... .


Hvad var det for en pony ??


Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flodhest!
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 21:25

Hæ-hæ, nu må vi se, hvad det bliver til. Det kan jo stadig være dyrlægerne har ret. Jeg spurgte dem jo begge udtrykkeligt, om det kunne være 16. november-hingsten, og de var begge sikre på, at det kunne det ikke. Og det har virkeligt drejet sig om et splitsekund, hvis det er ponyen + der var ikke noget at se bagefter.

StineR: tak for de gode forslag jeg havde nu sat næsen efter et muldyr ved navn Augusta, men Gallus er heller ikke et dårligt bud


Møldrup, Haffen og Eva Lydeking: rart at vide, at man ikke er den eneste, det kan ske for. Moralen må jo være, at man så åbenbart bør overveje en medicinsk abort, hvis der er besøg af ubudne hingste, OGSÅ selvom man er sikker på, at der ikke har været kontakt. Så kan jeg lære det


Ponyhingsten er / var en kæk lille kulsort sag. En stor II'er ville jeg tro. Den lignede lidt en fransk Merens pony.


Men nu til de ønskede billeder (beklager kvaliteten) - jeg kan dårligt se, at hun kan blive meget større uden at sprække...




Og til sammenligning, fra primo september 2010






Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste på tur
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 21:31

Min svigerfamilie fandt også ud af at selvom man ikke tager synderen på fersk gerning, så kan han sagtens have været i gang.


I deres tilfælde var det bare en 1-års hoppeplag det var gået ud over. De havde flere gange haft hingsteplage uden for folden, men da de aldrig havde set dem bare i nærheden af hoppernes fold, så havde de ingen mistanke overhovedet, før 1-2 mdr før hoppen folede.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovsa føl
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 23:06

Det kan ske for selv de professionelle. tro det eller ej. For lang tid siden (ca 25 år) arbejdede jeg på et fuldblodsstutteri. Der var en hoppe som blev ved med at vise brunst, og da det var ved at være sent i bedækningssæsonen besluttede ejeren (som er uddannet dyrlæge) at nu må hun vente til næste år med at komme i fol. Næste forår synes alle at hun er ved at være noget tyk, så hun blev sat ned i foder. Hun blev endnu tykkere, mindre foder. Så begyndte vi, staldpigerne, at påstå: HUN ER MED FØL. Ejeren: det kan ikke passe, hun havde vist regelmæssig brunst, hele sidste sommer. Efter at have diskuteret det i længere tid, besluttede ejeren at undersøge hende. Udtrykket i hans ansigt var guld værd, da han stod med hånden i hoppen og udbrød: HUN ER SGU MED FØL. Da tiden kom fik hun et lille nuttet hingsteføl, midt i morgen travlheden, i ved, fodring, udmugning, motionering af diverse heste osv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godmorgen
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 07:01

Var det lige 1 eller 2 føl du sagde du venter ?



~ Anette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej for den da
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 09:01

håber da ikke hun skal gå til oktober med den vom der med mindre der har været en elefant indblandet


vh Vipse


Nu med privat dagpleje :-)


www.pamhuledagpleje.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 har du checket
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 10:21

..nabolaget for Belgier/shire hingste ...hun er godt nok da flot og stor.


Jeg nægter at tro hun holder på til Oktober!!!


Der må være nogle garvede avlerfolk herinde der kan be/afkræfte det der med at livmodermunden/-halsen var udvidet...det må da betyde NOGET ?!?!? Bliver de ikke også bløde bag til op mod foling??? for det er jo ikke alle der får voks-propper...


Nå men altså hvis du synes pony-hingsten lignede sådan en fransk Merens pony...kunne det så ikke være en Islænder? og hvordan slap i af med ham den der morgen 16 november...tog han bare videre på score-cruise ??? Mere at hvis nu det var ham kunne det da være meget praktisk at "artsbestemme" føllet lidt nærmere - du må kunne finde frem til dens ejer...? eller hvad?


Når det nu bliver et "efterårs-barn" må du have fat i strikketøjet til et dækken...og det må da være rart at vide HVOR stort sådan ca. det skal være...


Ellers må vi alle strikke små firkanter og sende til dig - så kan du sy det sammen i passende størrelse


følger med i spænding!


Hilsen

Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nøøøøøøøøøøøøøj
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 12:27

Hvor er hun bare STOR!


Ja, hvis det er et oktoberføl, så skal hun da snart have en vogn at køre den vom rundt på!


Men sikke en smuk hoppe!


Det her bliver mere og mere spændende at følge.


Herlig historie med avler/dyrlægen. Min bekendte er også prof, og hun havde skældt staldpigerne ud for ikke at fortælle, at avlshingsten havde været løs, da hun fandt ud af, at hoppen var i fol. Kun for at opdage, da hoppen efter foling slap løs og bakkede op til hegnet (igen), at hingstebassen slet ikke havde været løs. Det havde de da klaret gennem hegnet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Romance
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 15:59

Jamen, det er da ikke så underligt, at der findes så mange papirløse heste med de historier, der fortælles her


Jo tak, StineR, jeg modtager gerne strikkede lapper til et dækken


Hingsten er/var en blandingspony af den slags, man ser på G&G til 5.000 max - den lignede bare en Merens pony, men har nok været en shetterblanding. Hvis det viser sig, at det er synderen, kan jeg altid spørge ejeren om flere oplysninger.


Den stod opstaldet ca. 1,5km herfra hos én, der havde lånt den til at gå med sin hoppe. Han kom og hentede den, såsnart jeg ringede, men der gik noget tid, før jeg fandt hans nummer. I mellemtiden havde min mand måttet jage hingsten ud af løsdriften, hvor mine to havde søgt tilflugt, efter hingsten var brudt ind på folden. Der var absolut ingen interesse at spore fra min hoppes side, og de var som sagt under opsyn hele tiden, men jeg ved jo så heller ikke, om hingsten havde været hos os før (den havde været på besøg hos en anden nabo knap en uges tid før ) og/eller hvor længe den havde været der i denne omgang. Jeg opdagde den, da jeg gik ud til bilen for at gå på arbejde, og da løb den udenfor hegnet.


Nu har jeg spurgt på Landbohøjskolen, og der skulle ikke være nogen pålidelig måde, hvorpå man med sikkerhed kan fastslå folingstidspunktet ved håndprøvning/scan alene. Men dermed ikke sagt, at den enkelte dyrlæges erfaringsbaserede viden er forkert. Det er jo heller ikke til at sige, før jeg kender folingsdatoen...


Der er åbenbart meget lidt eksakt viden på det punkt. Det overrasker mig egentlig - men jeg var så heller ikke klar over, at det er svært at beskytte sin hoppe








Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det lader til at være en frisk fyr
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 18:38

ham den mulige pony farmand - sådan en rigtig "globetrotter"


Med hensyn til at bestemme folingstidspunkt...så kommer langt de fleste jo på deres fødselsdag!


Og jeg tror det bliver et lille kækt hingsteføl der SNART kommer til at se dagens lys!


Hilsen

Stine


PS..nogen farvepræferencer til strikkelapperne

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 18:39

glæder mig til at se tvillingerne ;)

hehe ej, nu skal jeg være sød.

fin pony, så mon ikke føllebølle nok skal være fin :)



Utrolig hva der kan ske med hypperne når man vender ryggen til.

Jeg gik i klasse med en der købte en 4 års (mener jeg det var), fra Holland de hentede på sjælland. Midt i februar sagde jeg til hende at den altså så ud til at være i fol da den havde lagt sig en del ud Hun spurgte ridelæren, der gav mig ret, og 2 dage efter konstaterede dyrlægen den var i fol. Det blev et fint hoppeføl.


Glæder mig til at se billeder af dit føl ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hva blev det til???
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 07:22
Hej... Har nu læst his... Men hvad blev det til??? Syndes der mangler en afslutning? Mvh Sanne ;))
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 08:17
-> Sanne144: - Det er fordi hoppen ikke har folet endnu

Med venlig hilsen

Sanne

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................


** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved.

Se præsentation **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Holdda pokker
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 09:39

Hvor er hun stor ! Jeg må da tilstå at min første tanke da også er tvillinger !


Et gammelt råd til at bedømme om folingen er op over, fik jeg af min dyrlæge (og som ihvertfald holdt stik på min hoppe, der IKKE satte skyggen af vokspropper) er at når patspidserne på yveret går ud i et med selve yveret som et V i stedet for et Y, så kommer folingen inden for 24 timer.


I min hoppes tilfælde passede det. Men skylder at sige, at det er første gang jeg kiggede efter det tegn, har ellers altid kigget efter vokspropper .


Håber spændt på at høre, om alt er gået godt, og du har fået et sundt og velskabt føl.


Hilsen Sussi



Hvis man ikke satser, vinder man ikke!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ud fra billedet
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 11:50

synes jeg ikke hun ligner en der foler snart.. jeg plejer at kigge og mærke på krydset.. og hun ser slet ikke "grim" nok ud.. men hvis hun ikke har fået føl før kan det jo snyde lidt..


og med stålene.. nope troede jeg var en lidt "garvet", kiggede til min unghoppe i foråret der sku ha første føl, var gået over tid, ingen tegn, ik blød nok, ingen stål sat overhovedet.. da jeg kom næste morgen så bettefisen hos sin mor ude på marken grrr..


de sidste 3 folinger havde jeg ellers ramt super (den ene kom jeg ud lige som hun havde folet, de to andre gange kom jeg i stalden lige som folingen var i gang)


hingsteføl efter Prinz K3/BH leredo til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 17:20

Hva så, er der kommet føl??

0
0
Svar på denne tråd
 
 sker der slet ikke noget...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 12:08

...bliver jo helt bekymret...


Er der slet ingen udvikling i retning af noget der bare kunne ligne at et lille føl er på vej???


Hilsen

Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ventetid
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 07:44

Nej, der har stadig ikke vist sig så meget som et mulehår endnu


Der bliver selvfølgelig holdt et vågent øje med alle tænkelige tegn på en nært forestående foling, men indtil videre er der ikke sket andet, end at yveret bliver lidt større,... og så falder det tilbage lidt igen


Jeg skal nok give besked, såsnart der viser sig et føl, men som sagerne står, kan der jo altså godt gå lang tid endnu...


Tak for jeres deltagelse - håber ikke vi kommer til at skuffe jer









Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 følger i spænding
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 08:42

Det er godtnok meget spændene hvad der kommer ud. Jeg krydser fingre for alt går godt.


Uha, jeg syntes det er foruroligene de kan nå at klare det så hurtigt... Personligt har naboens æselhingst forelsket sig i min trakehner hoppe... Jeg har fanget ham herover 3 gange!


Jeg er hjemme på barsel og kan styrte ud når IIhaaa ihhhaaa alarmen lyder på min gårdsplads. Nabo har ikke helt samme standard i hegn som vi.


Foreløbigt har mit hegn holdt ham ude.....



"Det tar lang tid, at få en gammel ven"


Mor til Alfred 2009

Mor til Agnes 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et bud på termin
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 08:56

Jeg har ført journaler på vores i en del år, og generelt begynder de at sætte yver ca 6 uger før foling, førstegansfolende hopper kan man se det lidt tidligere på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke noget endnu??
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 15:33

Er der ikke sket noget endnu?? ihh.. Venter så spændt på at høre hvad der kommer ud og hvor mange...


mvh Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føllepølle
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 21:57

Stadig intet nyt, desværre. Og der kan jo gå uger endnu...


Asferg: håber du slipper for et Trakhener muldyr - hvor charmerende det end lyder


Charlotte: Tak for tippet. Jeg holder øje, men nu har yveret opført sig sådan siden medio-juni, så de seks ugers tid er både kommet og gået. Men hun er selvfølgelig også en første-gangs'er.


StineP: glemte at sige tak for tilbudet Det er sødt af dig, men jeg tror, farvevalget må vente, til jeg kender kønnet og ved, om der overhovedet kommer noget føl








Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingenting?
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 14:09

.... ...overhovedet?


Hilsen

Stine


hvad med et par billeder af yveret ...så kan vi da følge med der!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl til februar
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 14:21

Mit umiddelbare bud vil være at hoppen ikke foler før til februar. Det kan da godt være at jeg tager fejl, men sandsynligheden for at et føl er blevet kønsmoden og drægtig er ikke så stor. Men det plejer at være sikkert at det sker den første forårsdag.


Mvh. Charlotte


Züchten heißt denken in Generationen


Sælges:


Ultra-billig DV-vallak sælges


Hannoveraner-hoppeføl efter Stevie Wonder - De Noir - Bohéme

0
0
Svar på denne tråd
 
 tror du ikke
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 14:48

....du er havnet i den forkerte "tråd"... (så godt der var en der havde en ung/plag der var i fol)


Denne her hoppe går (forhåbentlig) ikke til februar



/Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 13:42

Er der sket noget?? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vente, vente, vente...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 15:44

Nej stadig ingenting


Men her en yverstatus fra i dag


Og sammenlignet med 6. juni



Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende :)
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 16:45
uha, det er spændende :) nu er det vist snart tid :D

Mange hilsner

Helle

Med de 7 skønne muler i størrelsesorden fra 50 til 172 cm:

Little Ben FO * Felicia * Cirkeline * Topazes Never FCK

Tyson III * Coco de Chanel * Toftelunds Renault

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yveret.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 17:13

Hun er flot rund din hoppe, så mon ikke der kommer et føl; Men min havde lige så meget yver som din og der kom ingen føl... :-(


Umiddelbart ligner hun en som har 1 måned til foling, men det er så svært med de kære hopper..!




~ Anette


Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!



Kåret og ridevant shetlandspony hoppe, sælges.


0
0
Svar på denne tråd
 
 er det bare mig
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 21:31

ja ligner det ikke der er små vokspropper på det første billede,eller ser jeg syner : )

min hoppe så også sådan ud,da hun folede ikke ret store patter,så troede også der ville gå lang tid men nej

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 21:36

Synes der er samme str 'yver' på de to billeder, så ingen udvikling.... Den er bestemt ikke i nærhedden at voks på yveret....

Trods den store hoppe der bestemt ligner en i fol, ville jeg tjekke igen...




OLDENBORGHESTE FRA ØSTENSGAARD

CAMILLA LARSEN


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 21:40

camilla

jo der er udvikling i det kig foran yvert der sætter de først,lige som pølser

min havde ikke store vokspropper,de var meget små om aften kunne næsten ikke tydes som på billedet hun folede først på natten

og hopperne er forskellige : )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Camilla
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 22:00

Jeg er nu enig med Camilla, jeg synes heller ikke der er sket ret meget med det yver. Ikke så meget at det indikerer en kommende foling ihvertfald. Den udvikling der er sket burde være kommet på 3 dage ikke 3 måneder.


Enten er det en falsk drægtighed eller også er der noget galt med fosteret, som trækker drægtigheden ud. Det ser ihvertfald ikke normalt ud.


Mvh. Charlotte


Züchten heißt denken in Generationen


Sælges:


Ultra-billig DV-vallak sælges


Hannoveraner-hoppeføl efter Stevie Wonder - De Noir - Bohéme

0
0
Svar på denne tråd
 
 lang vej endnu ;-(
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 22:24

nu har jeg fuldt tråden længe, og rart der lige kom nogle billeder ;-) tror desværre heller ikke der er en foling lige om hjørnet ;-( kan ikke se den store forskæl, der har ihvertfald været sket markant mere med mine hopper mindst en mdr før foling. men det kan snyde, nogen har som tidligere nævnt slat ingen yver når folingen går i gang...


Stald Amour


Avl og Ridning af DV og DOA



0
0
Svar på denne tråd
 
 Levende råd
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 22:35

Jeg hører, hvad I siger - og jeg er bestemt ikke selv overbevist om, at det ikke er falsk drægtighed - men kan en erfaren dyrlæge virkelig konstatere 'et stort og meget aktivt føl' på en ultralydsscanning, hvis der ikke er noget?


Og hvordan får jeg fastslået, at det er en falsk drægtighed? det er godt nok lidt trælst, at få lavet endnu et scan, hvis resultatet igen er 'at der kommer et føl snart'... og blodprøve er jo åbenbart heller ikke en sikker indikator.


Hoppen har hele tiden været glad og frisk, og jeg har fået at vide, at så længe det er tilfældet, er det bare at vente. Hvilke tegn ville der være, hvis fosteret døde?


Jeg er enig i, at der ikke er sket nævneværdig ændring i yveret (stålet, om I vil). Der kom et 'hop' d. 6. juni, den 26. juli blev hoppen scannet positivt (så hvis der var et føl, var det i hvert tilfælde levende på det tidspunkt), og så her for et par dage siden kom det andet 'hop'. Ville det ske, hvis fosteret døde?


Måske er det tydeligere at se ændringen fra den anden side (selvom billedet er mere utydligt:


PS: jeg ved ikke, om det er vokspropper som sådan. Der er nogle små hvidlige 'dutter', men de har været der on and off meget længe...








Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså altså altså
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 09:02

På det sidste billed synes jeg da godt man kan se udvikling...men jeg har absolut ikke meget erfaring.


Nu må du ikke blive for urolig for om føllet er OK. scanningen var jo god nok. Tror da ikke dyrlægen kan tage så meget fejl?! eller hvad siger i andre?


Ha' en dejlig dag...det er højtryk - så ro på! og nogle kraftige lavtryk til at sætte skub i tingene er vist iflg DMI ikke lige på trappen.


Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 yver...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 09:59

Vi har to hopper hos os, der hvor min hyp står og den ene, en DV'er, har det største yver, nogen nogensinde har set, selv dyrlægen siger det :)


Den anden er en oldenborger hoppe, som så MEGET jomfruelig ud mht yveret lige indtil følle kom.

Vi ventede jo halvanden måned på den møgunge skulle komme ud, da tidligere ejer sagde at hoppen altid havde folet 14 dage før tid ved dem, men hun gik en måned over sat termin ;)


Men hun havde også de aller mindste vokspropper overhovedet og meget små patter og hun har altså gået som avlshoppe og er 17 år nu.


Så ja der er meget stor forskel på hopper!!


På det sidste billede, ser da da ud til at være sket en rimelig ændring. :)


Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 17:28

Synes også at det kunne lyde som om der er noget galt med føllet. Jeg havde nu spurgt dyrlægen, at hvis der ikke skete noget om 2 uger, om det var muligt at få sat fødslen igang eller få lavet en større undersøgelse af hoppen for at finde eventuelle sygdomme.


Må vi få nogle billeder af hende i fuld figur og bagfra, måske vi herinde kan se om der er sket noget med hendes udseende. Har du prøvet at lade hende stå uden vand en time, og så give hende KOLDT vand (koldt som i meget koldt), så burde du kunne mærke liv derinde.


Det ved jeg min reservemor gjorde ved hendes DV hoppe der var KÆMPE stor, men som trak folingen ud med hele 5 uger (det blev tvillinger og den ene døde)


Må indrømme at jeg bliver lidt bekymret over at din hoppe er trukket sådan ud med foling. Måske er der intet galt, og hun bare har brug for tid. ;)


Men må give de andre ret, der er ikke sket ret meget med yveret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rolig nu!!
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 19:23

Lad nu være med alle de skræmmehistorier. Det er næppe det ejeren har brug for pt.


Som der står i starten så var hingsten på besøg i november, altså ingen føl før oktober! Det kan godt ske at hoppen er enorm, og ligner en der burde have folet for længst, men det kan også skyldes en for rundhåndet fordring! Der er ikke alle drægtige hopper der skal sættes op i foder for at holde huld, og have rigeligt til føllet.

Vores ældste hoppe bliver kun tilpasset i mineraler og wrap. Et enkelt år blev hun sat ½kg op i foder, vel at mærke pr døgn! Ellers blev hun fed, og det kan give langt værre probelmer.


Men pøj pøj med den lille


Stald Bjergager, heste til avl og sport!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl-jeton
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 21:11

Luckyone1: det er pænt af dig at give dit besyv med, men jeg har lidt svært ved at se, hvilken ekspertise du udtaler dig med - især i betragtning af at du aldrig har set hesten IRL.


Jeg må hellere lige opsummere:

1. ingen ved, hvornår hoppen skal fole (hvis hun skal fole). Derfor ville det da være totalt hul i hovedet at få sat folingen igang, hvis det så viser sig, at føllet bare skulle have en måned mere


2. måske er hun blevet bedækket d. 16. november, men der er intet håndgribeligt bevis på, at det er sket.


3. dyrlæge nr. to sagde d. 26. juli, at folingen efter hendes overbevisning ville ske om to uger, men dog senest om to måneder. Det vil sige, at der endnu er tre uger til, at jeg begynder at blive bekymret.


4. på Landbohøjskolen har de sagt, at der intet videnskabeligt belæg er for at sætte dato på en foling på baggrund af en håndprøvning eller en scanning. De sagde også, at der er eksempler på hopper, der har gået helt op til 14 måneder, og at så længe hoppen er rask og frisk, så er der ingen grund til bekymring.


Hvis der ikke har vist sig et føl mod slutningen af september - eller hvis der er nogen som helst tegn på, at der er noget galt - så skal jeg nok få hende undersøgt igen. Men lige nu kan jeg altså ikke se nogen grund til det.


I mellemtiden ville jeg være særdeles taknemmelig, hvis nogle erfarne HN'er kunne fortælle mig,


- om det er sket, at en erfaren dyrlæge har set et stort og aktivt foster på en ultralydsscanning i 9.-10. måned, hvis hoppen er tom.


- hvilke tegn jeg skal være opmærksom på hos hoppen, hvis fosteret dør. Er det koliktegn? og hvor hurtigt vil det vise sig?


Så har jeg da noget at forholde mig til











Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bare rolig
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 22:35

ALT er som det skal være det skal nok gå fint alt sammen. "Vi" er bare nogle utålmodige læsere af denne meget spændende historie


Der er med statsgaranti ingen der holder så meget øje med sin hoppe i denne tid som du gør.


Havde engang en klog kemi lære som i en forsøgstime sagde: "det sværeste er at observere når der ingenting sker." og det er vist det dette bærer lidt præg af ....der sker ingenting og det er bare SÅ svært at forholde sig tid.


Men lige pludselig så ligger han der og er helt sød


Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej...:-)
Forfatter: 
Dato:  01-09-2011 23:07

Bliver nødt til at følge med i denne spædende historie! Jeg er sikker på at alt går godt. Den slags sker altså ret ofte...:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ih hvor spænnende!!!
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 09:02

ih hvor jeg glæder mig til at høre nyheder omkring din hoppe og føl :)


dete r bare så spænnende



Rideudstyr sælges

se præs, billeder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tålmodighed ér en dyd!
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 09:34

Der kan ske flere ting hvis føllet dør i hoppen. Måske "smider" hun det bare og måske bliver hun syg med feber. Det lyder ikke til at dit føl er dødt ej heller har du en syg hoppe.

Jeg har en enkelt gang haft en hoppe som kastede i samme år som hun blev bedækket og det var faktisk ikke rigtig noget der blev opdaget bortset fra lidt "snask" under halen og en lille mystisk flænge.


Du har nok bare en flok særdeles utålmodige ænder her på sidelinien


At det ofte er noget der sker, syntes jeg ikke at kunne genkende. Jeg har haft hest i over 40 år og har altså aldrig oplevet det, hverken personligt eller i min omgangskreds!


Tilgengæld går jeg endnu et år imøde uden føl, selvom det nu 3 gange har været planlagt, hingstemand udvalgt, hoppen på "ferie" osv....


Det må være en sund og dygtig "gut" i venter på "ballon-mamma", når de sådan kan arrangere et ekspress føl!

(Bortset fra leverings tiden!)



~ Anette


Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!



Kåret og ridevant shetlandspony hoppe, sælges.


0
0
Svar på denne tråd
 
 slap bare af
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 10:00

Det skal nok gå alt sammen!!


Ikke flere skræmme historier, jeg tror at ejer holder pænt meget øje med sin hoppe, så hun skal nok opdage hvis, der sker forandringer med hende.


Mon ikke det er den mest overvågede hoppe ever ;)


Vi glæder os til at se billeder af den lille ny, når den kommer og skal hedde Jesus ;) ;) :D :P



Mvh


Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende....
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 12:15

Ej, det er jo bare for vildt spændende det her

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 18:35

hvor er hun dog enormt stor, sikke en skøn mave spændende hvornår følbassen kommer



Mvh. Nana

og fjordhestene

Højgaards keisar og Frej


0
0
Svar på denne tråd
 
 yver........
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 20:16

og nogen hopper sætter altså først rigtig yver (mælk) lige inden eller når de har folet, så ingen bekymringer om manglende yver, mener at hvis føllet dør i hoppen og den ikke foler af sig selv på marken vil den afgjort få feber, så så længe mama er frisk og rask så = ingen bekymring!


Tror da afgjort der er føl med den størrelse!!!!!!!! hvis du skulle have fodret dig til den vom skulle hun vel have haft omkring 20 kg foder om dagen *G*


Ventetiden er træls, men det er trods alt godt at du fandt ud af hun er i fol i tide, mistede 2 føl sidste år pga vi ikke anede de var i fol (miniaturer heste) den stolte "fader" var vores egen hingst der havde være YDERST kreativ og bedækket igennem hegnet (jaja hvis han ikke var i stødet, så kom han det ) og det er død ærgeligt at finde et dødt føl i en boks og et andet på marken halvt ædt af mikkel, så får man sgu dårlig samvittighed!!!!


Pøj pøj med det og glæder mig også til at høre udfaldet!!


mvh

Vipse


PS vores hopper har aldrig sat vokspropper, har kigget hysterisk efter dem hver gang og aner stadig ikke hvordan sådan nogen ser ud


Kombisadel, Wintec 500 CAIR, 17", sort, helt ny brugt max 5 gange- kvittering fra 24/12-08 haves

Pris 2000,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følhoppe
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 12:52

Tak for alle de opmuntrende og støttende ord. Det er så sødt af jer, at I holder øje med min hoppe


Ja - for lige at kommentere på Bankes indlæg bl.a. - det er en meget nøjsom hoppe, og hun er bestemt ikke for tynd, men det er igen noget, jeg har drøftet med dyrlægen, som ikke mente, hun er for fed.


Hun har været på begrænset græs og minimalt foder (150-200g Travo Performance + en lille bitte håndfuld TM Müsli Light og en håndfuld lucerne for ikke at sluge maden - dagligt) her i sommer - og hun skal jo have noget næring.


Der skal nok komme en opdatering, når der sker noget, men som sagt bliver det muligvis først omkring slutningen af denne måned.


Shagya: tak for de gode råd / input - typisk som ting aldrig kommer, når man ønsker dem og omvendt


Vipse: tak også for dit input - det lyder lidt grumt med de to tilfælde. Pu-ha...


StineR: klog fysiklærer! og nu får vi se, om næste uges lavtryk kan få noget til at ske (hvis det skal ske)


God søndag til alle.







Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 22:54

Har løbende kigget med.. Og venter i spænding når føllet vil komme frem :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 spænding
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 23:41

Ja, kan du ikke lige fortælle din kære hoppedame at vi venter SPÆNDT? :-D

Har fulgt med siden du startede tråden, men har ikke skrevet før nu. Nu kan jeg snart ikke vente mere :-P


..Tanja-Victoria >>



[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä,

kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L]


¤ Mit forfatter arbejde ¤

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 08:53

Jeg er også en af dem, der følger med på sidelinjen c,")


Spændt blir der slået op på "Hjælp!! vi er i fol!!!" dagligt - for nu må der snart ske noget hi hi (Har også fortalt min mor om sagen, så hun spørg nu næsten dagligt til hvordan det går!)


Pøj pøj herfra!!!!



Mette c,")




0
0
Svar på denne tråd
 
 præmie !
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 10:28

ja jeg tror også vi her er i HN's mest læste og jeg-følger-lige-med-i-tråd overhovedet. ...det burde man egetlig kunne finde ud af og så skal Kirstine/tråd og hopppe ejer have en præmie!


...evt en gratis scanning så alle læserne kan blive stillet tilfreds og få svar på spørgsmålet. ER DER FØL eller hva og er der FLERE END EEN??? (hvis altså ikke det udgjorde en fare/risiko for hoppen)


Hold op en reklame den dyrlæge ville få her på HN hvis de gjorde det free of charge! (evt. man skulle gå via FACE BOOK også )


Men jeg har det fuldstændig som Mette B Pedersen og min datter på 8 spøger også meget til hvordan går det med hesten????


Så det er næsten "skuffende" når det ikke er nyt fra/om hoppemor men "bare" en af læserne der utålmodigt har posted et nyt...SKER DER IKKE SNART NOGET!!??


Hilsen

Stine - bare en af læserne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også fulgt med på sidelinjen
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 00:03

siden du oprettede tråden. Bliver spænnende hvad der kommer :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jesus :)
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 11:45

Nå, er jesus kommet til verden endnu??


Jeg tjekker tråden hver dag Ggg :D



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 tråden læst igennem
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 17:50

Det er aldrig sjovt når man først opdager en drægtighed sent.

Men de fleste heste skal nok klare den - ung som gammel.


Det skal helt sikkert også gå med din hoppe.


Min var ligeså stor - og fik også et stort føl.


Jeg sov i stalden i en uge - jeg havde en avler ude og se på min hoppe 2 uger før hun foldede og han sagde faktisk den præcise dato for folingen.

-og det passede.


17. april 09 folede hun.


Jeg havde læst en masse inden. Men ligesom mennesker så er heste meget forskellige.


Min hun ville ikke spise græs og virkede lidt mut.

Da hun kom på stald ville hun heller ikke spise og hun tissede meget.


Hendes yver var spændt så hårdt at det lignede en tragt.


en time før folingen stod der stråler af mælk ud fra hendes yver...mere og mere.


Jeg var så nervøs for at følle ikke ville få nok råmælk - så...haha (grøn som jeg var) gik jeg rundt med en flaske under hestemaven og forsøgte at samle mælk ind....hahaha...


Jeg vidste ikke bedre...men der var MEGET mælk og masser til følle.


Nu ikke for at sætte en skræk i dig, men mit føl var alt for stort til at hoppen kunne fole uden hjælp. Så havde jeg ikke været der så var det sikkert ikke endt så lykkeligt.


Næste gang lejer jeg også en folealarm...for det er ikke sjovt at sove i stalden i mange dage:-(


Pøj pøj med det hele... GLÆD dig til lille følle kommer:-)


Der findes ikke noget bedre end sådan en lille nyfødt:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Waiting for a girl like you
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 19:00

Tak igen for deltagelse og gode råd.


Den der med at sove i stalden, er lidt svær. Så skulle jeg have gjort det siden april - men igen: hvis der pludselig sker en skelsættende forandring (fx vokspropper, eller andet), så er jeg selvfølgelig ekstra, ekstra obs.


Der er ikke sket noget siden sidst, men jeg lover, at I bliver de første til at høre, når det sker












Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en historie
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 20:35

Jeg tror at dette føl bliver noget mange af os vil kunne huske...

Jeg gav mig til at læse tråden, da jeg selv står med en hoppe som skal have føl, hendes nummer to mit nummer et :) Vi glæder os meget, tror jeg nok.... Og gav mig til at læse tråden, for at samle lidt viden...

Hovedgevinsten for mig må være, jeg kender datoen ;) og hingsten, håber jeg da.... ej jeg kender den, men ejeren af stedet har ofte joket med at han havde haft hende henne ved vores nabo, som er en tinker hingst.. og min er en oldenborg...

Håber for dig Kirsten og din hoppe at slutningen på denne utrolige historie bliver fantatisk :)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny yndlingstråd.
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 22:27

Sikke en gribende tråd. Jeg er hermed en af trådens trofaste følgere.



Kilden


Dækkener str 95 købes.


Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 kom nu ud
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 23:07

Ej altså nu troede jeg lige at der ENDELIG var sket noget med så mange indlæg i tråden de seneste dage. Men nej...


Hmm behøver jeg at skrive at jeg også er en af dem der venter spændt .


Malene, Stutteri Nørreheden, avl af DV og Welsh


Fantastisk dressurbetonet rødt DV hingsteføl sælges ved fravænning. Se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sove i stald
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 10:01

Det der med at sove i stalden vil jeg ikke anbefale.

Min hoppe har fået 6 føl nu, og alle gange har hun folet når vi ikke var i nærheden. Hun venter til vi er gået vores vej, mener dyrlægen.

Den ene gang var hun lige blevet lidt for stor mente dyrlægen, så jeg havde holdt øje med hende og været i stalden hele natten, da jeg så gik ind om morgen for lige at spise lidt, og kom ud igen, stod der et dejligt lille føl ved siden af min hoppe. Så ofte venter de til vi ikke er der..


Men ved jo ikke om din skønne hoppe gør det samme?


Hilsen en der følger meget spændt med på tråden.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hihi....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 20:31

hold op det er spændende..glæder mig til at se hvad du får for en føllebasse....hihi...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ups heste
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 17:54

Ja, jeg vil også slå mig til følget! Det her er meget spændende - jeg har selv været ejer af en dejlig ups-hest - han var den bedste i hele verden trods manglende papirer på fars side!


Held og lykke til pony-mor!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 23:12

Flot mave hun har.. jeg håber der kommer et føl snart, men sikke hun lader alle vente..


Jeg har selv stået med drægtig hoppe som lod vente på sig, dog ikke så længe :-D


Håber alt forløber som det skal.

0
0
Svar på denne tråd
 
 p.s. joke...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 16:16

Kan vi ikke aftale at der IKKE bliver skrevet i denne tråd, af andre end TS, før end der sker noget.. Jeg får helt hjertebanken hver gang jeg ser at tråden er rykket op, for så må der da være kommet et føl!.. .. ..



Hilsen Stine


Stutteri Rø - Welsh Mountain

Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC


Hoppeføl årgang 2011 sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha troede bestemt
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 17:04

at hun havde folet nu, men nej. Det er da utroligt som de kan trække den.


Også her venter jeg med et minimum af tålmodighed.

Vores har heller ikke folet endnu og hun er på størelse med en spæreballon


Ingen yver heller, jeg jeg må nok også forsøge at væbne mig med tålmodighed.


Håber din snart får folet.


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaltes Wasser
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 22:58

Det er så rørende med al den opmærksomhed fra alle og jeg håber virkelig ikke, vi kommer til at skuffe - jeg er efterhånden ved at udvikle præstationsangst i mellemsvær grad, så tænk lige på, hvordan hoppen mon må have det


Talli ?Friesere og Welsh?: hvornår er din sat til? og hvor længe er den gået over?


welsh-stutteri dk: jeg vil forsøge ikke at skrive i tråden mere, før der sker noget nyt


Som tidligere skrevet, mente dyrlæge nr. 2, at føllet ville komme senest inden udgangen af september.


Men, da nu begge dyrlæger har været lidt (meget?) for optimistiske mht terminen, mener jeg selv, at det mest sandsynlige er, at synderen er ponyhingsten fra november - derfor håber jeg egentligt nu, at der ikke sker noget før om en måned, når føllet i så fald burde være klart til at komme ud (11 måneder efter 16. november 2010 = ca. 15. oktober 2011).


Jeg kontakter selvfølgelig dyrlæge nr. 2 ved slutningen af september, men umiddelbart synes jeg ikke, at hoppen skal gennem endnu en undersøgelse, hvis hun på det tidspunkt vitterligt kun er 14 dage fra termin. Men det bliver 100% dyrlægens vurdering.


Så beklager folkens - I (og jeg) må nok slå koldt vand i blodet en hel måned endnu (plus det løse...).







Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 termin..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 09:06

tjaa det med terminen er åbenbart svært, da jeg købte hende fik af vide at hun var ifol og havde termin i juli. men så blev forrige ejer i tvivl igen og mente det var sidst i august.


Da hun så stadig ikke folede rykkede forrig ejer termin til start september.


Men hun solgte så til hende jeg købte hende af og der kom hun op i start okt.


Og ja desværre har hun også en hingst, som hun har gået med, da de jo var overbevist at hun var drægtig, men men hun har ikke folet endnu og er stort som et bjerg. Hun har fået føl før og er nu begyndt at gnubbe hale.


Jeg har mærket liv, fik et veltilpasset spark, så føl er jeg ikke i tvivl om der er.


Men ingen yver endnu.


Lige et billede så i kan se hvordan hun så ud for 14 dage siden.


og hun er på det sidste vokset en hel del mere.


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 @!#$...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 14:08

Åhhh, nej! Så er der nu 2 vi skal "holde øje" med



~ Anette


Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!



Kåret og ridevant shetlandspony hoppe, sælges.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Den lille grå
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 14:35

Jubiii!! Talli ?Friesere og Welsh? - velkommen i klubben for flodheste-ejer


Og så måske vi også skulle danne en lille sammenslutning for de Totalt Terminsforvirrede


Dejligt med en lidelsesfælle - glæder mig til at høre nyt fra dig, når din smukke dame engang får taget sig sammen






Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej der
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 18:14

Hej

nu har jeg siddet læst det hele , hold da op må jeg sige , men jeg kan så fortælle jeg venter føl og min hoppe står inde i boks med ro, hendes yver er vokset , dog ikke så meget som jeg havde håbet på, hendes mave er bare stor...


Til tråd starter tag den med ro dit følk skal nok komme..


Har haft en hoppe som sku fole maj 11 men nej hun folede marts 11 , ok det var længe før tid men føller har det super godt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ser med
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 22:52
Det her vil jeg ikke gåglip af. :-)



Jeg søger en ny drømme hest at ride på et par gange om ugen i Randers omegn.


Frisere = Sort guld.

0
0
Svar på denne tråd
 
 terminsforvirret
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 10:06

ja lige i det her tilfælde er jeg desværre.


Ja er glad for jeg ikke er den eneste, så lad os danne en støtte forening for os


Skal nok skrive hvis der sker noget nyt, her til morgen intet nyt.


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 He he he
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 11:39

Hvor er det altså spændende, man sidder jo på nåle hver gang man ser at tråden er rykket op ;)


Glæder mig til at se alle de terminsforvirredes føl :D


Mvh


Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bommelum
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 11:37

Noget nyt om de damer?



Vi sidder jo og håber ;)




Sisse

0
0
Svar på denne tråd
 
 intet nyt
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 13:37

intet nyt desværre herfra.


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 12:41

Hej


Kan vi ikke få lidt billeder....det her "ingenting" er bare SÅ svært at forholde sig til.


...MEN U-A-N-S-E-T hvor terminsforvirrede vi er...så må vi nærme os mållinien og nogen ændring må vi da kunne se ?!?!?!?


Input 1. ...er det så i oktober Talli ?Friesere og Welsh? ????

Output 1....er vel så liiiiiiige oppe over eller?



Input 2: 16 november (det må vist efterhånden anses som kendsgerning...)

Output 2 : forventet omkring uge 42...og det er da ved at være inde for rækkevidde .


OG JEG GLÆDER MIG HELT VILDT TIL AT SE HVAD DER KOMMER UD AF ALLE ANSTRNGELSERNE.


Hilsen

Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  23-09-2011 08:36

skal være ærlig at sige at jeg ikke har den fjerneste ide.


Hun er stor som et bjerg nu, men ingen yver .


Dog er hun blevet langsommere og går med halen lidt løftet.


Men ellers ingen tegn.


Skal nok tage billeder af hende her i weekenden, så i kan se fremskridtet.


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følger med
Forfatter: 
Dato:  24-09-2011 22:35

Jeg ville lige læse denne tråd, da min hoppe skal fole til december.

Jeg har aldrig prøvet det før og forsøger at læse en masse om det, for at være bare lidt forberedt på hvad jeg skal holde øje med.


Men nu er jeg simpelthen også vildt spændt på om der ikke snart sker noget med jeres hopper. Det ender da med at I også får vinterføl.


Og så er der en masse der siger åh nej....så skal du købe masser af dækkener, og du skal....og du skal....og du skal lige 100vis af andre ting.....

og andre siger: Slap af....et vinterføl bliver født med en god tyk pels. Hvis det er meget vådt og koldt når de skal ud (maks 2 timer om dagen), så giv den et dækken på. Ellers er der ikke noget du skal gøre anderledes....


Så jeg er vildt nervøs, for hvem skal man lytte til?????


Men nu vil jeg spændt følge med hos jer og se om I også får vinterføl :-)


Hilsen Anita

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv Øv....
Forfatter: 
Dato:  24-09-2011 22:58

Har læst alle 125 indlæg, meget godtroende om at i bunden var følle bølle kommet til verden - også er den slet ikke kommet endnu! ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Utålmodig!
Forfatter: 
Dato:  24-09-2011 23:09

Nu ved jeg godt at det er helt 'niks pille!' at komme med endnu et 'sker der ikke snart noget' indlæg. Men kan ikke vente længere. Fortæl lige jeres kære hopper at nu må de godt nok lige tage sig sammen til og fole snart!

Bliver jo helt utålmodig


Nu med Blakken ved min side ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 feb-føl
Forfatter: 
Dato:  24-09-2011 23:43

Anita: Vi fik ude hos os, et føl i februar og han blev født med en ordenlig vinterfrakke ;)

-SÅ jeg ville ikke være så nervøs.

Hold øje med dit føl, så kan du hurtigt se, om han trænger til et lille dækken! :)


-Og til jer andre; VI VIL HAVE BILLEDER OG SENESTE OPDATERINGER :D


-Ved godt at der garanteret, ikke er det helt store at fortælle, men det er jo bare så spændende!!!



Der må da også snart ske, et eller andet bare... sover i i stalden, har i overvågning på, something - anything ;)


Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Venteri
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 09:05

Nu bliver I godt nok krævende !!


Der er ikke de store nyheder herfra. Yveret var det største, det har været hidtil, her til morgen, men lur mig, om det ikke er faldet tilbage igen til aften...


Jeg har talt med dyrlægen, som også sagde, at vi bare skal give hoppen tid, og at der ikke er grund til at sætte noget i gang, sådan som situationen er.


Jeg sover ikke i stalden; i hvert tilfælde ikke før hun sætter vokspropper (hvis hun gør det!). Men der er videoovervågning, og vi kan høre, når hestene er urolige i stalden. Min mand er hjemmegående, så hun er under opsyn også i dagtimerne.


Allerhelst stod jeg ved siden af hende 24 timer i døgnet, men jeg har jo altså også et job m.m. der skal passes







Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 er så spændt
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 09:48

Hæ Hæ, mon ikke lille "surprice" har fået præstations angst,

for at komme til verden Den ligger nok der og tænker, NØJ hvor er de dumme. Man kommer da først ud når man er klar


Jeg har holdt mig pænt i baggrunden, men måtte lige vise min deltagelse i afsnit 128.


Held og lykke til hoppe, føl og familie

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 09:56

Jeg tror følle kommer inden næste søndag:-))) Ihh det er spændende...

Når yveret ikke er konstant stort og "falder" i str når hun har været ude, så er det ikke tid endnu.


Du vil opleve en "pølse" mellem hende ben når du løfter halen, fordi yveret er så stort. Når hun også har det om aftenen når hun skal ind, SÅ er det ved at være opppe over:-)



Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!


Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nårh ja, Job
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 10:06

He he det var dejligt med lidt opdatering :) ;)


Du er heldig at have manden hjemme, så han kan holde lidt øje :D


Jeg kan godt forstå, at du gerne ville være hos din hoppe, 24 timer i døgnet, jeg ville have det lige sådan ;)



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det blir' ikke bedre!
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 11:16

Det overgår næsten en kongelig fødsel


Den ser nok først dagens lys til efterårsferien, men af ren nysgerrighed, har du gjort dig nogle tanker om, hvad fremtiden skal bringe for den lille ny?


I de her tider, hvor selv gode avlshopper er "arbejdsløse", så er det måske ikke verdens bedste nyhed at få et "Ups" føl.


Jeg har selv en papirløs hoppe som er ubeskrivelig rar, både i omgang og under ridning, men de manglende papirer har gjort at jeg nu (efter 4 år's annoncering) har opgivet at sælge hende..



~ Anette


Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!



Kåret og ridevant shetlandspony hoppe, sælges.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Skæbnesvanger
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 13:37

Jo, tak Anette, men jeg kan love for, at der - udover opmærksomheden - intet royalt er over hverken mig eller situationen, omend hoppen er en rigtig prinsesse


Jeg har gjort mig _mange_ tanker om den lilles skæbne, og det er ingen hemmelighed, at jeg længe håbede, dyrlæge nr. 1 havde taget fejl, og at jeg på ingen måde ønsker føllet, men nu hvor der ikke er nogen vej udenom, så håber jeg selvfølgelig, at alt går godt.


I forvejen havde jeg besluttet, at tre heste var mere end rigeligt for mig. Jeg pønser på at forsøge at sælge den yngste af mine 'gamle' - hvilket jeg ikke har specielt meget lyst til - men de andre to kan jeg under ingen omstændigheder skille mig af med.


Vi må se, hvad det bliver til. Forhåbentlig kommer der en sød pony ud, som jeg med god samvittighed kan finde et godt hjem til, men selvom det skulle lykkes, så jeg ved også, at jeg kommer til at bruge de næste 30 år på at fundere over, hvilken skæbne der tilkom den lille fyr/pige.


Det er så ærgerligt, at du ikke kan sælge din hoppe. Hun er jo både smuk og i en god størrelse, og lader tilmed til at være en fantastisk hest, så der må da være et hjem til hende derude...










Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja nu...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 21:19

Bliver jeg da også nødt til at følge med i tråden, da jeg lige har læst alle indlæggene ;)

Spændende er det ihvertfald !

0
0
Svar på denne tråd
 
 klemme
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 09:24

Nå er der nogen der har været ude og klemme jeres hopper på maverne ;) :D


Venter spændt og undskyld til dem, som tror at tråden er blevet rykket op, pga "Nyt i sagen"! ;)



Mvh


Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 09:50

He he... Ja nu troede jeg lige der var nyt om den lille bøvs.

Kan du ikke bede hende om at lade være med at klemme ballerne sammen?

Og måske have kameraet klar til når den lille kommer ud...

;-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 spændende
Forfatter: 
Dato:  29-09-2011 16:36

Bliver vist nød til at følge med her. Det er jo hammer spændende:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen følle endnu
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 14:36

Desværre ingen følle endnu, dog er hun begyndt at holde sig lidt fra de andre og går nu som havde hun en sæk kartofler mellem benene.


Halen er mere løftet og hun er blevet lidt blødere bagtil.


Men flere tegn er der ikke. Så vi må nok vente lidt endnu.


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hoppe i fol
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 14:54

Ja min hoppe har stadig ikke folet , hun har alle tegn på nær 2 efter havd dyrlægen siger så det er lidt underligt det her....

Den sidste dyrlæge som har set på hende siger senest den 14/10-2011 bør hun fole...:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke så langt igen
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 20:31

Det lyder ikke som om, der er så langt igen for Talli's hoppe :)

Jeg krydser fingre for, at der snart sker noget med alle hopperne :)


Glæder mig ;)


Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråd.......
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 23:42

Uha det altså en virkelig interessant og spændende tråd! Fandt den via en anden tråd her på HN, og nu er man jo nødt til at følge med

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh hvor er det spænende...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2011 11:16

Selvom man begynder at tænke ja ja når man ser der er nyt i tråden, men det er bare for at holde spændingen ud.



Kilden


Dækkener str 95 købes.


Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  04-10-2011 11:50

Argh, jeg har også siddet og fulgt med på sidelinjen. Og nu troede jeg liiiige at der var sket noget, men der blev jeg godt og grundigt snydt!


Kom nu ud bebser!!


Sagde Freja



En gang travhest - ALTID travhest.



0
0
Svar på denne tråd
 
 ja nu...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2011 18:40

...må vi snart have nogle opdateringer ;)



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja for sørn'sen
Forfatter: 
Dato:  06-10-2011 18:57

opdateringer og billeder ....


Vi venter jo på selv de mindste tegn...


Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fotoløs
Forfatter: 
Dato:  06-10-2011 21:04

Jeg har bestilt føl til i nat, men det er vist alligevel lidt optimistisk, for der er kun sket små ting - men der er sket ting...


Det tydeligste er, at yveret nu er på størrelse med 2x en pæn C-skål, og hvor jeg i går kunne se, at de havde lidt luft imellem, når jeg kiggede bagfra, så var der i dag intet mellemrum + i de sidste par dage er de ikke svundet i løbet af dagen, og det er vist et godt tegn - eller hur ?


Hvordan kan jeg se, om hun er ved at blive blød bagtil? jeg tænker lidt, at hun har en rumpeform, der aldrig bliver kantet, men de sidste par dage er sædebenene blevet mere tydelige - kan det være af betydning?






Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følle...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 08:03

Det kan da godt tyde på at hun er igang med at gøre sig klar nu Måske der allerede er kommet føl her i nat?


Med venlig hilsen Annemette.




0
0
Svar på denne tråd
 
 halerod
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 09:51

De bliver bløde som smør ved siden af haleroden og ovenover


Du er slet ik i tvivl når du mærker det, jeg mærkede og mærkede på min fjordhoppe, og om formiddagen, hvor hun folede 8 timer senere, var det som at sætte fingerne i en skål smør omkring halen

Ih det er spændende


Charlotte


Stop spritbilister

R.I.P Hontas 4/11-07


Nu ejer af fjordhestene Primula, Elder, Halfdan og Cordina

dv hoppen Bakgårdens Lavine

og celia

fjordheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 18:12

Jeg har spændt læst tråden og håber der var kommet føl, men som alle andre følger jeg vider med


må man spørge hvad du har tænkt dig med føllet ? når den kommer ud og er ved og være gammel nok


MVH Sarah Sørensen



Nu med de 4 stjerner :


Kasmir Rugholm, Købt 2. December 2006


Gaillarde de Osnard, købt 4. December 2010 :)


Lu-Soo-Be, købt 22. Feburar 2011 :)


Pacific, MIN IGEN :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 20:33

Nu bliver jeg altså også lige nød til at være med her.
I over en måned har jeg fulgt med på sidelinien, og hvor gang der har været opdateringer, har jeg straks sprunget ind og læst med.

Nu er jeg godt nok spændt på at se hvad der sker, for vi må da snart se nogle små følbasser
Held og lykke til de der endnu venter på de små.


Mvh. Lykke


*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Dyreskilte laves HER

Nyt internationalt hesteforum HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt tegn
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 21:42

jeg har også lige fulgt med på sidelinjen og som en nævnte, så ja jeg kan heller ikke forstå hvad meningen er med "den søde ventetid"... jeg skal have føl til februar og allerede nu ville jeg gerne kunne spole tiden frem og endda springe den elskede jul over... :P


ja, mere fyldigt yver er bestemt et godt tegn.. så længe de ikke går i sig selv igen, men de lyder så store hos din hoppe, så de er umuligt.. vokspropper (små næsten klare klatter på patspidserne) er så godt et tegn at du kan forvente føl inden 48 timer... som regel hurtigere..

et andet godt tegn på at de er helt bløde, har jeg erfaret, er at den "indhuling" skedeåbningen og numsehullet ligger i, ved skeden er næsten lig med numsen deromkring... det er næsten som om hele området der omkring skeden er svulmet op så det stikker mere ud end numsen rent faktisk gør... så er hun fuldstændig blød og garanteret ved, eller i gang med opblokningsperioden, hvor følle roder rundt i den rigtige stilling for at komme ud..


de to tegn har jeg erfaret fra 6 avlshopper jeg har fulgt de sidste 5 år, er de sikreste..


men krydser fingre for at ventetiden snart er ovre.. jeg kender heldigvis termindato for min hoppe...


super god tråd og god humør...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rettelse
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 22:08

Kimmie N / Det der med vokspropper er mere diffust end som så. Man kan IKKE regne med føl inden for 48 timer, bare fordi der er voks eller mælkedryp / mælkeløb!


Et af vores første føl kom efter hoppen havde gået med mælkeløb i 3 uger (21 dage). Med kontrol, hver time, så var det godt nok en ret træt hesteejer der tog imod følle...


Sidst vi fik føl var hoppe ny for os mht. avl og da vi spottede første dråbe voks, så kom hun på ene fold om natten. Næste morgen var der føl ved siden...


De kære hopper er SÅ forskellige, men TS kan da nok godt regne med, at det bliver et sted derimellem de to nævnte hopper.


Kirstine/ Hvis du nu havde fået instaleret web-cam i stalden, så ville du være sikker på at din hoppe ville blive mere end MAX overvåget..


~ Anette


Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!



Kåret og ridevant shetlandspony hoppe, sælges.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 22:23

Shagya; det er selvfølgelig som du skriver forskelligt, men det er det jeg har set hos de hopper jeg har overvåget. Enkelte kan også sætte nogle, som de smider igen, men jeg tror når hoppen også er så godt opsvulmet i yveret, at den er god nok denne gang hvis der kommer propper. :D

Enkelte sætter slet ikke propper, men giver dig igen helt ret, forskelligt fra hoppe til hoppe.. heldigvis, ville være lidt kedeligt hvis vi alle var ens.. ha ha..


men det er da altid noget føl ikke kan blive derinde pga sceneskræk.. :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 ny tilløber
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 22:25

Sorry, jeg bliver altå også nødt til at følge med nu. Det er bare lidt for spændende!

0
0
Svar på denne tråd
 
 nysgerig
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 23:31

gåt i så ud fra det er hingsten fra det er hingsten fra d. 16 smiler..

havde selv en hoppe jeg købte og den var håndsprøvet og bla bla så ingen videre tanker herfra om foling... da jeg sådan sys det var lidt mærkelig formændringer hun tog sig, meeen 14 dage efter tikkede der en sms ind om morgen med tillykke med følle... hmm så tingene kan komme bag på os engang imellem..


jeg læste hele tråden her til aften og håbede også på en lykkelig slutning hehe men jeg følger så med fortroligt heeh

0
0
Svar på denne tråd
 
 følle2011
Forfatter: 
Dato:  09-10-2011 08:39

ja , der er stadig ikk kommet føl hos os :-(


vi venter bare til det kommer :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bedst..
Forfatter: 
Dato:  09-10-2011 12:58

:D Det er nok også bedst at vente, det bliver alligevel for svært at hive føllet ud Ggg


Men du kunne da godt lige trygge hende lidt på mavsen, når du alligevel fodre, strigler, nusser hende Hehe ;)



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-10-2011 14:45

Altså, nu er det nok... Kan ikke holde til mere spænding. Du må putte en masse i den forreste ende så det kan skubbe til følle fordi der ikke er mere plads


Altså virkelig, virkelig, virkelig meget


Og så mu du skælde ud på følle (maven) helst så den ikke tør andet end at komme ud (men ikke så meget så den bliver bange og slet ikke vil ud )


Kom så følle, Kom så følle, Kom så følle, Kom så følle, Kom så følle, Kom så følle.


Belinda


" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama



Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er det her :o)
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 23:12

Så er spændingen udløst - kl. 20.30 kom det smukkeste lille kastanjebrune føl til verden uden problemer


Efter ca. 30 minutter var det oppe, og efter en time jagede en frustreret mor det rundt for at få det til at die. Føllet ville hellere gallopere rundt i boksen


Nu er der ro, der er diet, mor og barn har det godt.


Jeg tror det er en lille hoppe, men jeg er ikke sikker endnu. Mere info og billeder følger i morgen


Håber mich ?mich? og Talli ?Friesere og Welsh? snart følger






Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 TILLYKKE
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 23:14

Kæmpe tillykke herfra.

Glæder mig til at se lidt billeder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 23:15

Stort tillykke..


Glæder mig til at se billeder...


0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 23:38

så kom den endelig :) glæder mig til at se billeder


Sælges: hoppeføl efter Flyinfact XX/Romanov og Stevie Wonder/Lorentin 2.

http://www.stald-egebjerg.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 00:27

Tillykke det bliver spændene at se dit smukke livlige føl..


Godt at alt gik godt.




III-Welshhoppe 8 år efter Parcybedw Boy George sælges

1 års welsh hingsteplag sælges efter Rytterbjergets Infinity/Parcybedw Boy George

Boks i 5491 Blommenslyst udlejes

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 00:52

TILLYKKE (mormor hehe)


Glæder os til billederne


Belinda


" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama



Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 jubiii...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 06:05

Endelig :-)


Stort tillykke med den lille ny... :-)


glæder mig til billederne.



"Det tar lang tid, at få en gammel ven"


Mor til Alfred 2009

Mor til Agnes 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 yabadabadooooo
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 07:00

Godt gået tøser!!!! For pokker hvor er det bare fantastisk og så fin han/hun kom hertil Det har vel nok være danmarks mest ventede lille.


Tillykke tillykke tillykke


og PUHHH hvor er jeg lettet!



glæder mig til flere billeder og beskrivelse af forløbet!


Giv moren, barnet - dig selv og resten af bedriften et ekstra klap.


Kæmpe knus

Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 07:04

Billeder for pokker!


Tillykke :)


Bred springsadel sælges 17"

~

Commit random acts of kindness and senseless acts of beauty

0
0
Svar på denne tråd
 
 ihhh altså...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 08:06

Tillykke tillykke tillykke.. Spændende.. Billeder NU!...



Hilsen Stine


Stutteri Rø - Welsh Mountain

Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC


BEDÆKNING TILBYDES MED WELSH MOUNTAIN CREMELLO HINGST


Hoppeføl årgang 2011 sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 08:56

godt det er overstået nu kæmpe stort tillykke og glæder mig til at se nogle billeder


----------------KATJA-----------------


Husk at behandle andre, som du selv gerne vil behandles!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 08:59

endelig kom det føl som hele hn har ventet på med spænding.


dejligt at det hele bare gik så fint og at de begge to har det supert.

Glæder mig meget til at se billeder..





IMC


STÜBBEN SCANDIA DR 18 TM SÆLGES


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=347675...y=desc&e=0


prinsesse pony sælges.

Emdegårds Amira.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 09:01

Fantastisk!!! Kæmpe tillykke med den lille ny!!
Glæder mig ligesom alle andre på HN til a se billeder af vidunderet :)


www.shadyacres.dk


Avl af mini shetlændere i spændende farver

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 09:04

TILLYKKE! (Endelig! )


Dejligt at spændingen er udløst og at alt gik godt.


De bedset ønsker fremover for den lille familie.



~ Anette


Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!



Kåret og ridevant shetlandspony hoppe, sælges.


0
0
Svar på denne tråd
 
 KÆMPE TILLYKKE
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 09:28

KÆMPE TILLYKKE herfra!!!!


Så kom følle-bølle endelig, JUBIIII!!!


-Så hvis det er en hoppe og du ikke har fundet et navn til hende så kan du jo bruge Surprise, Halløjsa, At Last, Long Wait...


-Ja den kan jo ikke hedde Jesus, hvis det er en hoppe ;) ;D :P



Glæder mig til billeder!!! (jeg ved godt, jeg er den eneste der har skrevet det Ggg) NOT! ;)



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 HURRAAAAA
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 09:48

Tillykke tillykke med den lille bebs! Jeg er sikker på, at det bliver et helt særlig føl - den har jo hele HN's support!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 10:18

Dejligt, dejligt!!


Stort tillykke herfra også.

0
0
Svar på denne tråd
 
 wuhhhu
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 10:39

endelig!!

har været inde på den her tråd 100gange de sidste mange dage hehe


glæder mig virkelig til at se baby'en ;)


tillykke!! hernede fra lolland

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 11:21

ENDELIG ENDELIG ENDELIG


Tillykke - kan du så få taget nogle billeder (MANGE.......!!!!)



Graviditetspude sælges... se min annonce under marked

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 11:39

Tillykke med føllet, dejligt at høre at alt gik som det skulle


Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Til salg: Gennemavlede dressurheste, RDH-hoppe 14 år drægtig med Fürstenball og 5-års velgående hoppe starter LA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nørreheden
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 12:59

Velkommen til verden lille du .


Tænk at det ENDELIG skulle ske.


Tillykke til mor og mormor .


Malene, Stutteri Nørreheden, avl af DV og Welsh


Fantastisk dressurbetonet rødt DV hingsteføl sælges ved fravænning. Se mere på præs.

3 års fuldblods hoppe sælges ligeledes.


www.staldnoerreheden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 13:08

Ja, også et kæmpe tillykke herfra :-)


Vi venter forhåbentlig selv føl næste år.. Glæder os til at se billeder af den bette :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 13:23

Tusind tak for alle jeres lykønskninger - og navneforslag; Halløjsa er rigtigt godt, men det var alligevel et hingsteføl


Og tak til jer, der ventede så spændt med mig. Det har været så rørende


Der er nu en lille billedtråd her www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1039732/1039732/


Og så må vi se, om det ikke har inspireret de to andre føl i tråden







Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bette drengen
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 13:29

Ja, var godt lige inde på din profil og lure og sørme om ikk der var billeder.. Han er godt nok fin.. Endnu engang tillykke herfra


Nu må de andre føl også godt komme snart, hehe





Super lækker OX-Hingst tilbyder bedækning!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 14:05

Hvor er han fiiin


Glæder mig til at høre navnet når i har fundet det


Belinda


" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama



Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke.
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 14:42

stort tillykke. Man bliver jo bare total glad.


Skal han ikke hedde


Just in time (evt forkortet Justin)


eller hvis det skal være morsomt for os alle: HN on hold.


Surprise er der for mange af, og jeg syntes egentligt ikke at det er fedt med et navn som reklamere med, at der ingen tanker er bag dette skønne og længe ventet føl. Jeg mener sagtens at man kan refere til hans historie, uden at lægge mest vægt på den mystiske fader.


Men stoort tillykke med ham. Dejlige billeder -og gerne endnu flere.



Kilden


Dækkener str 95 købes.


Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 15:33

med ham, så skete der da noget og godt alt gik godt.


Glæder mig til billeder.


Her er der desværre ikke noget nyt. Så vi venter endnu.


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hurraaaa
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 19:33

Endelig kom han til verden. Nu er vi da vist også flere der har været døden nær nu vi har holdt vejret teeeeemmlig længe..


Et navneforslag kunne være "finally famous" - for nogen vil det lyde som et fancy navn og for os andre der ved bedre ja så er det jo ENDELIG han kom og berømt kan man vel også godt sige han er :D


Eller Finally arrived Famous / Fame



Pøj pøj med ham


En gang brun - altid brun (hest altså)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 20:18

Nøj det var spændende, stort tillykke med familieforøgelsen, man sidder jo og får følkriller, men kommer da også til at savne tråden.


Navn, kunne jo være Mammas big suprice


Dressurundervisning på Fyn tilbydes, skriv pb så kontakter jeg dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 20:57

Den skal da bare hedde: Nice Surprice


Tja, hva´ fan, jeg er bare glad idag :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trådstarter
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 21:30

Stort tillykke med det lille dejlige brune føl :) Godt det hele gik godt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 22:07

Holger!!!!


Det har jo været svært at finde ham, så derfor "find Holger"


Belinda


" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama



Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 intet nyt
Forfatter: 
Dato:  12-10-2011 18:49

Stort tillykke med din lille føller :-)


Jeg må skuffe jer min har stadig ikke folet og virker heller ikke som om det sker lige nu...:-(


Så jeg venter bare ....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mich og Talli
Forfatter: 
Dato:  12-10-2011 19:44

I må ud og trygge jeres hoppeduller på mavserne :D :D


Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  13-10-2011 04:08

Stort tillykke med den lille fidus :D Så skønt at han endelig kom og alt gik som det skulle.. han er rigtig kær..


Han skal da hedde HAKEYAS.. det betyder endelig på sioux :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nååå...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2011 10:45

Sker der noget med de andre hoppeduller, som skal have føl?? :)



Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 intet nyt
Forfatter: 
Dato:  15-10-2011 12:35

her endnu desværre.


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 føllebølle
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 15:46

Desværre hun har stadig ikke folet , troede ellers hun ville fole i weekenden ...


Venter venter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lavtryk
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 19:39

Æv!


Krydser fingre for jeg begge og håber det bliver snart







Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nå hva så
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 10:07

Sig mig, sker der ingenting med jeres hopper??

 

Sidder føllerne fast?? ;)

 

Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 vinter føl
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 12:03

Nej min hoppe har stadig ikke folet .. Har taget billeder af hendes yver , der sker en del nu men ingen føl :-(

Billede

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vinterføl ?
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 12:51

mich mich - er du sikker på hun er høj drægtig

 

hun har da ikke et yver der ligner en nærstående foling.

 

Det er mere noget i denne stil : )

 

 

Billede


April 2012 ventes føl efter Casir Ask / senta xx DH / Final Appearance

0
0
Svar på denne tråd
 
 for til
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 22:21

De er da hævet fortil så vidt jeg kan se :)

 

Der er meget forskel på hvordan de ser ud alle de hopper.

 

Vi havde en hos os, som så meget jomfruelig ud, på trods af sine 17år og at hun har fået flere føl, men vi ventede og ventede og de så stadig helt jomfruelige ud, selve patten og hun var ikke sådan vildt hævet fortil, men sådan lige en uge før foling begyndte hun at hæve lidt, ikke meget, hun fik mini mini vokspropper, næsten ikke til at se, et par dryp i ny og næ,,, men så heller ikke mere. Men en dag stod hun der, føllet, og hun har ihvertfald ikke manglet noget hun er stor og kraftig og lige vendt fra.

 

Sådan er det jo også med mennesker, nogle kvinder med enddog meget små bryster er bedre til at amme end nogle kvinder med store bryster, så det er ikke en regel at bare fordi man har et stort yver, dyr eller mennesker, så er man bedre til at amme eller man kan se hvornår en foling er nært forestående ;)

 

Jessie: Men hun må da være dejlig nem at regne ud :) skønt ;)

 

Det er rigtigt spændende at se hvornår det bliver :)

 

Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 føllebølle
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 17:28

Min dyrlæge har sagt at min hun nu er gået 14 dage over og hun kan gå 4 uger endnu...

Så ja jeg må jo bare vente og se tiden an der er ikke andet for jo...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa.
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 21:24

Jeg er også en af dem der har fulgt "tålmodigt" med i denne tråd..

 

hvordan går det med den længe ventede stjerne.. har du ikke et par nye billeder og lidt opdatering om den lille.. fandt du nogensinde ud af helt præcist hvad den skulle hedde..

 

kunne skønt at se lidt mere til den hemmeligheds fulde lille fis..

 

Held og lykke til jer andre der venter.

 

 


Vi er på facebook :

Toftegaardens Alena - A new beginning


www.stald-kvistgaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 5.11.11 føller
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 13:12

Så kom vores længe ventet føl endeligt til verden , hun er føædt i nat :-)

 

Hun hedder eja....

Billede
Billede

0
0
Svar på denne tråd
 
 endelig :-)
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 14:18

Stort tillykke med prinsessen, hvor er hun da smuk





Super lækker OX-Hingst tilbyder bedækning!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 15:20

stort tillykke med hende, så slap din ventetid op, hvor dejligt og så en skøn hoppe hun ser rigtigt fin ud.

 

her venter vi endnu, dog tror jeg med snarligt føl, vores hoppe er begyndt at blive urolig, vader rundt i boksen og med løftet hale.

Ikke ret meget yver.

Min mand måtte tage hende ind i går da hun havde lagt sig ned og lå og prustede halvt inde i læskuret. Da hun kom ind valgte hun at plaserede et bagben på min mands skinneben han ville lige tjekke hende og løftede halen på hende, det gad hun ikke lige.

Hun er dog kommet ud i dag, men er stadig urolig. Så vi haber på snarligt føl.

 


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 håber håber
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 15:54

Jeg er også glad for hun er kommet til verden :-)

 

Jeg håber da din vente tid også snart er forbi...:-) Min gik med yver som kom og gik og igår var hun meget enstelig og viste ikke om vi ville hende det godt eller ej...

Men føllet har arvet mors sind for hun var lige til gå til , tillidsfuld....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følplyds
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 19:05

Tillykke med den fine lille pige

 

Hvor er hun sød og plysset

 

Så mangler vi kun Talli ?Friesere og Welsh? - preeeeeeeessss

 

 

 

 

 


 

 

Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså neeeej
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 19:59

hvor er hun også bare sød! Tilykke tillyke tillykke - godt at I også kom godt igennem! vældig godt timet at hun er født med vinterpels . Eja er sødt.

 

og så er der lige den sidste følbebs vi mangler...og hvis jeg må starte navnejagten til den...in case af det bliver et hingsteføl : BENJAMIN

 

Til mer' lykke og god aften

Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smuksak
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 20:03

Tillykke med den skønne lille pige :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 TILLYKKE ! ! ! ! !
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 20:04

STORT TILLYKKE herfra!!

 

Hvor er hun dog dejlig!!

 

Hun ligner jo sådan en lille, bitte bamse, som man bare har lyst til at kramme og tage med ind i seng og putte med ;)

 

Så mangler vi kun den sidste ;)

 

-Hvorfor er det egentlig altid, de sidste man venter på...?? ;) :P

 

 

Mvh

 

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 føller baby
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 16:13

Jeg må så lige sige jeg var for hurtig det er en hingst vi fået men men det gør ham da ikke mindre dejlig tværtimod , han er så sød og nem, Han er blevet god til følge mor til og fra folden :-)

Han hedder Judas...:-)

Beklager men både mig og hende de står hos var helt sikre på det var en hoppe ...UPS

 

Det sidste føl må da snart komme også ....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tvekøn
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 18:24

Ti-hi, det kan ske for selv den bedste

 

Tillykke med den fine lille dreng, så. Og får vi ikke snart nogle nye fotos af vidunderet?

 

 

 

 

 


 

 

Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 15:48

Så mangler der kun en, eller har jeg overset noget????

 

Mvh Naja




du ved du bruger for meget tid på facebook

når du leder efter "like" knappen på hn;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 15:49

Så mangler der kun en, eller har jeg overset noget????

 

Mvh Naja




du ved du bruger for meget tid på facebook

når du leder efter "like" knappen på hn;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 rigtigt
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 18:45

min hoppe mangler stadig

 

hun er blevet rigtig gal på vores andre heste. Så vi håber stadig

at der snart sker noget inden der bliver rigtigt koldt.


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 intet nyt?
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 22:07

Eller hvad?

Talli

Sidder følle fast eller skal den hedde jesus?

For det er jul lige om lidt


Sælges: Let redet 5 års vallak, 162cm/stgm.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hi hi hi
Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 16:48

ja det bliver vist en jesus tror jeg, er ikke engang sikker på det bliver på denne side af december , desværre


Hilsen Mig




Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.


HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.


A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111111
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 12:58

Nu har jeg også fulgt tråde og tillykke med de skønne føl

 

Er der sket nyt med det sidste?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider