|
|
| Carano...tanker... |
|
|
Hej alle Er lige nød til at få afløb for mine tanker inden mit hoved eksploderer.... Har en hoppe (efter Victory) der har samme mor som Laifi Skovvang (efter Midt West Ibi-Light) - Cervinia Skovvangs mor... og jeg har gået og tumlet en del med tanken om at bruge Carano på hende - bl.a. for at forbedre galoppen. Er det dumt??? Hvorfor - hvorfor ikke? Et evt. alternativ? og hvorfor...? VH Bettina
Mor til skønne Lærke 070106
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaa ... |
|
|
hvorfor ikke... har selv en hoppe ud af gamborg stammen, og selvom det ikke er en hingst der tiltaler mig på samme måde som andre, så måtte jeg bare prøve michellino - og sikke et føl jeg har fået  min pointe er at hvis du tror på kombinationen selv, så prøv
Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
Flere af hestene - tag et kig
Baby og børne tøj - kontakt for info
Udlejes: RDH hoppemaver, kontakt for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kraftig |
|
|
Jeg ville være bekymret, Victory var jo en hingst med en helt enestående gammel morlinie. Victory selv var født i '85, hans mor i '68, mormor i '51 og oldemor i '35. Derfor ville jeg bruge en helt ung og super-moderne hingst med masser af blod. Det synes jeg ikke lige Carano er. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| metjen |
|
|
Hejsa igen  Har også selv tænkt på Michellino, men er NOGET betænksom ved ham... igen: så bliver den genetisk hen ad Milan (pga Gamborg stammen) men jeg ved bare ikke om jeg tør. Derudover har jeg fået oplyst at hun vist HAR stået deroppe og uden resultat = videresalg igen... da hun kom derop var hun lige blevet købt af de daværende ejere og de kørte hende direkte afsted da de hentede hende. Hun har angiveligt stået der en måned uden resultat - det påvirker selvf også en del. Hun har aldrig være svær at ifole ellers (fået hingst efter Templewind (angiveligt kølesæd), hoppe efter Bøgegårdens Lantano (kølesæd som sad der efter første ins), som går champ, blev bedækket naturligt med en oldenborger, men mistede da der var 2 og er nu i fol med en pinto (naturlig)) Det var ca 1 år efter at hun fik hoppen efter Lantano at hun blev kørt til Michellino. Jeg har også overvejet andre hingste, men er rimelig ny og går nok efter det "sikre" som er set før ud af stammen. Har dog nogle veninder som er noget mere inde i det her end jeg er som gerne vil hjælpe og rådgive, men var int. i Jeres mening også  Kh Bettina
Mor til skønne Lærke 070106
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte |
|
|
Hejsa  Du er nød til at uddybe hvad du mener da jeg ikke er helt med Er rimelig grøn på dette område og vil hellere have tingene forklaret en gang for meget  Jeg er også int. i en højtstillet hingst men den skal bare have en super galop da det bl.a. er på det punkt at min hoppe godt kunne være bedre - så er det sagt pænt  Min grund til at overveje Carano er netop baseret på Cervinia Skovvang - af samme grund jeg også har overvejet Michellino = Milan. Hvad har du af bud på hingste? Vh Bettina
Mor til skønne Lærke 070106
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Afstamning |
|
|
Hvis du prøver at sammenligne en hest fra bare '68 med en hest fra i dag, så er der himmelvid forskel. Det er en helt anden type end nutidens ønske til en ridehest. Du kan prøve at gå ind på www.allbreedpedigree.com/victory14 og prøve at gå op i Reports og så bed om Photos. Men jeg kan da til sammenligning sige at vores ene hoppe er efter Boheme som er jævnaldrende med Victory altså fra '85, hans morlinie hedder '76 - '70 - '66 - ? - '42 - ? - '32, dvs hans morline bruger 7 generationer for samme tidsrum som Victory's bruger 3. For hver generation sker der en stor typeændring/-forbedring, så derfor er Victory et usikkert kort at have i afstamningen. Hurtige bud kunne være De Noir, Bøgegårdens Laurino, den nye Bellisimo M-søn fra Blue Hors, Rosentanz eller Hoftanz.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha.... |
|
|
et Michellino/Victory afkom - jeg ville ikke røre det med en ildtang. Der er faktisk en sådan 4 års til salg på MP (den må fylde 5 nu ved årsskiftet) - den er utilredet.... og jeg tror godt jeg ved hvorfor!
Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte |
|
|
Hej igen  Tak for det - havde faktisk selv tænkt på Laurino De Noir synes jeg personligt der er ALT for mange af... og de tre sidste ved jeg ikke hvem er - kan ikke se billeder på allpedigree'en øv Vh Bettina
Mor til skønne Lærke 070106
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejó ... |
|
|
Hejsa Er du ikke sød at uddybe dit svar/kommentar så den er forståelig for mig?? Forstår nogenlunde Michellino-delen men hvad har Victory gjort siden....??? Som skrevet vil jeg ikke bruge Michellino da jeg har set afkom efter ham som bl.a. ikke kunne tilrides pga deres sind... min venindes hoppe skulle til kåring og den der gik fløj var et monster af en hoppe efter Michellino - den blev fremvist i grime og trææktøj for de kunne ikke få trense på den... hmmm den var totalt uregerlig og ikke til at komme i nærheden af, men flot at man skal avle videre på sådan et sind  VH Bettina
Mor til skønne Lærke 070106
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejó... |
|
|
...og nu handler det også mest om Carano og hvad I tænker om den sammensætning eller om I har alternativer Du er meget velkommen med bud på hingste og hvorfor  Vh Bettina
Mor til skønne Lærke 070106
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Rosentanz |
|
|
Hej igen... Kan den bruges indenfor DV regi?? Har som sagt ikke såååååååå meget forstand på det hele, men den tiltaler mig faktisk.  Kan nemlig ikke se at den er godk. i DV. Vh Bettina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har fundet det ;-) |
|
|
... han er godk i DV Vh Bettina
Mor til skønne Lærke 070106
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synes stadig |
|
|
Laurino har været det bedste forslag:-) og inden du kaster hjertet for meget efter carano synes jeg du skal tjekke om han overhovedet er tilgængelig, lundgård eksisterer jo ikke mere... Et andet forslag jeg kan komme på er don romantic, type, store rammer, højde, lange ben og galoppen du efterlyser.
Ny hjemmeside www.stald-ovenskov.dk
hingstelisten er stadig i luften her
Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008 :-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaa,..... |
|
|
Jeg ville faktisk slet ikke avle på et Victory afkom. Beklager
Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt nok |
|
|
....så var Victory selv altså helt enormt ridelig. Så det skulle undre mig meget hvis alt det som Vicky har mod hans afkom skulle komme fra ham alene. Rosentanz er også er kåret både i Hannover og i DV. I år var han opstaldet i DK hvor han har været redet af Michael Søgård. Han er belvet tappet hos Højelse Hesteklinik, hvor vi selv hentede sæden og sparede transporten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja han var meget ridelig |
|
|
Men en stor stor del af hans afkom er det bestemt ikke. Den omtalte hoppe har faktisk også en dumpet rideprøve. Og man kan jo tage et eksempel som hingsten Cavalet, mage til vanskelig ridelig hingst skal man lede længe efter - men dens afkom er - omend lidt ordinære, så ekstremt ridelige. selvfølgelig har hopperne en meget stor del af æren/skylden samt prægning og uddannelse har det - men uanset så ser man jo nogle fællestræk på de ældre hingste. Men min mening om et Carano/Victory mix er at jeg vil tro at det vil blive en noget tung model. Hopppen er i dens kåringsbeskrivelse desuden beskrevet: kraftig
Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt enig |
|
|
Jeg er helt enig i at det sandsynligvis vil blive en kraftig model.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det tænkte jeg også |
|
|
Carano ville heller ikke være mit valg til omtalte hoppe. Er tiden i det hele taget ikke løbet lidt fra ham? Jeg ville gå efter en noget lettere og mere moderne hingst. Hoppen er af hannoveraner/trakehner afstamning, så hvorfor ikke se i den retning?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingste |
|
|
Selv kigger jeg også lidt på hingste som Mon Ami x og Rosoff, måske de også var muligheder til din hoppe. Michellino vil jeg heller ikke længere bruge, det tog 8 forsøg inden min hoppe blev drægtig, han har selv en drægtigheds% på ca 40 og i år har sæden været så ringe at der ikke har været transportsæd (ifølge min dyrlæge)...
Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
Flere af hestene - tag et kig
Baby og børne tøj - kontakt for info
Udlejes: RDH hoppemaver, kontakt for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejo... |
|
|
Mht dumpet rideårøve skyldes det iflg avleren at hun blev fremstillet som 3 års og skulle have været 4 for at bestå... Når det så er sagt har hun vist sig yderst nem at ride og har da også gået som rideskolehest et stykke tid... Har et lille problem med dine kommentarer når du ikke begrunder dem. Tak til jer alle for jeres inputs og gode råd Kom endelig med flere. VH Bettina
Mor til skønne Lærke 070106
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja...... |
|
|
det er muligt men nogle gane er sandheden/min grund jo ilde hørt, og så blir folk også fornærmede. Og fordi jeg synes Victoryafkom er noget skidt, kan du jo godt være glad for din. Der er jo også folk der synes mine Cajus-hopper eller welshponyer er nogle kryb men jeg er jo glad for dem, og ser en kvalitet i dem.. Heldigvis er vi jo forskellige og skal bruge forskellige heste, men der ændrer ikke ved at mange blir fornærmede når man ikke kommer med positiv jubel over deres hest eller dens afstamning
Vicky Mathiesen
Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rideprøve som treårs |
|
|
Så vidt jeg ved har de da altid kunnet gå rideprøve som treårs? Jeg er i hvert tilfælde temmelig sikker på at det er længere tid siden end 99 at de ikke kunne hvis det er sådan at reglerne er ændret på et tidspunkt. Det ved charlotte nok. uanset har den til omtale rideprøve fået 6.29 i ridelighed, hvilket jo ikke er rigtigt meget. Jeg har ingen erfaring med victory andet end ude i tredje led og der var f landtinus og mf michelino så der kan det nemt have være noget andet der gjorde at den var nem at få på bagbenene. Caranoer har jeg en del erfaring med. har redet fire til og har vel ialt redet 10. Har jo blandt andet en selv. fælles for den alle har været at det ikke var dressur der var deres specialitet. og har de kunnet trave har det ikke været caranos skyld. Din hoppe har ikke fået alt for meget i trav, hhv 6 og 7 til sine kåringer og rideprøven, så jeg tror umiddelbart jeg ville satse på en gangartshingst med nogen ædelhed. Noget helt andet er hvad du vil med føllet. Det kan jo være svært nok at slippe af med føl også af god afstamning. Så jeg ville tænke mig grundigt om med valg af hingst hvis den skal sælges. Har du set de to afkom hun har haft, efter hhv lantano og temple wind? den ene har gået DSA dressur i år og klaret sig ok den ene gang. den anden har ikke gået noget som helst andet end en eksteriørvurdering hvor den ikke klarer sig alt for godt.
Med venstre hånd Line og Calano
GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carano moderne |
|
|
Ja om Carano er moderne, syntes så længe en hest kan lave afkom som klare sig så godt på konkurrencebanerne stadigvæk er moderne og hvis man sammenligner ham med Casir Ask ja så er han da supermoderne at se på, og ham er der da alligevel mange der foreslår. Nogle gamle hingst syntes jeg nu også var pænere end de nye.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadelkåring |
|
|
Decideret sadelkåring mener jeg blev afholdt for første gang i '96 (måske året før?). Vores Balalajka gik ihvertfald i '96, og jeg kan huske at de havde problemer med at få lagt niveauet, da næsten alle hopper på Årets første kåringsplads dumpede. Derfor troede Avlsledelsen at det skyldtes at niveauet var for højt, og lavede en hovsa-løsning i løbet af natten. Det viste sig at årsagen til de mange dumpede hopper var at de var startet i Nordjylland med en stribe Landau-hopper, som alle var småtgående og uridelige. Inden da var der blevet afholdt et par rideprøver om efteråret altså EFTER Eliteskuet. Men fælles for alle rideprøverne var at de oprindeligt KUN var beregnet på 3-års, de ældre er efterfølgende kommet snigende ind af bagdøren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky... (Dejó) og i andre :-) |
|
|
Vicky: Jamen du må som skrevet meget gerne komme med en begrundelse for dine "udbrud" mod Victory da jeg som sagt ikke kender så vanvittig meget til ham... Jeg forventer ikke at andre end mig selv skal være glad for min hoppe, spørger bare til råds - ikke andet. Mht hendes rideprøve er jeg Jer svar skyldig da det jo er mange år siden. Det eneste jeg ved er at det vist var en "kom-lad-os-lige-prøveedettderr hovsaaløsning"g" fra avlerens side da hun vist ikke var redet ret meget inden. Hun blev fremstillet som nylig ifolet (med Templewind XX) og let redet 3 års - altså i 1997. Hendes eksteriørkåring fra 1997: 767-67-77-7 og fra 1999: 767-67-76-7 Er der nogen der kan gå ind og se hvilket karakterer Laifi Skovvang fik? Mener nemlig at hun også "kun" er DS-hoppe, men er langt fra sikker. Ved at hun vist kun fik et afkom og derefter blev aflivet pga dårlige ben... (Ibikus indavl - eller LINIEAVL som det jo så fint også kan hedde...) Tak for jeres input - er stadig åben for flere (inkl begrundelser så jeg ved hvorfor/hvorfor ikke)  Vh Bettina
Mor til skønne Lærke 070106
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carano afkom |
|
|
Jeg brugte et år Carano på min Andiamo hoppe, som om muligt er mere kraftig end omtalte hoppe - dette afkom er endt som en smart model på ca 172. (Carano var så ikke den egentligt valgte hingst til denne hoppe, med hun gik om ved valgte hingst og da jeg efter at have forsøgt at komme i kontakt med hingsteholder i 3 dage uden held, blev hoppen kørt til Lundgård og de fik at vide at de skulle vælge den hingst de mente ville passe bedst). Men som nævnt så giver Carano IKKE trav til sine afkom, det skal komme fra hoppen...
Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
Flere af hestene - tag et kig
Baby og børne tøj - kontakt for info
Udlejes: RDH hoppemaver, kontakt for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| carano |
|
|
har en veninde der har et afkom efter carano på en lagano hoppe og den er ski noget tung i det... og noget lav stammet... kåret i ds.. men den er ekstrem sød.. den har et hjerte af guld... har en anden veninde der havde en efter victory hoppe aldrig har jeg mødt enmedså sær et sind... der hjemme var den rimelig men til stævner var den sær... den galoperede nærmes baglæns... så ved ikke lige men nu er carano ikke lige min type hest...og det kommer i hvertfald an på hoppens afstamning hvis man skal bruge carano.. tror han err bedst på ædle hopper med lidt fuldblod i
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| carano... |
|
|
Carano er en af mine fortrukne hingste, men nu er jeg jo også springrytter. Har selv brugt ham på en fuldblodshoppe, hvilket gav det fulkomne føl! -Men som huber skriver, tror jeg også det bedste resultat kommer fra de lidt mere ædle hopper.. Ud fra dine ønsker ville jeg ikke anbefale Carano, men derimod Don Romantic, som også ariann beskriver.. samme grund.  Held og lykke....
Med venlig hilsen, Liv Nielsen Arbejde med springheste i Sicilien? Se profil!!! Heste saelges,- se profil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carano |
|
|
Vi har også en Carano, og ja, traven rider vi i den, men til gengæld er den super super skridtende og galoperende med et kæmpe talent for samling og alt hvad der hedder øvelser. Han er en enormt tændt hest men også ekstremt ridelig. Han er dressurhest lavet på en westphaler/fuldblodshoppe på 162 og han er, tada, endt ud på 186... Han er super godt sat sammen med sindssygt lange ben og en hals til et 10 tal. Han er min beriders kommende grand prix hest.
A-Noir ifolet m BH Zack, foler ultimo marts 2009
Vi søger bolig nær Vejle/Fredericia, kan du hjælpe? Smukke og smarte kat 1 ponyer købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| galop til sine afkom ? |
| Forfatter:  |
Tina F |
| Dato:  |
21-02-2009 09:54 |
|
Er Carano kendt for at avle en god galop videre til sine afkom ?... eller hvad er han mest kendt for ( han har jo mange afkom ) ?
Venlig hilsen Tina F
Vi søger: Trygt og seriøst helårs-sted til vores ifolede springavlshoppe, evt. udlån.
Trygt og seriøst løsdrift-sted til vores føl. www.bricksite.com/sebrina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er normalt rigtigt søde heste |
|
|
som en amateur kan få stor glæde af på springbanen. De er modige og ikke alt for forsigtige. de er dog ganske ofte forsigtige nok til at gå med amateurer. De har massere i kassen og kan derfor slæbe rundt selvom man gætter forkert også i Mb. De kigger ikke og springer normalt alt muligt fyld uden problemer. Der findes lidt to typer, rent eksteriørmæssigt. en lidt grov skimmel og en lidt mere ædel brun. nogle gange passer farven ikke, men det er som jeg har set de fleste. Jeg er rigtigt glad for min. og har godt kunne lide at ride på dem jeg har redet på. Det eneste er at de kan være lidt besværlige i munden. ikke som de franske, men lidt derhen ad.
Med venstre hånd Line og Calano
GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til sammenligning. |
|
|
Har jeg en Carano med en del fuldblod i sig:   Glad, men temmelig vågen og lidt af en enmandshest men med super teknik i springningen og ikke som andre Carano'er jeg har set der nemlig har tendens til at være lidt sjuskede i springningen. - Men som Line påpeger, pudsigt nok, så er min hoppe også lidt bøvlet i munden. (tandlægen har været indeover). Men det er lidt i perioder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| video af Carano |
| Forfatter:  |
Tina F |
| Dato:  |
02-03-2009 10:43 |
|
Er der nogen der ved hvor - eller om der findes noget video af Carano ?
Venlig hilsen Tina F
Vi søger: Trygt og seriøst helårs-sted til vores ifolede springavlshoppe, evt. udlån.
Trygt og seriøst løsdrift-sted til vores føl. www.bricksite.com/sebrina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|