Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Carano...tanker...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 22:33

Hej alle


Er lige nød til at få afløb for mine tanker inden mit hoved eksploderer....


Har en hoppe (efter Victory) der har samme mor som Laifi Skovvang (efter Midt West Ibi-Light) - Cervinia Skovvangs mor... og jeg har gået og tumlet en del med tanken om at bruge Carano på hende - bl.a. for at forbedre galoppen.


Er det dumt??? Hvorfor - hvorfor ikke?

Et evt. alternativ? og hvorfor...?


VH Bettina




Mor til skønne Lærke 070106

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaa ...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 08:58

hvorfor ikke...


har selv en hoppe ud af gamborg stammen, og selvom det ikke er en hingst der tiltaler mig på samme måde som andre, så måtte jeg bare prøve michellino - og sikke et føl jeg har fået ;-)


min pointe er at hvis du tror på kombinationen selv, så prøv



Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

Flere af hestene - tag et kig


Baby og børne tøj - kontakt for info



Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kraftig
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 09:34

Jeg ville være bekymret, Victory var jo en hingst med en helt enestående gammel morlinie. Victory selv var født i '85, hans mor i '68, mormor i '51 og oldemor i '35.


Derfor ville jeg bruge en helt ung og super-moderne hingst med masser af blod. Det synes jeg ikke lige Carano er.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 metjen
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 10:16

Hejsa igen :-)


Har også selv tænkt på Michellino, men er NOGET betænksom ved ham... igen: så bliver den genetisk hen ad Milan (pga Gamborg stammen) men jeg ved bare ikke om jeg tør. Derudover har jeg fået oplyst at hun vist HAR stået deroppe og uden resultat = videresalg igen... da hun kom derop var hun lige blevet købt af de daværende ejere og de kørte hende direkte afsted da de hentede hende. Hun har angiveligt stået der en måned uden resultat - det påvirker selvf også en del.


Hun har aldrig være svær at ifole ellers (fået hingst efter Templewind (angiveligt kølesæd), hoppe efter Bøgegårdens Lantano (kølesæd som sad der efter første ins), som går champ, blev bedækket naturligt med en oldenborger, men mistede da der var 2 og er nu i fol med en pinto (naturlig)) Det var ca 1 år efter at hun fik hoppen efter Lantano at hun blev kørt til Michellino.



Jeg har også overvejet andre hingste, men er rimelig ny og går nok efter det "sikre" som er set før ud af stammen. Har dog nogle veninder som er noget mere inde i det her end jeg er som gerne vil hjælpe og rådgive, men var int. i Jeres mening også :-)



Kh Bettina




Mor til skønne Lærke 070106

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 10:19

Hejsa :-)


Du er nød til at uddybe hvad du mener da jeg ikke er helt med :-) Er rimelig grøn på dette område og vil hellere have tingene forklaret en gang for meget ;-)


Jeg er også int. i en højtstillet hingst men den skal bare have en super galop da det bl.a. er på det punkt at min hoppe godt kunne være bedre - så er det sagt pænt ;-)


Min grund til at overveje Carano er netop baseret på Cervinia Skovvang - af samme grund jeg også har overvejet Michellino = Milan.



Hvad har du af bud på hingste?



Vh Bettina




Mor til skønne Lærke 070106

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afstamning
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 10:45

Hvis du prøver at sammenligne en hest fra bare '68 med en hest fra i dag, så er der himmelvid forskel. Det er en helt anden type end nutidens ønske til en ridehest. Du kan prøve at gå ind på www.allbreedpedigree.com/victory14 og prøve at gå op i Reports og så bed om Photos.


Men jeg kan da til sammenligning sige at vores ene hoppe er efter Boheme som er jævnaldrende med Victory altså fra '85, hans morlinie hedder '76 - '70 - '66 - ? - '42 - ? - '32, dvs hans morline bruger 7 generationer for samme tidsrum som Victory's bruger 3.


For hver generation sker der en stor typeændring/-forbedring, så derfor er Victory et usikkert kort at have i afstamningen.


Hurtige bud kunne være De Noir, Bøgegårdens Laurino, den nye Bellisimo M-søn fra Blue Hors, Rosentanz eller Hoftanz.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 puha....
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 11:35

et Michellino/Victory afkom - jeg ville ikke røre det med en ildtang.


Der er faktisk en sådan 4 års til salg på MP (den må fylde 5 nu ved årsskiftet) - den er utilredet.... og jeg tror godt jeg ved hvorfor!


Dejó *Linse & Ca-Dia*
www.meravigliosacreatura.dk



Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó




0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 13:53

Hej igen :-)


Tak for det - havde faktisk selv tænkt på Laurino ;-) De Noir synes jeg personligt der er ALT for mange af... og de tre sidste ved jeg ikke hvem er - kan ikke se billeder på allpedigree'en :-( øv


Vh Bettina




Mor til skønne Lærke 070106

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejó ...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 13:56

Hejsa


Er du ikke sød at uddybe dit svar/kommentar så den er forståelig for mig?? Forstår nogenlunde Michellino-delen men hvad har Victory gjort siden....???




Som skrevet vil jeg ikke bruge Michellino da jeg har set afkom efter ham som bl.a. ikke kunne tilrides pga deres sind... min venindes hoppe skulle til kåring og den der gik fløj var et monster af en hoppe efter Michellino - den blev fremvist i grime og trææktøj for de kunne ikke få trense på den... hmmm den var totalt uregerlig og ikke til at komme i nærheden af, men flot at man skal avle videre på sådan et sind :-(



VH Bettina




Mor til skønne Lærke 070106

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejó...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 13:57

...og nu handler det også mest om Carano og hvad I tænker om den sammensætning eller om I har alternativer ;-) Du er meget velkommen med bud på hingste og hvorfor :-)



Vh Bettina




Mor til skønne Lærke 070106

0
0
Svar på denne tråd
 
 HP horses
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 14:03

Du kan se Rosentanz og Hoftanz på www.hphorses.dk eller på www.hengststation-boeckmann.de.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rosentanz
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 14:21

Hej igen...


Kan den bruges indenfor DV regi?? Har som sagt ikke såååååååå meget forstand på det hele, men den tiltaler mig faktisk. :-)


Kan nemlig ikke se at den er godk. i DV.



Vh Bettina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Har fundet det ;-)
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 14:23

... han er godk i DV


Vh Bettina


Mor til skønne Lærke 070106

0
0
Svar på denne tråd
 
 Synes stadig
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:22
Laurino har været det bedste forslag:-) og inden du kaster hjertet for meget efter carano synes jeg du skal tjekke om han overhovedet er tilgængelig, lundgård eksisterer jo ikke mere... Et andet forslag jeg kan komme på er don romantic, type, store rammer, højde, lange ben og galoppen du efterlyser.

Ny hjemmeside

www.stald-ovenskov.dk


hingstelisten er stadig i luften her


Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir

Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008

:-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaa,.....
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 17:22

Jeg ville faktisk slet ikke avle på et Victory afkom.


Beklager


Dejó *Linse & Ca-Dia*
www.meravigliosacreatura.dk



Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó




0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 18:40

....så var Victory selv altså helt enormt ridelig. Så det skulle undre mig meget hvis alt det som Vicky har mod hans afkom skulle komme fra ham alene.


Rosentanz er også er kåret både i Hannover og i DV. I år var han opstaldet i DK hvor han har været redet af Michael Søgård. Han er belvet tappet hos Højelse Hesteklinik, hvor vi selv hentede sæden og sparede transporten.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja han var meget ridelig
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 19:10

Men en stor stor del af hans afkom er det bestemt ikke. Den omtalte hoppe har faktisk også en dumpet rideprøve.


Og man kan jo tage et eksempel som hingsten Cavalet, mage til vanskelig ridelig hingst skal man lede længe efter - men dens afkom er - omend lidt ordinære, så ekstremt ridelige.


selvfølgelig har hopperne en meget stor del af æren/skylden samt prægning og uddannelse har det - men uanset så ser man jo nogle fællestræk på de ældre hingste.


Men min mening om et Carano/Victory mix er at jeg vil tro at det vil blive en noget tung model. Hopppen er i dens kåringsbeskrivelse desuden beskrevet: kraftig


Dejó *Linse & Ca-Dia*
www.meravigliosacreatura.dk



Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó




0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 19:17

Jeg er helt enig i at det sandsynligvis vil blive en kraftig model.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det tænkte jeg også
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 19:30

Carano ville heller ikke være mit valg til omtalte hoppe. Er tiden i det hele taget ikke løbet lidt fra ham? Jeg ville gå efter en noget lettere og mere moderne hingst. Hoppen er af hannoveraner/trakehner afstamning, så hvorfor ikke se i den retning?



Forhandler af Regulator Complete


www. kuhlmannhorses.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 20:08

Selv kigger jeg også lidt på hingste som Mon Ami x og Rosoff, måske de også var muligheder til din hoppe.


Michellino vil jeg heller ikke længere bruge, det tog 8 forsøg inden min hoppe blev drægtig, han har selv en drægtigheds% på ca 40 og i år har sæden været så ringe at der ikke har været transportsæd (ifølge min dyrlæge)...



Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

Flere af hestene - tag et kig


Baby og børne tøj - kontakt for info



Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejo...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 23:30

Mht dumpet rideårøve skyldes det iflg avleren at hun blev fremstillet som 3 års og skulle have været 4 for at bestå... Når det så er sagt har hun vist sig yderst nem at ride og har da også gået som rideskolehest et stykke tid...


Har et lille problem med dine kommentarer når du ikke begrunder dem.



Tak til jer alle for jeres inputs og gode råd :-) Kom endelig med flere.



VH Bettina


Mor til skønne Lærke 070106

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja......
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 23:38

det er muligt men nogle gane er sandheden/min grund jo ilde hørt, og så blir folk også fornærmede.


Og fordi jeg synes Victoryafkom er noget skidt, kan du jo godt være glad for din.


Der er jo også folk der synes mine Cajus-hopper eller welshponyer er nogle kryb men jeg er jo glad for dem, og ser en kvalitet i dem..


Heldigvis er vi jo forskellige og skal bruge forskellige heste, men der ændrer ikke ved at mange blir fornærmede når man ikke kommer med positiv jubel over deres hest eller dens afstamning


Vicky Mathiesen



Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó




0
0
Svar på denne tråd
 
 rideprøve som treårs
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 00:04

Så vidt jeg ved har de da altid kunnet gå rideprøve som treårs? Jeg er i hvert tilfælde temmelig sikker på at det er længere tid siden end 99 at de ikke kunne hvis det er sådan at reglerne er ændret på et tidspunkt. Det ved charlotte nok.


uanset har den til omtale rideprøve fået 6.29 i ridelighed, hvilket jo ikke er rigtigt meget.


Jeg har ingen erfaring med victory andet end ude i tredje led og der var f landtinus og mf michelino så der kan det nemt have være noget andet der gjorde at den var nem at få på bagbenene.


Caranoer har jeg en del erfaring med. har redet fire til og har vel ialt redet 10. Har jo blandt andet en selv. fælles for den alle har været at det ikke var dressur der var deres specialitet. og har de kunnet trave har det ikke været caranos skyld. Din hoppe har ikke fået alt for meget i trav, hhv 6 og 7 til sine kåringer og rideprøven, så jeg tror umiddelbart jeg ville satse på en gangartshingst med nogen ædelhed.


Noget helt andet er hvad du vil med føllet. Det kan jo være svært nok at slippe af med føl også af god afstamning. Så jeg ville tænke mig grundigt om med valg af hingst hvis den skal sælges.


Har du set de to afkom hun har haft, efter hhv lantano og temple wind? den ene har gået DSA dressur i år og klaret sig ok den ene gang. den anden har ikke gået noget som helst andet end en eksteriørvurdering hvor den ikke klarer sig alt for godt.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carano moderne
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 08:09

Ja om Carano er moderne, syntes så længe en hest kan lave afkom som klare sig så godt på konkurrencebanerne stadigvæk er moderne og hvis man sammenligner ham med Casir Ask ja så er han da supermoderne at se på, og ham er der da alligevel mange der foreslår.

Nogle gamle hingst syntes jeg nu også var pænere end de nye.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadelkåring
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 08:39

Decideret sadelkåring mener jeg blev afholdt for første gang i '96 (måske året før?).


Vores Balalajka gik ihvertfald i '96, og jeg kan huske at de havde problemer med at få lagt niveauet, da næsten alle hopper på Årets første kåringsplads dumpede. Derfor troede Avlsledelsen at det skyldtes at niveauet var for højt, og lavede en hovsa-løsning i løbet af natten. Det viste sig at årsagen til de mange dumpede hopper var at de var startet i Nordjylland med en stribe Landau-hopper, som alle var småtgående og uridelige.


Inden da var der blevet afholdt et par rideprøver om efteråret altså EFTER Eliteskuet. Men fælles for alle rideprøverne var at de oprindeligt KUN var beregnet på 3-års, de ældre er efterfølgende kommet snigende ind af bagdøren.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky... (Dejó) og i andre :-)
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 13:11

Vicky: Jamen du må som skrevet meget gerne komme med en begrundelse for dine "udbrud" mod Victory da jeg som sagt ikke kender så vanvittig meget til ham... Jeg forventer ikke at andre end mig selv skal være glad for min hoppe, spørger bare til råds - ikke andet.


Mht hendes rideprøve er jeg Jer svar skyldig da det jo er mange år siden. Det eneste jeg ved er at det vist var en "kom-lad-os-lige-prøveedettderr hovsaaløsning"g" fra avlerens side da hun vist ikke var redet ret meget inden. Hun blev fremstillet som nylig ifolet (med Templewind XX) og let redet 3 års - altså i 1997. Hendes eksteriørkåring fra 1997: 767-67-77-7 og fra 1999: 767-67-76-7




Er der nogen der kan gå ind og se hvilket karakterer Laifi Skovvang fik? Mener nemlig at hun også "kun" er DS-hoppe, men er langt fra sikker. Ved at hun vist kun fik et afkom og derefter blev aflivet pga dårlige ben... (Ibikus indavl - eller LINIEAVL som det jo så fint også kan hedde...)



Tak for jeres input - er stadig åben for flere (inkl begrundelser så jeg ved hvorfor/hvorfor ikke) :-)




Vh Bettina


Mor til skønne Lærke 070106

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carano afkom
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 14:33

Jeg brugte et år Carano på min Andiamo hoppe, som om muligt er mere kraftig end omtalte hoppe - dette afkom er endt som en smart model på ca 172.

(Carano var så ikke den egentligt valgte hingst til denne hoppe, med hun gik om ved valgte hingst og da jeg efter at have forsøgt at komme i kontakt med hingsteholder i 3 dage uden held, blev hoppen kørt til Lundgård og de fik at vide at de skulle vælge den hingst de mente ville passe bedst).


Men som nævnt så giver Carano IKKE trav til sine afkom, det skal komme fra hoppen...



Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

Flere af hestene - tag et kig


Baby og børne tøj - kontakt for info



Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 carano
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 15:23

har en veninde der har et afkom efter carano på en lagano hoppe og den er ski noget tung i det... og noget lav stammet... kåret i ds.. men den er ekstrem sød.. den har et hjerte af guld... har en anden veninde der havde en efter victory hoppe aldrig har jeg mødt enmedså sær et sind... der hjemme var den rimelig men til stævner var den sær... den galoperede nærmes baglæns... så ved ikke lige men nu er carano ikke lige min type hest...og det kommer i hvertfald an på hoppens afstamning hvis man skal bruge carano.. tror han err bedst på ædle hopper med lidt fuldblod i

0
0
Svar på denne tråd
 
 carano...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 19:58

Carano er en af mine fortrukne hingste, men nu er jeg jo også springrytter. Har selv brugt ham på en fuldblodshoppe, hvilket gav det fulkomne føl! -Men som huber skriver, tror jeg også det bedste resultat kommer fra de lidt mere ædle hopper..


Ud fra dine ønsker ville jeg ikke anbefale Carano, men derimod Don Romantic, som også ariann beskriver.. samme grund. :)


Held og lykke....


Med venlig hilsen, Liv Nielsen


Arbejde med springheste i Sicilien? Se profil!!!


Heste saelges,- se profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carano
Forfatter: 
Dato:  21-02-2009 09:38

Vi har også en Carano, og ja, traven rider vi i den, men til gengæld er den super super skridtende og galoperende med et kæmpe talent for samling og alt hvad der hedder øvelser.

Han er en enormt tændt hest men også ekstremt ridelig.

Han er dressurhest lavet på en westphaler/fuldblodshoppe på 162 og han er, tada, endt ud på 186...

Han er super godt sat sammen med sindssygt lange ben og en hals til et 10 tal.


Han er min beriders kommende grand prix hest.


A-Noir ifolet m BH Zack, foler ultimo marts 2009

Vi søger bolig nær Vejle/Fredericia, kan du hjælpe?

Smukke og smarte kat 1 ponyer købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 galop til sine afkom ?
Forfatter: 
Dato:  21-02-2009 09:54

Er Carano kendt for at avle en god galop videre til sine afkom ?... eller hvad er han mest kendt for ( han har jo mange afkom ) ?


Venlig hilsen Tina F



Vi søger: Trygt og seriøst helårs-sted til vores ifolede springavlshoppe, evt. udlån.


Trygt og seriøst løsdrift-sted til vores føl. www.bricksite.com/sebrina






0
0
Svar på denne tråd
 
 det er normalt rigtigt søde heste
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 10:08

som en amateur kan få stor glæde af på springbanen. De er modige og ikke alt for forsigtige. de er dog ganske ofte forsigtige nok til at gå med amateurer. De har massere i kassen og kan derfor slæbe rundt selvom man gætter forkert også i Mb.


De kigger ikke og springer normalt alt muligt fyld uden problemer.


Der findes lidt to typer, rent eksteriørmæssigt. en lidt grov skimmel og en lidt mere ædel brun. nogle gange passer farven ikke, men det er som jeg har set de fleste.


Jeg er rigtigt glad for min. og har godt kunne lide at ride på dem jeg har redet på. Det eneste er at de kan være lidt besværlige i munden. ikke som de franske, men lidt derhen ad.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til sammenligning.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 09:46

Har jeg en Carano med en del fuldblod i sig:




Glad, men temmelig vågen og lidt af en enmandshest men med super teknik i springningen og ikke som andre Carano'er jeg har set der nemlig har tendens til at være lidt sjuskede i springningen.


- Men som Line påpeger, pudsigt nok, så er min hoppe også lidt bøvlet i munden.

(tandlægen har været indeover). Men det er lidt i perioder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 video af Carano
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 10:43

Er der nogen der ved hvor - eller om der findes noget video af Carano ?


Venlig hilsen Tina F



Vi søger: Trygt og seriøst helårs-sted til vores ifolede springavlshoppe, evt. udlån.


Trygt og seriøst løsdrift-sted til vores føl. www.bricksite.com/sebrina






0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider