Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor gammel for første føl?
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 12:30

Hej alle.

Jeg overvejer at købe mig en unghest og ville så lige høre hvornår det er man kan begynde at avle. Der er jo mange der starter tilridning og så lægger føl i dem - og det er når de er hvor gamle?

Nogle der ´har meninger eller erfaringer om emnet?

Kh Ea.

0
0
Svar på denne tråd

unghest
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 13:00

Det kommer jo an på om du køber den med avlfor øje eller ridning.

Altså hvis jeg købte en unghest som kun var købt med avl for øje, ville jeg da allerede ifole den som 3 års.

Hvis den var købt med ridning for øje, ville jeg gøre den ryttervant som 3 års (selvfølgelig kun hvis den er klar), og så se derefter hvornår det passer ind rent trænngs mæssigt at ifole den.

Venlig hilsen Nanna

Irish Cool Kaiza

Min hest er min bedste ven...

0
0
Svar på denne tråd

avl og ridning
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 13:26

hvis det var mig ville jeg ifole om foråret det år den bliver 3, tilride i løbet af sommeren og så give fri.

Den vil så (forhåbentligt) fole tidligt det år den bliver 4, og det passer nogenlunde med at føllet er vendt fra når heste må begynde at starte stævner.

Man har så en 4 års der er tilredet og klar til at at starte stævner (i forhold til alder) og hesten har også haft et føl, som er en klar fordel senere da man med god samvittighed kan ifole selvom hoppen er ved at være ældre.

1 føl, 10-12 år i sporten og så fx tilbage til avlen.

Enkelte ifoler 2 års (det år de bliver 2), men det mener jeg er alt for tidligt.

Beklager tastefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

Flere af hestene - tag et kig

Baby og børne tøj - kontakt for info

Udlejes:

RDH hoppemave, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 13:40

Kære jer.

Tusind tak for de gode og fyldestgørende svar... :) Har I selv erfaringer med at det har givet "bedre" og mere stabile ungehste hvis de får et føl så tidligt?

0
0
Svar på denne tråd

moden hest
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 13:54

syntes ikke det at få føl gør en foreskel på hvornår en hest bliver moden, nogle bliver det tidligt andre ikke...

Beklager tastefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

Flere af hestene - tag et kig

Baby og børne tøj - kontakt for info

Udlejes:

RDH hoppemave, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 08:54

Jeg har købt en hoppe med avl for øje, og jeg regner stærkt med at hunbliver ifolet forår 2010 hvor hun fylder 3år. Medmindre hun ikke er klar.

Anne-Sofie

"Ridning skal også være sjovt for hesten"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider