Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 kan i anbefale en dygtig underviser?
Forfatter: 
Dato:  29-09-2013 20:02

hejsa

 

jeg vil gerne starte op i akademisk, men mangler en underviser.

 

Kan i anbefale èn?

 

Jeg har en irish cob vallak på 6 år, med massere af potentiale så vil rigtig gerne igang.

 

Vi bor i nordsjælland, tæt på helsingør.

 

På forhånd tak

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 underviser
Forfatter: 
Dato:  29-09-2013 21:40
Der er jo mange på Nordsjælland :-)

Granly holder et hav af kurser med masser af forskellige undervisere, der skulle være noget for enhver smag.

Personlig rider jeg ved Pernille akademisk-ridning.dk.

Ellers er der Katrine fra klassisk-dressur, rikke-line fra Granly, Monica (husker ikke efternavn, men hun er uddannet massør og har opstaldning, så burde være til at finde), Eva Tirstrup, liv tolsager, Maria d og adskillige flere.

Katrine's heste ser godt ud, det samme gør de af rikke-line's jeg har set, Pernille er i min optik en meget talentfuld underviser der selv har uddannet til s, resten kender jeg kun af omtale :-)

Vh Githa Clausen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu flere...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2013 10:25

Christina Holmbæck er også en mulighed, Lars Poppel, Michelle Wolf m.fl. Der skulle vist være rigeligt at vælge imellem efterhånden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  04-10-2013 20:02

Jeg har fået kontakt til en rigtig dygtig og sød pige, Maria D Cheung.

 

Havde første time i tirsdags, det var fantastisk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underviser
Forfatter: 
Dato:  04-10-2013 21:20

Ja hende kan jeg også varmt anbefale. :-)


Part søges til min oldenborg hoppe. Skriv for mere information.


0
0
Svar på denne tråd
 
 første time
Forfatter: 
Dato:  07-10-2013 20:28

var sikker på at mig og hesten var bedre

 

Men det er jo en helt anden måde at ride på. Virkelig spændende og utroligt hvor lidt der skal til før hesten gør det ene og andet. Er vildt imponeret over Maria og min hest.

Må indrømme jeg føler mig total blank, og vejen virker utrolig lang...

 

Hvor længe fik i undervisning før i tænkte nu sker der sku noget, og følte at i kunne arbejde på det alene?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 første time
Forfatter: 
Dato:  07-10-2013 20:29

var sikker på at mig og hesten var bedre

 

Men det er jo en helt anden måde at ride på. Virkelig spændende og utroligt hvor lidt der skal til før hesten gør det ene og andet. Er vildt imponeret over Maria og min hest.

Må indrømme jeg føler mig total blank, og vejen virker utrolig lang...

 

Hvor længe fik i undervisning før i tænkte nu sker der sku noget, og følte at i kunne arbejde på det alene? Altså selfølgelig med undervisning med jævne mellemrum, men kunne træne noget der gav mening?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 en lang tur
Forfatter: 
Dato:  07-10-2013 23:05

Jeg oplevede i starten at jeg ikke følte at jeg ikke kunne noget medmindre min underviser stod ved siden af.

 

Men har hele tiden følt at jeg fik fremskridt for hver lektion, men har os haft stået med en såkaldt livs farlig hest.

 

Vejen virker lang og bumpet, og man kommer på mange lang turer. Men man indser os at der ikke findes nogle genveje.

 

Og det fedeste er at man mærker hen af vejen den blødhed og smidighed man får opbygget hos hesten, samt dens velvær ligesom bare stiger. den lystre bedre og virker glad for arbejdet.

 

Jeg får nogle gange følelsen af at vi danser når vi træner. Og at vi ligesom bare smelter sammen.

 

Men husk at vi alle sammen er startet det samme sted. Nogen har bare nemmere heste at arbejde med og nogle mennesker forstår tingene hurtigere end andre mennesker. Men vi går af samme vej

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde samme
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 10:01

oplevelse, da jeg startede med den akademiske dressur - jeg har ikke egen hest, men red på min undervisers heste i et par måneder sidste sommer. Jeg tror, at jeg fik 12 undervisningstimer i alt. Jeg følte mig HELT blank de første par timer, og netop den fornemmelse af ikke at kunne noget, uden at underviseren stod og bad mig om det - den oplevede jeg også. Jeg kom aldrig helt af med den fornemmelse, da jeg ikke havde mulighed for at træne imellem timerne (min underviser bad mig dog jævnligt om at ride selv i 10 min. under undervisningstimen og fortælle hende, hvad jeg lavede og hvorfor - DET var svært), men spændende er det, og det er jo VILDT så følsomme heste er

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Michelle Wolf
Forfatter: 
Dato:  17-10-2013 07:48

Hvis jeg boede på sjælland ville jeg helt klart vælge Michelle Wolf som fast underviser, og så evt. supplere med nogle kurser hos andre undervisere engang imellem (bare for at få nogle andre øjne på)

 

... men nu startede jeg jo også ved Michelle Wolf (3mdrs. praktikforløb). Men jeg synes bare, Michelle er SÅ grundig og dygtig og pædagogisk. Hun har rigtig meget undervisningserfaring, da hun jo har et hav af elever hver uge. Hun har haft rigtig mange forskellige elever og heste mellem hænderne, og det gør bare, at hun er virkelig god til at forklare og rette ind meget individuelt. Hun går meget op i kvalitet - det er IKKE showheste ude hos hende! Basis kommer altid i første række, og SKAL være i orden, og jeg synes det er SÅ fedt. Derud over er der jo et supergodt miljø ude på Enggaarden, så man har god mulighed for at dyrke det Akademiske rent socialt hvis man tager derud og får undervisning engang eller to om måneden.

Og så er hun jo bare selv en knaldgod rytter der rider på højt niveau.

Ja, jeg er kæmpefan (hihi) ellers så tag i det mindste et weekendkursus med hende og se, om det er noget. De 3 måneder er simpelthen det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv, og gør det gerne igen :)


"The difference between the show-horse and the school-horse is that the show-horse remembers the exercise the school-horse understands the aid."
Bent Branderup

0
0
Svar på denne tråd
 
 drømmescenariet
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 12:51

ville da helt klart være at flytte hesten til enggarden eller granly hele vinteren og så få intensiv undervisning de næste 3-4 måneder. Men der står penge-pungen lidt i vejen. Så indtil videre må vi "nøjes" med undervisning en gang om ugen

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dengang jeg startede
Forfatter: 
Dato:  21-10-2013 10:28

var min hest 18 år og han var blevet meget uvillig til at gå ind på banen.

 

Jeg startede fra jorden, og jeg syntes slet ikke det gik.

 

Men så bestemte jeg, at hesten skulle have en omgang massage,

 

Hesten og jeg havde regelmæssigt fået massage af den samme masør, men da jeg ikke havde haft ondt, havde hesten heller ikke fået massage.

 

Masøren kendte hesten godt, og da hun efter lang tid igen fik fat i ham udbrød hun: sikke nogle lårbasser han har fået.

 

Så vidste jeg, at min træning gav resultat.



BirteB
Husk at leve mens du gør det,
Husk at ride mens du tør det!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider