Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 for store guldfisk...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2017 19:34

Hej

jeg har fået nogle guldfisk i gave, men de er i løbet af en årstid voksede rigtig meget! jeg tror nu de næsten er 7 cm lange og akvariet er alt for lille. Jeg har dog fundet ud af de hører til i en dam, men det har jeg desvære ikke... så jeg ved ikke om jeg skal købe et størrer akvarium eller kan man give dem videre til nogel der har en dam?

Er jo rigtig glad for dem, men de er dog blevet så store jeg måske føler at det vil være synd at holde dem i et akvarium (selvom jeg køber et støre et) Vil det være det? :/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Store guldfisk
Forfatter: 
Dato:  09-11-2017 17:56
Tror ikke du kan sætte dem ud nu. Hvis de har levet godt i akvariet et års tid tror jeg sagtens de kan fortsætte som akvariefisk.
Men ja, mere plads lyder fornuftigt. Hvis du har en akvarie butik i nærheden kan de måske hjælpe.

Skal vi ikke se de flotte fisk??

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Guldfisk bliver gamle og store
Forfatter: 
Dato:  14-11-2017 20:51

De hører på ingen måde hjemme i et akvarie.

Find nogen med en havedam, der gider dem. Havedamme skal være ret dybe (150 cm) og frostfri, og have et vandareal på mindst 5 kvm.

 

Du skulle nu nok hellere have slørhaler i dit akvarie. De guldfisk er da en dum gave.


Mvh

Tine

2
1
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  18-11-2017 16:03

Både guldfisk og slørhaler bliver for store til akvarier under 150 L. Du kan aflevere dem hos dyrehandleren og købe en kampfisk i stedet :-)

 

Ved ikke hvor stort dit akvarie er, men andre fisk, der er gode til små akvarier, er gubby, dværgtandkarper, mikro rasbora og lign.

 

Dog er der INGEN fisk, der hører hjemme i en bowle.

 


PAAtvaers

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider