Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Aggressiv hun-marsvin
Forfatter: 
Dato:  18-10-2017 12:30

For 2 uger siden købte jeg 2 hun-marsvin søskende ,de er 3 år og har boet sammen hele livet.i starten troede jeg at de var rigtig glade for hinanden, indtil jeg opdagede at den ene hun

lige pludselig begynder at bide og banke sit hoved ind i den anden, den anden skriger ligsom om den er såret og er altid virkelig bange for at komme tæt på den anden, jeg har også opdaget at den der bliver bidt har små sår i huden. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre fordi de hader ikke hinanden de ligger tit oppe ad hinanden og kæler og sådan noget, men lige pludselig begynder den ene altid at bide den anden og jeg syntes det er rigtig synd for hende hvad skal jeg gøre? Hvorfor gør hun det? Er det bare fordi de er søstre eller hvad?

0
0
Svar på denne tråd
 
 svært at svare
Forfatter: 
Dato:  20-10-2017 22:34

De burde jo ikke være aggresive - får de varieret og nok kost? - har de nok plads og nok hø?

er det fordi den stresser over flytningen?

normalt er de jo glade for selskab.....

 

Kommer de ud og får motion?

 

Måske er den ene syg? - det kan godt påvirke dem.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marsvin
Forfatter: 
Dato:  22-10-2017 00:05

Svensen kommer med en masse gode og vigtige spørgsmål.

 

Hvis de har plads nok, og får fodring og aktivering nok - så KAN en løsning være et kasteret hanmarsvin.

 

Marsvin ændrer ikke adfærd som sådan af kastrationen, og vil derfor være lidt en bossy han der kan sætte damerne på plads ;) Det fungerer altid godt i en flok - men det kan selvfølgelig risikere ikke at være løsningen alligevel, de er forskellige individer, så måske de bare ikke fungerer sammen og du er mere obs, end tidligere ejer.


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider