Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Hvad koster det om måneden? (Kanin ca.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2016 17:48

HEJ

 

Jeg vil høre om du ved hvad det Ca (i gennemsnit.) koster at havde Kanin.

 

Hvis du har god tid må du meget gerne skrive hvad vær enkelt ting ca. Koster om måneden, men det er helt okay hvis du svare på hvad alt samlet koster om måneden.

 

Mvh Casandra


Svar meget gerne på mine andre inlæg.? (Hvis du kan)?

0
0
Svar på denne tråd
 
 En god hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  18-09-2016 09:44
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-09-2016 18:15

 

Jeg havde en skøn minirex for nogle år siden.

Han var ikke billig i drift, men det var fordi, jeg fra starten fravalgte det billige foder og hø fra Brugsen. Det var af for lav kvalitet!

Jeg havde en forkælet stuekanin :)

Billede

Billede


Her er et overslag på, hvad Eddie kostde at holde:

Månedlige udgifter:

Foder: 150 kr.

Hø: højst 50 kr. (Det store sække i dyrehandlerne er tit udmærkede.)

Halm. Gratis fra stalden (halm er hyggeligt i buret)
Strøelse: Jeg købte hamp i store sække fra et sted, der ikke findes længere, men det var omkring 100 kr. om måneden.

 

Det var de mest basale ting: 300 kr.


Derudover fik han masser af grønt hver eneste dag og om vinteren, må man betale sig fra det. Bredbladet persille, spinat, rucula var store hit. Det skal man også medregne i budgettet, da han spiste en del af det og virkelig nød det! :) Han spiste så meget, at han havde sin egen kasse i køleskabet med Eddiegrønt, men man kan selvfølgelig også bare tage af sine egne grøntsager, hvis man spiser sådan nogle tit.

Desuden supplerede jeg gerne med lidt ekstra lækkert enghø, forskellige luksusgodbidder o.l., men det var mest for sjov. Det er ikke nødvendigt.

 

Sidst, men ikke mindst, så ødelægger og slider kaninen også sine ting, så man må desuden medregne lidt ekstra penge til ny vandflaske, nyt hus osv.

Derudover var det også nødvendigt at få ham kastreret, for at få skruet lidt ned for kønshormonerne, det koster også - det er i det hele taget en god idé at have en dyrlægeopsparing, så man fluks kan tage afsted uden at tænke på økonomien, når kaninen får kolik sent om aftenen...

 

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider