Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Hund i bil..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 19:29

Kæresten og jeg skal have hund og den skal jo transporteres hjem.. Men hvordan.?

 

Vi er udemærket klar over stålbure til bilen, men vi har forholdsvis små biler, så hvordan gør I andre, er der bure i kan anbefale.?

 

Vi har en Getz og en Golf 4, ingen af dem 4 døre..

 

Hunden er en kleiner münsterlænder blanding, der er vant til at køre bil..

 

 

 



Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 19:36

Vi har også en meget lille bil og har valgt at sætte gitter op mellem bagagerum og bagsæder. Der er slet ikke plads til et bur i vores mikrobil.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Toyota og Leonberger
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 19:52

Altså jeg har - i min minimale Yaris - slået bagsædet op, så er der lige nøjagtigt plads til en Leonberger, uden bur vel at mærke

 

Men Sully synes nu bedre om at køre i min kærestes Sportsvan, den strammer ikke helt så meget over hofterne, siger han...

 

Se selv - det kan sagtens lade sig gøre! Billedet er helt tilbage fra marts, han er endnu større nu, ca. 55 kg og ca. 72 cm i skulderhøjde, men kan stadig sagtens proppes ind bag i Potti


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 20:01

Vandet: Kan godt se der skal noget bil til den basse men lovligt er det vel ikke? Så vidt jeg ved skal hunde være spændt fast eller i bur. Både så i ikke selv får ham i hovedet ved en ulykke og så han ikke smutter ud på vejen under en ulykke. Men reglerne er måske lavet om?





0
0
Svar på denne tråd
 
 Næppe lovligt
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 20:03

Næh, lovligt er det næppe - og jeg ved godt, at jeg bør få monteret noget gitterværk....


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen lovkrav
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 20:34

Mig bekendt er der stadig ingen lovkrav om at hunden skal være spændt fast eller i bur - mener kravet er hvis politiet vurderer hunden er til gene/fare for chaufføren, så kan man få en bøde, men et decideret krav om at hunden er i bur eller spændt fast er der ikke.

 

Vi har 4 hunde, og vi kører helst ikke lange ture med dem alle på én gang for vi har ikke plads til bur bag i bilen i vores lille corsa, eller jo - men ikke hvor vi har plads til alle 4 på én gang.

- Så det er enten løs på bagsædet, ved fødderne på passagersædet eller spændt fast i seler på bagsædet - hvilket dog ikke altid fungerer lige godt, for synes de selestykker er rigeligt lange til små hunde! :-)

 

Men når det er en større hund, kunne det være en sele til bagsædet var en idé?

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 22:01

Annemette: Jeg tænker at du spørger hvordan det er rarest for hunden at køre med jer den første gang? Eller er jeg galt på den?

 

Er det en hvalp?

Jeg ville sidde med den i skødet, eller have den ved fødderne, som passager selvfølgelig.

 

Men ellers i bur bagi, eller i en sele spændt fast i sikkerhedsselen, det har vi.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 22:08

Rollo: Ok har heller ikke kunnet finde det nogen steder, men det er det de fortæller i hundeudstyrsbutikkerne.





0
0
Svar på denne tråd
 
 hundiversitetet
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 23:26

De vil vel også gerne sælge

 

Har støvet nettet igennem, men har ikke kunne finde noget reelt om at det er ulovligt ikke at ha' hunden spændt fast på en eller anden måde - er nemlig selv træt af ikke at kunne ha' hundene i bure eller spændt fast, men vil jo heller ikke køre med dem ulovligt, de gange hvor vi har alle med på én gang.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hund i bil ..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 23:30

Som Rollo fortæller, så er der ingen regler i Danmark om fastspændelse af hunde. De må bare ikke være til gene for fører.

 

- Jeg mener dog alligevel at det eneste forsvarlige er at have sin hund i bur eller have den spændt fast. Jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis jeg kørte galt med mine hunde, og de ikke var spændt fast og derfor røg ud af forruden og pådrog sig store skader, hvis det kunne være undgået med fastspændelse.

Derfor har jeg begge mine siddende i sele og spændt fast med en speciel snor med seleklikker til bilen. Så er jeg rolig, for hvis jeg skulle køre galt, eller for den sags skyld bare bremse hårdt op, så flyver de ingen steder.

 

Når vi til foråret skal have ny bil - kommer hundene om bagi i bur.


.. Sagde LilleChelle ;)


Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 08:19

Ayalone.. Nej, det er faktisk bare helt generelt.. Hunden er en 4 års kastrat, det er en vi arver fra mine svigerforældre.. Hunden er vant til at køre bil og vi har også haft ham med en gang eller to, hvor vi har været ved stranden..

 

Troede faktisk det var et krav at hunden skulle være forsvarligt buret inde eller sidde i sele.. Der kan man bare se..

 

Det er ikke så galt i min bil, der kan sæderne ligges ned, så bagagerummet er helt plan og så kan vi sagtens have et bur, som han er vant til, det er mere kærestens bil det er lidt et problem i..

 

Vi må ud og se hvad der tilbydes af smarte løsninger på markedet..

 

 

 



Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 08:20

Ja selvfølgelig de skal jo sælge

Anyway jeg læste indlægget som om der var tale om en voksen hund, der desuden er vant til at køre bil, men ret mig hvis jeg tager fejl. En hvalp ville jeg sidde med så jeg kunne nå den.





0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111111
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 10:17

Altså vi har et vandtæt betræk til bagsæde og ryglæn. Der er så et dynebetræk udover hele ryglænet og tæpper på selve sædet. Vi har hende spændt fast i sele. Hun har et bur, men har aldrig været derinde mere end fem sekunder. Hun tør ikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 11:17

lille cavalier på 5,5 kg, og mine forældre har altid haft bil med små bagarum, uden mulighed for at have et bur, og da min hund heller aldrig har været i et bur, vil jeg ikke byde ham at sidde i sådan et.

 

Så jeg har købt en snor(kort en) hvor der er karabinhage i den ene ende, og sådan en til ned i sikkerhedssele-dimmeren(den orange/røde ), så er han spændt fast på den måde....


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hund og bil
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 12:04

Da min hund skulle hentes hos avler, havde jeg købt en sele til ham og en speciel sikkerhedssele med karabinhage, desuden sad datteren på bagsædet sammen med hunden og det fungerede fint.

Min hund kommer altid med når jeg skal ud at køre og her har han stadig sele/ sikkerhedssele på. Det er sikkerhed for både hunden og mig.


Sælges:

Jeva skoletaske og matchende penalhus

 

Luksus kuglepen fra Cartier

OBH Björn Axen fladjern


Mærk verden

0
0
Svar på denne tråd
 
 altid bur
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 12:41

Hej,

 

jeg vil aldrig vælge at transportere mine hunde på anden vis end i et bur!

Alle 4 hunde ved at deres bur er deres fristed og at det at komme i buret i bilen er lig med sjove og gode oplevelser bagefter, de elsker at komme i buret!!

 

Vi har aldrig brugt buret til afstraffelse,hvorfor skulle man iøvrigt det?? (til de der mener at det er synd at komme dem i bur)

 

Derimod synes jeg det er synd at spænde dem fast med en sele,der kan de ikke bevæge sig frit rundt..ej heller ligge som de vil.

I buret er de frie til at ligge præcis som de vil og de kan bevæge sig frit.

 

Så for hundenes skyld vil jeg aldrig vælge andet,det er et spørgsmål om tryghed!

 

tillykke med din nye hund iøvrigt!

 

Mvh Hotbandit!

 

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 13:00

og tak for lykønskningerne.. Nu ser vi lige om svigermor stadig mener det når vi når weekenden.. Men ellers får vi ham med hjem på søndag..

 

Tror det ender med at vi køber et bur, det er han vant til, også må vi køre i min bil, når han skal med..

 

 

 

 



Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 sele...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 10:57

Ang. sele til bilen så skal i bare være opmærksom på at den redder JER - IKKE hunden!!

 

Nu har jeg købt en køre sele til min golden til gåture, da jeg var lidt vild med det bredde stykke på brystkassen. Han trækker stadig en del (8 måneder nu) og hvis han trækker hårdt så hoster han lig en gang bagefter. Så jeg tør slet ikke tænke på hvordan det vil være hvis vi kørte galt, eller bremsede hårdt.

 

Så den er ikke et hit til bilen her (hunden sidder i bur ved os)

 

Måske man kan få andre modeller - don´t know. Den her vil i hvert fald gøre stor skade hvis han havde den på i bilen og vi kørte galt.

 

Jeg ved godt selen er stor til ham på pågældende billede (fra i sommers), men han er blevet stor nu, og selen er passende til hans størrelse nu, men vil stadig gøre skade i en ulykke.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 11111111111
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 12:11

Man kan få specielle køreseler, som ikke sidder som ovenfor. Den dækker henover bringen. Om den er mere sikker ved jeg ikke.

 

Men hunde som er bange for bure, hvad gør man så, kaster den ind i det og smækker lågen? Fordi en sele er synd?

 

Vi har trænet og hun vil ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 alle kan trænes
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 12:29

det er et spørgsmål om tålmodighed og gode oplevelser!!

 

TING TAGER TID!!

 

Og nej gu smækker man da ej lågen, så kan jeg dælme godt forstå din hund ikke forbinder det med noget godt!!

 

MvhHotbandit!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bur.....
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 17:42

Jeg kan kun være enig med Hotbandit - at bur er den eneste rigtig løsning...

Kører man galt med en hund i sele kan det godt være man redder sig selv - men tvivlsomt om hunden overlever.

Da vi fik vores lab blanding som hvalp skyndte vi os at købe et alubur som er gennemtestet og han elsker bare det bur...

Når jeg går i garagen og rydder op kan han bare ligge inde i buret og hygge sig uden det er lukket. Han føler sig tryg - altid...for han har lært det fra start at det er noget rart.

Jeg kan godt forstå at ikke alle biler indbyder til et hundebur, for det er nok de færreste små familiebiler der gør det...

Men for alles sikkerhed så tænk jer om inden i kører ud med hunden på de danske veje

 

/Mette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Du godeste.....
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 20:45

Hotbandit: Har du svært ved at læse hvad jeg skriver?

 

En mente det var synd at hunden IKKE kunne være i bur, men når hunden ikke vil/er bange. Så kommenterede jeg om man så skulle smide den derind, ellers var man en dårlig hundeejer.

 

Vores hund er trænet over ganske lang tid og har også fået hjælp. Men nogle hunde er mere nervøse af sig end andre!

 

Du behøver ikke belære mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1111111
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 21:47

Og undskyld til TS for mit sidste indlæg, men jeg beklager at nogle ikke kan forstå ironi

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 08:47

Her er lige en lille video, der viser hvad der sker når man kører galt med en løs hund.

 

www.youtube.com/watch?v=Ts4sMQA4zqA





0
0
Svar på denne tråd
 
 Det går nok..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 07:47

vi fik hunden hjem igår og han lagde ved mine fødder i passagersiden..

 

Så skal vi bare have fundet den bedste løsning for ham og os når han skal transporteres.. Men nu går der forhåbentligt lidt inden han skal ud og køre bil igen..

 

Men hvor er det dejligt at blive mødt af en glad hund når man står op

 

 

 



Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 15:35

Tillykke med ham og ja det er skønt at vågne op til en glad hund

0
0
Svar på denne tråd
 
 gyngehest
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 22:38

I min lille vw polo har hundene bagagerummet, og dette er afspærret med gitter om mod bagsædet - det er måske ikke verdens største bagagerum, hvilket gør at jeg ikke har kunne finde et ordentligt bur dertil, men vores to hunde, collie og labrador, kan snildt være der samtidig og begge ligge og sove.

Til konkurrencer har jeg dog nu købt et stofbur, som jeg er ved at tilvænne collien, det står i stuen så de kan gå ind og ud af det indtil det bliver en del af hverdagen at buret er der..

Lige nu er "ind i hulen" (buret) = godbidder og nus


* ERIKA *

Er du til sprælske farver og glade motiver?


Klik ind på min mors hjemmeside MinnaBN og se de skønne malerier:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 08:22

Vi har en bette chihuahua, på 6 mdr. Han er selvfølgelig med mig på arbejde

I vores køleil er der ikke plads til noget bur. Og da jeg nogle gange køre en hel dag, syntes jeg ikke han skal sidde fastspændt i en sele. Hvis der da overhovedet findes så små seler.

Han har derfor en bette kurv ved siden af gearstangen, på gulvet, hvor han ligger. Der står en lille kasse i vejen så han ikke kan hoppe over til mine fødder.

Og ja, han har selvfølgelig en snor på der sidder i en sele.


Helt ny mulighed for at få fantastisk lækkert svinekød, gratis leveret direkte til din hoveddør - uanset hvor du bor.




www.halv-gris.dk






0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider