Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 syg efter narkose
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 03:47

Min højtelskede lille kaktus er blevet steriliseret igår jeg kunne hente hende ved kl 16 og der var hun frisk og kontaktsøgende.

Da hun kom hjem spiste hun og drak en masse vand, kl 19 var hun ved dyrlæge igen hun sank lige pludselig sammen og jeg kunne ikke vække hende, hun vågnede dog på vej til dyrlægen men var meget slap.

Dyrlægen gav hende væske, og mente at det var en bivirkning af narkosen der gjorde at hun var så slap, hun er nu her stadig utrolig dingel når hun går kan ikke rigtig finde ro, og drøner rundt efter mig hvis jeg går.

hun vil ikke ligge oppe ved mig som hun plejer, hun vil heller ikke være på gulvet på et tæppe hun er bare totalt rastesløs.

har haft katte i narkose før uden de store problemer, er der nogen der har prøvet noget ligende??? især fordi hun jo var frisk da jeg hentede hende

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 12:54

Jeg har en kat som også bliver syg af narkose. Narkose kan godt tage meget meget lang tid at komme over - for mennesker er det op til 2 måneder.

Mit råd er opfør dig normalt, for katte bliver urolige når deres ejere er nervøse. Hold øje med om hun går på bakken og om hun drikker. Hvis hun ikke vil spise efter 24 timer så giv hende lidt tun eller olie (men endelig ikke for meget, 1 tsk er rigeligt)


Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bedøvet
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 21:21

det lyder ikke så rart, men de to gange min gamle hund var under narkose var han som "en mand med influenza" (hvis du ved hvor ynkelige og kraftesløse sådan nogen er haha) i flere dage bagefter.

sørg for at hun få drukket som det vigtigste.

og god bedring med hende.

 

er så nysgerrig at jeg må høre hvorfor hun er blevet steriliseret?

 


Venlig hilsen Sarah.



Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 17:27

Pyh en omgang, det viser sig at hun desværre havde fået bedøvelse efter at veje 4kg og hun vejer max 2,5.

Hun har det heldigvis meget bedre idag og begynder at kunne styre bagkroppen hun blev ved dyrlægen igår da jeg valtgte at køre hende der ned da de åbnede.

Hun har fået noget væske og noget andet medicin, og nu spiser hun heldigvis igen og ligger stille og slapper af på hendes tæppe. Har fået super god behandlig af dyrlægerne der selvfølgelig var kede af at have fejlbehandlet hende, og skal hverken betale for sterilisering eller opfølgende behandling er bare jubel lykkelig for at hun klarer den og snart er helt frisk igen

Grunden til hun blev steriliseret er at hun får lov at komme ud og vi ønsker ingen killinger

0
0
Svar på denne tråd
 
 narkose
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 21:48

nårh det lille pus!

godt hun er i bedring.

 

det med hvorfor...hehe..jeg ved ikke hvorfor jeg fik bildt mig ind det var en kanin??? det er jo lidt sjældent, men nu forstår jeg bedre :-)


Venlig hilsen Sarah.



Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Narkose....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 12:39

Pu ha , overdosering kan ofte koste dyret livet så sikke en fejl, det burde ikke kunne ske, de dyrlæger må virkelig være sjuskede.

 

Min dyrlæge vejer altid dyret selv mens ejer overværer så man er enig om vægten netop pga vigtigheden af doseringen af narkose og medicin.

 

 

Derudover er der stor forskel på narkosemidler, langt de fleste steder bruger man et skrapt middel som er gammeldags og billigt.

 

Og det er selvom der findes et nyere og meget mildere produkt hvor dyrene er på benene efter 5 min og helt friske.

 

Jeg kender 2 steder på sjælland hvor man benytter dette produkt af hensyn til dyret samt at risikoen for dødsfald ikke er til stede...

 

 

Jeg tør aldrig mere at bruge andet en det nye produkt, jeg har set forskellen på mine egne dyr og betaler gerne 100 kr mere.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 syg efter narkose
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 19:59

Havde ikke selv mulighed for at afleverer hende så det gjorde min søde mor, der er sket en meget beklagelig fejl og kaktus har det heldigvis godt igen.

Jeg har ikke fået valget imellem 2 forskellige bedøvelser blot oplyst en ca samlet pris for steriliseringen.

Jeg vil helt klart være meget ops på det en anden gang hvis jeg igen skal have en kat i narkose

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider