Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Nymfeparakitter?
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 18:01

Hej allesammen!

 

Jeg står og skal have mig en nymfeparakit! :D
Er der tilfældigvis nogle som kender nogle gode opdrættere?
Jeg har søgt med lys og lygte på nettet, men der var ikke det store. Jeg tænker at mange af dem, måske ikke er så offentlige på nettet.

 

Hvis I ved hvem der opdrætter nymfeparakitter, og måske kender nogle gode hjemmesider, så skriv endelig! :)




- På forhånd tak for hjælpen. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar fra Frigga.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2011 14:52

Hej saga skat.

 

De fleste som opdratter fugle er privat folk og opretter fuglene som hobby og ikke så meget til salgs brug.

 

De kan derfor väre sväre at finde på nettet.

 

Nogen gange kan man finde dem i så noget som Den blå avis. eller under fugleinfo.dk

 

Men hvis jeg var dig ville jeg spare besvärret og gå ned til en god lokal dyrhandel og köbe en nymfeparakit der. Jeg har selv 3 styks gående fra dyrhandel i Nakskov på Lolland og den ene af dem er nu 11 år gammel.

 

I dyrhandel kan man få mange gode råd om hold af denne slags fugl eller få oplysninger om de kender til opdrätter som sälger til dyrhandlen.

 

Jeg ved ikke hvor meget du ved om disse fugle men et kan jeg sige dig. De er gode som väkkeur om morgen. Eller som alarm klok om der skulle dukke uventet personer op. Dette er skrevet med et smil på läben.

 

Det er fugle som er meget nysgerig og gerne fölger med i hvad der sker i hjemmet.

 

En anden ting du lige skal vide er at de sviner ret meget med maden. Så der er ikke andet for at tage stövsugeren frem en gang imellen. Håber du for glade af en kommende fugl.

 

Jeg har stor gläde og fornöjelse af mine også de dage hvor man er ved og blive döv.

 

Mange knus og hilsner fra Frigga.

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 t o styks
Forfatter: 
Dato:  14-11-2011 16:16

Køb et godt stort bur og køb to. De er vildt sociale dyr



Kom Nanna lige forbi og sagde


www.123hjemmeside.dk/ nannasmarsvineformidling


www.svinene.dk hyggeligste marsvineforum

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen!
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 19:07

Nu har jeg fundet en fugl. Jeg har købt ham hos privat opdrætter. Han har fået to bure, som er slået sammen til et stort. Så plads er der nok af.
Jeg får ham hjem midt i januar. Men tak for hjælpen alligevel! :-)


 

 

Stop med at whine - livet er hvad du gør det til.
Spread the love.
<3

 

See ya later, aligator ;)
/Sarah Vestergaard Trane.

0
0
Svar på denne tråd
 
 To....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 19:27

Skal du ikke have to som Siffeline også foreslår??


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du leve det gode liv?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen!
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 11:24

Nej, ikke til at starte med. Som opdrætteren selv har sagt, så er det nemmere hvis man har en alene i det første års tid, og så køber en til. De er nemmere at gøre tamme på den måde.
Hvis man har to til at starte med, kan de hidse hinanden op, og være sværere at gøre tamme. :-)


 

 

Stop med at whine - livet er hvad du gør det til.
Spread the love.
<3

 

See ya later, aligator ;)
/Sarah Vestergaard Trane.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider