Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Højde på tentorpæle
Forfatter: 
Dato:  17-11-2016 17:36
Hej, mon ikke nogen her kan give mig et godt råd?

Jeg er flyttet ud på en gård med folde til hestene. Det er jo super. Den ene langside har levende hegn i form af syrentræer. Dem får jeg ikke klippet til før til foråret. Derfor har jeg midlertidigt sat tentorpæle hele vejen op ad langsiden. Der er kun én strømsnor på. Nu er mit spørgsmål: hvor højt skal strømsnoren være til et par heste på 155 og 165 cm? Lige nu er den Ca 106 cm høj,men det virker for højt.
Hvad plejer man at gøre med tentor hegn?

Hilsen Jinnie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hegn...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2016 19:03

...jeg ville være ked af lavere højde end 120 over jorden til store heste - hvis træerne er meget tætte kan mindre dog godt gøre det.

 

Jeg ville nok vælge at investere i ekstra isolatorer så der kommer en ekstra tråd på hver pæl og så have laveste i 60-70 cm højde - så er man ude over at de prøver om de "kan lave en shetlænder" ved at gå under hegnet

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 to snore/tråde
Forfatter: 
Dato:  28-11-2016 15:17

Vi har købt de højeste tentorpæle til de steder hvor vi har midlertidigt hegn og sat en ekstra isolator på, så der er to tråde.
Vores varige hegn med træpæle er lavet så hegnet er ved 60 og 120 cm, og vores heste er omkring 155 cm.


 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak:) og nyt problem?
Forfatter: 
Dato:  30-11-2016 12:29
Mange tak for jeres svar. Jeg tror der er styr på højden nu.hestene bliver i hvertfald inde:) til gengæld har jeg i aftes oplevet et mystisk problem. 2 steder stod mine tentorpæle og slog gnister. Der var intet der rørte dem på når nogle dråber regnvand! Da jeg pustede dråberne væk, forsvandt gnisterne. Har andre oplevet problemer i regnvejr? Det er jo noget møg hvis batteriet bliver brugt helt op pga en smule regn..

Dbh Jinnie
0
0
Svar på denne tråd
 
 hegn/gnister
Forfatter: 
Dato:  30-11-2016 22:32

Også mine tentorpæle slog gnister i regnvejr og er derfor skiftet ud med plastichegnspæle. Disse kan fåes i flere højder og har oven i købet metalspyd i enden og trædeplade. Supernemme at arbejde med - og at flytte, og de vejer ingenting.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tentorpæle...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2016 21:58

...er ikke ret gode til hegn, da de afleder alt for meget til jorden, især i fugtigt vejr pga. den måde de er konstrueret på (en rigtig god leder (jern) med god jordforbindelse kun adskilt fra en anden god leder (tråd) af en lille tynd isolator), hvilket betyder at spændingen på hegnet falder. Det har derimod ingen indflydelse på, hvor hurtigt batteriet aflades, hvis det er et batterihegn. Det er kun effektforbruget (Watt), der bestemmer det og så temperaturen, da batteriet aflader hurtigere i koldt vejr.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider