Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 jeres hjemmelavet høhæk til folden
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 14:24

hej. kunne godt tænke mig at se jere hjemmelavet høhække . jeg er ved at lave en med palle i bunden og 4 sider beklædt med brædder men syntes den ser lidt høj ud så vil meget gerne have nogle mål fra jer der har bygget den slags mål fra bunden ink pallen den er bygget op på


mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 09:24

denne her..


Billede


En palletank, der er skåret ned. Øverste jernring er svejset på for at undgå skarpe kanter.. I starten var der også svejset to stænger over, da jeg har en hest der har en tendens til at kaste høet over kanten. Disse er desværre røget af.

jeg er rigtig glad for denne og den har da holdt i nogle år nu.

 

Til næste år skal jeg bruge en mere, da mine heste skal i løsdrift. Her har jeg skaffet nogle rammer (dem der kan foldes sammen), sætte to til tre ovenpå hinanden og ellers sømme dem sammen.. tror ikke de er lige så holdbare som palletanken. Men brugbare..


Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 min er færdig :)
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 13:59


Billede





Billede



mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 20:37

Her er min version af en høhæk/slowfeeder


Billede




Billede




Billede




- Hilsen Micro -

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til heste

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 09:07


Billede



Maria


Nu igen med det dejligste ridedyr!

 

Hvis din hest er død,- så stå af!

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grantræer
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 09:21

Vi har grantræer på folden- og det er faktisk vældigt effektivt mod spild.

 

Jeg lægger en bunke ved/under grantræet, så jokker de ikke i det eller p*sser i det.

 

Jeg lægger 6 bunker til 5 ponyer og har næsten ingen spild. Derudover ligger høet lidt i læ for regn og sne- og som den vigtigste faktor, så bliver min jordfold ikke fræset op til dybt mudder. Træerne holder nemlig på jorden og afvander godt- og ponyerne kan altid komme væk ved at smutte rundt om et træ, hvis den gamle synes de "skal have tur".

 


Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 19:20

LuckyBen.....

 

Er det er "rigtigt" slowfeeder net? I så fald hvilken størrelse?

 

Maria


Nu igen med det dejligste ridedyr!

 

Hvis din hest er død,- så stå af!

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 min slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 00:07

Billede




Billede




Billede




Billede




Amonas

Min stald, min gård, min oase

Der kan være to ponyer mere i min løsdrift :-)

 

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


 

Tjek lige min hjemmeside

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 LuckyBen og Awina
Forfatter: 
Dato:  07-03-2013 08:30

Jeg er meget imponeret over jeres slow feedere, de er super fine.

 

Jeg har selv dyrt indkøbte høhække i galvaniseret stål på folden, men syntes de bliver tømt for hurtigt og putter man mere i, bliver det bare hældt på jorden.

 

LuckyBen: Hvor høj har du lavet rammen i toppen og hvor høj er den nederste "spildkant"? Hvor har du købt det fintmaskede net i så store størrelser?

 

Awina: Hvad er målene på din slow feeder. Har du nogensinde problemer med de får hevet nettet af? Jeg kan se du lukker med bagagerumselastikker, når du skal have hø i, hiver du bare i dem eller har du en form for lukkemekaniske?

 

På forhånd tak for svar :)


Vibekær Ridecenter

Opstaldning i Greve

Dækkenvask tilbydes

Problemheste tages i ridning

Part søges til Walser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  07-03-2013 12:38

Maria3: Mit net i dag er et rigtig "slowfeeder" net (det øverste billede). Det kan bl.a købes hos Heike Wilde eller Simpel Balance.

 

Jeg vil sige med det samme at min model ikke nødvendigvis er super perfekt. Min store hest har haft en fantastik evne til at stille sig inde i rammen og få hoved ind foroven af nettet. Så nettet er hele tiden blevet flyttet højere og højere op. Nu smider jeg høet hen over overliggeren. Jeg er 170 høj og kan kun netop få høet derop. Normalt har nettet hængt som på det øverste billede og så er det nemmere af få høet i.

 

Bundrammen bør være højere end det jeg har lavet, for visse heste synes at det er fint at stå derinde og spise eller bare vade igennem det hele. Men det kommer an på de heste man har. Min slowfeeder er også meget tung, mindst 200-300 kg og det er nødvendig, for ellers vælter hestene den, når de skal klø sig.


- Hilsen Micro -

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til heste

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Høhæk med tag
Forfatter: 
Dato:  07-03-2013 22:37

Her er min hjemme lavede høhæk

 

Jeg hænger småmasketnet med hø op i den og så kan der ligge frøgræs eller halm i bunden til ad libitum

Billede




Billede




Billede




Billede




Billede



så flytter vi dem med bilen når det bliver for mudret der hvor de står.

1
0
Svar på denne tråd
 
 høhække
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 09:23

Det er da møg-smart Naja. Dem må jeg lige se når vi kommer forbi næste gang :D

Har I forstærket bunden eller er den bare bygget på en euro-palle?


Still learning..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Høhæk.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 10:25

Bunden er bare lavet af to euro-paller der er sat sammen.

Der er en bedre balance i skuret og der er lidt mere volume når det er to paller.

 

Så har vi sat lægter på i bunden som fungere som meder, det gør det lettere når man skal flytte på skuret og løfter pallen et lille stykke over jorden så den for mindre fugt. Når mederne så bliver rådne kan man bar skifte dem ud i stedet for hele bunden.

 

mvh Naja

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang mål.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 23:40

du spurgte til mål tidligere. vi tog to stk eu paller og satte de lange pallesider op af hinanden så bunden bliver ca 120x160 cm. samlede dem med to stk trykimprænerede 2x4" (ca 50x100mm) dem skar vi i 45 grader på den side der vender nedaf, så der ikke er en stump kant når huset skal flyttes. krydsfinerpladerne blev flækket på langs midtpå, for minimalt materiale spild. hjørnerne der holder taget er 4x4" (ca 100x100) stolper. længden af disse kan varieres i byggefasen så de tilpasses den tiltænkte hestetype, mener vores er ca 180 lange. spærene er lavet af almindelige taglægter, det samme med lægterne der holder tagpladerne. vinkel kan man selv finde hva man synes bedst om. pladerne er bare almindelige B6 tagplader. byggetid for 2 skure = ca 6-7 timer for 3 mand, som bare har lidt håndværksmæssig forståelse, men ikke er faglærte tømrere. byggepris kan nok holdes på små 1000-1200 kr pr stk, hvis man skal købe ALT. vores er flækket sammen af det vi lige havde stående.

 

Venlig hilsen Najas handyman.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ggrrrrrrrrr
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 15:06

min der er vist billeder af længere oppe fungere desværre slet ikke da den ene piller brædderne af så de tykke skruer sidder og flagrer, så den røger ud igen og har et traktotdæk som jeg så må bruge igen selvom jeg ikke syntes det var optimalt og blir hurtigt ulækkert . og så lavt så den ene blir ved at skrabe det ud på jordet så de har et lokum ..ggggrrr


mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Folddims
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 20:56


Billede



Her er min :)


Mvh



Mette



STALD POPPELGÅRD

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 21:12

Den er ca 2 meter x 90 cm

 

nettet er hooks egenproduktion og det holder ikke i længden. Jeg syr det indimellem og skifter det to gange på en vinter. Men det er aligevel det bedste ud af hvad jeg har prøvet.

 

I bunden er der i hvert hjørne et øje. Ramen sidder i den ene side med bagageelastikkerne fast, i den anden side sidder elastikkerne trukket op igennem nettet og om et øje i toppen. Når jeg fylder så vipper jeg de to elastikker af og stiller rammen på højkant, fylder, ligger rammen og lukker med de to elastikker


Amonas

Min stald, min gård, min oase

Der kan være to ponyer mere i min løsdrift :-)

 

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


 

Tjek lige min hjemmeside

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 18:11

Totalt inspireret af denne tråd, satte jeg manden igang med at lave en høhæk, i en kombination af de mange gode løsninger herinde fra.

 

Det blev til denne:

 


Billede




Billede




Billede




Billede



Mange hilsner

 

Sofie


Oldenborg heste er bare det bedste


Med ÅRETS FORÆDLEDE 2-års hoppe

Damgårds Malou

1
0
Svar på denne tråd
 
 Høholder.
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 16:28

Hvor er i bare seje. Det sidste jeg stod havde de lavet nogle af paller. De fungerede fint. Sådan nogle vil jeg prøve at lave for jeg er godt nok træt af hestens møgsvinerri med wrappen her.


 

Red Lightning XX

 

Tequilla Blue Paint

 

Vængets Mirabel Fjordhest

 

Musse Shetter

 

 

R.I.P. Evidence XX og Elegant Spotlight XX.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 gik tilbage
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 19:32

jeg gik simpelthen tilbage til traktor dæk men fik palle under og boret huller i dækket så vandet kunne løbe fra.


Billede
for den brune af dem som tygger ialt blev ved at bide brædder midt over og hive af så det så sådan her ud med de tykke skruer siddende tlbage.





Billede




mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 høholder
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 01:14

jeg har en lignende stor kasse som foto op over med meget kraftige bræddder. min unghest splitter alt ad der kan bides og skubbes til, men denne rører han ikke, andet end bider lidt i kanten foroven.

 

der kommer kun lidt hø ud over kanten hvis jeg får fyldt for meget i.

 

 

i min løsdrift indendøre har jeg igen selv lavet en holder.

 

den er lavet så jeg kan fylde i udefra. den er ca 2 meter lang og går omkring 40 cm ud fra vægen, og er med sider af plader og med rionet ud mod hestene som står lodret, og en skrå plade i bunden. den fungere super godt. kunne nemt laves til slowfeeder med et mindre masket rionet.

 

 

jeg prøvede også med et småmasket net som flere herinde bruger. der gik nøjagtig 2 dage så var der bidt et stort hul i og fidusen gik ligesom lidt af. min unghest ville splitte de fleste af de fine ting i viser billeder af herinde. så jeg skal tænke det skal kunne holde til 10 elefanter. og det gør mine holdere indtil videre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 12:05

Der er mange gode bud, men jeg mangler også lige dén der opfylder de ønsker jeg har.

 

Dvs.

  • NEM at fylde.
  • Minimalt spild.
  • Strået må ikke blive vådt ved regn og sne.

Prøvede at google slowfeeder hest og fandt en del gode forslag. Bl.a. dette

www.vidoevo.com/ yvideo.php?i=MjhZdUJLc...lg4Q0k&hay- feeders

 

Fandt også en gammel tråd fra 2010 med et par gode bud www.heste-nettet.dk/forum/5/543205/ 543205/

 

Jeg forestiller mig en kombination som er noget i denne retning..

Billede

Helt klart et område der kan produkt udvikles.


 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

 

Pony sælges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/312206/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores hø hæk
Forfatter: 
Dato:  30-04-2013 15:00

Vores heste får en rundballe ud ad gangen. Lettere arbejdsgang når man har 3 folde med 4-8 heste på. Og selvfølgelig mente hestene at ballen skulle bruges til at sove i, lege i og tisse i. Så halvdelen af ballen gik til spilde hver gang.
Balleringe er bare for dyre og det samme var de andre alternativer vi kunne finde.

 

Så her er løsningen:

Billede


1000.- kroner i matriale (i nærmeste men dyre byggemarked) til 3 styk incl. kage.

 

Her kan alle hestene enes om at spise :)

 

Hilsen TinkaN.


-Feeling down? Saddle up!


1
0
Svar på denne tråd
 
 Høhækken
Forfatter: 
Dato:  11-12-2016 11:15

Hej ved det er en gammel tråd. Men synes det er en helt perfekt løsning. Tænker vi vil lave denne til vores ponyer ?

Hvor store i stang er de heste som denne høhæk er lavet til? ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 høbaljer
Forfatter: 
Dato:  11-12-2016 19:07

Vi bruger overskåret 1000 liter palletank

tag jernrammen væk skær den over med stiksav - så har du 2 hø baljer - bor huller nogle steder i bunden så der ikke står vand i den. Læg et par tunge fliser i bunden så de ikke blæser.

Nem at flytte - rengøre og fylde i - og hestene har det fint med at spise af dem!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider