Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 nybegynder: Hvordan anlægger man fold?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2013 13:45

Hej Hn'er.

 

Jeg håber, at I kan dele ud af gode råd og ikke mindst komme med anbefalinger til produkter og priser i forhold til at anlægge fold m. løsdrift.

 

Der er tale om, at der skal anlægges en fold til 3 heste/ponyer samt en løsdrift til disse.

 

Løsdriften skal indeholde stor plads til hestene samt udbygning med plads til halm og foderopbevaring. Vand skal ikke føres, der bliver vandet dagligt. Kan man slippe for at cementere nedenunder, eller bliver det alt for klamt om vinteren?

 

Planen er lige umiddelbart at folden skal hegnes med tråd samt min. træværk øverst.

 

Hvad er jeres erfaringer med at anlægge fold og løsdrift? Hvad skal man være opmærksom på - og hvad koster det?

 


Aim for the moon - and if you miss it,

grab a star!

 

Lektiehjælp/privatlærer tilbydes - erfaren og med succes på tværs af de sproglige og samfundsfaglige linjer.

København/Nordsjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget vigtigt!
Forfatter: 
Dato:  26-07-2013 12:01

Hej,

 

Noget af det - efter min mening altså - allervigtigste er at have et stort mudderfrit område. Det vil både du og hestene nyde, når vi kommer ind i regntiden (= oktober/november og nogle gange hele vinteren med). Lav et område med god dræning, måske brokker i bunden og sand ovenpå eller lignende.

 

Desuden bruger heste ikke altid selve løsdriftstalden, så nogle gange kan det være en rigtigt god ide at sørge for alternative læ/ly/skyggemuligheder. Det kan være et halvtag uden for stalden, nogle træer (hegn dem evt. ind, så hestene ikke æder barken så træerne går ud - ja det kan de udmærket finde på, hvis det er en træsort de kan lide) eller andet.

 

Som afveksling på foldene kan en lille bakke, et sandhul, træstammer og lignende anbefales.

 

Læs evt. bogen om (eller slå op på nettet) "Paddock Paradise". Der får man mange gode ideer til, hvordan man KAN indrette løsdrift (og ih, hvor jeg ønsker, at det bliver min tur en gang - har haft løsdrift før og det er bare skønt!).

 

God fornøjelse!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider