Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Maling af lærkehegn
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 13:47

Hej alle

 

Vi har for to år siden sat lærkehegn op ud til vejen og nu vil jeg have det malet efter det er blevet vasket men hvad skal jeg bruge? Det er nu blevet gråt, var super flot som nyt lærketræ nu er, når det er friskt. Farven (lærketræ) vil jeg gerne have frem så meget det nu er muligt igen.

Så vidt jeg har fundet ud af skal det vist være en heldækkende maling, så nu kunne jeg godt tænke mig at høre hvad andre har brugt? der er ca. 400 m hegn med en over og underlægger så der skal noget maling til og behøves ikke at koste en ny bondegård ;0)

 

Håber at høre fra andres erfaring

 

Mvh

Sandra C


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

Ryttervant 6 års allround trakhenerhoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar.

Hjem før pris el. Udlånes

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beckers
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 18:23

Hejsa. Beckers mallingsprodukter kan anbefales. Jeg har malet mine udhæng og vindskeder på huset med deres vandbaserede hvid træbeskyttelse. Jeg mener at jeg gav omkring 900 kroner for 15 liter. 10 liter hvid og 2 x 2,5 liter svenskrød


Hilsen Kristian

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lærketræs olie
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 21:53

Hej Sandra

 

Hvis du bruger heldækkende så kan dækker du træets naturlige struktur.

 

Jeg vil anbefale at du køber transperant lærketræs olie tilsat pigment. Så skulle træet gerne få samme farve og glød som da det var nyt. For eksempel Junckers

 


Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

1
0
Svar på denne tråd
 
 Maling af lærkehegn
Forfatter: 
Dato:  23-07-2013 10:59

Kristian: Super hjemmeside. Tak for det. Men at du har givet så lidt for så meget kan jeg slet ikke hitte rede i ;0)

 

Caroline: Jeg havde også tænkt på det men træet er gråt og kedeligt (står åbent for stærk sol, sne, regn og blæst) så tænkte at en heldækkende maling vil være det bedste. Jeg er selvfølgelig heller ikke interesseret i at skulle male det hvert år. Junkers er rigtig godt men alt for dyrt.

Skal malingen være vandbaseret eller olie (er pludselig kommet i tvivl)?

Andre der har links med gode side til at købe maling?

 

Mvh

Sandra C


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround trakhenerhoppe 162 cm e.Chopin m. Chopstik til farfar.

Hjem før pris el. Udlånes

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  23-07-2013 11:21

købe Gori's oliemaling til udendøærs træværk (www.dyrup.dk/gori/produkter/ traebeskyttelse%20daekkende/ gori%2088%20daekkende.aspx)..

 

Det har vi brugt og det er nemt at male med og det ser knaldgodt ud bagefter..

 

En bøtte med 5 liter koster 750 kroner, men hvis du går på en Tømmerhandel og presser dem lidt i pris, kan man få den helt ned til 500 kroner..

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-07-2013 23:34

Jeg købte det igennem en malermester der skyldte mig en tjeneste kommer jeg efter. Derfor jeg fik det ret ret billigt

 


Hilsen Kristian

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider