Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Min nye stald og ridehal - forsat...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 20:44


Da den "gamle" tråd er blevet meget lang og tung for flere at åbne, så fortsætter jeg her fremover...

 

( Link til den gamle tråd, til dem som ikke kender til den )

 

www.heste-nettet.dk/forum/34/25284/ 25284/

 

Vi har haft en uges ferie og er kommet lidt videre..

I dag var det meningen, vi skulle lave en masse. Men i imorges, da jeg kiggede til føllet, stod han med snot i hele hovedet. Så jeg har bare gået og ventet på dyrlægen hele dagen, imens manden har knoklet.. øv øv øv..

 

Nå, men lidt videre er vi kommet og det skal i selvfølgelig se

 

Først er det vist tid til en før billede af ridehallen;

 

Billede

 

Og et "nu" billed ( for et helt "efter billed" er det jo ikke helt endnu...

 

Billede

 

Og fra den anden ende..

 

Billede

 

Som i kan se, er vi næsten færdig med barrieren. Vi er nød til at stoppe midt på kortsiden, da bunden skal ind igennem porten.

Barrieren bliver sluttet af med et bræt som bliver skruet vandret på, for at give en pæn afslutning.

 

Desværre er vi ( som i alle vores projekter ) løbet ind i nye problemer. Denne gang er det regnvandet fra taget, som siver op igennem bærelaget - ikke smart overhoved!.

Så i næste uge skal vi have lavet helt nye dræn omkring hallen..

 

 

Vi har også fået støbt fundamentet til indgangen og de første stolpefødder til skelletet er støbt fast.. Så skal der "bare" tag og sider på - et rent hygge projekt he he

 




Billede

Billede

 

Og mudderet foran indgangen ( det gør ikke arbejdet nemmere, da vi ikke kan komme ind og ud med maskinerne )

 

Billede

 

Og så lige et billed langs hallen, hvor vi skal grave dræn ned, fjerne træer og hæve niveauet, så det passer med staldporten.

Engang i fremtiden laver vi en lille terasse foran stalden, hvor vi kan vaske og strigle mm. Men det er et projekt langt ude i fremtiden tror jeg desværre...

 

Billede

 

Vi har også fået lavet hegn omkring sommerfolden hos naboen, hvilket også lige tog et par dage... Så vi har ikke slappet af i ferien

 

Det var alt for denne gang. Næste gang står den vist på billeder af drænnedgravning - spændende ik ( eller noget ) he he

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 23:03

det skrider jo pænt frem, ikke helt uproblematisk kan jeg se.

 

men rigtigt flot arbejde i laver, det skal i nok bliver glade for!

 

det bliver en flot barriere,- det kan være at jeg snupper ideen når jeg selv skal lave min...


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 00:41

Det kan godt være at det hele har taget længere tid end i havde regnet med, men det ser ud til at det er værd at vente på .

 

Hilen Mette :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt sted
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 12:02

Det ser super dejligt ud jeres sted!


EQUISS.DK < Heste massage tilbydes >

0
0
Svar på denne tråd
 
 det ser flot
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 15:26

ud det hele og siken et arbejde i har lagt i det.. og mange tak for at du har lavet en ny tråd så os med gamle computerer og dårlig forbindelse stadig kan følge slagets gang..

 

Tina


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 trist weekend...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 15:52

Ja, den gamle tråd var blevet meget lang og tung..

 

Tak for jeres fine ord omkring projektet.. Det er endelig ved at tage brugbar form ...

 

Vi havde en masse byggeplaner for weekenden, men de blev aflyst, da vores smukke føl måtte aflives natten til igår. Det har taget, så hårdt på både min mand og jeg.

Vi havde kæmpet for ham hele aftenen og måtte midt nat køre ham til Ansager, hvor han blev aflivet..

I skrivende stund har jeg mest lyst til at stoppe med alt, hvad der har med heste og sælge stedet Har lige været ude i hallen, men kan slet ikke finde glæde i vores projekter, så er jeg tilbage indenfor, hvor jeg bliver resten af dagen..

 

Men jeg ved/håber at om nogen dage, vil det hele se lysere ud og at jeg igen vil kunne glæde mig over vores projekter.. Jeg har jo stadig min utrolig dejlige vallak, som jeg har store fremskridt med, så det holder mig lidt oppe..

 

Men manden er forsat udenfor. Han har inviteret en god ven over i næste uge, så de kan lave skelettet til indgangen..

 

Vi har også fået gravet de første rør fri og er klar til at få startet drærnrørsprojektet...

 

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Trist...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 17:55

Øv hvor trist for jer med føllet . Håber både i og ikke mindst hoppen snart kommer ovenpå igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trøstekram
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 23:34

herfra.

 

Vildt uretfærdigt! Så smuk en føl i havde der. Ham har jeg godt nok beundret for sin smukke farve og udstråling..

 

Håber ikke i opgiver avlerdrømmen og hestelivet i det heletaget!

 

Tanker herfra.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres ord...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 23:44

Det var en frygtelig oplevelse og weekenden har været træls for både min mand og jeg...

Føllet var alt hvad jeg kunne drømme om, i en hest og jeg glædede mig til at se ham vokse op Men sådan skulle det ikke gå...

 

Hoppen har det godt og går på sommergræs med min vallak nu. Min ridelyst er helt forsvundet, så han holder sommerferie nu...

 

Vi kommer ikke til at avle igen, da det var en træls oplevelse og jeg ikke vil tage chancen igen.

 

Vi har her til aften kunnet gå op til hestene, uden at jeg begyndte at græde, så fremgang er der heldigvis..

 

 

I løbet af ugen går vi igang med at lægge dræn ned - fik lavet de sidste målinger i dag og modtog materialerne.

Når drænet er lagt smider vi bund i hallen og bagefter sætter det sidste barriere.

 

Håber ikke at denne oplevelse kommer til at overskygge min første ridetur i hallen, da det virkelig er noget jeg har glædet mig til så længe..

 

Jeg smider billeder ind så snart vi er kommet videre.

 

Igen tak for jeres ord - det varmer i denne triste stund..

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 endnu en bygge dag...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 17:49

Så er vi kommet videre i projekt ridehal.

 

Jeg har gået ude hele dagen og lagt dræn - en god måde at få tankerne over på noget andet, end hvad der skete i weekenden...

 

Her er enden af stalden, som vender ud til folden.

Inden vinter, håber vi at kunne sætte lægtehegn fra bygningen, ned til rødbøgen og så rundt om resten af folden. Så kommer leddet tæt på staldporten og hestene kan stå tør ved leddet.

 

Billede

 

Billede

 

Vi har købt en minilæsser og det er da den bedst maskine! Vi bruger den til alle mulige opgaver og specielt til alle vores jord opgaver, er den perfekt.. Vi var ved at slide os selv op med skovl og trillebør..

 

Billede

 

Vi har åbnet hallen helt op, så bunden kan lufttørre. Før bunden er tør, kan vi ikke smide toplaget på...

 

Billede

 

Det var alt fra denne gang...

 

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig flot
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 08:39

Projekt i har gang i. Det bliver super lækkert når det hele er færdigt. Skal i så have opstaldere? Det var da tragisk og sørgeligt med dit føl. Hvad fejlede den? Det er jo det vi alle som avlere frygter skal ske på et tidspunkt. Håber du kommer over det, og kan nyde dit dejlige sted og hest igen, uden at være ked.






Med venlig hilsen Pernille

Med de gyldne heste

Heimdals Happy Countess

Kjærgards Blue Eyed Princess

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2012 14:03

Sikke det skrider frem - og det ser bare rigtig godt ud (y)

 

ØV hvor er jeg ked af at høre med føllet, det var da skrækkeligt :-(


 

 

Hilsen Jannie


- med de fantastiske fire

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

:: GRAFIKER ::

www.nokke.dk


:: HESTENE ::
www.sydvillegaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op!
Forfatter: 
Dato:  20-07-2012 16:44

Hvor skrider det frem af! Håber, når det er færdigt at du laver en tråd med alle jeres ombygninger, synes det er lidt svært at finder rede i alt hvad i har lavet.

 

Er ked af at hører det, med føllet. Det er aldrig sjovt :'(

 

Vi har mistet 6 katte på 11 dage. Ikke sjovt.

 

Mandag d. 9 mistede vi vores kat mille (8 år) gennem 6 år.

Torsdag d. 12 mistde jeg min killing på 9/10 uger. Og en nyfødt killing der blev 2 timer.

Fredag d. 13 døde den anden killing

Søndag d. 15 døde den trejde killing

Torsdag d. 19 døde den sidste ca.

 

Så kender følesen :(


Drøm som du lever forevig - lev som det er din sidste dag. Camilla Moos Enemark 1980 - 2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 we are back!!!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 21:11

Tak for jeres ord.. Det har været en hård uge, men nu har vi lagt oplevelsen bag os og ser fremad

 

I dag har vi haft vores fantastiske venner på besøg og har fået lavet en helt masse!

 

Først er vi kommet langt med ud-/indgangen til hallen..

 




Billede

 

Billede

 

Vi troede slet ikke vi ville komme så langt, så havde ikke købt beslag til taglægterne og var derfor var vi nød til at stoppe.

 

Så fik vi sat 5 foderautomaterne op og de virker alle sammen!!!

Her er min mand og vores gode ven igang med øhhh... et eller andet med ledninger

Billede

 


Og sådan ser de så ud på deres nye plads.. Vi mangler at pudse op og male, men det kan vi godt gøre selvom de sidder deri.


Billede

 

Og så er vi ved at dække de sidste dræn til - indtil minilæsseren punkterede!.. Drænene stod deres prøve i dag, da vi fik så meget regn på utrolig kort tid i dag.


Billede

 

Det var alt for i dag...



0
0
Svar på denne tråd
 
 Manden bygger videre...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 19:57

Da vejrudsigten siger meget regn lørdag, kæmper manden for at få taget på udhænget...

 


Billede

 





Billede




Billede

 

Håber han når det




Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh hvor er
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 04:12

det trist med Jeres føl, mistede selv mit første avlede føl grundet følge skader efter følsyge, jeg var også helt knust. Valgte dog et år efter at prøve en gang til og har i dag en skøn 5 års, men hun har nu heller ikke været uden problemer

 

Flot I hurtigt er kommet videre med byggeriet og nej det ville da være for trist at opgive det hele nu, men kender godt følelsen...

 

Glæder mig til at se flere billeder når I når videre i projektet

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi ser fremad nu ...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2012 19:12

Tak Maren, synes heldigvis jeg er kommet ovenpå igen og ser fremad, men sikke en oplevelse

Den første uge efter var jeg sikker på aldrig at skulle avle igen( som jeg også fik skrevet ), men nu er jeg ikke så sikker længere.

Men om vi prøver igen, må næste år vise...

 

Nå, men vi har sat alle sejl til vores byggeprojekt og har fået lavet en del i weekenden..

 

Først har udhænget fået både tag og tagrende! Min mand er ved at være god til at lave tagrender..

 

Billede

 

Her ved siden, laver vi en lille plads, hvor sprøjten ( til at vande banen med ) kan stå og fyldes op af regnvand... Vi passer på miljøet og pengepungen

 

Billede

 

Udhænget har stået sin første prøve og der løb ikke vand ind i hallen..

 

Så nu er vi klar til at få bund i hallen!!!! Skal ringe og bestille den i morgen - hvor vildt er det ikke efter 2 års arbejde - behøver jeg at sige, jeg glæder mig?

 

Vi har også kunnet sætte et flueben på "endelig færdig med et projekt" listen i dag..

Banen har fået den sidste låge

 

Billede

 

Pælen i midten kan tages op, så jeg kan komme ind med den store harve, rive osv.

Hegnet fik også en omgang træbeskyttelse i sidste uge, hvilket "desværre" har gjort træet lidt mat at se på.

Men det falmer nok engang og så får det en anden træfarve næste gange. Jeg lærer jo hele tiden af vores projekter

 

Billede

 

Banen har virkelig sat sig godt i forhold til sidste år, hvor den blev lavet.

Næste år skal den have en omgang sand mere og så håber jeg den er brugbar det meste af året..

 

Det var alt for i dag

 


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er i heldige
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 16:15

det ser godt ud med alle jeres projekter glæder mig til at se flere billeder :-D


Sandheden om sandheden er at den gør ondt...

 

heste er de bedste venner man kan få i verden<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åben stald/hal
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 22:07

Jeg har også fulgt jeres projekt! Og håber jeg selv en dag får mulgihed for at have hestene hjemme med hal og udendørs bane :)

 

Håber du vil lave åben stald/hal en dag :) Vil virkelig gerne se det IRL :)

 

Det ser virkelig virkelig godt ud (y) !!! (y) (y) (y)


Med venlig hilsen

Zooropa - Anne




*** Impossible as they may seem
You've got to fight for every dream
'Cause who's to know which one you let go
Would have made you complete ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu med ridehal!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 14:01

Endelig denne updatering

 

Kl. 6.50 kom det første læs sand...

 


Billede


Vi har ialt fået 5 læs sand, så han var forbi matriklen hele formiddagen..

 

Vi spredte sandet med minilæsseren ( Valter ) og jævnede med traktoren...


Billede

 

Endnu et læs sand..


Billede

og alle hjælper til


Billede

 

Så fik vi alt sandet ud!!! Endelig er hallen brugbar, så for min skyld kan der komme snestorm i aften - jeg kan ride inde


Billede

 

Behøver jeg at skrive, hvor meget jeg glæder mig til at ride en tur derinde i aften?

 

Regner med at lave barrieren færdig i morgen, da jeg skal igang med at tilride min 3 års pony i næste uge, så sikkerheden skal være iorden

 

Det var alt for nu


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 18:05
Hvor er det dog fedt ridehuset endeligt har fået bund :-D stort tillykke ;-)

Glæder mig til at høre hvordan det er at ride derinde :-)

Signe Mie // Stutteri-Iris.dk

Med trunterne Tartans Ronja & Tranegildes Joy
<3

 

Nej - Jeg bliver aldrig for stor til en shetlandspony!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehuset er indviet...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 18:30

I dag blev dagens træning flyttet indendørs, da hallen rigtig skulle indvies (pudaha det var varmt )

 

Det er bare den bedste bund, vi har fået i. Grå ( hesten ) satte kun fine spor i bunden, men samtidig var den fjederen.. Helt perfekt!

 

Jeg har også longeret derinde og det var også en fornøjelse..

 

Så behøver jeg skrive, hvor vældig, meget, ovenud tilfreds jeg er med endelig at have ridehal?

Så kom bare med senstorm i morgen!!! he he

 

Det har været ret hårdt, at få den gjort brugbar, da vi jo også har haft stalden, banen og resten af gården, som skulle have en overhaling.

Men nu slapper vi lidt af..

Boksene er tæt på at være færdig også.

Manden har smedet lågerne og de mangler kun hængslerne nu. Så skal de to låger vi allerede har sat op, pilles ned igen og sendes til galvanisering.

Imellemtiden skal vi pudse boksene op og have malet.

Dette har vi indtil første oktober til, så vi tager det lidt med ro nu


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 21:53

Hvilken bund har du i og hvad har den kostet? ;-)

 

super flot det er blevet det hele!


Mette


Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova


Mor til Mie d. 9/3-2010

Mor til Ditte d. 15/9-2011

 

Sælges:

1'er ponyvallak fra 2008 - tilredet (ren i røntgen!)

 

HØ I SMÅBALLER SÆLGES!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lersand fra Tandskov...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 22:02

Vi har købt specialblandet lersand til ridebaner fra Tandskov grusgrav.

De laver en ydendørs og indendørs blanding og der er noget mere ler i den indendørs. Det har samme effekt, som de dyre fiberbunde, men koster ikke nær så meget..

I alt har vi fået 60 m3 til hallen og synes det passer godt.

 

Tror regningen bliver på omkring 7000 kr inkl. levering ( men nu bor vi også meget tæt på grusgraven )

 

 


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen sne
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 08:34

Hov hov - nu må du lige være lidt solidarisk med os andre uden ridehus, så ingen sne tak

 

Det er bare et fanastisk projekt i har gang i, og kan godt forstå at du er stolt

 

Specielt i dag - hvor jeg næsten skulle svømme ud og lukke op for hønsene - ville jeg gerne bo ved Demstrup

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 08:55

Stort tillykke med hallen, hvor er det blevet godt. Jeg har fulgt projektet hele vejen, puha sikke et arbejde, men er lidt misundelig på resultatet

 

Merete


Under uddannelse til BBH basisinstruktør

Se mere på min hjemmeside: www.stenner.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke!
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 09:06

Det er SKØNT for dig, AK - det har du godt nok glædet dig til længe

 

Eneste minus er, at du så ikke kommer herover med Grågåsen for at ride længere - vrææææææl

 

Glæder mig til vi skal igang med Nip i din fine hal!


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den skønne Sully, den kluntede Klara og musefangeren Malleykat...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et skridt af gangen...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2012 20:39

 

Vi er endelig kommet, så langt i projekterne, at selv en dags arbejde tydeligt kan ses...

 

Først er manden gået igang med at mure indgangen op indtil hallen.

 


Billede

 

Han er ikke muremester, men jeg synes, han gør det så flot!

Billede

Vi er også kommet videre med indgangen til ridehallen.

Den ene side er kommet op. Pladerne er genbrug, indefra hallen, da vi rev grisseinventaret ned ( billeder kan ses i den gamle tråd )



Billede

 

Træet er også genbrug. Vi forsøger, at genbruge så meget, som vi kan. Det er næsten gået helt hen og blevet en helt lille sportgren for os

 




Billede

Pladerne kan godt trænge til at bliver vaske - I know

 

Så skal I lige have endnu et billed af ridebanen.

Denne gang taget oppefra den "lille" bunke ler, vi kørte ud fra ridehallen.

Billede

 

Selv efter skybrudet i forgårs, var banen allerede brugbar få timer efter.

Jeg er virkelig blevet tilfreds med banen efter, den har sat sig, hvilket jeg ikke var sidste år.

 

Og så et billed af min kommende sprinbane/sygefold/græsridebane... Kan i finde en enkelt fejl på det billed?





Billede

 

Hvis en af jer, gerne vil have det monster, så kom glad og hent den!

Den står en smule dumt ik?

 

Manden har de sidste par dage, renoveret "liget" alias møgvognen...

Så nu er den klar til at vi kan få tømt boksene, så de kan blive pudset færdig og malet.

Vi regner med at have 5 bokse klar til vinter. Lige pt. har jeg kun to heste, så håber at få et par opstaldere til vinter, som også vil få glæde af vores faciliteter og holde mig lidt med selskab

 

Det var alt for nu


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis det skulle
Forfatter: 
Dato:  07-08-2012 21:13

storme så meget hos dig at den der gylletank flyver så sender du den bare over og lader på min mark.. her ville den blive fyldt op, lagt en god bund i og så lavet et tag og vupti den absolut bedste roundpen eller sygefold med tag :-D.. dejligt sted i har fået lavet jer og hold op jeg tager hatten af for hvordan i knokler..

 

Tina


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina - den er din!!!!
Forfatter: 
Dato:  07-08-2012 21:54

Den er din!!!

 

Desværre er den 4 meter dyb plus midten er endnu dybere. Så der skal virkelig noget jord til at fylde den op..

Siderne er over 2 meter høje over jorden, så det er umuligt, at få hesten derop i heller - ellers var det blevet til en udendørs svømmepool til hestene

 

Jeg har haft ringet til producenten, som stærkt fraråedet, at vi ændrede det mindste på pladerne, hvis vi ville bruge den til andet end gylle. Så at begynde at forkorte pladerne er totalt no go..

 

Har virkelig brudt hjernen om den kan bruges til et eller andet brugbart, men den er alt for stor og dyb, til at ombygge.

 

Men kan godt følge din tankegang- har selv tænkt det samme, men desværre er den knapt så egnet...

 

Men jeg sender den gerne med "luftpost", hvis du vil gøre forsøget hi hi


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej det var
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 12:22

da super ærgeligt.. vidste ikke den var så dyb nå men så tror jeg nok jeg takker nej til dit ellers så fin tilbud om luft post.. det ville ellers have været super hvis du kunne have haft brgt den til nget andet end at vælte den og lægge jord over eller hvad dælen man nu skal gøre.. er godt nok tom for ideer.. nå men jeg vil følge slagets gang tæt :-D

 

Tina


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 ser godt ud
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 22:38

dit projekt.

En gyllebeholder kan lejes ud, eller rettere, en bonde betaler gerne en pæn sum penge for at må opbevare gylle i din tank, så hvis du mangler en fast indtjening uden at røre en finger, så lej den ud.

 

Ellers kunne den jo blive Lille Lalandia, et par palmetræer omkring, en vandrutsjebane og en badevippe og så vand i op til kanten :-)


MVH Mette


Opstaldning, lucerne, hø, wrap og tilskudsfoder sælges

se her: www.staldguld.weebly.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette,
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 22:58

Vi lejede den ud det første år vi boede her og det vil vi ikke gøre igen.

Jeg synes ikke, jeg har lyst til at have udsigt til en fyldt gyllebeholder, når jeg rider rundt på banen. Så hellere en springbane

 

Så væk skal den, men så gerne, den blev til andet end vejfyld, da siderne er 100 procent god stand og godt kunne genanvendes - måske vi skulle lave den til fæstning omkring stuehuset? he he

 

Sikke en ro, vi ville få bag vores 4 meter høje betonplader

 

 


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gylletanken
Forfatter: 
Dato:  09-08-2012 06:51

Gylletanken skal da omdannes til hundegård til Jessie Woofington - så ved I med garanti, hvor hun er hele tiden


Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Inge....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2012 08:41

Hundegård? Du mener, da slot hi hi


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundegård eller slot
Forfatter: 
Dato:  09-08-2012 09:30

Det kommer nok an på, hvem du spørger - Jessie vil nok kalde det et fængsel


Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skønt projekt
Forfatter: 
Dato:  10-08-2012 11:21

Ærgeligt du bor så langt væk, ellers havde du med garanti allerede lejet 3 bokse ud til mig:)

 

Dejligt sted du har fået der!


EQUISS.DK < Heste massage tilbydes >

0
0
Svar på denne tråd
 
 Updatering...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 20:33

Så er det vist ved at være tid til en updatering...

 

Vi har lavet lidt her og der -

 

Først er de sidste lodrette brædder kommer op på barrieren. Nu mangler vi "bare" de vandrette og to låger Vi har også fået skiftet nogen af de lyse tagplader og det har virkelig givet meget lys ( det kan man dog ikke se på billedet! )



Billede

 

Så har manden muret indgangen op fra stalden til ridehallen.



Billede

 

Og set fra den anden side.

Der skal pudses op og males, men tror først det bliver næste sommer ... Manden har selv lavet overlægger og fik ros af den lokale murer, da han var forbi på en anden opgave..


Billede

 

Så er vi igang med at svejse de sidste tre låger på den ene række bokse.


Billede

 

Bagefter hentede vi svejseren med Valter( minilæsseren ) men lige da manden kørte ind i stalden, væltede svejseren af og en dims i gasflasken gik i stykker... Så vi måtte bruge et par timer på at finde stumper til svejseren før vi kunne komme igang - øv !

 

Men videre kom vi og her bliver hængslerne sat på...

Billede

 



Billede

Og set indefra boksen.

Vi har også pudset 1,5 boks op og jeg planlægger at pudse det sidste op i morgen...


Billede

 

Tror det bliver rigtig flot.. Glæder mig helt til at hestene skal på stald til vinter.



Billede

 

Tilsidst skilte vi de allerede "færdige" låger af, da de skulle højere op i hængslerne..

Så alt træet skulle ud, hvilket ikke lige var så nemt..

 

Alle lågerne kommer afsted til galvanisering, når vi har fået sat de sidste hængsler på og justeret det sidste..

 

Selvom det tager evigheder når vi selv laver lågerne, så er jeg glad for, at vi ikke har købt færdige låger.. Synes vi har fået lavet mange flotte detaljer og rettet dem helt til, så de passer med resten af stalden i "den hjemmelavet stil" ( synes helt bestemt man kan købe mange flotte færdiglavet låger, så ingen kritik der )


Billede

 

Så nu ligner stalden en slagmark, da det hele flyder med træ, jern og maskiner

 

Til slut skal i se mit nye "legetøj" til stalden...

 

En industrivaskemaskive med 16 kg kapasitet, boltet godt fast i gulvet ved siden af sadelrummet!



Billede

 

Da montøren kom og satte den op, spurgte jeg om det var en af de tungeste han satte op, da jeg jo synes den er kæmpe stor.. Han kiggede på mig og smilede, imens han sagde; "Denne her er bare en killing, den vejer jo kun 150 kg"

 

Så nu hedder den "lille" vaskemaskine "Killingen", trods det, den er dobbelt så stor som vores alm. vaskemaskine og har en tredobbelt kapasitet!

 

Så nu kan hestene bare rulle deres dækner i mudderet, for Killingen kan klare det hele

 

Det var alt for nu...

 

 


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 21:47

Hej.

 

Jeg vil gerne vide hvordan i bor i forhold til Viborg? Om der kører busser ud til jer?

 

Og tager i opstaldning stadig? :-)

 

MVH

 

Carolina


**Nu med smukke Scarlett**

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi bor i Demstrup
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 23:48

Vi har omkring 15 min. kørsel til Viborg i bil. Der går ikke busser herude.

Eller jo det gør der, men det tager meget lang tid, da man lige skal forbi Kjellerup først!


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 så flot
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 07:56

Jeres stald er så flot! :)

Ville ønske at jeg havde sådan nogen, men jeg må vel nøges med min løsdrift :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skøøøøønt
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 17:09

Jeg synes det er utrolig spændende at følge jeres projekt. Jeg har ikke tidligere kommenteret, men nu skal du altså ha´! :)

 

Hold da op et stort arbejde I gik i gang med og hold da op, hvor er det allerede helt fantastisk! Sådan en stald og ridehus kunne jeg altså også godt tænke mig:)

 

Rigtig god vind med at få det sidste på plads! :)


Med venlig hilsen


Anja

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 08:52

 

Jeg har også fulgt med fra starten, og vil da også lige sige hvor flot det er, og spændende at følge med i!!

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 234567890
Forfatter: 
Dato:  13-09-2012 21:17

DEnne gang må jeg nok hellere skrive, for jeg snager kun billeder. :-) Hvor er det bare super super flot jeg nyder at se jeres billeder og læse din fortælling :-)

 


Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Så kørte bokslågerne!
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 08:38

Tak for Jeres indlæg - så længe I gider følge med, så skal jeg nok lægge billeder ind.

Håber dog engang at kunne skrive " nu er byggeriet færdig " men der går nok lige et par uger endnu

 

Der er ikke det vilde, at vise pt. Mest fordi vores arbejde ikke rigtig har været til at tage billeder af, da fotografen blev udstyret med en vinkelsliber istedet for et kamera..

 

Vi har lavet lågerne helt færdig og for 10 min. siden blev de afhentet til galvanisering.


Billede

( Nok et lidt underligt billed, men det var lidt fedt. at se dem komme afsted. Jeg var ved at få en smule stress )

 

Hvis alt går vel, har vi dem retur i næste uge. Så håber vi, de ikke er blevet skæve eller andet!

 

I stalden har jeg været flittig med oppudsning og oprydning.

 

Billede

 

Fronterne på denne side er nu færdige.

Vi mangler kun den sidste boks nede for enden, så håber vi kan pudse den op i weekenden ( har jeg skreven, hvor meget jeg HADER at pudse op?)

 

Selvfølgelig er det også i den sidste boks, hvor alt træet til lågerne ligger i! Så det skal først flyttes op i laden og så have en omgang træbeskyttelse inden, det skal bruges.

 

Som I nok kan bemærke, har vi ikke fået muget ud, hvilket have været bedst at have gjort, men efter turen med føllet, har vi ikke rigtig kigget ind i de to bokse. Så det bliver en opgave til weekenden.

 

Jeg tror ikke, vi når at male i år, så håber vi kan male det hele samlet næste år.

Jeg har med 99,9 procent besluttet at farven skal være den samme grå som boksene allerede har. Skidtet ses, men ikke så tydeligt som ved helt hvide bokse.

 

Billede

 

Sådan ser vores vandspildtov så ud, efter det er ryddet op og klar til at bliver lavet færdig.

Håber vi kan finde tid til at lave det, her til vinter, men det har ikke første priotet desværre.

 

Håber at kan vise en updatering i slutningen af næste uge, hvor vi har lågerne i

 


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 13:52

Ihhhh det er altså spændende at følge med i jeres projekt og hvor bliver det bare flot!!



*Sød vallak og føl tilbydes plads i løsdrift i 8740, send pb for info*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Topnice
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 13:57

Så skal vi jo snart til officiel "stald-warming", skal vi ikke? Vi kan ta' pølser med - har stadig masser til overs fra sommerfesten - og I spiste jo ikke op i lørdags


Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åben stald...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 15:24

Ja, det ender, da vist med et "åben stald" arrangement, når engang vi kommer i mål

 

Men der går lige et par dage tror jeg! Så Inge, smid pølserne i fryseren igen he he


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spændende
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 21:05

at følge med. Vi laver også lidt hele tiden i vores stald, men det skal jo helst gøres rigtig fra start. Derfor går det ofte også lidt langsomt

Hvad er det for nogle firkantede huller du har i fronterne? Huller til krybberne?

 

Spam endelig med billeder . Det er så fedt at få inspiration fra andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Automaterne.
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 21:31

Ja, hullerne er der, hvor foderautomaterne sidder

Det er lidt nytænkning, da hestene vil blive fodret i gulvhøjde.

Så snart lågerne kommer i sætter jeg flere billeder ind


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super lørdag..
Forfatter: 
Dato:  22-09-2012 20:02

Puha, så er en lang og effektiv arbejdslørdag ved at nå sin ende.

 

Efter en morgenridetur i hallen, sluttede jeg mig til manden, som allerede var i sving med indgangen til ridehallen.

 




Billede

 

Han fik sat denne side på, samt lavet taget færdig. Vi skal engang have port i, men det må vente lidt.


Billede

 

Så har vi fået kørt lidt ler/jord på foran stalden. Det er lidt svært at se, men der er kommet en del jord på.

Vi vil have kørt knust beton ovenpå og så en godt læs sand øverst.



Billede

 

Så har vi fået ryddet op ved den anden indgang til hallen. Vi har besluttet, det er næste projekt, efter boksene:-)


Billede

 

Og sidste boks er pudset op! Hurra hurra!!! ( kors jeg hader at pudse op, men nu skal jeg ikke pudse mere, før næste år- håber jeg! )


Billede

 

Og sådan ser boksene ud - klar til lågerne!


Billede

 

I morgen står den på rensning af de brædder, som sad i lågerne, da de er ret beskidte af rust mm. Og så skal jeg have givet træbeskyttelse til de brædder, vi skal bruge nu her.


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det går stærkt!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2012 20:15

Så er det tid til billeder igen

 

I søndags fik vi muget ud - Valter er bare en gave fra oven i det projekt...


Billede

Men vi har klokket lidt i det. Boksene er lige præcist så meget sænket, at Valter sidder fast, hvis vi kører direkte ned i boksen! Flot flot!

 

Så når vi muger, skal vi køre skråt ind og ned i boksen, ellers optager Valter en boks og halvdelen af staldgangen


Billede

 

Så skal i lige se min mands hyggeprojekt. Vi købte en GAMMEL møgvogn for noget tid siden. Manden har skiftet alle siderne, bunden og div. hængsler. Så nu er vognen god som ny .. Den er i rigtig Lauenborg stil - lavet af genbrugsting, vi har gemt fra nedrivningen af grissestalden Møddingen skal over til naboen, så den er uundværlig!

 

Så fik vi lågerne hjem i morges kl 6! ( Hvorfor er det lige at alt skal ske kl 6 om morgenen her på landet?)

Manden nærmest hev mig ud af sengen i morges, da han fik øje på lågerne. Så vi var ude og beundre resultatet kl 7 i morges

 

Da vi så kom hjem fra job, gik der ikke mange minutter før manden var hoppet i arbejdstøjet og gik igang!

 

 

Billede


Billede

 

Er de ikke flotte?

Billede

 

Så fik vi sorteret og stilt dem op..Eller nærmere - manden fik den sorteret, for jeg går med et hold i ryggen

Billede

 

Er vældig godt tilfreds med resultatet, selvom vi ikke er nået i mål endnu!


Billede

 

He he, når enden er god!


Billede

 

Brædderne har også fået en tur med træbeskyttelsen og er klar til at bliver skåret op.

Så vi ved godt hvad weekenden skal gå med!


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu med bokse...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2012 21:02

Så har vi nået de to første bokse i dag


s

Billede




Billede




Billede

 

Tror det bliver rigtig godt!


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig fint
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 09:25

Det er blevet super godt. Ser flot ud med de galvaniserede låger. Skal i have malet det I har pudset? Hvor mange opstaldere er der egentlig kommet til? - og kan man ikke få lov at se lidt ridebilleder fra hallen? Mange spørgsmål fra en nysgerrig trådfølger.


Ejer af dejlig gul hoppe!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tænker..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 11:33

meget på jeres flotte låger..

 

Vi er selv igang med projekt hesten hjem, dog uden ridehal.. Og vi skal have fabirikeret tre låger og jeg er noget forelsket i dine.. Så jeg tænkte faktisk på om vi måtte komme forbi og se projektet live.?

 

 

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fremskridt...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 12:34

Det ser jo bare godt ud, A-K!

 

Hvis ikke der var kommet hindbærsnitter og hundeleg i vejen i går, så havde Hr. Florian sikkert også fået smækket den tredie låge op

 

Men vi hyggede os, og det skal man også huske!


Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lågerne
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 14:15

ColMitta;

Jeg ville gerne have nået at male boksene, men pga. tidsnød ( hvilket vi altid render i ) må det vente til næste sommer..

Så tager jeg nok hele stalden, når de sidste bokse er kommet op.

 

Desværre er jeg både fotografen og rytteren, så det er svært med ridebilleder. Men skal se om jeg ikke kan lokke nogen til at være fotograf engang.

Har faktisk overvejet at lavet et stativ på barrieren, hvor mit kamera kan sættes fast, så jeg kan optage mit ridt engang imellem ( imangel på spejle )

 

Annemette;

Selvfølgelig må i det

Der er både, dem vi fik smeden til at lave og dem vi selv har lavet. Vi har også numre til div. leverandører af jern, træ osv. hvis du mangler det.

Vi er som oftes hjemme i weekenderne, så der kan vi bare finde ud af noget. du kan bare skrive en PB, så finder vi en dag

 

Inge;

Det 1 kg. jeg havde tabt, tog jeg da vist på igen, efter mødet med dine hindbærsnitter!

 

Vi er igang med at hænge de næste låger op. Dog er det gået op for manden, at han har talt forkert, da han købte træbolte og topmøtriker. Så vi får "kun" lavet en front mere i dag.

 

 

 


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dagens resultat
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 19:25

Vi fik de tre fronter færdig som planlagt. Nu skal vi lige have købt flere skruger, inden de sidte to fronter kommer op.

Billede


Billede

Er vældig, meget, ovenud, fuldt tilfreds med resultatet!

Glæder mig til at smide en masse halm og krikkerne derind!


Fuldpas opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal tilbydes i 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu med 5 bokse og 3 heste...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2012 19:30

Min dejlige og meget flittige mand, fik lavet de 5 bokse færdig i dag! Så nu kom hestene på stald, selvom de ikke var helt enige med at de skulle ind


Billede

 

Sådan ser vores ene side af stalden så ud (næsten færdig )



Billede

 

Nip var/er ikke helt sikker på, at det der boks"værk" er noget hun synes om...

Hun fandt hurtigt ud af at stille sig med forbenene oppe på den lille forhøjning, så hun kunne kigge ud.

Billede

 

Grå ligner modsat næsten en pony, for han gider ikke stå og glo ud af boksen, når der er serveret wrap!



Billede

 

Manden har bare været flittig! Er så glad for resultatet

Vi har planlagt at sætte låger for automaterne og på den låge kommer nummeret på boksen.

 

Har lige luftet ideen omkring at tre ledige bokse ( den brune hest skal jo væk) må giver plads til flere heste til mig! Det er han, så ikke helt enig med mig i desværre Men det er nok også fornuftigt nok lige pt. med alle vores projekter!


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt!
Forfatter: 
Dato:  07-10-2012 08:26

Sikke nogle dejlige billeder til morgenmaden søndag morgen :) Jeg kigger altid efter din tråd i weekenderne, det kunne jo være i havde lavet noget nyt :)

 

Fantastisk projekt!

 

Merete


BBH basisinstruktør - undervisning tilbydes på Fyn

Se mere på min hjemmeside: www.stenner.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super fed tråd
Forfatter: 
Dato:  16-10-2012 08:07

Jeg følger med, og er dybt imponeret over jeres gør det selv evner.

 

Mvh Camilla



Nye PC gamacher og klokker, Windsor Elite 16 1/2 tommer, OS trense & mange andre lækre ting sælges.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ annonceliste.php?id=20437

PC gamacher og klokker sælges

SE HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 16:09

fuldt med fra starten af. Sikken et projekt, sikken et arrangement fra jeres side af, og hatten af for din mand. Han lægger mange timer i projektet, sikkert mest for din skyld. Flot af ham.

Du er jo selv lidt af en iværksætter, du har vist mange gode ideer frem undervejs, du er dygtig!

 

Og så lige et tak, fordi i/du gider bruge tid på og dele alt dette med os andre. Du er faktisk super underholdende i dine tekster:-)

 

Kæmpe Cadú herfra.



Tina Blixenkrone Hansen

www.stutteri-blixenkrone.dk




Nu mor til Chanel. 21.08.2008


Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste

0
0
Svar på denne tråd
 
 2356890
Forfatter: 
Dato:  19-10-2012 22:48

Jeg følger også med :-) Men skriver desværre ikke herinde så tit (undskyld) jeg er så vildt vildt imponeret og sidder og æder alt rå herinde når du ligger nye billeder op..

 

Hold nu op et arbejde I ligger i det sted. Det bliver jo flottere end flot..

 


Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu med krybber!
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 19:33

Tak for jeres indlæg

 

Så længe i gider kigge med, så smider jeg billeder ind... ( og det skal nok forsætte i lang tid, for kors hvor er der mange projekter! )

 

Nå, men det er vist tid til flere billeder

 

Siden sidst har vi været i gang i hallen, hvor vi næsten er nået hele vejen rundt med overlæggeren!


Billede

 

Synes selv det giver en pæn afslutning..



Billede




Billede

Jeg har, som i et tv køkken, syndt lidt og allerede lavet bokstaverne, som skal op. De kommer nok med på billederne næste gang


Billede

Så har vi også gået amok i sadelrummet.. Desværre kunne bommene ikke rigtig holde til vægten fra sadlerne. Hullerne til skrugerne var for små, når de blev sat ind i væggen. Så de er ved at få en makeover!



Billede


Først et tomt sadelrum!

 


Billede

 

Så de amputeret bomholdere...

Billede

og med nye beslag...


Billede

Så er turen også kommer til udstyrsrummet. Vi får opstaldere her pr 15 november, så de skal have et sted til alt udstyret...

( undskyld rodet )


Billede

 

Da vores pengetræ er gået ud og vi går meget op i genbrug, så er gulv beskytte dimsen blevet udråbt til hyldemateriale!


Billede

 

Er det ikke flot savet ud? he he

Billede

Så har vi også været igang i stalden...

Vi har fået støbt krybber i 4 af boksene nu. De to er klar og hestene er blevet flyttet rundt, så de to sidste kan tørre op.


Billede

Forberedelser til støbningen


Billede



Billede

 

Så blev der støbt..

Billede


Billede

 

Her er resultatet og Nip synes det er et hit!


Billede

Her er boksen helt nystrøet.

Halmen vil komme op på højde med lågen og så kommer krybben ned i næsten gulvhøjde for hestene. I kan lige se hullet til automaten, som er "gemt" væk i muren.


Billede

 

Nip er endelig kommet over i ponyboksen - ikke at den er særlig lille, selvom det er en ponyboks

 

Før stod hun i en af hesteboksene, hvor hun tit tog en tur rundt i trav! I den her boks må hun nøjes med at skridte - det andet var også lidt overdreven med alt det plads


Billede

 

Endnu et billed af krybberne!

Vi har endnu ikke sat automaterne ordentligt igang, da Nip ik får andet end vitaminer og wrap, da hun er for tyk! Og Grå stadig får lucerne i foderet, som vil drille i automaterne.

Men regner med at bruge, dem når opstalderne kommer..

Billede

 

Her er så støbningen fra i dag... Vi var nød til at fylde krybberne op med store sten, da de ellers ville svuppe op af støbningen

 

Så var jeg i sidste weekend rundt og lappe huller i murstenene! Her en min hjemmelavet spartelmasse Nok et ret ligegyldigt billed, men vi havde en værre bølv med at få lavet det skidt, så det fortjener at bliver foreviget!



Billede

 

 

Og lige et afsluttende billed af stalden. Igen er det kun Nip, der stille op til fotografering - de andre to er begravet i wrappen..



Billede

 

Og Jessie på halmen.. ( nogen af jer kan måske huske hende fra den gamle tråd, hvor hun kun var en bette hvalp - det er hun ikke længere )



Billede



Mega uvane at hoppe og lege i halmen, men det synes manden bare er alletiders, så det er ikke nemt! Men det er jo så heller ikke de to som skal strø med halmen bagefter




Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fortsæt endelig
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 23:34

med opdateringer - elsker når du har nye billeder .

Er både vildt imponeret og misundelig..... Det bliver så flot

0
0
Svar på denne tråd
 
 234567890
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 22:08

Hvor er ridehallen bare blevet lækker lækker :-) Mums altså. Det bliver fantastisk når du kan tøffe rundt derinde...

 

Må man spørge hvorfor krybberne er plaseret så langt nede ved jorden..??? Det har jeg bare aldrig set før.

 

Virkelig flot arbejde må man sige..... Tak for flere billeder elsker at kigge din tråd..


Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Pris på galvanisering..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 22:31

Hvad er prisen på galvanisering og har I selv sendt dem afsted eller hvordan.? Hvis ja, hvor har I fået det gjort henne af.?

 

 

 

 

 

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krybber og galvanisering
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 23:36

Snagemarie;

Jeg tøffer rundt i hallen næsten hver dag Det er kun barrieren, som ikke er helt færdig, men ellers er den brugbar..

 

Krybbernes placering er "nytænkning" eller nærmere "tilbage til det naturlige" for hesten naturlige spisestilling er ved jorden og det vil vi gerne give dem mulighed for.

 

Men jeg har virkelig overvejet fordele og ulemper, ved at sætte dem derned. ( jeg har heller ikke set det andre steder, men en skal være den første )

 

Ulemperne kunne være at hesten skider i dem, sparker til dem eller "hopper op i dem".

Men har før haft hest i en gammel grisestald ( samme foderkrybbesystem ) og der havde vi aldrig de problemer. Synes faktisk at hestene har meget mindre fokus på dem, når de er ved gulvet end når de er ophængt.

Så selvom det har været en overvejelse, tror jeg ik det bliver et problem og specielt ikke når de er kombineret med automaterne.

 

Hestene her i stalden, har ikke ret meget fokus på krybberne, da de får godt med wrap og ikke kommer sultne ind fra fold.

Boksene er også store og frie, hvilket minsker stresset og hestene kan "snakke" hen over siderne. De har ikke det store behov for at "lege" med tingene i boksen, da deres fokus er et helt andet sted

 

 

Fordelene er helt klart den sunde spise stilling for hesten. Jeg har en krybbebider og han forsøger ikke at bide i dem, når de er dernede. Så de er ikke så "indbydende"

Derudover er arbejdsstillingen for mig bedre, når jeg skal fylde automaterne, da jeg ikke skal have hænderne op over hovedet, da de "hænger" lavt inde i muren.

 

Synes tit folk er "bange" for at tænke nyt og bare bygger stalde udfra "sådan skal det se ud".

Synes det er synd, når vi ved så meget mere omkring hestens trivsel end vi gjorde for 15 år siden, men ikke ændre på staldenes indretning...

Jeg kan så tydelig se forskel på min vallak og hans krybbebidning - eller nærmere mangel på samme, sinde han er kommet ind i den her stald

 

Dog tror jeg ik krybberne kan placeres sådan i alle stalde. Hvis ik boksen og stalden indbyder til ro og naturlig anfærd, så tror jeg det kunne blive et problem desværre..

 

 

Annemette;

 

Vi fik galvaniseret i Herning. De hentede lågerne og en uge efter blev de leveret igen..

Vi fik 10 låger ( 5 fronter ) og en havelåge i jern ( sandblæst og galvaniseret ) for 3000 kr inkl levering.

Husk at bore huller i lågerne, for ellers borer de vist selv nogen

 

 

 

 


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 09:09

Dejligt med flere billeder, lækker finish på barrieren :)

 

Jeg synes det virker som en rigtig god ide med krybbererne (y)

 

Og sjovt at vi kan se hunden vokse undervejs :)

 

Fortsat god arbejdslyst :)

 

Merete


BBH basisinstruktør - undervisning tilbydes på Fyn

Se mere på min hjemmeside: www.stenner.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye billeder
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 10:54

Dejligt med endnu en Update :) det er simpelthen et vildt fedt projekt i har gang i :)


Alle heste er heste, men ikke alle ryttere er ryttere!

Er den glade låner af Fanfare <3 en bl. af araber, holstener, dv og fuldblod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 09:23

Hej Hej

 

Jeg er også ivrig kigger på dit enorme projekt !!

 

Jeg skal abr ehave bygget en nu lade og derinde skal der laves en stal til 3 heste, og allerede der syntes jeg at have et kæmpe projekt igang ! men intet i forhold til dig/jer.

 

Men jeg er intresseret i at vide hvorfor i har valgt at nedsænke jeres bokse, hvilke fordele giver dette ??

 

super flot projekt og arbejde i laver..


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sportsbolle
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 18:05

Nedsækningen af boksene er fordi vi ville have dybstrøgelse.

 

Det gør det daglige staldarbejde minimal, da jeg kun giver halm, wrap og ik muger.

 

Der dannes hurtigt en madres, som er rart for hestene at lægge sig i.

Madressen er tør og "ren" selvom vi ikke muger hver dag..

Det lugter kun, når vi muger med maskine - men der er vi heller ikke i tvivl om, at der er hest i stalden!

 

Jeg synes, det er en kæmpe fordel med dybstrøgelse pga. minimal arbejde og velvære for hestene...

 

Men det er jo forskellig, hvordan man synes, det er bedst at holde hest


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere billeder til samlingen
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 15:52

Så er vi igang igen

 

Vi er ved at få lavet lyset færdigt i ridehallen og stalden. Der mangler en del afbrydere, så vi kan tænde lyset alle mulige og umulige steder..

Først skulle der trækkes ledninger i lange baner..

Billede

 

Hmm, behøver jeg at skrive, jeg IKKE billiger arbejdsstillingerne Men trods mine protester, så forsatte de altså.. Godt manden klatre i sin sparsomme fritid!

Billede

 

Så har jeg endelig fået sat bogstaverne op i hallen!

Billede

 

Bare et lille udpluk. Heldigvis havde jeg lavet de rigtige... Kunne I lige se, at jeg havde stået med bogstaverne til en A bane! he he


Billede

Så er sadelholderne op igen og vaskemaskinen er kommet ned i kælderen..

Billede

Vi har en ekstra holder, men den glemte vi i kælderen - flot flot. Så den er ikke lige kommet op, men den er med i lokalplanen inden nytår he he


Billede

Utroligt, som jeg roder og jeg har "kun" en ridehest og en ungpony! Ufatteligt med alt det udstyr jeg har fået slæbt til huse!

Døren er også blevet malet og vi er ved at få sat lås på døren


Billede

Så har vi fået sat hyllen op i udstyrsrummet. Den sidste hylle er klar, men så rendte vi tør for skruer - ikke noget nyt i vores evighedsprojekt Men op skal den nok komme, for vi får opstaldere på torsdag.


Billede




Billede

Ser det ikke bare hyggeligt ud ( ellers noget! ) Ej, vi skal have hængt nogen billeder op og så bliver, der lavet en hyggekrog her..

Vi er så heldige, der er varme i gulvet. Det er pisse dyrt, men det giver et rigtig godt klima i "rytterfaciliteterne"


Billede

Så gik manden lige amok med en spade i går og fjernede buske osv. ved døren og fik sat en dims på, så døren kan holdes åbent..


Billede

 

Nå, men der er ellers ikke sket så meget, som der kan tages billeder af.. Det er jo begrænset, hvor spændende, det er at se billeder af "trækning af kabler!"


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm.....
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 18:41

Bliver nødt til at vide det: Hvad bruger du rivejernet til???


Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rionet...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 19:11

hi hi Inge - det får du ik at vide!

 

Ej, Florian svejser selv et net, så bare rolig, jeres står trygt i laden.

Vi bruger det til slowfeeder ude på folden i brødkasserne


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rivejernet
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 19:12

Hehe den spottede jeg også og overvejede et kort sekund om vi havde fat i en ny form for barfodstrimmer her??

 

Det ser godt ud!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ha ha rionet...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 19:22

Hi hi jeg læste det som "rionet" ikke rivejernet!

 

Rivejernet var fra engang, Grå ( min vallak) ikke gad og æde sin mad.

Han er krybbebider og tabte sig meget en overgang, da vi overhovedt ikke kunne lokke mad i ham udeover grovfoder, men det fik han ik nok FE af.

Så jeg rev æbler i hans foder for at få ham til at spise he he

 

Heldigvis et problem vi ike har mere. ej heller krybbebidningen, så rivejernet er pakket væk

 

 


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rivejern
Forfatter: 
Dato:  12-11-2012 09:33

Haha, rivejern som slowfeeder, den var sgu go', AK!

Du skal vist ha' pudset kontaktlinserne - fniiis....


Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 4567890
Forfatter: 
Dato:  17-11-2012 23:10

igen igen er det spændende læsning og dejligt at følge jeres projekt :-) Tak fordi jeg igen igen må være med i jerees byggeri.

En fornøjelse for altid.


Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 En julehilsen
Forfatter: 
Dato:  16-12-2012 14:21

 

Så er frosten kommet og vi er gået i vinterhi.

 

Både min mand og jeg er "arbejdstrætte" så nu holder vi vinterferie fra byggeriet.

Det betyder, at vi kun laver småting, der maks kun tager 4 timer pr. projekt Totalt ferie på Lauenborg.

 

Nå, men det betyder også der ikke er så mange billeder at vise, men et par stykker, kan jeg da trylle frem.

 

Vi har fået lavet hyggekrog til rytterne Og mine forældre har dorneret det lille juletræ..


Billede

Så har jeg fået nogen af de mange hestebilleder op.

Jeg har planer om, at hele den ene væg, skal være fyldt af billeder af mine heste igennem tiderne. Derudover skal jeg have mine rosetter mm. op også. Men dette er den spæde start


Billede

 

Lige et vinterbilled af ridebanen


Billede

 

Og et enkelt af hestene, som kun synes den ene wrapkasse dur, trods de har to på folden! Men sociale er de, må jeg sige

 

Billede

 

Kan i have en god jul og godt nytår.

 

Vi kommer stærkt tilbage i 2013 med flere billeder fra vores lille byggeprojekt

 

 

 

 


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 God jul
Forfatter: 
Dato:  16-12-2012 14:47

Det er dejligt at se lidt billeder fra projektet igen, og jeg glæder mig til byggeriet genoptages på fuldt blus :)

 

God jul.

 

- Flicka

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-12-2012 15:21

Hvor er det bare spændende at følge denne tråd:-)

Det er bare såå fedt alt det i har fået lavet, så sindsyg flot:-)

 

Det er helt klart en fortjent vinterferie i tager jer:-)

 

Rigtig glædelig jul:-)


Anja

STALD SØGAARD

WWW.STALD-SOGAARD.DK

Heste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldbyg anno 2013
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 12:45

 

Den 23 December, vågnede manden op og sagde " skal vi ikke snart ud og lave noget?!" Kan i forstille jer, hvordan jeg så ud i hovedet? Jeg trak dynen op over hovedet og sagde " god arbejdslyst!!"

 

Nå, men nu skriver vi jo Januar og vi er så småt begyndt med evighedsprojektet igen..

 

Først har vi fået taget hul på nedgangen til hallen fra stalden.

 

Manden fik støbt færdig, men der var jeg gået ind, så resultatet kommer senere.

 

Der kommer gulv i begge sider af nedgangen.


Billede

 

Der støbes og svines...

Billede


Så kender jeg min mand igen Vores blander er en af de maskiner, der har tjent sig selv mange mange mange gange!


Billede

Så har vi lavet vores markssprøjte om til mobil vandingsanlæg udfra anvisninger og inspiration fra vores gode venner.


Billede

Vi bruger regnvand, som bliver opsamlet fra den ene af vores lader..

Den kan løfte omkring 300 liter, da vi har en lidt træls nedgang til hallen for traktoren.

Så vi kører to gange, for at være på den sikre side.

Men til ridebanen kan den tage noget mere af gangen...


Billede

Sprøjten er lettede utæt, så både traktoren og jeg var lige så våd, som bunden, da jeg var færdig!

 

Men ellers er den super smart og bliver guld værd, til sommer når banen er for tør.

Vi har to store regnvandsbeholdere stående, som også samler vand fra tagene, så vand har vi nok af

Billede

 

Så har vi også fået sat slikstensholdere op. Vi har valgt de store holdere, så opstalderne selv kan bestemme hvilken, sten de vil bruge.

Men lidt snor sidder Himalaya stenene ok fast også.

 

Vi har også vasket hele stalden ned ( fy for pokker grisefedt sidder godt fast på væggene ) Nu mangler vi kun at vaske loftet ned og så give hele stalden en tur mere til sommer..

 



Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille indskydelse....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2013 09:56

Hvor ser det bare fint ud alt sammen .

 

En lille indskydelse, så kan man godt få firkantet himalaya saltsten som passer til de store beholdere, sådan fire har jeg nemlig lige købt. De kan fås gennem hippolyt.

 

Mvh

Anette


Estacia er drægtig med Duval - termin 5. april 2013

Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette
Forfatter: 
Dato:  07-01-2013 10:49

Ja, jeg så dem godt nok sidst jeg var ude og shoppe, men der havde vi allerede købt de små

Men tror næste gang det blvier de store, som passer lidt bedre


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt nytår
Forfatter: 
Dato:  09-01-2013 08:10

Dejligt med en nytårsupdate, jeg kan godt li at manden næsten var ved at få bygge abstinenser :)

 

Merete


BBH basisinstruktør - undervisning tilbydes på Fyn

Se mere på min hjemmeside: www.stenner.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 er i gået i stå? ;)
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 13:47

HJvordan skrider det fremad? er i ved at være færdige?

 

Mangler opdatering!! :P


Drøm som du lever forevig - lev som det er din sidste dag. Camilla Moos Enemark 1980 - 2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja, er stadig i vinterhi
Forfatter: 
Dato:  06-02-2013 12:54

Desværre har jeg ikke den store updatering til jer endnu...

 

Vi havde planer om at starte op igen efter julen, men det er ikke rigtig blevet til noget, da der bare er KOLDT!

Så har haft masser af tid til at ride og manden til at klatre, hvilket der også skal være plads til

 

Dog måtte manden lavet et eller andet, så siden jul har han fældet en halv skov hos mine forældre, lavet en vogn til at køre træ fra skoven i og opsat en "lille" brændeovn.. Han keder sig ikke

 

Men småting i stalden har vi da fået lavet...

Billede

 

Vi har fået lukket hullet til pumpen samt fået sat timeren til automaterne fast på væggen og tilsluttet strømmen.

 

Billede

 

Så har vi fået støbt kanten færdig og har fyldt lidt sand i. Dog har vi ikke mere sand ej, heller støbemix, så skal lige have bestilt det hjem..

 

Billede

 

Opstalderne har også indrettet sig i rytter "stuen" De går ind for sundhed eller noget:-)

 

Billede

 

Killingen har fået møntindkast, hvilket er super dejlig! Så nu bliver der vasket løs

 

Billede

 

Fik lige taget et enkelt billed af dagens springtræning. Springene er selvfølgelig også hjemmebanket...Ved ikke lige hvorfor billedet blev så mørkt, for det er hallen slet ikke... Nå, men kan ikke få det hele hver gang...

 

Billede

 

Her er så dagens heppekor til springtimen

 

Så ikke den vilde updatering, men det kommer nok, når vejret bliver bedre. Lige nu nyder vi bare stedet

 


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 08:35

dejligt med en opdatering, og så længe det hele tiden går den rigtige vej, så sker der jo ikke noget ved det ikke går lige stærkt hele tiden - især nu hvor hallen er klar og stalden er brugbar :)

 

Merete


BBH basisinstruktør - undervisning tilbydes på Fyn

Se mere på min hjemmeside: www.stenner.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 En lille updatering
Forfatter: 
Dato:  15-02-2013 18:33

Så er vi så småt gået igang igen i stalden Eller nærmere - manden er begyndt uden mig, da jeg stadig synes, det er for koldt!



Han har fået lagt fliserne på den ene side af indgangen til ridehallen. De er våde på billedet, så ser mørkere ud end de er.

Billede

Bemærk vores stadig flotte "dør" indtil ridehallen! Vores heste er blevet total ligeglade med plastik, som bevæger sig i vinden nu


Billede

og der gik så kun 3 min. før den nye plads blev til vores "foderrum" Vi har ikke helt besluttet hvad vi skal gøre af foderet, så indtilvidere står det der.


Billede




Billede

 

og ja, det skabte jo lidt af en tom ende i stalden. Men tanken er nogen hyller under vinduet til højre, hvor vi kan have vores striglekasser ( har fået et par opstaldere som er lige så dovne som jeg og ik gider slæbe kasserne frem og tilbage :-))


Billede

 

Gulvet ser lidt vådt ud, men vi har lige muget ud i boksene, så der er derfor...

Det var alt for nu

 

Hilsen fra hende på sofaen, der burde tage ud og ride, men synes det er alt for koldt!


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot flot flot
Forfatter: 
Dato:  07-03-2013 09:05

Hold nu op et projekt og hvilket privilegie at få lov til at følge med her på sidelinien.

 

Når du har tid, vil du ikke være sød at tage billeder/forklare hvordan I har fået det til at passe med foderautomaterne? Også hvad I har gjort med ledningerne, er de bare støbt med rundt? Det syntes jeg er en fabelagtig ide. Kan I tage automaterne ud for at reparere, hvis der skulle ske noget?


Vibekær Ridecenter

Opstaldning i Greve

Dækkenvask tilbydes

Problemheste tages i ridning

Part søges til Walser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foderautomaterne.
Forfatter: 
Dato:  07-03-2013 10:36

Sille

 

Hvis du kigger i den første del af tråden ( der er link i mit første indlæg) mener jeg, du kan se hvordan vi har opbygget væggen, som automaterne sidder i.

 

Det er opbygget i fundablokke og vi har lavet hullet ved at skære dem til, og fylde resten op med beton.

Det var lidt et pudslespil, men da først den første var lavet var det nemt.

Eller det kan jeg jo nemt skrive, for det var manden, som lavede det hi hi

 

Hullet er stort nok til at automaterne kan komme op og ned.

Ledningerne ligger under gulvet og kommer op igennem et rør i bunden af væggen.

Vi kan tage hele automaten ud uden at skulle tage strømmen fra.

 

Hestene har så deres krybber ved gulvet og det er guld værd.

 

Hestene har ingen fokus på hverken krybben eller automaterne nu. De havde lidt fokus på automaterne i starten, da de kunne nå dem fra forsiden, så de kunne klapre med låget Men et par brædder foran automaten har løst det problem..

 

Så alt i alt fungerer det super her

 


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Hej
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 13:28
Er du mon sød at fortælle hvordan i har bygget jeres udendørs bane op og ca hvilket prisleje den ligger i?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Udendørsbane
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 15:37

Banen er lavet af lidt af det hele.

 

I den ene ende ligger der 10 cm knust beton med ren ler ovenpå og i den anden ende, er der kun ler.

 

Som toplag har vi brugt meget groft sand, som nu har blandet sig godt med leret.

 

Med det vejr, der er nu er den snart klar til brug, men det er ikke en helårsbane - endnu.

 

Vi skal have lagt nogen dræn i i år og så et læs sand mere.

 

Den er super at ride i om sommeren.

 

Prisen blev 30 tusinde plus minus, men vores underlag var også yderst dårligt at grave i. Der ligger rester af flere væltet bygninger i jorden, hvilket var en opgave for rendegraveden!

 

Hegnet kostede vist omkring de 6 tusinde i materialerne alene. Og lågerne har vi jo selv lavet

 

Selvom vi er meget glad for ridehallen, så er vi alle i stalden ved at være klar til at komme ud og ride nu

 


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Påske update!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 14:50

Så er foråret endelig ved at indfinde sig på Lauenborg

 

Manden har taget forlænget påskeferie og havde planlagt at skulle ordne haven.

Men det er vist ikke nogen statshemmelighed at ALT er frossen stadigvæk - øv øv med øv på!

Så nu har han kastet sin energi over stalden ( hvilket jeg jo ikke brokker mig over! )

 

Første har han støbt de sidste tre ramper ned i boksene.


Billede

 

Og gjort klar til krybberne

Så mangler vi "bare" at mure bagvæggen op, pudse op og lave lågerne, så har vi en stald med 8 bokse!

Planen er at indgangen til hallen bliver lavet så snart hestene står på døgnfold, da vi skal lukke for vandet i stalden.

Hvis vi når det, går vi igang med vandspildtovet midt sommer eller til efterårret, men det ser vi lige til.


Billede

 

Så er han igang med "lågerne" til forderautomaterne.

Hesten kan nå automaterne og står og løfter lågene - værre larm

 

Men det vidste vi godt ville ske. Vi har som lappeløsning haft et bræt foran automaten, hvilket har afhjulpen hestenes larmende "fritidsinteresse"



Billede




Billede

 

Sådan kommer det til at se ud.

Jeg påtænker at købe et "husnummer" og sætte på, så hver boks får et nummer.

Manden har så set sit snit for at køre i jem og kiks og indkøbe nye betonbor.

Jeg kunne ikke nå at gennemskue om han faktisk manglede nogen eller han bare syntes, det var så fedt knokle igen, at han bare måtte eje nyt grej!

Billede

 

Ja, så har vi jo haft en smule frost den sidste stykke tid - har i andre også opdaget det?

Så sprøjten til hallen har fået lov til at overnatte i stalden. Hurra for en bred staldgang.


Billede


Slutter af med et billed af mandens meget trofaste lille hjælper

Billede

God påske til jer alle


Smuk,velgående LA/M vallak til både dressur, spring og evt. military sælges!

 

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

Ledige bokse pr. 1 Maj

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder fra oven!
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 22:31

Min seje mormor blev 90 år i Marts.

Til hendes fødselsdag ønskede hun sig en tur i helikopter, hvilket hun selvfølgelig fik

 

Turen gik også udover gården, hvor vi fik taget nogen super gode billeder fraoven. Takket været onkel Torben, som også er en ivrig læser af denne tråd...

 

Men først skal i se, hvordan Lauenborg så ud i 2010, da vi overtog det.

 


Billede


Der var to gylletanke, 6 siloer, hallen manglede det ene hjørne samt en MASSE MASSE rod over det hele... Desværre kan i ikke se, hvordan haven ved huset så ud, for det var et kaos...

 

I dag ser stedet sådan ud;

 

Billede

 

Og fra den anden side...


Billede


Alle siloer er væk, den ene gylletank er fjernet ( håber snart nummer to følger med !)

Så har vi jo fået lavet ridebane, terasse, nyt grus på gårdspladsen samt er ved at renovere haven ved siden af huset...

 

Der hvor gylletanken står, skal der være en springbane/sygefold med træhegn omkring.

Hvor den gamle gylletank stod, skal der være roundpen. Vi venter bare på at den anden gylletank forsvinder, så vi kan få skubbet alt det jord henover.

 

Synes lige i skal se min mand og hans traktor! Han har købt en plov, så han kan pløje sin lille urtehave he he

 

Det kan godt være, der går noget tid, før næste update.

Men vi har valgt at bruge vores kræfter på haven denne sommer.

 

Men kender jeg manden ret, så går vi nok i krig med en masse andre ting også he he

 

Billede

 

Så en lille anderledes updatering fra os

 

God weekend!!!!


Smuk,velgående LA/M vallak til både dressur, spring og evt. military sælges!

 

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

Ledige bokse pr. 1 Maj

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fremskridt
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 09:34

Det bliver rigtig flot.

 

Og husk - en mand kan aldrig få for mange maskiner der er næsten ingen grænser for, hvad man kan få dem til at lave - bare de har det rigtige udstyr!

3
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 15:59

lonesj

0
0
Svar på denne tråd
 
 Redskaber
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 19:05

Det er rigtigt

 

Vi talte lige sammen - til MF'er alene har han 9 forskellige redskaber, så lidt kan vi lave nu ...

 

Men det er jo også redskaberne, som gør arbejdet lettere


Smuk,velgående LA/M vallak til både dressur, spring og evt. military sælges!

 

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

Ledige bokse pr. 1 Maj

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkert sted;o)
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 07:29

Hejsa sikken et lækkert sted i har fået lavet dér, en skam det ikke lige er lidt vest for Silkeborg, så havde i helt sikkert mig og min hest rendene;o)

 

Søs;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sommerferie fra byggeriet
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 13:40

Bamse-line;

Ja det kan vi ikke klare. Vi bor i den nordlige del af Silkeborg kommune

 

Da vi holder sommerferie fra staldbyggeriet, synes jeg I skal se lidt noget af alt det andet vi ellers sysler med på gården. ( Bare så i ikke tror vi har kastet håndklædet i ringen )

 

Vi skal nok vende tilbage til staldbyg engang til efterårret...

 

Da vi købte gården lignede det mere en losseplads med et strejf af ligegyldighed!

Vi var meget tæt på ikke at købe stedet, da det virkelig var et kaos...

 

Sådan her så "haven" ud


Billede

 

Under sneen var det INTET muldjord. Kun opkørt ler og ragelse!

Langs bygningerne var der 1,5 meter dybe fundamenter, som bare stak op af jorden... Og så var det hele vokset til af brombær mm.

Billederne viser slet ikke hvor slemt det stod til - kors et rod i flere lag!


Billede

 

Vi har besluttet, denne sommer stå i havens tegn og nu ser det sådan ud...
Der er blevet kørt ca. 40 tipvogn ( kæmpe traktorstørrelse ) muldjord på og det hele er jævnet ud med vores sprasomme maskiner.


Billede


Op imod laden roder det stadig lidt. Men det er tykt beton, som vi ikke bare lige kan fjerne selv, så vi har lukket øjnene lidt for det pt.

Laden skal også have pladerne af og så murer vi det op igen.

Billede

 

Det er ikke til at se på billedet, men vi har sået græs i stykket ind imod stuehuset og plantet hæk lige før det "mørke" stykke jord.

Vi får altså en kæmpe græsplæne, som macher vores "lille" terrasse på 240 kwm he he

Billede

 

Jeg virkelig hader den bagvæg på ridehallen! Den er grim, som et ondt år, men vi har ikke råd eller tid til at mure den op i mursten, så må bare leve med den.

Håber med tiden at vi får nok klatre planter til at dække den!

 




Smuk,velgående LA/M vallak til både dressur, spring og evt. military sælges!

 

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

Ledige bokse pr. 1 Maj

10
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 15:00

Sikke et KÆMPE arbejde, men hvor er det blevet flot!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Stort projekt
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 09:41

I er altså gode til at få alt det bedste frem i stedet. Bare at kunne se gennem gammelt inventar, nedfaldende lofter og have-skrot er da imponerende.

 

De første billeder af huset ser helt dystre ud, mens det på det sidste virker helt "let". Kan et hus blive glad, så må det her da være blevet det.

 

Det bliver rigtig flot! .

 

Hvis din ridehusvæg er muret (ja, det er sikkert ligegyldigt om det er sten eller plade.) så kunne den måske 'rulle-males' bare indtil den bliver dækket på anden måde. .

 

Forøvrigt ved at være en lidt tung tråd efterhånden, men herfra følges trofast med uanset. .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

 

Pony sælges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/312206/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Vi skulle lave have ....
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 20:33

Ja, her går det, som det altid går. Vi beslutter os at lave et, men efter en uge, går vi alligevel tilbage til staldbygeriet!

 

Manden har været så ufattelig effektiv - han har allerede fræst, kørt møg ud, fræst igen og sået hele grønsagshaven på under en uge!

 

Så da han begyndte at fable om at pløve naboens 1 HA jord med sin lille plov, tog jeg en hurtig beslutning.

 

Jeg tog ham bestemt, men kærligt under armen og førte ham ind til vandspildtovet. Alt imens jeg forklarede, hvordan jeg godt kunne tænkte mig, det skulle laves...

 

Og vupti - så gik han igang

 

Billede

 

Først skulle afløbet lige gennemtænkes. Det betonrør var faktisk et vi gravede op inde i ridehallen - så genbrug i vores stil

 

Billede

 

Så kom manden til og siderne til blev målt op.

 

Vi laver det lidt anderledes end alm. kendt vandspildtov.( undre det nogen?)

Midten bliver nedsænket, så hestene kan stå med hovene i blød. Røret er samtidig, så stort og nemt at rense, for vi ved jo alle der kommer en del jord og hestepærer i det afløb.

 

Der kommer selvfølgelig en rist over...

 

Billede

 

Så kom røret ned i højde og manden stilte lige op til et foto

 

Billede

 

Og det klassiske billed - når røven er god!!!!

 

Billede

 

Her er han igang med at bore hul igennem bygningens "lille" fundament...

Det krævede dog lige, han skulle over til vores gode ven og låne et kæmpe bor, som kunne nå igennem ...

 

Billede

 

Og her på den anden side, hvor afløbet kommer..

 

Nå, men det er slet ikke alt vi har lavet.

De tre bokse, som ikke er færdig, har været opbevaringsplads vinteren over.

Dem har vi ryddet op i og fået støbt til krybberne.

 

Billede

 

 

Billede

 

 

Billede

 

 

Så nu er der "ikke" så meget tilbage. Kun pudse op, lave bagvæg, svejse låger, sende dem til gavanisering, skærer brædderne til og give dem træbeskyttelse Nå, ja så skal der også lige laves lågerne til foderautomaterne, som også lige skal indkøbes og sættes til

 

Så der mangler ikke så meget vel

 

Ja, tråden er ved at være tung. Jeg opretter en ny snarest, så vi ikke kører nogens computere ned

 


 


Smuk,velgående LA/M vallak til både dressur, spring og evt. military sælges!

 

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

Ledige bokse pr. 1 Maj

8
0
Svar på denne tråd
 
 Klatrebevoksning.
Forfatter: 
Dato:  11-05-2013 08:25

Jeg har fulgt med fra sidelinien siden jeres byggeprojekt startede - hold da op hvor har det været spændende at følge!

 

Med hensyn til klatrebevoksning - i har sikkert selv en ide til fantastisk god og effektiv løsning.

Men ellers vil jeg anbefale klatrehortensia, som jeg har rigtig god glæde af.

Den er meget frodig og sej. Det er den sidste plante på ejendommen, der taber bladene - den har meget flotte "stammer". Og det er den første plante, der sætter blade og blomster, der iøvrigt holder meget længe. Den er lige nu længere fremme end mine tulipaner...

Den skyder i vildskab op ad, til siderne og hen ad jorden. Den har ikke brug for støttepædagog i form af opbinding. Alle udløbere ved jorden klipper jeg af og sætter et andet sted, og skidtet kommer hurtigt igang. Det bwetyder, jeg ikke behøver at investere i et hav af planter, men fylder på efter med udløbere, de selv laver.

 

Og den kan godt lide hestepærer.

 

Glæder mig til videre fortsættelse i projektet


Cirkelinemus :-)

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Wow wow !!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 19:30

Hold da op hvor er det flot, det er så sejt jeres projekt, og i har sørme fået meget ud af det, glæder mig til se mere !! :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hegnet
Forfatter: 
Dato:  27-05-2013 13:09

må jeg spørge hvad du gav for hele hegnet til din udendørs bane ? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 havearbejde...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2013 13:58

Så er vi kommet en smule videre med staldprojektet..

Vi er stadig igang med vaskepladsen og her udenfor skal der også ske en masse. Planen er frostfrit vandkar, samt "bedet" med de grimme sten skal forlænges næsten helt hen til porten.

 

Først måtte Valter igang

Billede




Billede


Og wupti, så forsvandt, der et træ...

Billede


Her er så mandens hjemmelavet mejsel. Vi har som altid ikke værktøj der dur til hele opgaven, så her må et vandrør bruges..

Billede


Og jeg har så gravet den kommende rende, hvor de grimme sten skal stå...

Vi er godt klar over alt det der med frostsikringsdybte osv. og det er der også lagt en plan om, så den er i vinkel...

Billede

Så ik den vilde updatering, men lidt har også ret..

 

Mette;

 

Jeg mener, vi gav 6000 kr for hegnet. Dog er lågerne hjemmebanket, så det skal lige påregnes oveni

 


1
0
Svar på denne tråd
 
 Håber ikke..-
Forfatter: 
Dato:  25-07-2013 19:32

... - I er gået helt i stå, vi venter spændt på nyt og nye billeder fra det store projekt

1
0
Svar på denne tråd
 
 ny tråd
Forfatter: 
Dato:  25-07-2013 20:34

Gør det i dag - det er sikkert forbudt i morgen!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider