Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Ridebanebund?
Forfatter: 
Dato:  22-07-2013 22:12

Godaften hestefolk :-)

 

På vores nye gård er der en gammel ridebane, som i nogle år ikke er blevet passet og er blevet brugt som jordfold. Den er super godt drænet, men der er ikke mere top på, så den kan ikke bruges som ridebane.

 

Vi har overvejet at jævne den og lægge noget bund ovenpå - hvad vil i anbefale?

 

Det skal ikke være for dyrt og fancy, da det kun vil være mig der bruger den!


 

mvh freja

-hjalte følsbjerg-

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bom bom
Forfatter: 
Dato:  23-07-2013 09:00

Vi er selv ved at lave ridebane.

 

Vi regner med at lægge flis som toplag. Også mest for at binde støvet. Det er helt fint sort sand. Minus ved det, er at det kan blive glat at ride i. Men jeg har altid været godt tilfreds med flisbaner.

Men jeg kender ikke prisen endnu, så er også på udkig efter noget, der evt er billigere. Her er det nemlig også kun mig og et par naboer, der kommer til at bruge banen.

Men ved flis vil jeg helt klart høre de lokale private/bekendte. De kender nogen som kender nogen.. De kan som regel give en noget bedre pris end store firmaer. De tager godt ved med transport udgifter.


Med venlig hilsen

 

Mia F.

 

 

Hvis du får ondt i øjnene af at drikke kaffe, så tag skeen op af koppen!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2013 07:53

Hej.

 

Vi har lige lavet ridebane her i sommer, så jeg kan ikke sige hvor godt det er på sigt - men erfaringen er indtil nu at banen er kanon.

 

Vi har drænet den godt (og de skal jo lige "løbes" til. ) så har vi rettet banen af og lagt 08 lergrus på. 08 fordi jo større grus jo bedre render vandet igennem og lergrus for at den bliver hård og sætter sig hurtigt og så virker det til at den ikke støver helt så meget. Om det er leret eller størrelsen på gruset skal jeg ikke kunne sige.

 

Når banen har fået meget vand (25 mm på en dag) så bliver den lidt hård, men det er bare at rive den engang, så er den rigtig god igen.

Men nu er jeg til det hårdere underlag og ikke til det bløde.

 

Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider