Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 endelig igang udebokse:)
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 10:46

Hej

Så kom vi endelig igang med at bygge løsdrift :) Vi har bestilt ved skandwood. Vi har valgt at købe to udebokse uden skillerum, en hjørneboks til opbevaring og en frilandshytte til strigle plads og hø og halm. Jeg er bare så glad for den og glæder mig såå meget til at vi bliver færdige. når nu til billeder :)

 

Først skulle der graves ud :)

Billede


og graves til sokkel :)

Billede


oG så blev det også færdigt, med en minigraver tog det ikke andet en 2,5 time. :)
Billede


Og så gik det løs med at støbe, og her er betonvognen lige kommet.:)
Billede


SÅ fik vi støbt og lagt fundablokke på og støbt ned i dem. :)

Billede



Så begynmdte det og ligne noget da væggene begyndte at komme op. :))
Billede



Billede



frilandshytten.

Billede




og såå begynder det at ligne noget :)

Billede



Så kom der lægter på :)
Billede

Ja det er så, så langt vi er kommet der magler tagplader døre og så støbe gulv i sadelrummet :)

Billede



Der kommer flere billeder når vi er kommet længere :))

 

Tak fordi i kiggede med :)



Venlig Hilsen Leandra :)

12
0
Svar på denne tråd
 
 Wauv...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 11:31

det ser godt nok lækkert ud Det er nogle super heldige heste der kommer til at hygge sig der.

 

 

Hilsen Rikke


Ridehal til rådighed 20x40 med en god sandbund (6752)

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 18:00

spændene at se færdig resultat og super dejlig stald ser det ud til at blive

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kloakering?
Forfatter: 
Dato:  20-07-2013 09:36

Det ser ud til at blive helt utroligt dejligt. Jeg er spændt på at se det færdige resultat.

 

Skal der ikke være kloakering, når det er permanente skure/bokse?

 

Eller måske er det bare mig, der ikke kan få øje på kloakeringen.


Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fedt :)
Forfatter: 
Dato:  20-07-2013 09:42

Det ser da bare fantastisk ud! :)

 

Glæder mig til din næste tråd om emnet.

 

Hvad koster den slags?


Med venlig hilsen

 


Anja

1
0
Svar på denne tråd
 
 sdfsdfsdfa
Forfatter: 
Dato:  21-07-2013 07:52

Tak alle sammen, er også super glad for den og jeg skal nok opdatere med billeder når vi er nået længere. :)

 

Der er ikke kloark, ( der er sand bund og dræn i løsdriften) Jeg spurgte vores kommune om der skulle være kloark, men de sagde at så længe det er under 4 dyreenheder skulle jeg ikke tænke på det.. Så jeg regner med at de har styr på det inde ved kommune. Vi har da ihvertfald også sagt hvordan og hvorledes i vores ansøgning om tilladelse og den blev også godkendt så :)

 

Selve stalden har kostet 70.000 kr inkl fragt. Og så har fundamentet kostet ca. 18.000 kr. Men så har der hellere ikke været ret meget hårdt arbejde med soklen og med at sætte stalden op, Da vi har haft en ude med rendegraver til atr grave og løfte elementer på plads. Så det kunne nok have været gjort lidt billigere hvis vi ikke havde haft rendegraver ude så meget. :)


Venlig Hilsen Leandra :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder godt
Forfatter: 
Dato:  21-07-2013 10:54

Det lyder godt, at I slipper for kloakeringen.

 

Det er nok bare mig, der har læst nogle regler uden at opdage at det kun galt større hestehold

 

Glæder mig stadig til opdateringerne, når I bliver færdige


Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjklkopoik
Forfatter: 
Dato:  21-07-2013 14:49

Ja men det troede vi også at vi skulle have, men åbenbart ikke så det jo dejlig nok :)


Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udebokse
Forfatter: 
Dato:  24-07-2013 11:05

Ej hvor spändende, bliv endelig ved med at opdatere :-)


- Cat -

BBH Basisinstruktør

0
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  26-07-2013 09:52

Hej alle sammen .

Tusind tak for de søde kommentare.

Jeg har haft problemer med at sætte billeder ind men nu ser det ud t il at lykkes :)

Vi er ikke nået helt vildt meget længere men vi har da fået lagt tag på og så har vi sat brædder på foran ved taget så det ser mere færdigt ud,:)

 

Her sidder min kæreste og skære de sidste strør til :)

Billede




Billede



Det blev bare rigtig fint :)
Billede


Her forfra hvor taget er kommet på og brææderne er sat på, de skal lige skæres til i enderne men ja de sidder der da :D

Billede



Det var lige det vi er nået til nu, i morgen kommer Simons far og så skal vi have gravet ud i løsdriften og langt sand i, og der skal graves ud og støbes gulv i opbevaringsrummet :) Så forhåbenligt kommer der en opdatering efter weekenden :D

 


Venlig Hilsen Leandra :)

7
0
Svar på denne tråd
 
 fedt fedt fedt
Forfatter: 
Dato:  26-07-2013 21:09

Nøj hvor ser det bare fedt ud :D

 

Hvad for et materiale af tagpladerne lavet af?

 

Jeg går nemlig og overvejer at bygge læskur så skal lige se mig omkring i forhold til materialer :)


Gør det i dag - det er sikkert forbudt i morgen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-07-2013 23:27

Tillykke med stalden.

 

Hold op hvor ser det godt ud! Tak fordi du deler.


Hilsner

Anja


www.123hjemmeside.dk/ABNewforest


Strandagers Madonna fik 5/6 2013 et yndigt hoppeføl efter Stegstedgårds Figaro

2
0
Svar på denne tråd
 
 swrwerwerwer
Forfatter: 
Dato:  27-07-2013 08:07

Taak alle sammen :) I er bare rigtig søde :)

 

Taget er stål trapez plader, det er super nemt at ligge og det tager ikke lang tid, men det er faktisk ikke som sådan noget jeg vil anbefale, ( vi har fået det med "i sættet" ) Men jeg tror vi skifter det ud om max et par år, da hvis der kommer lidt ridser i, ( hvilke er liidt svært at undgå, det synes vi i hvertfald) Så ruster det ret hurtigt. :)

 


Venlig Hilsen Leandra :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 stålplader
Forfatter: 
Dato:  27-07-2013 18:02

Ahh tak for det :)

 

Jeg tænker nu osse at stålplader må larme af H.. til i regnvejr/haglvejr og så ville jeg da ikke gå derind, hvis jeg var en pony.

 

Men det ser nu piv lækkert ud det nye heste hus i har der :D


Gør det i dag - det er sikkert forbudt i morgen!

1
0
Svar på denne tråd
 
 nææh hvor hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  28-07-2013 13:20

Super lækkert byggeri og lækre omgivelser i solen. Så nu kan jeg ikke la´vær at få en masse spørgsmål Hvordan ligger fold og beboelsen i forhold til? ligger det i en lavning, som det ser ud til?

 

Jeg elsker fotos af staldbyggeri!


Hoppeføl efter De niro,Dancier,Dante weltino, Belissimo M eller Quaterback på afprøvet hoppelinie købes

1
0
Svar på denne tråd
 
 sikke en dejlig stald
Forfatter: 
Dato:  28-07-2013 13:29

ej altså, hvor bliver det bare lækkert :D send endelig flere billeder.










"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"


1
0
Svar på denne tråd
 
 Ståltag..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2013 08:16

ruster hvis det får skader.. Det er korrekt.. Men hvis man bare passer en smule på når man ligger det op, så er det virkelig minimalt hvilke skader der kommer.! Og så hjælper det selvfølgelig også at der ikke står træer for tæt på bygningerne, hvilket ikke er sundt for noget tag eller nogen bygninger..

 

Mine svigerforældre fik ståltag på i 2000 og det fejler altså intet i overfladen.. Vores nabo fik på for 10 år siden og heller ikke her fejler overfladen noget..

 

Vi har fået ståltag på udbygninger og lade, det er nemt, billigt og pænt..

 

Og ja, det larmer da når det regner, men at hestene ikke skulle ville gå ind.. Det tror jeg ikke på.. Mine er i hvert fald total ligeglade.. De står troligt og gumler hø imens regnen trommer på taget..

 


2
0
Svar på denne tråd
 
 srfwerwerw
Forfatter: 
Dato:  29-07-2013 15:41

Taak :)

 

pixies : Stalden ligger ikke ret langt fra huset, men der er en række træer i mellem.Det er lidt svært at forklare hvordan måske jeg lige kan tage et billede hvor jeg står ved huset så kan man bedre se hvordan det ligger. :) Nej vi har gravet en i bakken :) og så ligger den der hele marken skråner hen og så "i bunden er der så lige hvor de også kan gå:) men jeg tager et billede af omgivelserne også det er nemmere end at forklare med ord :D

 

Annemette: Okai, vi har nok bare ikke været forsigtige så, eller det er ikke fordi der er kommet huller i, men det har da fået en del ridser. Men jeg tror ståltag er som med alt andet nemlig, det er forskelligt om man er til det eller ej.

Og ja der står også træer tæt på, men dem fælder vi ikke de er simpelhent så store og flotte. Og vi havde ikke mulighed for at ligge salden andre steder så, men vi er godt tilfredse alligevel.

 

Jeg sætter snart billeder ind igen, vi er nemlig kommet et godt stykke videre, jeg har bare en kamp med internettet hjemme ved os jeg lige skal vinde :D


Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 09:29

Ej hvor ser det lækkert ud!! Lige sådan noget jeg drømmer om når vi engang får lidt jord selv. Bliv endelig ved med at smide billeder ind så jeg har lidt mere at savle (og drømme) over.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gdjkbcxd
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 13:04
Igen tak allesammen :) jeg lover at der snart kommer billeder vores internet er bare super dårligt så har haft en del problemer med at ligge billeder ind :) men lige så snart jeg har tid til at vente læænge på at lægge billeder ind så kommer de :D igen tak for jeres kommentare de varmer :)

Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 cvdfvb
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 00:08

Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Venlig Hilsen Leandra :)

6
0
Svar på denne tråd
 
 vcfvfd
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 00:12

Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Venlig Hilsen Leandra :)

9
0
Svar på denne tråd
 
 hwkjsdo
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 00:18

Såå fik jeg lagt billeder ind dog ikke helt som ønsket men efter at have uploadet billeder og skrevet tekst til hvert billede loggede HN Mig ud når jeg ville TRykke "VIS" og efter den havde gjort det flere gange var den eneste løsning at ligge billederne ud over to gange og uden tekst. desværre. Men nu er der da billeder og man kan jo rimelig se hvad der foregår :D

Enjoy ;D


Venlig Hilsen Leandra :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Stald projekt
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 10:24

 

Det bliver virkeligt flot! . Det ser godt ud med træværket. Bliver det behandlet, isoleret eller dækket så hestene ikke skal gnave i det?

 

Hylden med bark på er også rigtig flot, men skynd dig og pille barken af. Det er bag barken alle de små gnavende dyr bor og spreder sig fra. Vi har altid sat pæle med bark og ladet bark blive på planker osv. men efter vi er begyndt at fjerne barken så holder træværket væsentligt længere.

 

Hvad er det for heste du har?

 

Flot hund forøvrigt! Aussierne er ikke så almindelige. .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

 

 

Welsh Cob, 155 cm +, sælges eller byttes.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gkbxggjj
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 11:58
Tak :) ja det skal have noget beskyttelse men først næste år. Det er lærketræ og det er selv imprænerende så det haster ikke:) nej det skal ikke isoleres . Men vi har gjort så vi har mulighed for at isolere i opbevaringsrummet :) okai jeg ville være ked af at skulle tage barken af da jeg synes det ser pænt ud , kan man ikke behandle med noget så vi ikke behøver tage det af ? :) inde i løsdriften skal der sparke plader på og så kommer der metal lister på lige som der er på dørene og uden for ved jeg endnu ikke hvad vi gør men der er heldigvis ikke så meget de kan komme til , de kan ikke gå rundt om stalden nemlig :) og så regner vi med at sætte pæle op med bark ude på marken som de kan bide lige så tosset i de vil :) der ligger allerede en del træ på marken som de godt kan lide og bide i :) og tak han er også bare en rigtig dejlig hund :) og jeg har en paint og welch :)

Venlig Hilsen Leandra :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 13:09

Hvor ser det altså bare godt ud!! Jeg er rigtig misundelig

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 21:11

Hold da op, hvor ser det dejligt og ikke mindt super hyggeligt ud! Der ville jeg gerne være hest

 

Det hele ser meget naturligt ud, lækkert og friluftsagtigt.

 

Blot en tanke, men kunne man måske give barkkanten på dine hylder en ordenlig omgang lak? Ville det kunne holde de små kryb væk? :) Det er bare et skud i tågen, jeg er ikke stald og træ-teknisk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lsædkfæl
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 21:51

Mange tak :D jeg er også super glad for den, tak :)

 

Ja måske jeg tænker også at man må kunne give dem noget mod sultne små dyr :D skal are lige finde ud af hvad :)


Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Årh...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 22:22

...den er fin! :D Den kan du kun blive glad for. :)


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mums...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 17:26

jeg blev da også helt misunderlig. Billedet med lyset tændt får mine tanker til at flyve hen mod lejrbål og hygge

 

 

Rikke


Ridehal til rådighed 20x40 med en god sandbund (6752)

1
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er den flot!
Forfatter: 
Dato:  26-10-2013 15:27

Fy da føj en lækker stald! Det er absolut én af de pæneste og hyggeligste stalde jeg har set længe!

Stort tillykke og ros til alle de mange flittige hænder! (send gerne én af dem ned til mig! En rigtig sød én af slagsen! )


 

 

Paso Peruano - Den store tølter

 

"Once a Paso - always a Paso"

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er den flot!
Forfatter: 
Dato:  26-10-2013 15:27

Fy da føj en lækker stald! Det er absolut én af de pæneste og hyggeligste stalde jeg har set længe!

Stort tillykke og ros til alle de mange flittige hænder! (send gerne én af dem ned til mig! En rigtig sød én af slagsen! )


 

 

Paso Peruano - Den store tølter

 

"Once a Paso - always a Paso"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider