Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hvordan får mine heste vand???
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 12:55
Sagen er den at jeg har den her fantastiske fold... Hvor der et kildevæld.

Førhen har der gået heste og drukket af vandet som løb henad jorden men de har jo trådt jorden godt op, så der bliver nemt mudret og vandet ligeså...

Jeg havde en idé om, at hvis jeg placerede en brøndring af beton ovenpå/rundt om kildevældet. Så måtte røret blive fyldt op og vandet efterhånden løbe over kanten hvorved der så altid ville være frisk vand til mine heste...

Men sagen er den! At der kommer godt nok ca 10 cm vand i røret og så er det slut. Det kan jeg jo ikke nøjes med. Vandet har nu bare fundet en anden vej at rende forbi røret...

Hvordan får jeg det til virke???
0
0
Svar på denne tråd
 
 GRAVE DYBERE
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 22:26

Kan man ikke grave brøndringen længer ned.

0
0
Svar på denne tråd
 
 frankw
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 08:05

Jo det kan man jo godt! Men så syntes jeg bare det virker lidt for farligt for så er det jo et hul med vand i. Tænk hvis en af hestene fik et ben deri. De er måske ikke så klodsede?


Er jeg for pyldret?

0
0
Svar på denne tråd
 
 mulepumpe
Forfatter: 
Dato:  13-05-2010 17:20

Hej Ida


Tænkte lige at den der brøndring den graver du lige ned så der kommer vand i den og derefter kan man købe en mule pumpe som bruges til køer den fungere som en drikkekop med en tyk slange forbundet og når denne slange ligger i vandet og hestene skubber på pumpen så laves der et tryk og der er vand i drikkekoppen, på den måde kan du jo samtidig sætte et lille hegn op omkring brønden så dine små pus ikke får skader på benene. En mule pumpe kan købes hos alle maskinstationer.


For penge kan man købe

Pynt men ikke skønhed. Medicin men ikke helbred.

En seng men ikke søvn. Mad men ikke appetit.

Luxus men ikke kultur Bøger men ikke kløgt

Et hus men ikke et hjem. Fornøjelser men ikke lykke

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider